Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis tes1976: onverwacht 3 weken...wie wil meedenken met planning.
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis tes1976: onverwacht 3 weken...wie wil meedenken met planning.
Beste Amerikakenners,
Ik heb onverwacht de mogelijkheid om 3 weken naar Amerika te gaan met man en 2 kinderen (8 en 12 jaar). In korte tijd probeer ik me zo goed mogelijk te verdiepen en we zijn een wensenlijstjes aan het maken. Maar of het reëel is, daar ben ik een beetje onzeker over. Ik zou het heel fijn vinden als jullie met jullie ervaring meekijken en advies willen geven.
We kunnen weg van vr 19 april tot vr 10 mei.
Wensen: San Francisco, yosemite, sequoia?, los angeles (dag pretpark of iets leuks voor kids), page, mon vally, arches, moab, bryce, zion en LV.
Liefst zouden we met de camper reizen. Toch twijfel ik of dit allemaal wel haalbaar is en of bv een deel met een auto en een deel met camper niet handiger is wellicht?
Ik dacht eerst:
vr 19 adam - SF
za 20 dag SF bv fietsen, Alcatraz oid
zo 21 (camper halen zou een probleem kunnen zijn ….is cruise Amerika dicht?) dan evt auto ? en dan richting yosemite?
ma 22 yosemite
di 23 yos en of evt sequoia? is dat de moeite waard?
woe 24 richting LA
do 25 dag LA of Disney
vr 26 dag LA
za 27 richting las vegas of onderlangs Kingman?? evt auto omruilen in lv voor camper?
za 28 las vegas page
zo 28 Page dagtocht maken en horseshoe bend
ma 29 Page mon valley
di 30 mon valley moab
wo 1 moab arches
do 2 moab bryce
vr 3 bryce
za 4 bryce - zion
zo 5 zion
ma 6zion
di 7 zion - las vegas
woe 8 las vegas
do 9 vlucht amsterdam
Vragen zijn:
Is dit te doen met een camper? Of zou je het 1e deel tot las vegas met auto doen?
Is dit een leuke mix voor kinderen van de leeftijden 8 en 12? Natuur, steden ed qua afwisseling?
Wat zou jij adviseren qua volgorde ... route ... vervoer?
We staan open voor alle tips ... kunnen nu nog alle kanten op.
Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Ik heb onverwacht de mogelijkheid om 3 weken naar Amerika te gaan met man en 2 kinderen (8 en 12 jaar). In korte tijd probeer ik me zo goed mogelijk te verdiepen en we zijn een wensenlijstjes aan het maken. Maar of het reëel is, daar ben ik een beetje onzeker over. Ik zou het heel fijn vinden als jullie met jullie ervaring meekijken en advies willen geven.
We kunnen weg van vr 19 april tot vr 10 mei.
Wensen: San Francisco, yosemite, sequoia?, los angeles (dag pretpark of iets leuks voor kids), page, mon vally, arches, moab, bryce, zion en LV.
Liefst zouden we met de camper reizen. Toch twijfel ik of dit allemaal wel haalbaar is en of bv een deel met een auto en een deel met camper niet handiger is wellicht?
Ik dacht eerst:
vr 19 adam - SF
zo 21 (camper halen zou een probleem kunnen zijn ….is cruise Amerika dicht?) dan evt auto ? en dan richting yosemite?
ma 22 yosemite
di 23 yos en of evt sequoia? is dat de moeite waard?
woe 24 richting LA
do 25 dag LA of Disney
vr 26 dag LA
za 27 richting las vegas of onderlangs Kingman?? evt auto omruilen in lv voor camper?
za 28 las vegas page
zo 28 Page dagtocht maken en horseshoe bend
ma 29 Page mon valley
di 30 mon valley moab
wo 1 moab arches
do 2 moab bryce
vr 3 bryce
za 4 bryce - zion
zo 5 zion
ma 6zion
di 7 zion - las vegas
woe 8 las vegas
do 9 vlucht amsterdam
Vragen zijn:
Is dit te doen met een camper? Of zou je het 1e deel tot las vegas met auto doen?
Is dit een leuke mix voor kinderen van de leeftijden 8 en 12? Natuur, steden ed qua afwisseling?
Wat zou jij adviseren qua volgorde ... route ... vervoer?
We staan open voor alle tips ... kunnen nu nog alle kanten op.
Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Re: onverwacht 3 weken...wie wil meedenken met planning
Inderdaad is Cruise America op zondag dicht.
Ik zie geen voordelen, om halverwege de reis te ruilen van vervoer. Kost je tijd en wat zou verder een voordeel zijn? Van Bryce zou ik zo wie zo een dag afhalen en aan Yosemite plakken.
SF - Yosemite- LA klinkt ook niet zo handig.
Voor kinderen is LV natuurlijk hartstikke leuk, dus daar ook iets extra tijd nemen??
Wat bedoel je met een dagtocht Page?
Verder zit je natuurlijk krap in de planning met reserveringen mocht je in de parken zelf willen overnachten speciaal als je met de camper wil gaan. Daar zal weinig plek meer zijn.
Ik zie geen voordelen, om halverwege de reis te ruilen van vervoer. Kost je tijd en wat zou verder een voordeel zijn? Van Bryce zou ik zo wie zo een dag afhalen en aan Yosemite plakken.
SF - Yosemite- LA klinkt ook niet zo handig.
Voor kinderen is LV natuurlijk hartstikke leuk, dus daar ook iets extra tijd nemen??
Wat bedoel je met een dagtocht Page?
Verder zit je natuurlijk krap in de planning met reserveringen mocht je in de parken zelf willen overnachten speciaal als je met de camper wil gaan. Daar zal weinig plek meer zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ik moet zelf nog gaan dus kan niet veel advies geven, maar kan wel zo al zien dat het te vol is.
Misschien toch ergens wat schrappen en anders rijden. Misschien is nu juist een stuk kustroute wel prettig? En ik denk ook dat zoals je het nu hebt ik Moab zou schrappen. Echt teveel in korte tijd. Maar goed. Ik laat het verder even over aan de mensen die al geweest zijn. Yosemite - LA ben ik hier oo het forum zo nog niet eerder tegengekomen. Lijkt me niet logisch.
Misschien toch ergens wat schrappen en anders rijden. Misschien is nu juist een stuk kustroute wel prettig? En ik denk ook dat zoals je het nu hebt ik Moab zou schrappen. Echt teveel in korte tijd. Maar goed. Ik laat het verder even over aan de mensen die al geweest zijn. Yosemite - LA ben ik hier oo het forum zo nog niet eerder tegengekomen. Lijkt me niet logisch.
viewtopic.php?f=36&t=58662
Je zou ook van SF heen en terug kunnen vliegen of van LA heen en terug.. Misschien is het mooie standaard rondje een idee? Weet niet of dit ook in 3 weken te doen is?
Je zou ook van SF heen en terug kunnen vliegen of van LA heen en terug.. Misschien is het mooie standaard rondje een idee? Weet niet of dit ook in 3 weken te doen is?
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Edit: In je eigen planning klopt het rond za 28 april niet qua datums! Daarom ook onderstaande voorstel aangepast.
Liggen tickets (heen SF, terug LV al vast?). En is LA en de pretparken een must? Ik ga uit van twee ja's. Ik zou dan iets als dit doen om wat meer balans er in te brengen:
vr 19 A'dam - SF
zo 21 Meer SF
ma 22 Camper ophalen SF -Yosemite (Tioga pass zal zeker nog dicht zijn, Glacier Point ook)
di 23 Yosemite
woe 24 Yosemite (bekijk Sequoia-bomen in Mariposa Grove) - en rijd 's avonds al ri LA
do 25 plaats ri LA - Anaheim (Venice Beach, Santa Monica, Hollywood,
vr 26 Anaheim Disney
za 27 Anaheim - Kingman via Oatman (omweg via Joshua Tree zou ik niet doen)
zo 28 Kingman - Grand Canyon
Ma 29 Grand Canyon - Page
Di 30 Page - Monument Valley
Wo 1 MV - Moab
Do 2 Moab Arches
Vr 3 Moab Canyonlands/Dead Horse Point
Za 4 Moab - Bryce
Zo 5 Bryce - Zion
Ma 6 Zion
Di 7 Zion - LV (vertrek 's avonds naar LV, je wint een uur en in het donker aankomen is leuk)
Wo 8 LV
do 9 LV-A'dam
Dit is een route die over het algemeen alle door jou geselecteerde plaatsen aandoet. Het is geen ruime route qua tijd. Zeker omdat er al veel vol kan zijn, kost heen en weer rijden nog extra tijd. Er is weinig tijd om te relaxen tussendoor en met een camper heb je nog extra reistijd t.o.v. de auto (Google Maps is sowieso al zonder stoppen).
Ik denk dat ook forummers deze route als té druk omschrijven. Ik zou Moab daarom laten vervallen en die tijd gebruiken voor de reis naar en tijd in LA. Of heel LA laten vallen.
Liggen tickets (heen SF, terug LV al vast?). En is LA en de pretparken een must? Ik ga uit van twee ja's. Ik zou dan iets als dit doen om wat meer balans er in te brengen:
vr 19 A'dam - SF
zo 21 Meer SF
ma 22 Camper ophalen SF -Yosemite (Tioga pass zal zeker nog dicht zijn, Glacier Point ook)
di 23 Yosemite
woe 24 Yosemite (bekijk Sequoia-bomen in Mariposa Grove) - en rijd 's avonds al ri LA
do 25 plaats ri LA - Anaheim (Venice Beach, Santa Monica, Hollywood,
vr 26 Anaheim Disney
za 27 Anaheim - Kingman via Oatman (omweg via Joshua Tree zou ik niet doen)
zo 28 Kingman - Grand Canyon
Ma 29 Grand Canyon - Page
Di 30 Page - Monument Valley
Wo 1 MV - Moab
Do 2 Moab Arches
Vr 3 Moab Canyonlands/Dead Horse Point
Za 4 Moab - Bryce
Zo 5 Bryce - Zion
Ma 6 Zion
Di 7 Zion - LV (vertrek 's avonds naar LV, je wint een uur en in het donker aankomen is leuk)
Wo 8 LV
do 9 LV-A'dam
Dit is een route die over het algemeen alle door jou geselecteerde plaatsen aandoet. Het is geen ruime route qua tijd. Zeker omdat er al veel vol kan zijn, kost heen en weer rijden nog extra tijd. Er is weinig tijd om te relaxen tussendoor en met een camper heb je nog extra reistijd t.o.v. de auto (Google Maps is sowieso al zonder stoppen).
Ik denk dat ook forummers deze route als té druk omschrijven. Ik zou Moab daarom laten vervallen en die tijd gebruiken voor de reis naar en tijd in LA. Of heel LA laten vallen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is goed om even aan te geven of de vluchten vast liggen. Zo niet, dan kun je overwegen om in LA te starten. Of een rondje Las Vegas te doen. Op die manier heb je meer tijd voor de parken bij Moab. En voor bijvoorrbeeld een overnachting in Valley of Fire. Ik mis nu ook Death Valley, dat is ook jammer om oer te slaan in deze tijd van het jaar.
Wat betreft een camper; je bent te laat om campings in de parken te reserveren. Dat betekent dat je op dure campings buiten de parken moet overnachten. Dat kost je ook veel extra reistijd. En ook qua huur zal het prijzig zijn om nu nog een camper te huren.
De route hierboven is mooi. Je kunt nog overwegen om daarin de laatste nacht Moab te verruilen voor een nacht Capitol Reef. Dat geeft je meer tijd voor de UT12.
Marianne
Wat betreft een camper; je bent te laat om campings in de parken te reserveren. Dat betekent dat je op dure campings buiten de parken moet overnachten. Dat kost je ook veel extra reistijd. En ook qua huur zal het prijzig zijn om nu nog een camper te huren.
De route hierboven is mooi. Je kunt nog overwegen om daarin de laatste nacht Moab te verruilen voor een nacht Capitol Reef. Dat geeft je meer tijd voor de UT12.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als de vluchten niet vastliggen zou je ook vanaf Phoenix kunnen starten zodat de rit van LA naar GC kan vervallen. In beide routes is de kustweg inbegrepen en in beide routes heb je nog een extra dag speling naar voorkeur in te vullen. In Monterey is het aquarium erg leuk met name voor kinderen.
Zonder Moab:
Dag 1 Amsterdam – Phoenix (via Sedona of daar een overnachting)
Dag 2 Phoenix – Grand Canyon
Dag 3 GC – Monument Vallley
Dag 4 MV - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion – Las Vegas
Dag 9 LV
Dag 10 LV – Death Valley
Dag 11 DV- Yosemite of een overnachting ri. Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 SF – Monterey
Dag 17 Monterey – Pismo Beach
Dag 18 Pismo Beach – Los Angeles
Dag 19 LA (Disney)
Dag 20 LA (sight seeing)
Dag 21 LA - Amsterdam
Met Moab/zonder Yosemity
Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF – Monterey
Dag 4 Monterey – Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 6 LA
Dag 7 LA
Dag 8 LA - Kingman
Dag 9 Kingman – Grand Canyon
Dag 10 GC - Page
Dag 11 Page – Monument Valley
Dag 12 MV - Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab – Capitol Reef
Dag 16 CR - Bryce
Dag 17 Bryce – Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion – Las Vegas
Dag 20 LV
Dag 21 LV - Amsterdam
Zonder Moab:
Dag 1 Amsterdam – Phoenix (via Sedona of daar een overnachting)
Dag 2 Phoenix – Grand Canyon
Dag 3 GC – Monument Vallley
Dag 4 MV - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion – Las Vegas
Dag 9 LV
Dag 10 LV – Death Valley
Dag 11 DV- Yosemite of een overnachting ri. Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 SF – Monterey
Dag 17 Monterey – Pismo Beach
Dag 18 Pismo Beach – Los Angeles
Dag 19 LA (Disney)
Dag 20 LA (sight seeing)
Dag 21 LA - Amsterdam
Met Moab/zonder Yosemity
Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF – Monterey
Dag 4 Monterey – Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 6 LA
Dag 7 LA
Dag 8 LA - Kingman
Dag 9 Kingman – Grand Canyon
Dag 10 GC - Page
Dag 11 Page – Monument Valley
Dag 12 MV - Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab – Capitol Reef
Dag 16 CR - Bryce
Dag 17 Bryce – Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion – Las Vegas
Dag 20 LV
Dag 21 LV - Amsterdam
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Wow wat fijn al jullie snelle reacties.
De vlucht staat nog niet vast dat was een van de dingen die jullie vroegen.
Als ik het zo lees zullen we idd wel iets moeten gaan laten vallen. Moab of LA .
Oei de data kloppen niet helemaal ...daar zal ik even naar kijken (het was een beetje gehaast met opschrijven vanochtend)
Qua drukte in de parken met de camper is het idd ook een dingetje. Dacht dat het nog mee zou vallen maar als ik het zo lees is het idd niet fijn daar veel tijd aan kwijt te zijn. Zou het met een auto dan toch relaxter reizen zijn? Omdat je met de auto dan ook evt makkelijker de parken in kan?
We houden van wat flexibiliteit en leggen liefst niet alles al helemaal vast. Maar ja is dat haalbaar.
Mijn gevoel zegt...phoenix vertrekken idd onderzoeken. Afwegen of een camper wel zo leuk is als er in de parken geen plek is (wat zijn leuke alternatieven).
Of toch la of sf en yos park laten vallen en meer tijd en ruimte hebben voor wat we wel kunnen doen..
O wat lastig he..... teveel keuze en zo kort van te voren...maar o zo leuk ook.
Superfijn om jullie ervaring en ideeen te lezen. Ontzettend bedankt zover
De vlucht staat nog niet vast dat was een van de dingen die jullie vroegen.
Als ik het zo lees zullen we idd wel iets moeten gaan laten vallen. Moab of LA .
Oei de data kloppen niet helemaal ...daar zal ik even naar kijken (het was een beetje gehaast met opschrijven vanochtend)
Qua drukte in de parken met de camper is het idd ook een dingetje. Dacht dat het nog mee zou vallen maar als ik het zo lees is het idd niet fijn daar veel tijd aan kwijt te zijn. Zou het met een auto dan toch relaxter reizen zijn? Omdat je met de auto dan ook evt makkelijker de parken in kan?
We houden van wat flexibiliteit en leggen liefst niet alles al helemaal vast. Maar ja is dat haalbaar.
Mijn gevoel zegt...phoenix vertrekken idd onderzoeken. Afwegen of een camper wel zo leuk is als er in de parken geen plek is (wat zijn leuke alternatieven).
Of toch la of sf en yos park laten vallen en meer tijd en ruimte hebben voor wat we wel kunnen doen..
O wat lastig he..... teveel keuze en zo kort van te voren...maar o zo leuk ook.
Superfijn om jullie ervaring en ideeen te lezen. Ontzettend bedankt zover
Wij vertrekken 19 april ook naar het Zuid-Westen, maar hebben helaas maar 2 weken (meivakantie kids). Hebben ervoor gekozen om SF, Yosemite en Sequoia over te slaan, hoe mooi het daar ook is. Tioga-pas is dicht en nog kans op sneeuw (sneeuwkettingen nodig). We kiezen voor een zuidelijker rondje. Misschien heb je iets aan ons schema:
19 april: Brussel - LA
20 april: LA
21 april: LA
22 april: LA - twentynine palms (Joshua Tree)
23 april: Twentynine palms - Williams (via deel route 66)
24 april: Williams - Grand Canyon - Page (we overnachten niet bij de GC; hebben dat al een paar jaar geleden gedaan)
25 april: Page
26 april: Page - Monument Valley
27 april: Monument Valley - Torrey/Capitol Reef (via UT 95)
28 april: Torrey - Bryce (via UT 12)
29 april: Bryce - Las Vegas (Zion slaan wij bewust over; paar jaar geleden uitgebreid bezocht)
30 april: Las Vegas
1 mei: Las Vegas - Death Valley - Las Vegas (we gaan vanuit LV dag op en neer)
2 mei: Las Vegas
3 mei: Las Vegas - Brussel
Met jouw extra dagen kun je zoiets doen, met vluchten van en naar LA:
19 april: Amsterdam - LA
20 april: LA - Twentynine palms (Joshua Tree)
21 april: Twentynine palms - Williams of Grand Canyon (via deel route 66)
22 april: Williams of Grand Canyon - Page
23 april: Page
24 april: Page - Monument Valley
25 april: Monument Valley - Moab
26 april: Moab
27 april: Moab
28 april: Moab - Torrey
29 april: Torrey - Bryce (via UT 12)
30 april: Bryce - Zion
1 mei: Zion
2 mei: Zion - Las Vegas
3 mei: Las Vegas
4 mei: Las Vegas
5 mei: Las Vegas - Death Valley
6 mei: Death Valley - LA
7 mei: LA
8 mei: LA
9 mei: LA - Amsterdam
Wij reizen met een auto. Camper is heel gaaf, maar het zal idd niet meevallen om nog campings in de parken te boeken. Met een auto ben je wat flexibeler en reis je sneller.
Veel succes met keuzes maken. Het wordt vast een gave reis.
19 april: Brussel - LA
20 april: LA
21 april: LA
22 april: LA - twentynine palms (Joshua Tree)
23 april: Twentynine palms - Williams (via deel route 66)
24 april: Williams - Grand Canyon - Page (we overnachten niet bij de GC; hebben dat al een paar jaar geleden gedaan)
25 april: Page
26 april: Page - Monument Valley
27 april: Monument Valley - Torrey/Capitol Reef (via UT 95)
28 april: Torrey - Bryce (via UT 12)
29 april: Bryce - Las Vegas (Zion slaan wij bewust over; paar jaar geleden uitgebreid bezocht)
30 april: Las Vegas
1 mei: Las Vegas - Death Valley - Las Vegas (we gaan vanuit LV dag op en neer)
2 mei: Las Vegas
3 mei: Las Vegas - Brussel
Met jouw extra dagen kun je zoiets doen, met vluchten van en naar LA:
19 april: Amsterdam - LA
20 april: LA - Twentynine palms (Joshua Tree)
21 april: Twentynine palms - Williams of Grand Canyon (via deel route 66)
22 april: Williams of Grand Canyon - Page
23 april: Page
24 april: Page - Monument Valley
25 april: Monument Valley - Moab
26 april: Moab
27 april: Moab
28 april: Moab - Torrey
29 april: Torrey - Bryce (via UT 12)
30 april: Bryce - Zion
1 mei: Zion
2 mei: Zion - Las Vegas
3 mei: Las Vegas
4 mei: Las Vegas
5 mei: Las Vegas - Death Valley
6 mei: Death Valley - LA
7 mei: LA
8 mei: LA
9 mei: LA - Amsterdam
Wij reizen met een auto. Camper is heel gaaf, maar het zal idd niet meevallen om nog campings in de parken te boeken. Met een auto ben je wat flexibeler en reis je sneller.
Veel succes met keuzes maken. Het wordt vast een gave reis.
Nu nog een camper huren is een kostbare zaak. Misschien is hotel een betere optie?
Wij hebben in 2016 in april een camper gehuurd voor september omdat we toen hoorden dat onze dochter naar Amerika ging voor een stage. Nu gaan we bijna 5 weken voor de prijs van toen 16 dagen.
Een reis plannen is keuzes maken. Niet teveel willen is het geheim maar dat is oh zo moeilijk.
Zoals de anderen al aangeven of Yosemite (en dan meer dan één dag) of Moab.
Wij hebben in 2016 in april een camper gehuurd voor september omdat we toen hoorden dat onze dochter naar Amerika ging voor een stage. Nu gaan we bijna 5 weken voor de prijs van toen 16 dagen.
Een reis plannen is keuzes maken. Niet teveel willen is het geheim maar dat is oh zo moeilijk.
Zoals de anderen al aangeven of Yosemite (en dan meer dan één dag) of Moab.
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Ok na wat nadenken....wikken en wegen denken we aan het volgende
19 apr amsterdam naar phoenix en daar dicht bij verhuur bedrijf overnachten?
Za 20 camper ophalen en tot bv sedona rijden. Het camper gevoel en avontuur blijft overheersen. Zullen we echt geen leuke plekjes vinden schiet er wel door mijn hoofd? Op zich willen we best het risico nemen dat we niet altijd in een druk bezocht park kunnen overnachten.
Zo 21 rijden naar mon valley en in de omgeving overnachten
Ma 22 rijden naar page horsesshoe bend
Di 23 dagtour antilope canyon
Wo 24 rijden naar brice
Do 25 bryce kort en rijden naar zion of rondom zion als er geen plek is? Tips zijn welkom qua campings
Vr 26 zion wandeling of verkennen
Za 27 zion optioneel
Zo 28 zion naar las vegas. Welk hotel zullen we doen ...moeten de camper er ook kunnen parkeren uiteraars
Ma 29 lag vegas
Di 30 las vegas naar anaheim kan je daar met je rv ook goed een accomodatie vinden als je disney wil bezoeken of la dag wil doen. Of met camper buiten de stad en ov.
Wo 1 dag disney of dag la
Do 2 richting yos park of sequoia. Dat is wel een erg lange rit. Bakersfield evt overnachten ?
Vr 3 sequoia
Za 4 sequoia naar yos park
Zo 5 yos park
Ma 6 yos park
Di 7 yos naar san fransisco. Overnachten in de buurt waar camper ingeleverd moet worden?
Wo 8 camper inleveren en de stad in
Do 9 sf stad bezoek
Vr 10 vlucht terug amsterdam
Optioneel zouden we ook de kustroute kunnen rijden van la naar sf? Moab en arches hebben we laten vallen en hier en daar is nog wat te schuiven denk ik.
Hebben jullie hier nog op of aanmerkingen op?
Zijn er mensen die erin geloven dat het toch wel te doen is met de camper om nog wat leuks hier en daar te vinden?..
En nog tips hoe met de camper en overnachten om te gaan in las vegas en los angeles?
Wel merk ik dat dit forum echt ontzettend verhelderend en helpend werkt. Jammer dat je niet alles kan doen maar denk dat het echt goed is om stil te staan bij wat je wel en niet wilt.
Fijne avond nog
19 apr amsterdam naar phoenix en daar dicht bij verhuur bedrijf overnachten?
Za 20 camper ophalen en tot bv sedona rijden. Het camper gevoel en avontuur blijft overheersen. Zullen we echt geen leuke plekjes vinden schiet er wel door mijn hoofd? Op zich willen we best het risico nemen dat we niet altijd in een druk bezocht park kunnen overnachten.
Zo 21 rijden naar mon valley en in de omgeving overnachten
Ma 22 rijden naar page horsesshoe bend
Di 23 dagtour antilope canyon
Wo 24 rijden naar brice
Do 25 bryce kort en rijden naar zion of rondom zion als er geen plek is? Tips zijn welkom qua campings
Vr 26 zion wandeling of verkennen
Za 27 zion optioneel
Zo 28 zion naar las vegas. Welk hotel zullen we doen ...moeten de camper er ook kunnen parkeren uiteraars
Ma 29 lag vegas
Di 30 las vegas naar anaheim kan je daar met je rv ook goed een accomodatie vinden als je disney wil bezoeken of la dag wil doen. Of met camper buiten de stad en ov.
Wo 1 dag disney of dag la
Do 2 richting yos park of sequoia. Dat is wel een erg lange rit. Bakersfield evt overnachten ?
Vr 3 sequoia
Za 4 sequoia naar yos park
Zo 5 yos park
Ma 6 yos park
Di 7 yos naar san fransisco. Overnachten in de buurt waar camper ingeleverd moet worden?
Wo 8 camper inleveren en de stad in
Do 9 sf stad bezoek
Vr 10 vlucht terug amsterdam
Optioneel zouden we ook de kustroute kunnen rijden van la naar sf? Moab en arches hebben we laten vallen en hier en daar is nog wat te schuiven denk ik.
Hebben jullie hier nog op of aanmerkingen op?
Zijn er mensen die erin geloven dat het toch wel te doen is met de camper om nog wat leuks hier en daar te vinden?..
En nog tips hoe met de camper en overnachten om te gaan in las vegas en los angeles?
Wel merk ik dat dit forum echt ontzettend verhelderend en helpend werkt. Jammer dat je niet alles kan doen maar denk dat het echt goed is om stil te staan bij wat je wel en niet wilt.
Fijne avond nog
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik mis Grand Canyon in de route ? Een tour door Antilope Canyon kost je geen volle dag, hoogstens een paar uur. Tussen Sedona en Monument Valley kun je dus makkelijk GC tussenvoegen. Mag je eigenlijk niet missen, tenminste als dit de eerste reis is naar het zuidwesten.
Sequoia lijkt me zo vroeg in het seizoen heel lastig. Zelfs de shuttlebussen beginnen pas eind mei te rijden en je hebt nog kans dat je gebruik moet maken van sneeuwkettingen omdat het zo hoog ligt. Als het je om de bomen gaat dan kun je die ook zien in Mariposa Grove Yosemite.
Ik zou Sequoia vergeten en met een tussenovernachting alleen Yosemite aandoen en dan eventueel de kustroute pakken.
Wij hebben nooit gereisd met een camper maar ik weet dat er bij Disney Anaheim een RV camping is. In Las Vegas bij hotel Circus Circus.
Voor de nationale parken zal het inderdaad lastig worden om dichtbij nog iets te vinden waar nog een plekje vrij is. In jullie geval is het misschien toch handiger om op zo'n korte termijn te kiezen voor een huurauto en hotels/motels. Heeft ook z'n voordelen. Je bent flexibeler, vooral in de grote steden, een parkeerplaats vinden, waar dan ook, is een stuk eenvoudiger enz.
Sequoia lijkt me zo vroeg in het seizoen heel lastig. Zelfs de shuttlebussen beginnen pas eind mei te rijden en je hebt nog kans dat je gebruik moet maken van sneeuwkettingen omdat het zo hoog ligt. Als het je om de bomen gaat dan kun je die ook zien in Mariposa Grove Yosemite.
Ik zou Sequoia vergeten en met een tussenovernachting alleen Yosemite aandoen en dan eventueel de kustroute pakken.
Wij hebben nooit gereisd met een camper maar ik weet dat er bij Disney Anaheim een RV camping is. In Las Vegas bij hotel Circus Circus.
Voor de nationale parken zal het inderdaad lastig worden om dichtbij nog iets te vinden waar nog een plekje vrij is. In jullie geval is het misschien toch handiger om op zo'n korte termijn te kiezen voor een huurauto en hotels/motels. Heeft ook z'n voordelen. Je bent flexibeler, vooral in de grote steden, een parkeerplaats vinden, waar dan ook, is een stuk eenvoudiger enz.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook de Grand Canyon niet overslaan. En waarom geen Death Valley? Sequoia is een risico zo vroeg in het jaar. Hou er ook rekening mee dat je de CA198 niet mag rijden met een camper langer dan 22ft.
Bekijk eens de diverse NPS-sites om te zien welke campings er open zijn in de parken. Via www.recreation.gov kun je zien of er nog plaats is. Op de NPS-sites staan ook suggesties voor campings buiten het park.
Een paar tips:
Grand Canyon: Mather. Tweede keus in het park Trailer Village. Maar misschien is Tusayan ook niet gek.
Zon: Watchman is vrijwel zeker vol. De tweede camping in het park (South) kun je twee weken voor aankomst reserveren. Alternatief is een camping in Springdale. Zie www.nps.gov/zion voor meer informatie .
Yosemite: misschien komt er nog iets vrij in het park. Dat is dan te reserveren op 15 april, 16.00 uur onze tijd. Het mooiste is iets in de vallei. Dat zijn de Pines campings. Of kijk nu alvast naar Wawona of Hodgdon Meadows. De eerste ligt goed voor de Mariposa Grove. Buiten het park kun je Indian Flat of Dimond O proberen.
Als je van LA komt is Wawona niet gek maar je kunt ook in Oakhurst kijken. Zie ook www.nps.gov/yose.
Maak nu alvast een account aan op recreation.gov.
Als je naar Alcatraz wilt kun je (moet je) nu al reserveren.
Marianne
Bekijk eens de diverse NPS-sites om te zien welke campings er open zijn in de parken. Via www.recreation.gov kun je zien of er nog plaats is. Op de NPS-sites staan ook suggesties voor campings buiten het park.
Een paar tips:
Grand Canyon: Mather. Tweede keus in het park Trailer Village. Maar misschien is Tusayan ook niet gek.
Zon: Watchman is vrijwel zeker vol. De tweede camping in het park (South) kun je twee weken voor aankomst reserveren. Alternatief is een camping in Springdale. Zie www.nps.gov/zion voor meer informatie .
Yosemite: misschien komt er nog iets vrij in het park. Dat is dan te reserveren op 15 april, 16.00 uur onze tijd. Het mooiste is iets in de vallei. Dat zijn de Pines campings. Of kijk nu alvast naar Wawona of Hodgdon Meadows. De eerste ligt goed voor de Mariposa Grove. Buiten het park kun je Indian Flat of Dimond O proberen.
Als je van LA komt is Wawona niet gek maar je kunt ook in Oakhurst kijken. Zie ook www.nps.gov/yose.
Maak nu alvast een account aan op recreation.gov.
Als je naar Alcatraz wilt kun je (moet je) nu al reserveren.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat de route door het park nog afgesloten is voor campers. Hou daarvoor www.nps.gov/zion in de gaten.
Marianne
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Re: Reis tes1976: onverwacht 3 weken...wie wil meedenken met planning.
Bedankt marianne en anderen
Super handige tips. Account is aangemaakt. We worden nog niet heel blij. Idd heel weinig keuze in de parken.
Zie ook dat je in de parken tot 25 ft kan met je camper...grrr daarom zijn de 30 ft campers dus goedkoper. Tickets klm waren gisteren nog 750 en nu zeker 100 euro omhoog gegaan.
Je moet t eigenlijk eem jaar ervoor al gaan bedenken en boeken realiseer ik me.
Ook snap ik nu dat evt een auto dan misschien handiger...flexibeler is. Maar ja dan missen we echt t camper gevoel. Of zouden we toch een tentje op kunnen zetten ? Koud? Dan misschien meer kans op een plekje in de parken?
Mijn hersens maken overuren. Maar echt heel fijn de tips. Zo hebben we idd toch een plekje op hodgdon meadows gevonden bijvoorbeeld.
Ik denk dat we heus wel plekjes kunnen vinden maar dan worden t koa of andere commerciele of particuliere plekjes....wat denken jullie?
Nogmaals dank voor al het meedenken
Super handige tips. Account is aangemaakt. We worden nog niet heel blij. Idd heel weinig keuze in de parken.
Zie ook dat je in de parken tot 25 ft kan met je camper...grrr daarom zijn de 30 ft campers dus goedkoper. Tickets klm waren gisteren nog 750 en nu zeker 100 euro omhoog gegaan.
Je moet t eigenlijk eem jaar ervoor al gaan bedenken en boeken realiseer ik me.
Ook snap ik nu dat evt een auto dan misschien handiger...flexibeler is. Maar ja dan missen we echt t camper gevoel. Of zouden we toch een tentje op kunnen zetten ? Koud? Dan misschien meer kans op een plekje in de parken?
Mijn hersens maken overuren. Maar echt heel fijn de tips. Zo hebben we idd toch een plekje op hodgdon meadows gevonden bijvoorbeeld.
Ik denk dat we heus wel plekjes kunnen vinden maar dan worden t koa of andere commerciele of particuliere plekjes....wat denken jullie?
Nogmaals dank voor al het meedenken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt een 30ft camper huren? Op zich zijn er wel plekken voor 30ft campers, maar die zijn wel dunner gezaaid.
Kamperen met een tent is wel mogelijk, zeker als je een goede slaapzak en eventueel een extra deken hebt. De kans op een plek wordt ook wel groter, maar dat zal niet voor de hele drukke parken gelden.
Op Mather vind je nog wel iets den ik, en ik denk dat Page ook wel lukt.
Kijk voor Bryce eens bij Ruby's. Mocht je geen camper nemen dan kun je daar ook naar een cabin of tipi kijken.
Zion is ook niet onmogelijk als je een plekje op south kunt vinden. Ik weet niet hoe het daar met de camperlengte zit.
Marianne
Kamperen met een tent is wel mogelijk, zeker als je een goede slaapzak en eventueel een extra deken hebt. De kans op een plek wordt ook wel groter, maar dat zal niet voor de hele drukke parken gelden.
Op Mather vind je nog wel iets den ik, en ik denk dat Page ook wel lukt.
Kijk voor Bryce eens bij Ruby's. Mocht je geen camper nemen dan kun je daar ook naar een cabin of tipi kijken.
Zion is ook niet onmogelijk als je een plekje op south kunt vinden. Ik weet niet hoe het daar met de camperlengte zit.
Marianne
Auto huren en dan ipv grote hotels op zoek naar cabins? Al wordt dat ook een lastige. Wij huren een auto en wisselen hotel , b&b, cabin, lodge met elkaar af. Ik denk persoonlijk dat bij een lastminute met een auto goedkoper is. Camper lijkt mij supermooi, maar als ik ook die plaatsen (soms ook nog vrij kostbaar) al vantevoren moet vastleggen is mij de vrijheid van het camperrijden weg. Maar goed beiden hebben voor- en nadelen.
-
tes1976
- Amerika-ontdekker
Nee marianne ik wil niet perse een 30ft huren maar die was rond de 400 euro goedkoper. Maar na nog meer overleg ook met vrienden overwegen we om te starten toch in SF en dan heel la te skippen en te eindigen in las vegas of phoenix (tickets nog een paar betaalbaar mn op lv. Ook een kleine camper betaalbaar) ...haha ja we gaan alle kanten op. Willen nu wel boeken maar krijgen pas ma of di goedkeuring van school of de kinderen een week weg mogen blijven
.
Als we bovenstaande kunnen doen qua vluchtkosten en camperhuur tarief dan geeft het op die manier in elk geval wat ruimte. Ook in de route is er een relaxed reistempo mogelijk. Dan zou sf 3 nacht....yos....naar de kust tot bv santa barbara.....dan richting lv evt via death valley.....zion....page....mon valley....grand can....las vegas.
Dan is er voldoende tijd om op het gemak te rijden...langer ergens te blijven....etc. Lijkt me.
Als we bovenstaande kunnen doen qua vluchtkosten en camperhuur tarief dan geeft het op die manier in elk geval wat ruimte. Ook in de route is er een relaxed reistempo mogelijk. Dan zou sf 3 nacht....yos....naar de kust tot bv santa barbara.....dan richting lv evt via death valley.....zion....page....mon valley....grand can....las vegas.
Dan is er voldoende tijd om op het gemak te rijden...langer ergens te blijven....etc. Lijkt me.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dat lijkt me ideaal ! Zo heb je ook tijd om te genieten onderweg en af en toe meerdere nachten op 1 plek geeft rust in je route.
Ik zou dan ook tijd uittrekken voor Monterey (en een walvistocht doen als het kan). Bij de 17 miles drive kan je heerlijk over rotsen lopen/springen en naar beestjes in de poelen zoeken.
Ik was meermaals in California met mijn zoon toen die 13 - 14 en 17 was. Ook Arizona en Utah bezochten we, hij was toen 16.
Wij waren er wel telkens in de zomer dus op sommige plekken was het extreem warm, wat dat betreft zit jullie periode veel beter.
Misschien haal je nog tips uit onze reisverslagen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou proberen om Yosemite op het laatst te doen, dan heb je daar meer mogelijkheden. Is beginnen in Phoenix of Las Vegas en eindigen in San Francisco geen optie?
In jouw voorstel kun je vanuit San Francisco ook eerst een deel van de kust doen en dan naar Yosemite.
Je zou dat kunnen laten afhangen van de beschikbaarheid van campings of hoe het weekend valt. Je hebt Hodgdon Meadows al vastgelegd?
Ik zou echt Death Valley niet overslaan.
Marianne
In jouw voorstel kun je vanuit San Francisco ook eerst een deel van de kust doen en dan naar Yosemite.
Je zou dat kunnen laten afhangen van de beschikbaarheid van campings of hoe het weekend valt. Je hebt Hodgdon Meadows al vastgelegd?
Ik zou echt Death Valley niet overslaan.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1580 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-