Iemand een idee?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sonora Pass: goed begaanbaar/hoelang rijden?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Sonora Pass: goed begaanbaar/hoelang rijden?
Wij hebben een vraag over onze planning. Komende vanuit een paar dagen yosemite slapen we een nacht in bridgeport om de volgende ochtend vroeg Bodie te bezoeken (vroeg ivm de hitte met 2 kids) en daarna een uurtje of 2/3 rijden richting Sonora/jamestown/columbia (goudzoekersgebied). We dachten eerst dat terug via de tioga pass de beste optie zou zijn, echter zijn we daar op de heenweg naar Bodie dan ook al gereden dus wellicht interessanter om een andere route te kiezen. Nu viel ons oog op de Sonora Pass maar we kunnen nergens vinden hoe lang je daar ongeveer over rijdt (even zonder stops geteld). En is dit een goed begaanbare weg? Zag dat hij in de dangerous roads van Amerika staat
. We zijn met 2 kleine kinderen op pad en willen geen grote afstanden rijden, op dit stuk van de route lopen we even helemaal vast over welke route/plek overnachting.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Sonora Pass
Van Bridgeport via de Sonora Pass naar Sonora moet in 2 à 3 uur pure rijtijd wel te doen zijn. Het zal in ieder geval korter zijn dan via de Tioga Pass.
Zonder de weg zelf gereden te hebben, meen ik toch wel te kunnen stellen dat deze weg niet veel gevaarlijker of moeilijker is dan de Tioga Road.
Ik meen dat Marianne hem wel ooit gereden heeft, zij zal nog wel reageren.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Zonder de weg zelf gereden te hebben, meen ik toch wel te kunnen stellen dat deze weg niet veel gevaarlijker of moeilijker is dan de Tioga Road.
Ik meen dat Marianne hem wel ooit gereden heeft, zij zal nog wel reageren.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo! Jullie hebben al twee eerdere topics geopend over dit stuk (hier en hier). Waarom houden jullie niet al je vragen in hetzelfde topic en waarom reageren jullie niet meer op de reacties daar? Dat Is toch wel zo aardig.
Je kunt op Google Maps zien hoe lang je er over doet, ik weet het niet uit mijn hoofd, maar het zal inderdaad zo'n twee tot drie uur zijn, afhankelijk van waar je precies naar toe gaat natuurlijk. Wij reden in 2013 van Mammoth Lakes via Bodie en de Sonora Pass naar Arnold, dat is dus nog verder dan jullie van plan zijn. Kijk eens in ons verslag daarvoor.
Marianne

Je kunt op Google Maps zien hoe lang je er over doet, ik weet het niet uit mijn hoofd, maar het zal inderdaad zo'n twee tot drie uur zijn, afhankelijk van waar je precies naar toe gaat natuurlijk. Wij reden in 2013 van Mammoth Lakes via Bodie en de Sonora Pass naar Arnold, dat is dus nog verder dan jullie van plan zijn. Kijk eens in ons verslag daarvoor.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Sorry! We zijn nog niet zo bekend op dit forum
. Maar bedankt voor jullie reacties. De routeplanners geven steeds een grote omweg aan omdat er denk ik nu nog sneeuw ligt. Vandaar dat ik de echte reistijd niet vinden kan.
Wij hebben afgelopen zomer over de Sonora pass gereden, ik gok dat het iets meer dan 3 uur rijtijd was. Ik ven een angsthaas met autorijden en heb daar zonder problemen een stuk gereden, niet heel eng oid. De weg is goed gemarkeerd en breed genoeg, 2 normale banen. Wel op de pass zelf erg stijl, merk je weinig van met een automaat bij het stijgen, bij het dalen moet je dit (mocht je dit nog niet weten) op de motor doen ipv hele tijd te remmen met de voetrem.
Verder vonden wij het een prachtige route, zeker de moeite waard!
Verder vonden wij het een prachtige route, zeker de moeite waard!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor een complete route is dat inderdaad een probleem. Als je evenwel tussen twee punten kijkt dan kan je in google maps de vertrektijd aanpassen naar de zomermaanden en dan is de sneeuw ook daar weg en wordt dus wel de kortste route weergegeven.bartensharon schreef: ↑23 apr 2019, 08:40Sorry! We zijn nog niet zo bekend op dit forum. Maar bedankt voor jullie reacties. De routeplanners geven steeds een grote omweg aan omdat er denk ik nu nog sneeuw ligt. Vandaar dat ik de echte reistijd niet vinden kan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je topic over de Tioga Pass was door Trails ook al aangegeven dat je in googlemaps een andere datum in kunt geven zodat de route wel over de pas geleid wordt.
Je kunt dan inderdaad maar twee punten aangeven en niet een hele route.
Marianne
Je kunt dan inderdaad maar twee punten aangeven en niet een hele route.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dat had ik gelezen maar ik kan in Google maps niet vinden waar je de tijd kan verzetten 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je geeft je begin- en eindpunt aan en dan kun je bij "Nu vertrekken" een datum ingeven. Of op de app bij "Vertrek- of aankomsttijd instellen".
En vooral vragen als iets niet duidelijk is! Dat is voor ons prettiger en voor jullie ook.
Marianne
En vooral vragen als iets niet duidelijk is! Dat is voor ons prettiger en voor jullie ook.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de app geïnstalleerd en nu lukt het wel, bedankt!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Prima weg en wij vonden er niks engs aan. Wij reden hem op 18 juni 1995, omdat de Tioga Pass toen nog dicht was. Het eerste stuk is wel erg steil: 26% en ook het laatste stuk was steil. Dat gaat niet snel en dan maakt de motor van de camper een hoop lawaai, maar het is er prachtig, dus dat hebben we graag op de koop toe genomen.
Overigens staat de Independence Pass ook op de lijst van engste wegen, maar daar is ook weinig engs aan. Waarschijnlijk geschreven door mensen die nog nooit de Alpen gezien hebben
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html
Overigens staat de Independence Pass ook op de lijst van engste wegen, maar daar is ook weinig engs aan. Waarschijnlijk geschreven door mensen die nog nooit de Alpen gezien hebben

https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Sonora Pass: goed begaanbaar/hoelang rijden?
Wij reden de Sonorapass in 2008 met een camper 27 ft. Heel goed te doen. Inderdaad behoorlijk steile stukken maar prachtige weg. Vlak voor ons waren een paar grote rotsblokken naar beneden gekomen.....Moesten wachten tot de weg weer begaanbaar was. Dan schrik je toch wel even

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Sonora Pass: goed begaanbaar/hoelang rijden?
Haha. Natuurlijk kan dat overal gebeuren. Maar het heeft nogal indruk gemaakt. Was echt heftig omdat het net voor ons was gebeurd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3281 Weergaves
-
Laatste bericht door Bushmaster
-
- 187 Reacties