@Ron&Heleen Ja, soms ben je bij een broker goedkoper uit. Die ervaring had ik vorig jaar. Rechtstreeks bij United.com € 750, exact dezelfde vlucht via wtc.nl € 466. Betrof heen: AMS-ORD, terug: SEA-FRA-AMS. Dan is bij mij de keuze ook snel gemaakt.
Overigens kom ik meeste keren wél goedkoper uit bij de airline zelf. Kwestie van kijken en vergelijken over een langere periode en niet afgaan op 1x zoeken. Liefst boek ik ook bij een airline zelf, al was het alleen al omdat je hen dan rechtstreeks kunt benaderen indien er problemen zijn.
Jouw voorbeeld kan ik nu boeken bij United.com voor € 831 / $ 933. Alweer $ 100 goedkoper dan wat jezelf gevonden had met ook nog eens hele mooie vliegtijden. Denk echter dat Salt Lake City het bij jou duur maakt. Deze stad is altijd al een dure geweest om op te vliegen en SLC mijd ik daarom als luchthaven.
Zou je bijvoorbeeld terugvliegen vanaf Denver dan kun je nu een vlucht boeken bij United.com voor € 536 / $ 602.
Kies je ervoor om vanaf Seattle terug te vliegen dan vind ik nu al een ticket voor € 548 / $ 615.
Hele mooie prijzen dus, rechtstreeks bij United.com, mooie vliegtijden, incl. bagage en de data uit jouw voorbeeld genomen.
Tickets boeken blijft een kwestie van de tijd nemen en geduld hebben. Maar bovenal heel veel vergelijken op de verschillende sites. Zowel bij de airlines zelf als via de brokers. Ook spelen met de vertrekdata kan enorm schelen. Vaak zijn tickets goedkoper naarmate je vroeger boekt maar ook dat gaat niet altijd op. Zo heb ik dit jaar pas 3 maanden van te voren geboekt voor mijn trip volgende week. Waar ik anders altijd al in september begin te kijken, ben ik nu pas begin februari begonnen met kijken en uiteindelijk half februari geboekt.
Roland