Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooie autohuurtarieven!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Al vele jaren huur ik meestal een auto via Hotelplan, omdat ik hier steeds het voordeligst uit bent.
Vorig jaar nog heb ik via email rechtstreeks bij Hotelplan (voordelig) een auto geboekt. Hierbij moest ik € 20 betaling voor de boekingskosten.
Na wat speurwerk kom ik ook dit jaar voor de goedkoopste tarieven voor een 4x4 weer bij Hotelplan terecht. Ik zit ook aan Hertz vast in verband met drop off kosten. Dat is de enige maatschappij die geen drop off kosten rekent tussen Arizona en Nevada. We vliegen nl. op Phoenix en terug van Las Vegas.
Gisteravond heb ik een mail gestuurd om de reservering te maken en vandaag krijg ik de volgende mail terug:
Voordat wij de autohuur definitief reserveren voor u moeten wij u het volgende medelen;
Omdat u geen vluchten reserveerd bij Hotelplan wordt er Euro 30 administratie kosten in rekening gebracht en Euro 25 aan reserveringskosten.
Tevens worden er door Hotelplanreisbureau ook Euro 20 administratiekosten in rekeking gebracht.
Graag vernemen wij van u of met deze kosten accoord gaat.
Als ik het optel kom ik tot € 75 extra aan boekingskosten hetgeen ik belachelijk hoog vind. Het is dus duidelijk te merken dat Hotelplan overgenomen is door OAD.
Ik moet me nog eens ernstig beraden wat ik nu ga doen ten aanzien van de autohuur.
Grgrgrgr.....
Marjan
Vorig jaar nog heb ik via email rechtstreeks bij Hotelplan (voordelig) een auto geboekt. Hierbij moest ik € 20 betaling voor de boekingskosten.
Na wat speurwerk kom ik ook dit jaar voor de goedkoopste tarieven voor een 4x4 weer bij Hotelplan terecht. Ik zit ook aan Hertz vast in verband met drop off kosten. Dat is de enige maatschappij die geen drop off kosten rekent tussen Arizona en Nevada. We vliegen nl. op Phoenix en terug van Las Vegas.
Gisteravond heb ik een mail gestuurd om de reservering te maken en vandaag krijg ik de volgende mail terug:
Voordat wij de autohuur definitief reserveren voor u moeten wij u het volgende medelen;
Omdat u geen vluchten reserveerd bij Hotelplan wordt er Euro 30 administratie kosten in rekening gebracht en Euro 25 aan reserveringskosten.
Tevens worden er door Hotelplanreisbureau ook Euro 20 administratiekosten in rekeking gebracht.
Graag vernemen wij van u of met deze kosten accoord gaat.
Als ik het optel kom ik tot € 75 extra aan boekingskosten hetgeen ik belachelijk hoog vind. Het is dus duidelijk te merken dat Hotelplan overgenomen is door OAD.
Ik moet me nog eens ernstig beraden wat ik nu ga doen ten aanzien van de autohuur.
Grgrgrgr.....
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hoi Marjan,
Wij hebben ook weer bij Hotelplan geboekt (telefonisch) bij Hertz omdat het bij ons ook het goedkoopst is i.v.m. de drop off kosten die je dan niet hebt tussen Seattle en Los Angeles. Bovendien wilden wij een grotere auto dan de Equinox (die zou wel goedkoper zijn bij usareisen.de).
Bij ons rekenden ze € 30,- aan reserveringskosten en € 20,- aan administratiekosten die er vervolgen ook weer als korting afgaan. Dus in totaal maar € 30,- kosten. Ik zou eens bellen als ik jou was.
groetjes Hanny
Wij hebben ook weer bij Hotelplan geboekt (telefonisch) bij Hertz omdat het bij ons ook het goedkoopst is i.v.m. de drop off kosten die je dan niet hebt tussen Seattle en Los Angeles. Bovendien wilden wij een grotere auto dan de Equinox (die zou wel goedkoper zijn bij usareisen.de).
Bij ons rekenden ze € 30,- aan reserveringskosten en € 20,- aan administratiekosten die er vervolgen ook weer als korting afgaan. Dus in totaal maar € 30,- kosten. Ik zou eens bellen als ik jou was.
groetjes Hanny
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
hekkie schreef:Voordat wij de autohuur definitief reserveren voor u moeten wij u het volgende medelen;
Dus Hotelplan brengt 30 euro administratiekosten in rekening en het Hotelplanreisburo (wie zijn dat dan weer??) willen ook nog 20 euro.
Lijkt mij een beetje dubbelop.. Straks gaan ze ook nog de kosten van Hertz doorbelasten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Hanny,Bert&Hanny schreef:Hoi Marjan,
Ik heb je raad maar opgevolgd en vandaag gebeld met Hotelplan. Voor die tijd heb ik de resgids nog eens goed gelezen en toen kwam ik er al achter dat ik in ieder geval die € 25 aan reserveringskosten niet hoef te betalen. Wel staat er dat zonder intercontinentale vlucht er € 30 per party aan admistratiekosten in rekening worden gebracht.
Na wat heen en weer gepraat kreeg ik eerst al te horen dat de juf die mij het mailtje gestuurd had er nog maar pas werkte en niet goed op de hoogte was met de (nieuwe) regels. Die € 25 reserveringskosten gingen er dus vlot af.
Wel moest ik die € 30 betalen en daarnaast nog € 20 voor het Hotelplan reisburo. Daar kwam ik niet onderuit. Het levert dus geen voordeel meer op door niet naar een reisburo te gaan en rechtstreeks zelf te boeken. Die "commissie" moet je dus sowieso nu betalen.
Inderdaad dus dubbelop zoals Njit al veronderstelde.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Ik noem dat gewoon krom zakendoen. Maar goed, zolang ze klanten houden die het accepteren..hekkie schreef:Wel moest ik die € 30 betalen en daarnaast nog € 20 voor het Hotelplan reisburo. Daar kwam ik niet onderuit. Het levert dus geen voordeel meer op door niet naar een reisburo te gaan en rechtstreeks zelf te boeken. Die "commissie" moet je dus sowieso nu betalen.
Inderdaad dus dubbelop zoals Njit al veronderstelde.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het wel met je eens, maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je het daarom niet zou doen. Ondanks de extra boekingskosten ben ik toch nog goedkoper uit dan bij welke andere organisatie of site dan ook.Njit schreef: Ik noem dat gewoon krom zakendoen. Maar goed, zolang ze klanten houden die het accepteren..
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hoi,Wij hebben ook weer bij Hotelplan geboekt (telefonisch) bij Hertz omdat het bij ons ook het goedkoopst is i.v.m. de drop off kosten die je dan niet hebt tussen Seattle en Los Angeles. Bovendien wilden wij een grotere auto dan de Equinox (die zou wel goedkoper zijn bij usareisen.de).
Zover als ik weet zijn bij Alamo (via USAReisen.de) geen extra drop-off kosten tussen Seattle en LA. Drop-off is State- en City-afhankelijk.
Als je een "test"reservering doet op hun site krijg je hier inderdaad geen vermelding over mogelijke drop-off kosten en tel. navraag heeft dit bevestigd.
Gr,
Paul
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als ik via USAreisen bij Alamo een Chevrolet Trailblazer huur dan kost me dat 300 Euro meer dan bij Hotelplan (Hertz), allebei zonder dropoff kosten. En hetzelfde pakket van Hertz bij USAreisen is 420 Euro duurder dan bij Hotelplan. Dus voor ons was de keus niet moeilijk.
Marjan, ik heb met Hotelplan zelf gebeld niet via een reisbureau. Misschien scheelt dan ook wel.
Hanny
Marjan, ik heb met Hotelplan zelf gebeld niet via een reisbureau. Misschien scheelt dan ook wel.
Hanny
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op de site is er inderdaad niets meer over autohuur te vinden. Vorig jaar heb ik de autohuur per mail afgewikkeld. Dat lukt nu ook niet meer heb ik begrepen van Marjan. Autohuur gaat nu telefonisch (070 - 395 8575) waarna je de vouchers per post toegestuurd krijgt.Karinita schreef:Ik wilde ook eens bij Hotelplan kijken, maar op de internetsite kan ik niets terugvinden over autohuur. Hoe boeken jullie de auto bij Hotelplan?
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Bianca,jerbia schreef: Dat is ook toevallig, ik zit ook te zoeken naar autoverhuur bij Hotelplan maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand een link?
Ik heb de reisgids van Hotelplan hier voor me liggen. Ik wil wel even voor je kijken als je mij de gegevens opgeeft (type auto, periode, tariefsoort etc.).
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marjan, zou je heel misschien voor mij ook even willen kijken? Wij zoeken nl. nog een 4WD voor het eerste deel van de reis: 1 juli ophalen in Seattle en 22 juli afleveren in San Francisco. Met alle verzekeringen erbij en een extra bestuurder en helaas ook dropoff kosten denk ik.hekkie schreef:Hoi Bianca,jerbia schreef: Dat is ook toevallig, ik zit ook te zoeken naar autoverhuur bij Hotelplan maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand een link?
Ik heb de reisgids van Hotelplan hier voor me liggen. Ik wil wel even voor je kijken als je mij de gegevens opgeeft (type auto, periode, tariefsoort etc.).
Gr. Marjan
En anders, deze gids is denk ik bij het reisbureau op te halen? Een auto reserveren per telefoon zonder dat je zelf eerst wat kunt bekijken lijkt me zo onhandig.
Karin
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Karin,Karinita schreef: Marjan, zou je heel misschien voor mij ook even willen kijken? Wij zoeken nl. nog een 4WD voor het eerste deel van de reis: 1 juli ophalen in Seattle en 22 juli afleveren in San Francisco. Met alle verzekeringen erbij en een extra bestuurder en helaas ook dropoff kosten denk ik.
Voor een 4WD kom je zoals wij ook hebben, terecht bij Hertz. Het volledige pakket incl. extra bestuurders, tank benzine, alle taxes, toeslagen en verzekeringen kost je € 45 per dag.
Jij hebt hem 21 dagen nodig als ik goed tel en dat wordt dus 21 x 45 = € 945 all-in. Dropoff kosten hoef je in dit geval ook niet te betalen bij Hertz. Tussen de luchthavenstations van Washington en Californië is dat voor categorie L gratis.
Alamo staat ook vermeld in de Hotelplangids, maar die is aanmerkelijk duurder voor een 4WD nl. € 57 per dag. Ook moet je dan nog eens dropoff kosten betalen.
De reisgids van Hotelplan kun je overigens zo bij de reisburo's halen.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marjan, hartstikke bedankt voor het opzoeken!hekkie schreef:Hoi Karin,Karinita schreef: Marjan, zou je heel misschien voor mij ook even willen kijken? Wij zoeken nl. nog een 4WD voor het eerste deel van de reis: 1 juli ophalen in Seattle en 22 juli afleveren in San Francisco. Met alle verzekeringen erbij en een extra bestuurder en helaas ook dropoff kosten denk ik.
Voor een 4WD kom je zoals wij ook hebben, terecht bij Hertz. Het volledige pakket incl. extra bestuurders, tank benzine, alle taxes, toeslagen en verzekeringen kost je € 45 per dag.
Jij hebt hem 21 dagen nodig als ik goed tel en dat wordt dus 21 x 45 = € 945 all-in. Dropoff kosten hoef je in dit geval ook niet te betalen bij Hertz. Tussen de luchthavenstations van Washington en Californië is dat voor categorie L gratis.
Alamo staat ook vermeld in de Hotelplangids, maar die is aanmerkelijk duurder voor een 4WD nl. € 57 per dag. Ook moet je dan nog eens dropoff kosten betalen.
De reisgids van Hotelplan kun je overigens zo bij de reisburo's halen.
Gr. Marjan
Het blijft voor ons toch het goedkoopste om ook voor het eerste deel van de reis bij usareisen.de te boeken. Bij National betalen we € 621,- voor 21 dagen en daar komen dan $199,- dropoff kosten bij. De huurprijs per dag is hier ook € 45,- maar per week is het € 204,-
Dit is wel voor een jeep liberty, maar ik ga er maar vanuit dat dat groot genoeg is voor 2 personen.
Groet,
Karin
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat zou hartstikke fijn zijn! Wij hebben een SUV 4x4 nodig (ik denk standard size, iig groter dan de Equinox) voor de periode van 12 juli t/m 5 augustus met de belangrijkste verzekeringen.hekkie schreef:Hoi Bianca,jerbia schreef: Dat is ook toevallig, ik zit ook te zoeken naar autoverhuur bij Hotelplan maar ik kan het niet vinden. Heeft iemand een link?
Gr. Marjan
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bianca,jerbia schreef: Dat zou hartstikke fijn zijn! Wij hebben een SUV 4x4 nodig (ik denk standard size, iig groter dan de Equinox) voor de periode van 12 juli t/m 5 augustus met de belangrijkste verzekeringen.
Het tarief voor de L-klasse van € 42 per dag had ik al genoemd. Ga je voor de 4WD/AWD Midsize SUV (Q4-klasse) betaal je € 37 per dag. Dat is all in en met 1 extra bestuurder (in Californië gratis). De tank moet je dan wel volgooien als je hem inlevert.
Leuke bijkomstigheid is dat jullie hem vanaf 13 juli moeten huren en dat je pas vanaf 15 juli een hoogseizoentoeslag hoeft te betalen. Ingangsdatum is bepalend voor de hele periode en dat scheelt je toch mooi € 3,5 per dag.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dankjewel Marjan voor het nakijken. Ik heb nu een Jeep Cherokee Laredo gereserveerd bij Dollar voor $1240 euro incl. alle verzekeringen. Dus ik zit wel goed qua prijs.hekkie schreef:Het tarief voor de L-klasse van € 42 per dag had ik al genoemd. Ga je voor de 4WD/AWD Midsize SUV (Q4-klasse) betaal je € 37 per dag. Dat is all in en met 1 extra bestuurder (in Californië gratis). De tank moet je dan wel volgooien als je hem inlevert.
Leuke bijkomstigheid is dat jullie hem vanaf 13 juli moeten huren en dat je pas vanaf 15 juli een hoogseizoentoeslag hoeft te betalen. Ingangsdatum is bepalend voor de hele periode en dat scheelt je toch mooi € 3,5 per dag.
Marjan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 905 Weergaves
-
Laatste bericht door Estragon112
-