Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringende vraag over Toyota Sienna of Dodge Durango

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dringende vraag over Toyota Sienna of Dodge Durango

Bericht door Felicitas »

Wij hebben in 2008, 2009 en 2010 met ons zessen rondreizen gemaakt in een minivan. Twee keer in een Toyota Sienna en een keer in een Kia Sedona. We hadden per persoon een roltas met kleding en een dagrugzak bij ons. En verder nog een gezamenlijk klein koffertje met wat keukenartikelen, opladers etc. In de Toyota Sienna zaten er twee voorin, drie op de middenrij en een op de derde rij. Het andere deel van de bank op de derde rij kon worden ingeklapt. Dat gaf ruimte voor een grote koelbox.

Qua zitruimte vonden we de Toyota Sienna met zes personen heel comfortabel. Het bagageruim was wel helemaal gevuld, maar met de roltassen paste het allemaal wel. We hadden gewoon niet veel kleding mee. Laundries heb je in Amerika overal, dus af en toe een wasje tussendoor. We reisden wel met ons eigen gezin en we waren het qua bagage ook op eerdere vakanties in Europa wel gewend om een beetje in te schikken en niet teveel mee te sjouwen.

Op deze pagina onderin een foto van alle bagage. En direct aan het begin van deze video een blik in de bagageruimte tijdens een van deze reizen (inclusief de plastic zakjes met boodschappen) :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Een gezin is wat anders dan zes volwassenen...in de zomer...in het zuidwesten... de airco werkt voorin de auto beter dan achterin...ik moet er niet aan denken...waar laat je alles...serieus.

Alles kan, stapelen ook...maar comfortabel? Alleen maar om een paar honderd dollar te besparen? Sorry maar dat vind ik verkeerde zuinigheid.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In ons geval waren de kinderen al 18 jaar en ouder. En nog even terzijde: als het in de kofferruimte stapelen is betekent dat natuurlijk niet direct dat het reizen niet comfortabel is in een minivan met zes personen. Je zit tenslotte niet in de kofferruimte maar in een royale auto met goede stoelen. Op de derde rij was de zitplaats in mijn herinnering wel een wat kleinere variant van een volwaardige stoel, maar ook nog prima. En de airco werkte in de hele auto goed en was achterin zelfs nog onafhankelijk van voorin in te stellen.

Zou ik het anno 2019 weer zo doen? Ik weet het niet. Wij nemen tegenwoordig (met ons tweeën) meer spullen mee op onze reizen naar Amerika. Met name betere rugzakken, wandelschoenen en wandelstokken. En we vinden het nu ook heerlijk dat we veel meer ruimte hebben voor boodschappen en water. Maar de allerbelangrijkste motivatie om voor twee auto’s te kiezen zou voor mij dan zijn dat je je als groep wat makkelijker kunt opsplitsen.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door goState »

Wij hadden met 6 volwassenen een Toyota. 2 voor, 2 captain in het midden en 2 achter. Wij hadden 5 grote koffers en 6 kleine. Verder gingen de boodschappen souvenirs etcetera in de kofferbak. Einde van de vakantie 6 grote koffers en 6 kleine.
Ging prima, beetje stapelen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
12 apr 2019, 21:37
Een gezin is wat anders dan zes volwassenen...in de zomer...in het zuidwesten... de airco werkt voorin de auto beter dan achterin...ik moet er niet aan denken...waar laat je alles...serieus.

Alles kan, stapelen ook...maar comfortabel? Alleen maar om een paar honderd dollar te besparen? Sorry maar dat vind ik verkeerde zuinigheid.
Daarom hebben wagens als de Toyota Sienna dan ook twee A/Cs, of op zijn minst is achterin en voorin onafhankelijk te regelen met een thermostaat.

Houdt er overigens rekening mee dat auto's en minivans worden ontworpen en gebouwd met een maximum laadvermogen van 175 lbs / 80 kg per persoon - inclusief bagage...
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

Okay, het is een slagje duurder maar wij hadden vorige zomer met zijn vieren een Ford Expedition gehuurd en dat bleek ook nog eens een verlengde versie te zijn. 3 Zitrijen en als we de derde neerklapten konden de 4 koffers in de lengterichting achterin liggen (twee aan twee, dus). Tussenin de koelbox en wat hapjes. Ik was blij wat extra te hebben geïnvesteerd in de autohuur want je "woont" er toch een tijdje in.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Een tip: hoe hoger de benzineprijzen hoe meer kan je maakt op een "upgrade" naar een grotere auto of aanbiedingen ziet voor grote auto's. Het verschil in gebruik is financieel gezien niet zo groot, maar mensen hebben de indruk dat je failliet zal gaan als de auto meer brandstof verbruikt.

Over die brandstof: ik heb een keer een grote auto (Expedition?) gehuurd die ook op E85 kon rijden. Ik schrok me naar van het veel grotere brandstofverbruik t.o.v. gewone benzine en heb derhalve ook maar één keer E85 getankt. Per mijl was rijden op E85 duurder. Overigens is het toevoegen van ethanol (wettelijk moet dit minstens 10% zijn) blijkbaar helemaal niet goed voor het milieu...
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

Big Al, goeie tip. Thanks. Is die E85 ongeveer hetzelfde principe als Ultima of Excellent tanken i.p.v standaard euro 95?
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik heb nog nooit van Ultima of Excellent gehoord. Is dat in Nederland/Europa?

Wat betreft E85, het is nog erger dan ik dacht. Van de officiële overheidswebsite:
E85 (Flex Fuel)
E85, also called flex fuel, is an ethanol-gasoline blend containing 51% to 83% ethanol, depending on geography and season. Summer blends tend to have more ethanol while winter blends have less.4 E85 can be used in FFVs, which are specially designed to run on gasoline, E85, or any mixture of the two. FFVs are offered by several automakers. We provide a brief guide to help you determine if your vehicle can run on flex fuel.

MPG. Due to ethanol's lower energy content, FFVs operating on E85 get roughly 15% to 27% fewer miles per gallon than when operating on regular gasoline, depending on the ethanol content. Regular gasoline typically contains about 10% ethanol.5

Cost. The cost of E85 relative to gasoline or E10 can vary due to location and fluctuations in energy markets. E85 is typically cheaper per gallon than gasoline but slightly more expensive per mile.
Het energiegehalte van ethanol is veel lager dan dat van brandstoffen op basis van ruwe olie. Daar komt nog bij dat het vaak van mais gemaakt wordt. Daarvoor wordt roofbouw gepleegd op het land en er worden veel pesticiden gebruikt. Waarschijnlijk is de mais ook nog eens een GMO. Bovendien maakt het mais duurder en dat is weer een probleem in arme landen waar mais een belangrijk onderdeel is van het dieet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer