Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Vito schreef:
08 mei 2019, 23:30
Ik heb nu de keuze tussen KLM Economy comfort met niet zulke gunstige vliegtijden of Lufthansa Airbus 380 upperdeck met gunstigere vliegtijden. KLM overstap in ATL en Lufthansa in München.
De prijs is het eerste waar ik naar kijk.

Als die in deze situatie ongeveer gelijk liggen (± € 50), dan ging ik voor de gunstige vliegtijden van Lufthansa met de Airbus 380. Ik heb ook nog een Mileage Plus nummer (Star Alliance) dus zou een extra reden kunnen zijn, niet de hoofdreden.

Als je vanuit München gelijk op de bestemming bent in Amerika dan zou dat ook een pre voor mij zijn. De Airbus 380 is dan een mooi extraatje, heerlijk vliegtuig om in te vliegen. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik vind KLM en Lufthansa beide prima, maar in dit geval koos ik voor Lufthansa, buiten business class een van de beste vluchten ooit gehad in de A380 upperdeck. En München is een geweldige luchthaven om over te stappen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bedankt :thumbup: ik heb nu idd geboekt bij Lufthansa. En dan vooral ook voor de vluchttijden. 16.55 uur aankomen in Miami is toch beter dan 00.30 de volgende dag. :wink:
Ik vind 710,- een nette prijs voor de kerstperiode incl.4 x stoelreservering en bagage.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Belangrijk om inderdaad het verschil te maken tussen een vlucht op een enkel ticket, of een combinatie van verschillende tickets.

Het tweede (meerdere tickets) is in vrijwel alle gevallen sterk af te raden. Alleen als er minimaal 24 uur tussen een "connectie" van een aankomende vlucht op het ene ticket en een vertrekkende vlucht op het andere ticket zit zou je zoiets moeten overwegen. De reden is simpel: als je zo'n "connectie" mist ben jij degene die het probleem heeft. De airline die het heeft veroorzaakt door je te laat ergens af te leveren zal je daarbij niet helpen. Eventueel (als EU261 van toepassing is) krijg je wel een vergoeding, maar daar kom je nog niet mee op je bestemming of thuis. Als je door zo'n vertraging op het ene ticket een vlucht mist van je andere ticket vervalt die laatste in zijn geheel en moet je wellicht wel een heel nieuw ticket kopen om weer thuis te komen. Ik ken overigens geen travel agent die je zoiets zal verkopen, ook niet de diverse online travel agents. Wel zijn er zoekmachines zoals Kayak die (na het aanvinken van een vakje) dit soort combinaties weergeven, maar je dan ook duidelijk vertelllen dat er risisco's aan kleven en je zult altijd zelf op meerdere plekken een ticket moeten kopen om zoiets smane te stellen.

Vluchten van meerdere airlines op een enkel ticket zijn geen enkel probleem. En natuurlijk kun je dat gewoon kopen bij de airline. Vergeet niet dat alles dat een travel agent verkoopt gewoon geticket wordt door een airline. Dat zijn de enige partijen die tickets uitgeven. Er is geen verschil tussen een ticket dat verkocht wordt door een tussenpersoon of een airline. Het grote verschil is dat degene die je het ticket verkoopt ook het enige aanspreekpunt is tot het moment dat je ingecheckt bent voor je eerste vlucht. Als je dus iets wilt wijzigen moet dat altijd lopen via de verkoper van je ticket. Ook als die wijziging een gevolg is van bijvoorbeeld een wijziging in het vluchtschema. En niet iedere online travel agent is even bereidwillig om je dan te helpen, of wil dan daar dan extra geld voor zien. Direct contact met de airline kunnen hebben is in zo'n geval vaak een hele grote pre.

Normaal gesproken is een ticket een combinatie van vluchten van airlines die partner van elkaar zijn. Stel je vliegt naar de US vanuit Dusseldorf (op dit forum). Stel even dat je naar Las Vegas (LAS) vliegt. Je koopt je ticket bij KLM. Dan kan het zomaar zijn dat je vliegt met 5 verschillende airlines. Bijvoorbeeld met KLM Cityhopper van DUS naar AMS. Dan met KLM van AMS naar ATL. En tot slot met Delta van ATL naar LAS. Op de terugweg vlieg je eerst met Delta van LAS naar DTW. Dan met Air France van DTW naar CDG (Parijs). En tot slot met Hop! van CDG naar DUS. En om het nog complexer te maken: die vluchten kunnen op je ticket allemaal een "KL" vluchtnummer hebben, maar het kan ook een mix zijn van KL, AF en DL vluchtnummers.

Boek je via de online boekingsengine van een airline dan zijn de combinaties die je krijgt vaak gelimiteerd. De boekingsengine van KLM laat bijvoorbeeld alleen maar KL marketed vluchten zien (dus alleen vluchten van partners als er een "KL" vluchtnummer voor bestaat). Dat betekent niet dat je geen andere combinaties kunt boeken, dat kan dan alleen niet online. Dit soort combinaties met vluchten van partners (meestal binnen dezelfde alliantie, maar dat hoeft niet) vallen vaak onder een enkele fare base (tariefregel). Voor het KLM retourtarief DUS-LAS kun je dus met verschillende maatschappijen vliegen op die route.

Om het nog complexer te maken: een airline kan ook gewoon vluchten ticketen van niet-partner airlines. Dat zullen ze normaal gesproken niet verkopen, maar bijvoorbeeld wel doen om je alsnog op je bestemming te krijgen na cancellations of vertragingen.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Voor de liefhebber, Dusseldorf - Denver voor 252 euro met British Airways, oktober t/m maart. Gezocht/gevonden via Google Flights.
Gast

Bericht door Gast »

@winterpark leuke tarieven om ff met de jaarwisseling naar Denver te gaan :) helaas heeft mijn eega al geen vrije dagen meer over :( Ik had al bijna geboekt.
Voordeel van deze BA tarieven is dat je handbagage 23 kilo mag zijn, dus je kunt gewoon Basic Economy boeken (of voor 80 euro p.p. extra een ingecheckte koffer) :thumbup:
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ron&Heleen »

Met combinatie bedoel ik natuurlijk wel dat ik 1 ticket koop. Maar vervolgens moesten wij wel bij beide maatschappijen (bijv. BA en VA) apart inchecken en ook apart stoelen kopen. Wij hebben de laatste keer gevlogen via Duss met BA naar Londen en vandaar met VA naar SF. Het was 1 ticket en de koffers hoefden er in Londen niet uit maar we konden niet bij BA inchecken of stoelen kiezen/ kopen voor het 2e deel van de reis en v.v.
Ik kon ook niet bij VA deze reis boeken. Heb daar nog over gebeld. BA had die combinatie wel staan maar 500 euro duurder dan bij een tussenpartij. En ook dan had ik het inchceken en de stoelen vor het 2e deel van de reis bij VA via VA moeten regelen (zei BA in een mail).
Aangezien het principe van de koffers vergelijkbaar is met de stoelen vroeg ik me dus af hoe het dan nu zit.
Maar jullie klinken ook heel overtuigd. hebben jullie dus ervaring mnet het boeken van 1 ticket bij 1 maatschappij terwijl een zustermaatschappij een deel van de vlucht uitvoert en dan toch maar 1 keer stoelen hoeven betalen (pp en retour is natuurlijk 2 keer) en ook maar 1 keer hoeven inchecken?
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker

Inmiddels ook even gechecked. Willekeurige vlucht genomen (wel relevant voor wat wij willen maar andere data):
Heen AMS - SF 3 september 14:50 rechtstreeks
terug SLC - AMS 26 september 12:04 met 1 overstap.
Via momondo op Flysmarter gekomen. daar kost deze trip (alles met United) 694 euro (= 776 Dollar) inclusief bagage (kun je inderdaad voor kiezen bij Flysmarter).
Via United zelf (wat een vervelend en complexe boekingssite overigens) kost precies dezelfde vlucht (zelfde tijden en data): 1036 dollar.

En ik herinner me dat ik 2 jaar geleden ook zo heb zitten rekenen en het via de luchtvaartmaatschappijen zelf echt vele malen duurder was.
Ron&Heleen
Amerika-ontdekker

Nog een vraagje. Heb het forum al doorzocht maar nog geen antwoord. Om te bepalen hoe we de route laten lopen vragen we ons af of het goedkoper is om van SLC terug te vliegen naar Duss (of AMS of Brussel) of vanaf Seattle.
Dat bepaalt namelijk of we het rondje (boogje) links of rechtsom maken.
Of is dat per dag/ maand etc. verschillend?
Hoop dat iemand het weet. Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is niet te zeggen, de ene keer is het goedkoper en de andere keer niet. Ik zou gewoon wat combinaties uitproberen en kijken wat goedkoper is.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Ron&Heleen Ja, soms ben je bij een broker goedkoper uit. Die ervaring had ik vorig jaar. Rechtstreeks bij United.com € 750, exact dezelfde vlucht via wtc.nl € 466. Betrof heen: AMS-ORD, terug: SEA-FRA-AMS. Dan is bij mij de keuze ook snel gemaakt. :wink:

Overigens kom ik meeste keren wél goedkoper uit bij de airline zelf. Kwestie van kijken en vergelijken over een langere periode en niet afgaan op 1x zoeken. Liefst boek ik ook bij een airline zelf, al was het alleen al omdat je hen dan rechtstreeks kunt benaderen indien er problemen zijn.

Jouw voorbeeld kan ik nu boeken bij United.com voor € 831 / $ 933. Alweer $ 100 goedkoper dan wat jezelf gevonden had met ook nog eens hele mooie vliegtijden. Denk echter dat Salt Lake City het bij jou duur maakt. Deze stad is altijd al een dure geweest om op te vliegen en SLC mijd ik daarom als luchthaven.

Zou je bijvoorbeeld terugvliegen vanaf Denver dan kun je nu een vlucht boeken bij United.com voor € 536 / $ 602.

Kies je ervoor om vanaf Seattle terug te vliegen dan vind ik nu al een ticket voor € 548 / $ 615.

Hele mooie prijzen dus, rechtstreeks bij United.com, mooie vliegtijden, incl. bagage en de data uit jouw voorbeeld genomen.

Tickets boeken blijft een kwestie van de tijd nemen en geduld hebben. Maar bovenal heel veel vergelijken op de verschillende sites. Zowel bij de airlines zelf als via de brokers. Ook spelen met de vertrekdata kan enorm schelen. Vaak zijn tickets goedkoper naarmate je vroeger boekt maar ook dat gaat niet altijd op. Zo heb ik dit jaar pas 3 maanden van te voren geboekt voor mijn trip volgende week. Waar ik anders altijd al in september begin te kijken, ben ik nu pas begin februari begonnen met kijken en uiteindelijk half februari geboekt.

Roland

sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Coyote schreef:
09 mei 2019, 20:33
Vaak zijn tickets goedkoper naarmate je vroeger boekt maar ook dat gaat niet altijd op. Zo heb ik dit jaar pas 3 maanden van te voren geboekt voor mijn trip volgende week. Waar ik anders altijd al in september begin te kijken, ben ik nu pas begin februari begonnen met kijken en uiteindelijk half februari geboekt.
Als je pas in februari begint te kijken dan weet je toch niet wat de prijzen in september waren en of dit wel/niet goedkoper was ? :wink:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat beweer ik ook niet. :wink:

Ik zeg alleen dat er vaak gesuggereerd wordt dat je vroeg moet beginnen met zoeken naar goedkope tickets. Maanden, tot soms wel een jaar van te voren. Maar 3 maanden van te voren kunnen ze ook nog wel goedkoop zijn. :D

Roland

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Coyote schreef:
09 mei 2019, 21:05
Maar 3 maanden van te voren kunnen ze ook nog wel goedkoop zijn.
Heb dit jaar vanaf 8 maand voor trip gekeken en uiteindelijk 3 maand voor trip geboekt wegens beste prijs in die acht maand. bij delta, aanbieding die net 1 dag te zien was . meestal boek ik ook zes of 7 maanden vooraf.

Jacques
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

Coyote schreef:
09 mei 2019, 21:05
Maar 3 maanden van te voren kunnen ze ook nog wel goedkoop zijn. :D

Roland
Helemaal mee eens, gisterenavond wat tickets geboekt naar Denver (EUR 800 p.p.) voor over ruim twee maanden, had ze nog niet zo goedkoop gezien en hou de prijzen al enkele maanden in de gaten. Zonet zaten ze overigens alweer op het ‘oude’ prijsnivo dat EUR 250 hoger ligt, blijft een gekke markt die vakantiemarkt.....
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Even een vraag, we willen wellicht op 25 mei naar Atlanta (daar woont familie) en naar San Antonio. Als ik 1 ticket boek (dat is dan multi destination) met eerst vliegen op 25 mei van Dusseldorf naar San Antonio, dan op 31 mei van San Antonio naar Atlanta en dan op 8 juni van Atlanta naar Dusseldorf dan zijn de kosten 1.158 euro p.p. Als ik echter een retour Dusseldorf naar Atlanta boek en vanuit Atlanta een losse retour naar San Antonio dan zijn de kosten voor de Atlanta vluchten 638 euro en voor de retour San Antonio 340 euro. Totaal dus 978 euro en dus bijna 200 euro goedkoper om los 2 retourtickets te boeken in plaats van de multi destination ticket. Dit is allemaal bij Delta. Dat is toch raar?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Je zou ook nog kunnen kijken wat een multi city dusseldorf-san antonio en terug atlanta-dusseldorf kost en dan een apart ticket boeken voor je vlucht san antonio-atlanta (dus buiten je retourticket om)
Dan kom ik even snel gekeken op 650 voor je retourvlucht en 126 voor je binnenlandse vlucht dus zo'n 776 totaal (evt komt daar nog 80 pp bij voor je koffer op de internationale vluchten en xx dollar voor je binnenlandse vlucht)
https://www.google.nl/flights#flt=DUS.S ... 1;t:f;tt:m
https://www.google.nl/flights#flt=SAT.A ... 1;t:f;tt:o
MikeAmerika
Amerikafan

Bericht door MikeAmerika »

Zojuist prijzen gevonden Dusseldorf - miami voor 380 euro pp inclusief bagage. september tm november.

17 oktober heen dusseldorf -miami met Eurowings. Dit is een directe vlucht
7 november terug miami - newark - dusseldorf. Met United airlines en Eurowings.

Wat zijn jullie ervaringen met eurowings? 385 pp is een leuk bedrag toch? Veel goedkoper ga je het niet meer vinden?
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

sanook schreef:
10 mei 2019, 09:29
Je zou ook nog kunnen kijken wat een multi city dusseldorf-san antonio en terug atlanta-dusseldorf kost en dan een apart ticket boeken voor je vlucht san antonio-atlanta (dus buiten je retourticket om)
Dan kom ik even snel gekeken op 650 voor je retourvlucht en 126 voor je binnenlandse vlucht dus zo'n 776 totaal (evt komt daar nog 80 pp bij voor je koffer op de internationale vluchten en xx dollar voor je binnenlandse vlucht)
https://www.google.nl/flights#flt=DUS.S ... 1;t:f;tt:m
https://www.google.nl/flights#flt=SAT.A ... 1;t:f;tt:o
Ah, bedankt! Dat is inderdaad ook nog een goed optie.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

erider schreef:
10 mei 2019, 09:16
kosten voor de Atlanta vluchten 638 euro en voor de retour San Antonio 340 euro. Totaal dus 978 euro en dus bijna 200 euro goedkoper om los 2 retourtickets te boeken in plaats van de multi destination ticket. Dit is allemaal bij Delta. Dat is toch raar?
Waarom is dat raar? In het eerste geval boek je iets totaal anders dan in het tweede geval. In het eerste geval is Delta er verantwoordelijk voor dat jij op 25 mei, mits je op tijd op Dusseldorf bent, netjes op tijd (of uiterlijk 4 uur later) in San Antonio komt, no matter what happens. Je bagage gaat vanuit Dusseldorf direct naar San Antonio (behoudens dat je het zelf even door de douane moet dragen). Meestal kom je op concourse E aan en ga je daar door de speciale immigrations, customs en security die speciaal voor Delta connecting passengers is. Is er iets vertraagd en mis je de connectie dan zal Delta dat voor je oplossen. Kom je meer dan 4 uur te laat aan in San Antonio dan heb je recht op een vergoeding van 600 euro per persoon. Voor de domestic vluchten gelden dezelfde bagageregels als voor de intercontinentale vluchten op je ticket. Boek je dus een normaal economy tarief (Main cabin) dan zit er ook bij die domestic vluchten gewoon 1 stuks ruimbagage inclusief.

In het tweede geval, waar je een losse retour DUS-ATL koopt en daarnaast een losse retour ATL-SAT koopt is Delta er verantwoordelijk voor dat jij in Atlanta komt, mits je op tijd in Dusseldorf aan de gate verschijnt, binnen 4 uur na de geplande aankomsttijd. Kom je meer dan 4 uur later, dan heb je recht op 600 euro per persoon. In Atlanta zul je altijd naar immigrations en security in concourse F moeten (veel drukker), als passagier met eindbestemming Atlanta. Daarna zul je je bagage op moeten halen, naar buiten moeten, met een bus vanuit de international terminal naar de domestic terminal moeten (buitenom, want binnendoor kun je dan niet met je bagage), daar opnieuw inchecken/bagage droppen (minimaal 45 minuten voor vertrek van je vlucht), door security en naar je gate. Mis je die vlucht, dan vervalt het ticket. Mocht je op tijd cancellen (voor vertrek) dan mag je de waarde van dat ticket, minus $200 change fee nog gebruiken richting een nieuwe vlucht, die op dat moment veel duurder zal zijn als je nog op dezelfde dag in San Antonio wil komen. Bij dat domestic ticket zit sowieso geen bagage inbegrepen, dat kost je $25 per richting per koffer, ook al heb je voor de intercontinentale vlucht gewoon een normaal economy tarief geboekt.

Zeker omdat je op de dag dat je aankomt in de US direct wil doorvliegen naar San Antonio zou ik dat zelf nooit met twee losse tickets doen. Kijk, als je eerst een dag of meer in Atlanta blijft is het inderdaad geen verschil, dan kun je puur selecteren op prijs.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer