Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door SpaceAce »

Ben momenteel druk bezig met het voorbereiden van onze reis welke we over twee weken gaan maken :hello1:
(Zie ons topic: Reis SpaceAce & Njit: Zuidwesten - juni 2019 ;) ) en heb nu twee vragen over Bryce Canyon NP.

Vraag 01: In 2015 zijn we uitgebreid naar dit park geweest, maar hebben de zonsopkomst toen niet gezien. Deze staat voor deze keer wel op de planning. Maar waar is dit het mooiste? Uiteraard denk ik aan 'Sunrise Point', maar op de site van Hans & @henriette (ontdek-Amerika.nl) lees ik dat je bij Bryce Point ook een mooi uitzicht hebt:
- Bryce Point: Dit is het hoogste uitkijkpunt langs deze canyon, en het is vooral een goede plek tijdens de zonsopkomst en in de vroege ochtend

- Sunrise Point: Een erg goede plek om het Bryce Amphitheater tijdens de zonsopkomst te zien. De veranderingen in de kleurschakeringen zijn dan erg indrukwekkend.
Aan deze tekst te lezen lijkt mij Sunrise Point inderdaad het mooiste, of is Bryce Point eigenlijk indrukwekkender?

Vraag 02: In 2015 hebben we maar een klein gedeelte van de Navajo Loop Trail gelopen (bij Sunset Point), omdat mijn ouders boven bij het uitzichtpunt stonden te wachten. Dit keer willen we hem wel gaan lopen. Destijds zijn we aan de kant begonnen waar je uitzicht hebt op Thor's Hammer. Tot aan de zigzag pad. Daarna omgedraaid en terug naar boven gelopen. Dus ik dacht daar weer te beginnen, want dan loop je al zigzaggend naar beneden en niet naar boven. Maar als je dan aan het eind bent van de wandeling, kom je alsnog bij een zigzag pad uit. Dus in feite maakt het niet veel uit hoe je hem loopt. Toch is mijn vraag: hoe kun je hem het beste lopen? Het rondje tegen de klok in, of juist met de klok mee?

Loop je als eerste langs Thor's Hammer en dan zigzaggend naar beneden om vervolgens op het laatst via de Wall Street terug via zigzag naar boven. Of juist andersom? Begin je zigzaggend, dan Wall Street, dan zigzaggend naar boven en dan Thor's Hammer? Ofwel: linksom of rechtsom?
Bijlagen
BC trail.jpg
BC trail.jpg (22.42 KiB) 2370 keer bekeken
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door markro »

Ook op het Sunset Point heb je een mooi uitzicht over het amfitheater als de zon opkomt. Dit punt zou mijn voorkeur hebben.

Als je de Navajo Loop Trail (start/einde bij Sunset Point) wil lopen kan je hem in beide richtingen doen, maakt qua moeilijkheidsgraad niet veel uit.

Als je iets meer tijd hebt, raad ik jullie aan om de Navajo Loop (start Sunset Point) aan de kant van Thor's Hammer naar beneden te lopen en dan verder te gaan via de Queens Garden Trail, die te volgen en via die trail uit de canyon te klimmen tot het Sunrise Point. De laatste opgang is nog best een flinke, glooiende klim, maar minder stijl dan die in de Navajo Loop. Je moet dan als laatste nog wel via de Rim Trail teruglopen naar het startpunt bij het Sunset Point, of teruglopen naar de auto op de parkeerplaats.

Afgelopen september deze combinatiewandeling gemaakt, ik schreef daarover in ons verslag:
Wij hebben er twee en een half uur over gedaan als wij weer boven staan op het Sunrise Point. Wat hebben wij er van genoten, jawel, zelfs ik. Het is hier zo mooi. Daarna lopen wij via de Rim Trail (wandelpad langs de canyonrand) terug naar de auto.

Klik hier voor de landkaart.

Ons reisverslag van deze wandeling vorig jaar: klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even in ons reisverslag van 2013 gekeken http://martinenmarianne2013.blogspot.co ... odoos.html en zie dat wij toen al gedaan hebben wat Markro nu adviseert. 8)

De sunrise hebben we dus bekeken vanaf sunset point en daarna hebben wij de gecombineerde Navajo Loop - Queens garden Trail gelopen.

Voor wat betreft het bekijken van de sunrise vanaf het sunsetpoint, citeer ik even een stukje uit ons reisverslag.

"Om zes uur gaat de wekker die Martin heet. Gelukkig is hij op tijd wakker. We willen namelijk de zonsopkomst meemaken. Even later staan we aan de rand bij Sunset point. Dat klinkt alsof we bij het verkeerde punt staan, maar volgens de alleraardigste meneer die ons incheckte in de lodge kon je voor de zonsopkomst beter bij Sunset point staan dan bij Sunrise Point. Dit omdat bij Sunset Point de hoodoos wat dichter in een kom bij de rand staan en de opkomende zon valt er net zo mooi op als verderop. Ook ons fotoboek gaf deze tip. Dus wie zijn wij om deze aanwijzingen te negeren. Als we naar het sunsetpoint in de verte kijken, zien we dat veel mensen wel op de naam van het punt zijn afgegaan en dat het daar een drukke boel is. [...] Als de zon na enige aarzeling - er zijn wat wolken - opkomt, blijken we gelukkig goed te staan en maken we de nodige foto's. "

Zie ons verslag voor de foto's vanaf sunsetpoint.

Martin
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

over navajalooptrail : belangrijker dan de richting waarin je wandelt lijkt me het tijdstip. Liefst zon niet te hoog zodat je mooie schaduwen en meer reliëf krijgt in het amphitheater, dus in de vroege voormiddag of late namiddag.

En als je fan bent van de Melkweg : de ideale plaats !

Jacques
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door IlsevT »

Houd er rekening mee dat de Navajo Trail nog gesloten kan zijn. Wij waren er eind april en liepen de Queens Garden Trail en wilden via de Navajo Trail weer naar boven. Beide kanten waren afgesloten waardoor we terug moesten lopen. De Navajo Trail is voor langere tijd gesloten en volgens de officiële site is deze Trail nog steeds gesloten.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Coyote »

Op aanraden van een Park Ranger ben ik in 2006 bij Sunset Point begonnen en via een Rim Trail naar Sunrise Point gelopen toen ik de Queens Garden Trail liep. Ook in 2009 toen ik er weer was met Marloes zo gelopen, zie hieronder wat ik schreef in ons reisverslag:

Het is rustig op de weg en al gauw zijn we bij Sunset Point waar we de trail beginnen en niet bij Sunrise Point waar de trail officieel begint. De reden dat we bij Sunset Point beginnen is omdat je dan aan het begin via de switchbacks afdaalt in plaats van dat je daar aan het eind van de trail omhoog moet klimmen. De afdaling bij Sunrise Point is geleidelijker zodat wij op het eind niet zo steil omhoog hoeven.


Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden in oktober 2017 (zie ons reisverslag) de sunrise vanaf de rim tussen sunrise en sunset (vlakbij onze cabin). Daarna heb ik de Navajo loop trail gelopen tegen de klok in (en bijna niemand tegengekomen, dat was heel tof). Vond ik een top-start van de dag!
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Annika »

Het was niet mijn vraag, maar toch bedankt voor de hele concrete tips! Ik heb ze ook genoteerd voor mijn reis :thumbup: :clap:
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Rik- »

Wij deden vorige zomer ook Vanaf Sunset Point de Navajo trail, en aangesloten de Queens garden trail. Zeker de laatste was erg rustig. Mooie ervaring!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door SpaceAce »

Dank je wel voor jullie reacties!

Wat een goed idee om de Navajo trail samen met de Queens garden trail te combineren :thumbup: Daar had ik zelf inderdaad niet aan gedacht. Zoals ik begrijp uit de reacties, beginnen we de Navajo Trail aan de kant van Thor's Hammer en daarna terug via Queens Graden Trail en slaan we de kant van Wall Street op de Navajo Trail over. En dan het liefst ook in de late namiddag wandelen - of ochtend, maar wij komen van Page die dag dus zal het in de namiddag worden :) )

En de zonsopgang dus niet bij 'rise', maar 'set', check :D :thumbup: (en daarna is de planning overigens om de Mossy Cave Trail te lopen en via de UT-12 naar Torrey te rijden. In ons 'reisschema' topic alles genoteerd wat betreft de tips over UT-12 en uiteindelijk willen we de trail bij Lower Calf Creek gaan doen en een stukje over de Burr Trail rijden).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Margriet1102 »

En als je Peek-a-Boo ook nog wil meenemen: https://aliciamarietravels.com/hiking-b ... e-8-trail/
Staat op ons lijstje..
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door Markstaal »

Mossy Cave is erg leuk. Vergeet verder op de UT-12 niet te stoppen bij Kiva Koffeehouse. Leuk tentje met mooi uitzicht, prima plek om even wat te eten en te drinken.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door SpaceAce »

Markstaal schreef:
21 mei 2019, 08:47
ergeet verder op de UT-12 niet te stoppen bij Kiva Koffeehouse. Leuk tentje met mooi uitzicht, prima plek om even wat te eten en te drinken.
Deze staat inderdaad ook op onze planning, maar alleen voor het uitzicht. Kiva Koffeehouse is namelijk gesloten op dinsdag. En laten wij er nou nét op een dinsdag langsrijden...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door SpaceAce »

IlsevT schreef:
17 mei 2019, 08:56
Houd er rekening mee dat de Navajo Trail nog gesloten kan zijn. Wij waren er eind april en liepen de Queens Garden Trail en wilden via de Navajo Trail weer naar boven. Beide kanten waren afgesloten waardoor we terug moesten lopen. De Navajo Trail is voor langere tijd gesloten en volgens de officiële site is deze Trail nog steeds gesloten.
En dat is inderdaad nog steeds zo. Uiteindelijk ook besloten om de Queen's Garden Trail niet te lopen. Het is behoorlijk fris hier en door de wolken viel het licht toch al niet zo mooi. Dat wil zeggen, toen we aankwamen waren het nog mooie kleine wolkjes. Maar hoe langer we er waren, hoe groter de wolkenmassa werd. Gekozen voor lekker vroeg (16.00 uur) naar een warm hotelkamer te gaan :) Vanochtend wél vroeg op gestaan voor de zonsopgang, bij Sunset Point. Aanradertje inderdaad! Maar koud! De thermometer in de auto gaf 2 graden aan, brrrr... Stonden we daar, met alleen een vestje (blijkbaar nog niet wakker genoeg om te realiseren dat we onze jas ook gewoon mee hadden moeten nemen hahaha).

Daarna ook nog even naar Inspiration Point en Sunrise Point gereden. Vanuit Sunrise zagen we het pad van de Queen's Garden Trail. Dat ziet er goed uit. Hopelijk is het de volgende keer als we hier komen wel beter weer. Al zag het er nu in de ochtend vele malen beter uit dan gistermiddag. Maarja, druk programma vandaag met ook wat wandelingen op de planning (Mossy Cave Trail, Lower Calf Creek Falls).

Dank iedereen voor de antwoorden!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door groennom »

IlsevT schreef:
17 mei 2019, 08:56
Houd er rekening mee dat de Navajo Trail nog gesloten kan zijn. Wij waren er eind april en liepen de Queens Garden Trail en wilden via de Navajo Trail weer naar boven. Beide kanten waren afgesloten waardoor we terug moesten lopen. De Navajo Trail is voor langere tijd gesloten en volgens de officiële site is deze Trail nog steeds gesloten.
Deze was toen wij er waren inderdaad ook afgesloten (ergens rond 23 mei). Zag er niet naar uit dat hij snel open zal zijn, stonden zware machines. Op de NPS site staat alleen dat hij nu gesloten is.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door BonnyR »

half mei waren wij er ook, maar de Navajo trail was inderdaad gesloten, maar toen we een stukje verder langs de rim liep kon je wel gewoon naar beneden. Ik zag beneden ook veel mensen lopen. Maar misschien was dat toch een andere trail ?? Ik denk het stuk richting two bridges. Wat ik wel heb gezien dat sommige mensen niet weten wat 'closed' betekent en gewoon over de ketting klimmen.
IMG_0848 - kopie.JPG
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door SuzieQ »

Is dit door weer condities of een andere reden? Op de site staat niet waarom.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bryce Canyon NP: waar zonsopkomst & Navajo Loop Trail

Bericht door WeernaardeVS »

Eergisteren waren ze druk bezig met het pad met veel machinerie. Het lijkt erop dat het pad verstevigd en opnieuw "geplaveid" wordt.

Wij hebben vanaf Bruce point de peekaboo en Queens garden gelopen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer