Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jhmdekleijn: eerste keer V.S. 24 dagen (LV - LA - SF).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Re: Reis jhmdekleijn: eerste keer V.S. 24 dagen (LV - LA - SF).

Bericht door Gast »

Kras die Itenerary Number even door voor iemand je ticket uitprint. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je leest het niet goed; ik vroeg of je de eerste bus had óf die van 10 uur. Je hebt dus de eerste bus, die van 8.30. Dat is mooi.

En one way duurrt minder dan 2 uur; bij de tour van 4 uur zit ook de tijd inbegrepen voor de wandeling van de parkeerplaats naar Glacier Point (en met het publiek dat voor die tour gaat wordt daar ruim de tijd voor genomen dnek ik) en vermoedelijk ook voor een versnapering in de snackbar.

Hou er rekening mee dat je al om 8 uur bij het vertrekpunt van de bus moet zijn. Ik zou dan zorgen om uiterlijk om 7.30 uur in de vallei te zijn. Of nog iets eerder. Ik weet niet hoe het op de grote parking zit met plaatsen voor RV's. Je kunt in elk geval op de parking bij Half Dome village de camper parkeren. En dan moet je de shuttlebus naar de lodge nemen.

Als je voor 2 personen 52 dollar betaalt, gaat het toch goed?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 apr 2019, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als je echt van plan bent om een hele dag op een camping door te brengen, wat ik in Europa heerlijk vind, maar in Amerika zonde van de tijd, dan zou ik toch proberen een plekje in een park te reserveren. Dan heb je een mooie omgeving en kans op wild wat zo maar langs je camper wandelt. Als je naar een commercieel terrein gaat, niet allemaal hoor, begrijp me goed, dan zou het maar zo kunnen dat je op een veredelde parkeerplaats met veel asfalt terecht komt. Of je daar dan een hele dag naast je camper wilt zitten :think:
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jhmdekleijn »

Martin & Marianne schreef:
04 apr 2019, 12:20
Als je voor 2 personen 52 dollar betaalt, gaat het toch goed?
Het klopt inderdaad, vond het verwarrend dat er wel de duur van 4 uur opstaat vandaar.

IK heb een reservering op Mather GC en wil deze van 3 nachten naar 2 nachten aanpassen, weet iemand hoe dit werkt? Het lukt mij niet via recreation.gov.

Afbeelding
Bijlagen
Mather.JPG
Mather.JPG (41.66 KiB) 1574 keer bekeken
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker

Iemand die dit weet? :?:
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

jhmdekleijn schreef:
26 apr 2019, 09:51
Iemand die dit weet?
Wij hadden voor oktober 2017 2 nachten Mather geboekt en bij het inchecken gezegd dat we maar 1 nacht wilden blijven. We kregen netjes de 2e nacht in zijn geheel terug geboekt op onze creditcard.
Als je dit online doet betaal je $10 aan wijzigingskosten.

Als je dit online wilt doen moet je eerst inloggen. Dan naar de betreffende reservering en aan de rechterkant staat modify/cancel.
Klikken en doen wat je wilt doen.

Change and Cancellation Policies and Fees
Overnight and Day Use Facilities: To ensure fairness, reservation arrival or departure dates may not be changed beyond the booking window until 18 days after booking the reservation.

Camping / Day Use: A $10.00 service fee will apply if you change or cancel your reservation (including campsites, cabins, lookouts, group facilities, etc.). The $10.00 service fee will be deducted from the refund amount.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je de link gebruikt die in de bevestigingsmail staat?

Marianne
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker

Wij willen graag van Antelope Point Marina naar de Antelope Canyon kayakken. Weten jullie hoe lang je ongeveer doet tot de ingang en tot het stuk waar het smaller wordt?

We verblijven één nacht in Page op Whawheap camping, de vraag is dus of we het beste de kayaktock kunnen doen nadat we aankomen vanuit Bryce of de volgende dag vroeg in de ochtend voordat we naar Mather GC gaan. Dit hant er natuurlijk vanaf hoelang de kayaktocht "ongeveer" duurt..

Afbeelding
Bijlagen
Antelopemarina-e1541228509449.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je had deze vraag ook al in een ander topic gesteld. In dat topic staat een link nasr een verslag. Als je dat leest krijg je wel een idee van de tijd die je kwijt bent. Ik zou het doen op de dag dat je naar de Grand Canyon rijdt. Dan hoef je je niet te haasten als je uit Bryce komt. Misschien leuk om die dag naar de Toadstool Hoodoo te gaan.

Marianne
Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito »

Realiseer me dat het kort dag is, maar lees dat jullie de Antelope Canyon niet gaan doen. We vonden dat echt supermooi, de lower. Dus mocht het nog lukken...

Geniet van de reis.
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips weer!

Ik heb eerder antwoord gekregen dat je in het hoogseizoen niet met de auto/camper het park in mag, geldt dit ook als je naar de canyon overlook trail gaat/Mount carmel highway?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt het nu over Zion? Daar mag je niet met eigen vervoer de canyon in, maar de doorgaande weg mag natuurlijk wel.
Ik had al eerder de tip gegeven om eens goed de NPS-sites te bekijken. Kijk voor Zion op www.nps.gov/zion. Daar zie je onder maps een kaart van het park. En er staat ook informatie over de wegen, en - van belang als je met een camper rijdt -over de tunnel. Kijk darvoor onder plan your visit/directions & transportation.

De Canyon Overlook Trail is vlak na de tunnel. Er is aan de rechterkant een kleine parkeerplaats. Als daar geen plaats is kun je iets verder aan de linkerkant wellicht nog een parkeerplaats vinden.

Is het gelukt met het annuleren van de Grand Canyon?
Het is wel netjes om op tijd te annuleren, dan kan iemand anders die plek nog gebruiken. En de kosten zijn te overzien.

Marianne
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
10 mei 2019, 20:16
Is het gelukt met het annuleren van de Grand Canyon?
Het is wel netjes om op tijd te annuleren, dan kan iemand anders die plek nog gebruiken. En de kosten zijn te overzien.
Ja is uiteindelijk gelukt, nu 2 nachten i.p.v. 3.

We hebben alles nu wel zo'n beetje gepland alleen nog een paar puntjes op de i waaronder:

- Is het verstandig om de canyon overlook trail te bezoeken op de dag dat we naar Bryce gaan, dit aangezien we er langs komen via Mount Carmel Highway?
- Is het verstandig om Horsehoebend te bezoeken op dag dat we van Page naar Mather gaan aangezien dat op de route ligt?
- Verder vind ik het lastig in te schatten hoeveel je kunt doen op een dag in Zion (zonder te rushen..), veel hangt ook af of Observation Point trail en The Narrows geopend zijn. We zijn 3 nachten in Zion, als Observation point open is dan gaan we die doen (daar trekken we dan een volle dag voor uit) of eventueel combineren met the Narrows? Als ze beide niet open zijn zitten we naast de Canyon Overlook trail te denken aan Lower/upper emerald pools, Pa'rus trail.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Canyon Overlook Trail zou ik inderdaad doen op weg naar Bryce. Anders moet je speciaal daarvoor heen en weer rijden. Ik neem aan dat je in het park of in Springdale kampeert? Hou er wel rekening mee dat er een kans is dat je de camper niet kunt op parkeren bij de trailhead.

In de Canyon is de Emerald Pools Trails een goede keuze, net als de Pa'rus Trail.
Watchman is ook nog een mogelijkheid.
Kijk eens in ons 2015-verslag om een idee te krijgen van de tijd die je kwijt bent.
Wij zijn wel langzame wandelaars.

Horseshoe Bend ligt dicht bij Page. Je rijdt er wel langs op weg naar de Grand Canyon maar je kunt het ook vanuit Page doen.

Marianne
jhmdekleijn
Amerika-ontdekker

Wij vertrekken zaterdag naar de V.S. :) Het enige waar ik nog over twijfel is over de route vanuit Mather GC naar Blythe (tussenstop). Dus via Kingman (stukje route 66) of via Prescott? Hebben jullie tips? Qua natuur lijkt de omgeving tot congress mooier/gevarieerder. Via Sedona zou ook kunnen maar is wel wat langer rijden..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer