Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Little Finland

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

hekkie schreef:Dat vind ik ook heel erg jammer van Streets & Trips. Je kan het juiste punt niet bepalen.
De coördinaten zijn te vinden op de Duitse site. Deze kun je invoeren op S&T: 36°27'09"N, 114°12'53"W
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef:
hekkie schreef:Dat vind ik ook heel erg jammer van Streets & Trips. Je kan het juiste punt niet bepalen.
De coördinaten zijn te vinden op de Duitse site. Deze kun je invoeren op S&T: 36°27'09"N, 114°12'53"W
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat moet.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Little Finland

Bericht door Rob »

hekkie schreef:
Rob schreef:Komt gelijk mijn vraag, kan dat met een 32 ft camper?
Nee echt niet, je bent of meer "verplicht" om met de hekkies mee te gaan..... :lol:

Denk er maar eens over. Ik zie wel mogelijkheden om het eventueel samen in te passen.

Peekaboo en Spooky Canyon heb ik ook op de "juiste"" datum weten te plannen. Ik ben "bang" dat we vanaf Moab steeds dicht bij elkaar in de buurt zitten en we zullen elkaar dan waarschijnlijk ook wel een aantal malen tegenkomen..... :wink:

Binnenkort plaats ik wel iets over onze route, ben er druk mee bezig nl.

Gr. Marjan
De hekkies zijn (voor zo ver ik ze ken) geen verkeerd volk om mee op te trekken dus dat gaat vast goed komen
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

hekkie schreef:
jerbia schreef: De coördinaten zijn te vinden op de Duitse site. Deze kun je invoeren op S&T: 36°27'09"N, 114°12'53"W
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat moet.

Marjan
Edit > find > Lat/Long > invullen > enter > toevoegen aan routeplanner

Little Finland ligt iets dichterbij dan jij dacht, dus niet in dat 'lusje'.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jerbia schreef: Edit > find > Lat/Long > invullen > enter > toevoegen aan routeplanner
Hallo Bianca,

Je bent super! Ik wist dit echt niet, maar dit biedt geweldige mogelijkheden. Ik zit heel vaak te stoeien om bepaalde locaties te vinden.

Inmiddels heb ik ook ontdekt dat je de "Location sensor" kunt gebruiken om handmatig de coördinaten op te zoeken als je met de muis over de kaart gaat.

Ik ben helemaal blij. Heel erg bedankt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

You're welcome :wink:
Groetjes Bianca

Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

De eerder gegeven coördinaten even bekeken via Google earth en dan kom je in een vrij groot en rood gebied.
De grootste afstand lijkt me te doen alleen het laatste stukje is wat moeilijker te onderscheiden.
Ik denk dat daar de bottleneck zal gaan zitten maar goed je kunt zelf ter plaatse het beste bepalen of het verantwoord is om door te rijden of niet.
Ik ben wel van plan er heen te gaan als het schema het toelaat en hoop op een aantal droge weken daar want 1 dag regen kan een hele tijd de boel verpesten.
Erika
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Erika schreef:De eerder gegeven coördinaten even bekeken via Google earth en dan kom je in een vrij groot en rood gebied.
De grootste afstand lijkt me te doen alleen het laatste stukje is wat moeilijker te onderscheiden.
Ik denk dat daar de bottleneck zal gaan zitten maar goed je kunt zelf ter plaatse het beste bepalen of het verantwoord is om door te rijden of niet.
Volgens de uitleg op de site van Isabel Czermak, moet je het laatste stukje door een droge bedding rijden en dan de auto parkeren, om vervolgens het laatste stukje te lopen. Ik heb het op onderstaande foto van Google Earth proberen aan te geven. De witte lijn geeft de Gold Butte Road aan, de gele de droge bedding, en de rode lijn het stukje dat je te voet verder moet.

Afbeelding
Groetjes Bianca

Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dit plaatje geeft al een mooi beeld van hoe en waar het eruit ziet.
Het begint een beetje te lijken op The Wave om op die manier bij de plek te komen alleen ben je nu geen permits nodig .
Ik weet nog niet hoever het is om het laatste stuk te lopen maar je bent afhankelijk van het weer en de conditie van de Gold Butte Road .
Maar het lijkt me wel een leuke plaats om te zien.
Eigenlijk gek dat dit nog niet veel vaker bekendheid heeft gekregen.
Groetjes Erika.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Nog even gekeken hoe ver de route dan zou zijn die Bianca al eerder aangaf.De gele weg of droge bedding zou dan ongeveer 4 kilometer zijn .
Het laatste stuk dat je dan zou moeten wandelen ongeveer een 800 meter.
Maar alles staat of valt met de conditie van die (droge) bedding.
Maar die bedding is volgens mij dan ook het grootste gevaar omdat je eigenlijk niet weet hoe die ondergrond is .
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om vanaf de weg er naar toe te lopen en dan is het ongeveer een kilometer.
Bekeken op Google Earth zit er niet veel hoogte verschil in en blijf je uit die onbekende bedding.
Dan kom je ongeveer op de coördinaten uit van 36 26 38 N en 114 13 59W. en dit is vanaf de Gold Butte Road.
Vandaar lijkt er een pad te lopen richting little Finland.
Dus zou je de rode lijn van Bianca door kunnen trekken en dan is die plaats volgens mij voor meer auto's bereikbaar en laat je de bedding achterwege.
Maar het blijft wel een mooie plaats om te bezoeken als alles in orde is .
Erika
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef:Nog even gekeken hoe ver de route dan zou zijn die Bianca al eerder aangaf..
Ik heb gisteravond ook nog eens Googloe Earth geopend en me even verdiept in de kaart en route van Bianca. Hij is n.m.m. niet helemaal correct.

Het jeukt me om de juiste route in te tekenen, maar ik krijg het niet voor elkaar in Google Earth. Bianca hoe heb je dat gedaan?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

hekkie schreef:
Erika schreef:Nog even gekeken hoe ver de route dan zou zijn die Bianca al eerder aangaf..
Ik heb gisteravond ook nog eens Googloe Earth geopend en me even verdiept in de kaart en route van Bianca. Hij is n.m.m. niet helemaal correct.

Het jeukt me om de juiste route in te tekenen, maar ik krijg het niet voor elkaar in Google Earth. Bianca hoe heb je dat gedaan?

Marjan
Bovenaan staat een pictogram met verbindingsblokjes (2e pictogram naast de gele punaise), als je er met je muis overheen gaat zie je "add path". Met deze optie kun je blokjes zetten op de kaart die dan met elkaar verbonden worden dmv lijnen.
Groetjes Bianca

Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik heb de plaats ook nog even nagekeken op de gegevens van de GPS van Garmin Mapsource Topo west amerika en dan zit er volgens mij niet erg veel verschil in.
je blijft afwijkingen houden omdat niet alles in hetzelfde datum is genoteerd.
Was het in europa dan was het iets eenvoudiger omdat wij de vaste standaard hebben van WGS 84 en dan nog heb je het verschil in hoe het genoteerd is ,minuten ,seconden .hondersten van seconden.
Maar ik ben benieuwd waar Marjan op uit komt.
Erika
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Erika schreef:Nog even gekeken hoe ver de route dan zou zijn die Bianca al eerder aangaf.De gele weg of droge bedding zou dan ongeveer 4 kilometer zijn .
Het laatste stuk dat je dan zou moeten wandelen ongeveer een 800 meter.
Maar alles staat of valt met de conditie van die (droge) bedding.
Maar die bedding is volgens mij dan ook het grootste gevaar omdat je eigenlijk niet weet hoe die ondergrond is .
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om vanaf de weg er naar toe te lopen en dan is het ongeveer een kilometer.
Bekeken op Google Earth zit er niet veel hoogte verschil in en blijf je uit die onbekende bedding.
Dan kom je ongeveer op de coördinaten uit van 36 26 38 N en 114 13 59W. en dit is vanaf de Gold Butte Road.
Vandaar lijkt er een pad te lopen richting little Finland.
Dus zou je de rode lijn van Bianca door kunnen trekken en dan is die plaats volgens mij voor meer auto's bereikbaar en laat je de bedding achterwege.
Maar het blijft wel een mooie plaats om te bezoeken als alles in orde is .
Erika
Er loopt idd een pad vanaf de weg naar Little Finland. Dus je zou de auto langs de weg kunnen achterlaten en dan via het pad oversteken naar LF. De afstand die je dan te voet moet afleggen is iets van 1,2 mijl.

Afbeelding
Groetjes Bianca

Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Bedankt Bianca voor de aanvulling met het kaartje.
Ik had het zelf gedaan als ik maar wist hoe ik dit moest doen.
Maar goed als dit de juiste plaats moet zijn dan lijkt me dit een veiliger manier om bij Little Finland te komen en kun je de droge bedding in ieder geval overslaan.
Je weet nooit hoe hard de ondergrond is .
Maar als ik op Google Earth redelijk inzoom dan zou het mischien mogelijk zijn om met de auto zelfs nog een stuk dat pad op te gaan tot in ieder geval aan de bedding.
Dan is de afstand helemaal een peuleschil, (hoop ik).
Alleen de conditie van de Gold Butte Road is af te wachten.
Erika
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het is een optie om het op die manier te doen natuurlijk. Allen waar het mij om ging is om de route aan te geven die Isabel Cmezek heeft genomen. Dat wilde ik graag intekenen, maar ik krijg het helaas ook niet voor elkaar ondanks de aanwijzgingen van Bianca.

Ik kom niet verder dan het plaatsen van een (gele) pushpin. Met de functie "add path" opent zich een schermpje en ik heb daar geprobeerd het e.e.a. in te vullen. Druk ik op ok gebeurt er niets. Ik zal het weekend nog eens een poging doen of ik er verder mee kom.

Op het laatste kaartje van Bianca zie je de brede (witte) bedding die moet je omhoog volgen en dan rechtsaf om de "mud" weer naar beneden (parallel aan de witte bedding). Je komt dan uit schuin links boven het aangegeven punt. Als je goed kijkt, zie je het "pad"daar ook ophouden. Hier moet die eenzame palm staan en hebben zij de auto geparkeerd.

De condities van de te volgen route staat hier natuurlijk buiten. Dat moet je ter plekke bekijken denk ik.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

hekkie schreef: Ik kom niet verder dan het plaatsen van een (gele) pushpin. Met de functie "add path" opent zich een schermpje en ik heb daar geprobeerd het e.e.a. in te vullen. Druk ik op ok gebeurt er niets. Ik zal het weekend nog eens een poging doen of ik er verder mee kom.
Als het schermpje zicht opent, hoef je niets in te vullen, maar dan moet je mbv de muis puntjes zetten op de kaart. De puntjes worden dan dmv lijntjes met elkaar verbonden. Ik heb het nav je aanwijzingen nogmaals geprobeerd:

Afbeelding
Groetjes Bianca

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geweldig Bianca, zo bedoelde ik het. Nu komt het overeen met het kaartje van Isabel Czemek.

Enneh....ik zal nog eens gaan oefenen, want ik wil dit ook heel graag onder de knie krijgen. Ik hoop dat ik je evt. nog dingen mag vragen als ik er niet uitkom.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

hekkie schreef:Ik hoop dat ik je evt. nog dingen mag vragen als ik er niet uitkom.... :wink:
Vanzelfsprekend!
Groetjes Bianca

Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Als je daar op die plek met de auto kunt komen zou dat helemaal fantastisch zijn,want dan kun je bijna vanuit de auto het terrein al zien.
Ik heb alleen gekeken naar dat plekje op de weg voor het geval die bedding niet betrouwbaar zou zijn en de afstand die je vanaf daar zou moeten lopen is in totaal niet zo heel veel meer.
Ik hoop dat ik er in september een bezoek aan kan brengen,voordeel is dat ik dan een week in Las Vegas zal zijn en kan dan een beetje het weer in de gaten houden.
Ik heb alleen nog niet bekeken hoe groot dit aparte stukje natuur is, vergelijkbaar met de Wave?.

Ik had zelf ook graag zo'n kaart uit Google earth toe willen voegen maar ik weet niet op welke manier ik dit moet doen.
Kan iemand mij mischien mij wegwijs maken op dit punt?
de route uitlijnen is geen probleem ,alleen de image op het forum plaatsen dus wel.
Erika
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer