Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis royl (Rfam): 20-daagse rondrit LA-LA met kids (5&7).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
royl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 25

Reis royl (Rfam): 20-daagse rondrit LA-LA met kids (5&7).

Bericht door royl »

Na wat snuffelen hier op het forum om onze eigen reis te plannen, zie ik zoveel enthousiaste reacties en hulp van forumbezoekers, dat ik dacht, laat ik onze geplande reis ook eens posten, wellicht dat iemand nog goede ideeën heeft! Dus daar gaan we.
Idee is om met 4 volwassen, 2 kinderen (5&7) zo'n 20 dagen rond te reizen, begin/eindpunt LAX. Kinderen houden van wandelen en natuur (en wij ook), maar ook af en toe de echte toerist uithangen is prima. We wilden geen camper dus hebben een auto gehuurd (grootste die we konden vinden, Chevy Suburban, zou moeten passen met bagage, al zullen we slim moeten inpakken) en hotels/huisjes/Airbnb's geboekt, en daarbij geprobeerd de reis op te breken in stukken die ook voor de kinderen te doen zijn, en niet elke dag te hoeven verkassen (beetje rust inbouwen…). Dit is onze huidige route/timing:
  • 10 juli aankomst LAX 7pm via BA (overstap in LHR)
    Overnachten in AirBnB in Long Beach. Op 11 juli beetje rondhangen, voorbereiden, uitrusten van reis, naar strand, etc.
  • 12 juli via historic Route 66 naar Kingman, via Calico Ghost Town, Oatman, evt. Kelso Dunes in Mojave National Preserve (460km, 4.5hr)
    Overnachten in Ramada by Wyndham Kingman
  • 13 juli meteen door via Bearizona Wildlife Park naar Page (400km, 5hr)
    Overnachten aan Lake Powell in Page. 14 juli op en neer naar Grand Canyon (2.5hr enkele rit). 15 juli in de ochtend Upper Antelope Canyon (15 min rijden, tickets al geboekt), ‘s middags niets gepland
  • 16 juli richting Bryce (200km, 2.5 hr)
    Overnachten in Bryce Pioneer Village. 16/17 juli park bezoeken.
  • 18 juli richting Zion (150km, 1.5 hr)
    Overnachten in AirBnB in Springdale. 18/19 juli park bezoeken.
  • 20 juli richting Las Vegas (200km, 2.5 hr)
    Overnachten in Desert Rose Resort. 20/21 juli Las Vegas bezoeken.
  • 22 juli via Death Valley richting Yosemite (675km, 8 hr). Het plan is om ‘bovenlangs’ het park binnen te rijden (dus via Bishop en Lee Vining), maar wellicht dat het beter/leuker is via het zuiden te rijgen (dus om Sequoia park heen)?
    Overnachten in huisje in Yosemite West. 23/24 juli Yosemite bezoeken
  • 25 juli richting San Fransisco (300km, 4 hr)
    Overnachten in AirBnB in Alameda. 26 juli SF bezoeken.
  • 27 juli richting Santa Cruz (150 km, 2 hr)
    Overnachten in huisje (homeaway). 26/27 juli Santa Cruz bezoeken (in ieder geval de Boardwalk)
  • 28 juli verder over Highway 1 richting Cambria (250 km, 3,5 hr)
    Overnachten in Hotel Cambria Pines Lodge. 29 juli buurt verkennen (allerlei strandjes en zo?)
  • 30 juli in de avond richting Ventura (280 km, 3,5 hr)
    Overnachten in Amanzi Hotel in Ventura
  • 31 juli in de ochtend door naar LAX (100km, 2 hr). Vlucht in de middag met BA terug via LHR naar AMS
Volgende stap gaat zijn om per locatie uit te vogelen wat daar allemaal te doen is!

Ik benieuwd naar jullie suggesties. :thumbup:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Rfam: 20 daagse rondrit LA-LA met kids (5&7)

Bericht door Tantelotje »

Wat een heerlijk vooruitzicht!

Ik ben zeker geen route expert, maar er vallen mij toch wat zaken op.
Is het een bewuste keuze om vanuit Kingman gelijk door te rijden naar Page en niet een overnachting te doen aan de Grand Canyon?
Juist bijvoorbeeld een zonsondergang is er prachtig, en op en neer rijden vanuit Page kost je veel tijd. Wellicht zou je kunnen kijken of je van 13 op 14 aan de GC kunt overnachten en dan de volgende nacht in Page.

De mooiste route naar Yosemite is zeker bovenlangs, via de Tioga Pass. Het is alleen nogal ambitieus om dit in 1 dag te rijden vanaf Las Vegas. Vergis je niet in de afstanden en je wilt tenslotte ook nog wat zien onderweg. Je zou hier eigenlijk toch wel minimaal 1 overnachting moeten plannen, idealiter 2 maar die heb je eigenlijk niet 'over'.
Persoonlijk zou ik een overnachting halen bij Cambria (maar ik ben niet zo van de kustroute en dus niet heel objectief :) ) en een bij Bryce.
Puur omdat ik denk dat je die tijd beter kunt gebruiken tussen LV en Yosemite dan op die plaatsen. Maar goed; dan zou je dus nog wel hier een daar wat moeten kunnen/willen schuiven.

Het is natuurlijk heerlijk, zeker met jongere kinderen, om lekker de tijd te hebben en soms 2 nachten op 1 plek te blijven. Maar als dat, zoals in Page, heel veel extra rijtijd met zich mee brengt, denk ik niet dat het je de rust geeft die je zoekt.

Veel plezier met voorbereiden!
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis royl (Rfam): 20-daagse rondrit LA-LA met kids (5&7).

Bericht door Franciscus »

Je vraagt om ideeën dus dan hoop ik maar dat je nog met overnachtingen/accommodaties kunt schuiven.
Meest opvallende dingen;
- Van Kingman naar Page rij je om de GC heen en vervolgens rij je vanaf Page op en neer. Zou ik zeker niet doen, heel veel overbodige kilomters. Pak de GC onderweg mee, ik weet niet of er nog wat vrij is maar overnacht zo dicht mogelijk bij de GC zodat je daar ook een zonsondergang of -opkomst kunt meepikken.

- Van Las Vegas naar Yosemite, via Death Valley zou ik zeker niet doen op een dag. Is echt zonde, je hebt nergens tijd voor en zit alleen maar in de auto. Minimaal 1 overnachting plannen.

- Bryce zou een namiddag en ochtend genoeg zijn, tenzij je daar een lange wandeling o.i.d. zou maken. De dag overgebleven dag naar Zion schuiven.

- De eerste dag LA zou ik naar het laatst verschuiven. De eerste dag ben je heel vroeg wakker i.v.m. de jetlag. In de stad is dan nog weinig te beleven. Ga gelijk rijden dan heb je al flink wat kilometers gemaakt en ben je de stad uit voor het druk wordt.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

11 juli vind ik al een verloren dag. Je bent de eerste dag vroeg wakker, profiteer ervan om direct te vertrekken. Vaak is dit de beste manier om te wennen aan de nieuwe tijdzone. Als je een dagje rondhangt dreig je te slapen wanneer het nog niet nodig is en toch weer wakker te zijn op het verkeerde tijdstip.

Long Beach - Kingman zonder de Kelso Dunes is een rit van 530 km en dit kost je zonder files en stops bijna 6 uur. Ik heb geen idee waar je de tijd en kilometers vandaan haalt. Met kost het je een 60 km extra en een uur meer.

Waarom zou je de GC voorbijrijden naar Page om dan daarna een dag op en af te rijden en dan nog de kans op een zonsondergang te missen ? Dat is toch niet logisch ? Je geeft het al aan: 2,5 uur enkele rit. Je doet hier alleen al 400 nodeloze extra kilometers. Als dit de tol is om niet alle dagen te verkassen ?

Voor Bryce zou je het met een nacht minder kunnen doen.

22 juli is niet haalbaar en verre van realistisch. Eigenlijk wordt dit aangeraden met twee stops en jullie willen dit doen zonder stop. Als je van Vegas naar Bishop rijdt via Death Valley dan heb je inclusief bezienswaardigheden in Death Valley al een mooi gevulde dag waar je een uur of 8 in de wagen zit. Nog eens naar de andere kant van de Sierra's rijden dezelfde dag dat is moordend !!! Langs het zuiden is het saaier en nog verder......
Een extra overnachting tussenin is hier echt wel noodzakelijk !!!!!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
royl
Amerika-newbie

Bericht door royl »

Dank voor de reacties!
Ik snap jullie gedachtegang achter de 11e juli, voelt voor velen waarschijnlijk als een verloren dag, maar dit is voor ons een bewuste keuze. We komen waarschijnlijk pas rond 10PM aan bij de overnachtingsplek, dus om dan meteen de volgende dag zo'n eind te gaan rijden (da's namelijk zo'n beetje het langste stuk wat we die vakantie gaan rijden).

GC/Page, goede tips, dat ga ik eens beter uitzoeken wat daar de mogelijkheden zijn!

In Bryce wilden we inderdaad een lange wandeling gaan doen, maar misschien dat we dat beter naar Zion kunnen doorschuiven.

Ik ben vaak in de VS geweest (zo'n 25 keer, maar eigenlijk alleen oostkust), dus ik weet dat miles geen kilometers zijn en dat de afstanden vaak tegenvallen. We hebben daar rekening mee proberen te houden, maar met wat verder lezen op basis van jullie reacties heb ik me inderdaad verkeken op de afstand LV --> Yosemite. In mijn gedachten was Death Valley leuk vanuit de auto en niet echt om veel te stoppen/rond te lopen (veel te heet!?), dus dan maar meteen door naar Yosemite. Maar je moet ook nog die paar pukkeltjes over natuurlijk (de Sierra's). LV is helaas al geboekt en niet aan te passen, dus dan zou dat betekenen een extra stop in de buurt van Big Pine, en de volgende dag via Tioga Pass door naar Yosemite. Dan zijn we dus wel een dag korter in Yosemite :cry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wel heel jammer dat er niet meer te schuiven valt. Zeker met kinderen is Yosemite erg leuk. In Death Valley zul je niet veel doen maar alleen de uitzichtpunten kosten ook al de nodige tijd. En Yosemite begint al vlak bij Lee Vining en het oostelijke deel is ook de moeite waard. Ik zou zo ver mogelijk rijden vanuit Las Vegas, bijvoorbeeld tot Mammoth Lakes of Lee Vining.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Los van alles, als je naar Death valley gaat vind ik dat je volgende zaken niet kan overslaan:

- Dante's View
- Badwater
- Zabriskie Point
- Devil's Golf Course
- Furnace Creek
- Sand Dunes
- Stovepipe Wells
- Father Crowley point

Alleen al de rit tot Big Pine kost je 6 uur op die wijze. Als je voor elke stop een half uurtje uittrekt vind ik dat niet overdreven. Soms zal het misschien iets korter zijn, maar soms ook iets meer. Bijvoorbeeld als er plots Coyotes opduiken. Je wil ook nog wel eens iets eten en iets drinken bvb. Ik kom dus op 4 uur aan stops. In totaal ben je dan 10 uur onderweg. Een vrij goed gevulde dag dus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
royl
Amerika-newbie

Bericht door royl »

Zo, in ieder geval een plekje geboekt in Mammoth Lakes, dat scheelt weer ~3 uur rijden door de Sierra's! De rest ga ik nog verder uitzoeken. Bedankt voor alle tips tot dusver :thumbup:
royl
Amerika-newbie

Bericht door royl »

Voor zover ik weet is de Grand Canyon Lodge-North Rim de enige plek aan de North Rim om te overnachten en daar is voor ons rondom de geplande data geen plek meer. Dus we hebben volgens mij 2 opties om het stuk GC-Page niet 2 keer te hoeven rijden:

1) Bij vertrek vanuit Page ('s cohtends heel vroeg waarschijnlijk...) GC bezoeken en vanuit daar 's avonds doorrijden voor overnachting in Bryce. In Bryce 1 dag korter blijven en die dag doorschuiven naar Zion.

2) Uitwijken naar de South Rim (heeft niet onze voorkeur, maar daar zijn wel nog genoeg overnachtingsmogelijkheden), dus vanuit Kingman naar de South Rim, daar overnachten, volgende dag GC bezoeken en vanuit daar in de avond door naar Page.

Dus optie 1:
    Overnachten in AirBnB in Long Beach. Op 11 juli beetje rondhangen, voorbereiden, uitrusten van reis, naar strand, etc.
  • 12 juli via historic Route 66 naar Kingman, via Calico Ghost Town, Oatman, evt. Kelso Dunes in Mojave National Preserve (460km, 4.5hr)
  • 13 juli meteen door via Bearizona Wildlife Park naar Page (400km, 5hr).
    Overnachten aan Lake Powell in Page. 14 juli Lower Antelope Canyon bezoeken.
  • 15 juli ‘s ochtends vroeg naar Grand Canyon (200km, 3hr) en ‘s avonds door naar Bryce (260km, 3 hr).
    Overnachten in Bryce Pioneer Village. 15/16 juli park bezoeken.
  • 17 juli richting Zion (150km, 1.5 hr)
    Overnachten in AirBnB in Springdale. 17/18/19 juli park bezoeken.
  • 22 juli via Death Valley richting Mammoth Lakes (550km, 5.5 hr)
    Overnachten in Mammoth Lakes
  • 23 juli via Tioga Pass naar Yosemite West (200km, 3 hr).
    Overnachten in huisje (homeaway). 26/27 juli Santa Cruz bezoeken (in ieder geval de Boardwalk)
    Overnachten in Hotel Cambria Pines Lodge. 29 juli buurt verkennen (allerlei strandjes en zo?)
  • 31 juli in de ochtend door naar LAX (100km, 2 hr). Vlucht in de middag met BA terug via LHR naar AMS

En optie 2:
  • 13 juli meteen door via Bearizona Wildlife Park naar South Rim (270km, 2.5hr)
    Overnachten aan South Rim (nog hotel zoeken). 14 juli Grand Canyon bezoeken
  • 15 juli door naar Page (220km, 2.5 hr)
    Overnachten aan Lake Powell in Page.
  • 16 juli in de ochtend Lower Antelope Canyon bezoeken en door richting Bryce (200km, 2.5 hr)
    Overnachten in Bryce Pioneer Village. 16/17 juli park bezoeken.
  • 18 juli richting Zion (150km, 1.5 hr)
  • 22 juli via Death Valley richting Mammoth Lakes (550km, 5.5 hr)
  • 23 juli via Tioga Pass naar Yosemite West (200km, 3 hr).

In beide opties heb ik al verwerkt dat we niet rechtstreeks vanuit LV naar Yosemite rijden (maar dus met tussenstop in Mammoth Lakes).

Benieuwd waar jullie voorkeur naar uit zou gaan!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet begrepen (en de andere forumleden ook niet denk ik) dat je naar de North Rim wil. De South Rim lijkt me logischer qua route; je maakt een aardige omweg voor de NR en je mist de mooiste uren in het park. Je kunt kijken of er nog iets vrij komt in het park, of je kijkt naar Jacob Lake (in elk geval voor de koekjes de moeite van een stop waard). Maar zonder overnachting in de buurt zou ik het overslaan.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je de NR wilt doen zou ik dat tussen Page en Bryce inzetten of tussen Zion en Las Vegas.

Overigens vind ik 11 juni helemaal geen verloren dag. Ik vind het veel gevaarlijker om 5u te gaan rijden als je voor jezelf weet dat je misschien gedurende de dag erg gaar kunt worden. Er is alleen 's ochtends vroeg niet zo heel veel te beleven in LA, of je moet voor dag en dauw bv al naar runyon canyon willen gaan om wat te wandelen door de heuvels. Maar dan is Long Beach niet echt een goede locatie. Eigenlijk is Long Beach sowieso geen goede locatie om LA te bezoeken. Ik zou de 11e dan ook kiezen voor evt de queen mary en het aquarium en daarna cabrillo beach en point fermin park aandoen. Evt 's avonds wat gaan eten in Belmont Shore. De volgende ochtend echt om 6u al vertrekken richting Kingman, anders ben je echt pas na 10uur voorbij Riverside/San Bernadino
royl
Amerika-newbie

Bericht door royl »

Ok, na goed zoeken toch nog iets gevonden in de buurt van de Grand Canyon North Rim. Simpele blokhut, en volgens mij maakt het qua reizen allemaal niet zoveel uit (Page is 2.5 uur van North Rim entrance, deze blokhut ook nog 1 uur), maar dit wordt dan onze reis:
  • 12 juli via historic Route 66 naar Kingman, via Calico Ghost Town, Oatman, evt. Kelso Dunes in Mojave National Preserve (4.5hr rijden)
  • 13 juli meteen door via Bearizona Wildlife Park naar Page (5hr).
    Overnachten aan Lake Powell in Page. 14 juli in de buurt van Page (Horsebend Shoe etc.)
  • 15 juli ‘s ochtends Lower Antelope Canyon, dan door richting Grand Canyon (2.5 hr rijden), wellicht nog zonsondergang zien :thumbup:
    Overnachten in Jacob Lake Inn (1hr van North Rim entrance)
  • 16 juli Grand Canyon bezoeken, eind van de dag richting Bryce (3hr)
    Overnachten in Bryce Pioneer Village. 17 juli park bezoeken.
  • 18 juli richting Zion (1.5 hr)
  • 22 juli via Death Valley richting Mammoth Lakes (5.5 hr)
  • 23 juli via Tioga Pass naar Yosemite West (3 hr)
  • 25 juli richting San Fransisco (4 hr)
  • 27 juli richting Santa Cruz (2 hr)
  • 28 juli verder over Highway 1 richting Cambria (3,5 hr)
  • 30 juli in de avond richting Ventura (3,5 hr)
  • 31 juli in de middag door naar LAX (2 hr). Vlucht van 5PM met BA terug via LHR naar AMS
Verder: 11 juli rustdag is inderdaad bewuste keuze, en zal voor ons geen verloren dag worden. Plan is om in de buurt van Long Beach wat rond te hangen (Japanse tuin, strandje, lekker wat eten en zo). We hoeven niet perse LA downtown in. De laatste dagen willen we graag wat rustig aan doen, dus hebben we de tijd genomen langs HighWay 1 om daar rustig wat naar het strand te gaan en zo.

En ja, ik ben inmiddels alweer een halve dag aan het zoeken en plannen...maar da's niet de eerste keer en zal jullie wel bekend voorkomen :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer