Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Zoals ik al in een ander topic zei, is hier een weg omheen door een premier silver challenge aan te vragen. Dan kan je bij het inchecken gratis Economy plus Seats kiezen (indien plaats wat meestal wel lukt maar natuurlijk geen garantie is), 2 koffers van 32 kg per persoon die mee op het ticket staat en priority incheck bagage en boarding. En je vlucht naar sfo is voldoende om de challenge teccolbrengen zodat je tot eind 2020?premier silver blijft.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Emailtje aan gewaagd, wie weet... We vliegen de 19e al dus hoop dat het nog op tijd is. Thx voor de tip.
-
- Amerikakenner
De kans op succes zou groter zijn als je Mileageplus plus direct contacteerd en vertelt dat je plant om regelmatig naar de states te gaan binnenkort en nu geen andere status hebt die je kan matchen: 1-800-421-4655. (Dan 6 - 1 - 2 in menu) (Gezien op flyertalk en statusmatcher) en natuurlijk zien dat je als een united Mileageplus plus account hebt.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- sanook
- Amerika-expert
Mileage plus account al aangemaakt en via mileage plus site contact gezocht, ik wacht het wel even af. Zou leuk zijn als het werkt maar geen prio.
Erg benieuwd of dit werkt.georgesken schreef: ↑05 mei 2019, 12:05De kans op succes zou groter zijn als je Mileageplus plus direct contacteerd en vertelt dat je plant om regelmatig naar de states te gaan binnenkort en nu geen andere status hebt die je kan matchen: 1-800-421-4655. (Dan 6 - 1 - 2 in menu) (Gezien op flyertalk en statusmatcher) en natuurlijk zien dat je als een united Mileageplus plus account hebt.
Ik heb zelf geen noemenswaardige status bij een airliner, maar vlieg met United naar Hawaii in september en mits je via die gold challenge toegelaten wordt haal ik die gold status makkelijk.
Zou wel erg fijn zijn aangezien er volgend jaar weer 2 USA trips op de planning staan

-
- Amerikakenner
Gold gaan ze normaal nooit toestaan zonder status bij andere airline. Silver is bij sommige mensen wel gelukt. Heeft wel enkele voordelen, zeker naar toekomst imdat je dan Economy Basic kan boeken en toch 2 bagages per persoon en stoelkeuze bijkrijgt. En indien plaats een upgrade na Economy plus bij het inchecken.
Ikzelf heb wel een gold challenge gekregen en heb nu ondanks dat ik Basic Economy heb geboekt al op elke vlucht voor mij en mijn vrouw eco plus Seats kunnen vastleggen, gratis bagage voor elk, loungetoegang,...
Ikzelf heb wel een gold challenge gekregen en heb nu ondanks dat ik Basic Economy heb geboekt al op elke vlucht voor mij en mijn vrouw eco plus Seats kunnen vastleggen, gratis bagage voor elk, loungetoegang,...
hmm, maar eens proberen te bellen in juli, aangezien ik vlieg in September.
Wie weet
Wie weet

- sanook
- Amerika-expert
Via mileage plus helpdesk is het mij helaas niet gelukt. Ik ga er verder geen moeite voor doen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Weet iemand hoe het gesteld is met de beenruimte bij Lufthansa op het bovendek van de A380-800 in economy? Rij 95 is niet beschikbaar.
De achterste rij wel, kun je daar bv. de stoel naar achteren doen? Ik zie daar niets over staan op seatguru maar deze geeft ook een andere indeling aan dan wat ik zie als ik stoelen wil kiezen.
De achterste rij wel, kun je daar bv. de stoel naar achteren doen? Ik zie daar niets over staan op seatguru maar deze geeft ook een andere indeling aan dan wat ik zie als ik stoelen wil kiezen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Durf het bijna voor 100% zekerheid te zeggen. Vaak de plaatsen die ik uitkies. Of waar de pantry of het toilet begint. Stoel lekker naar achter. Niemand die er tegenaan stoot. Kan er heerlijk slapen!!
Ook in andere vliegtuigtypes overigens.
-
- Amerika-expert
En de beenruimte? Ik lees trouwens ook wat over meer turbulentie achterin en laat ik nou vliegangst hebben.
KLM is alleen duurder en ongunstigere vliegtijden .... Lastige keuze ..

KLM is alleen duurder en ongunstigere vliegtijden .... Lastige keuze ..
Afgelopen jaar met de A380 van Lufthansa gevlogen en zowat geen last gehad van turbulentie (zaten ook onderin, weliswaar wel beneden). In grotere vliegtuigen merk je juist véél minder van de turbulentie, dus al zeker in een A380 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Tsja, ik ben dik 1.90. Dus beenruimte is altijd wel een dingetje. Maar omdat ik met gemak een uurtje of 8 a 9 slaap in het vliegtuig heb ik daar verder weinig last van.
Achterin zitten en turbulentie weet ik niet. Weet wel dat het vliegtuig achterin beweeglijker is omdat je dan het verste van het draaipunt zit als hij landt of opstijgt. Hij lijkt dan meer beweging te maken.
Vliegangst is wel een dingetje. Mijn jongste dochter voelt zich niet helemaal lekker sinds we haar het vliegtuig hebben moeten inknuppelen nadat ze net een half uur daarvoor had gehoord dat ze de MH17 uit de lucht hadden geschoten. Vlogen we vorige week terug met de KLM omdat de SAS aan het staken waren. Op de achterste rij van een Boeing 747. Ik uitgelegd dat dat de veiligste plek van het vliegtuig was. Dat zoekt ze dan allemaal meteen uit. Net als dat vliegen vele malen veiliger is dan autorijden. Komt ze gisteren met dat filmpje van dat Russische vliegtuig aanzetten van afgelopen zondag...
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als het lukt kiezen wij altijd de laatste stoelen. Het zijn er vaak maar 2 wat wij prettig vinden op een lange vlucht. Geen last van andere mensen. De stoelen kunnen gewoon naar achteren. En het grote voordeel is dat je langs het raam meer beenruimte hebt. Mijn vriend van 1.93 legt zijn benen naast de stoel van de voorganger, werkt perfect 
Vorig jaar met Lufthansa gevlogen

Vorig jaar met Lufthansa gevlogen
- sanook
- Amerika-expert
Groot nadeel van achterin zitten vind ik dat je in principe pas als laatste van boord gaat.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Je staat allemaal weer te wachten bij de bagageband.
Het is mij ook niet gelukt via het contactformulier op hun site. Ze verwijzen mij terug naar het formulier online waar je bewijs moet leveren van elite status van een andere airline.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ja, als je iets van vliegangst hebt, blijven dat soort dingen altijd lastig ... Mijn vrouw vindt vliegen ook vreselijk (woonde in flat tegenover de flat van Bijlmerramp en stond op balkon toen het gebeurde ...). En ik kan alle statistische gegevens op vliegen loslaten (is mijn werk, statistiek en cijfertjesAlmere vak V schreef: ↑07 mei 2019, 20:41Vliegangst is wel een dingetje. Mijn jongste dochter voelt zich niet helemaal lekker sinds we haar het vliegtuig hebben moeten inknuppelen nadat ze net een half uur daarvoor had gehoord dat ze de MH17 uit de lucht hadden geschoten. Vlogen we vorige week terug met de KLM omdat de SAS aan het staken waren. Op de achterste rij van een Boeing 747. Ik uitgelegd dat dat de veiligste plek van het vliegtuig was. Dat zoekt ze dan allemaal meteen uit. Net als dat vliegen vele malen veiliger is dan autorijden. Komt ze gisteren met dat filmpje van dat Russische vliegtuig aanzetten van afgelopen zondag...

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-expert
Bedankt voor de tip
Die zal ik dan maar eens downloaden.
Inmiddels zijn de prijzen alweer omhoog gegaan.
Kennen jullie dat? Dan twijfel je nog een beetje en baal je achteraf enorm dat je niet gelijk hebt toegeslagen
Toen ik verleden week voor het eerst keek, had ik echt mooie prijzen bij KLM gevonden. Twijfelde nog en hup, nu zijn ze alweer 150,- duurder ...

Inmiddels zijn de prijzen alweer omhoog gegaan.
Kennen jullie dat? Dan twijfel je nog een beetje en baal je achteraf enorm dat je niet gelijk hebt toegeslagen

Toen ik verleden week voor het eerst keek, had ik echt mooie prijzen bij KLM gevonden. Twijfelde nog en hup, nu zijn ze alweer 150,- duurder ...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Prima plek, ik heb op de achterste rij boven gezeten op een vlucht Frankfurt-Houston, stoel kan normaal naar achter en met mijn 190 genoeg beenruimteVito schreef: ↑07 mei 2019, 19:01Weet iemand hoe het gesteld is met de beenruimte bij Lufthansa op het bovendek van de A380-800 in economy? Rij 95 is niet beschikbaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties