Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips bij lange tussenstop
Tips bij lange tussenstop
Hey forum leden,
Binnen twee weken vlieg ik met AA van Brussel via Chicago O'Hare naar San Antonio.
Deze vlucht had ik reeds in juli afgelopen jaar geboekt. Echter doordat er vluchten van AA gecancelled zijn betekend dit dat mijn aansluittijden behoorlijk zijn verlengt.
Ik moet nu zowel op de heen als terug vlucht 7 uur wachten in Chicago.
Heeft iemand tips om de tijd door te brengen op deze luchthaven.
Ik heb reeds bij AA mijn beklag gedaan maar ze kunnen niets voor mij betekenen buiten dat ik mijn vluchten mag annuleren. Dat is natuurlijk geen optie daar ik op bezoek ga bij vrienden en hier al enige tijd naar uit kijk.
John
Binnen twee weken vlieg ik met AA van Brussel via Chicago O'Hare naar San Antonio.
Deze vlucht had ik reeds in juli afgelopen jaar geboekt. Echter doordat er vluchten van AA gecancelled zijn betekend dit dat mijn aansluittijden behoorlijk zijn verlengt.
Ik moet nu zowel op de heen als terug vlucht 7 uur wachten in Chicago.
Ik heb reeds bij AA mijn beklag gedaan maar ze kunnen niets voor mij betekenen buiten dat ik mijn vluchten mag annuleren. Dat is natuurlijk geen optie daar ik op bezoek ga bij vrienden en hier al enige tijd naar uit kijk.
John
ik heb geen tips op specifiek O´Hare toegeslitst, maar ik heb vorig jaar een stopover van 6 uur op Heathrow gehad.. Wat ik toen gedaan heb.. eerst eventjes alle winkeltjes langs, beetje rondkijken en toen ben ik een kroeg in gegaan.. Voor je het weet raak je met iemand aan de praat en vliegt de tijd voorbij. Ik weet niet hoe oud je bent, in de VS moet je natuurlijk wel 21 zijn om de kroeg in te gaan. Als je een laptop bij je hebt kan je ook kijken of ze iets van een prepaid hotspot toegangskaart hebben, kan je internetten
Sterkte iig met je lange transit!

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Als je gratis kunt annuleren kun je natuurlijk altijd kijken of je een vlucht kunt vinden die goedkoper is en een betere aansluiting heeft. Misschien bij Continental?
Neem een boek mee als je van lezen houdt, wandel en winkel wat, luister naar muziek op een mp3 speler of kijk of je een of ander klusje mee kunt nemen wat al een tijdje ligt. Als je een notebook meeneemt kun je ook een CD Rom spel doen. Als je geen internet hebt is dat een leuk tijdverdrijf. Ik heb sinds een tijdje een Nintendo DS om de lange vluchttijd te overbruggen. Er zijn steeds meer spellen die gericht zijn op volwassenen, zoals puzzelspellen en role-playing.
Veel plezier in San Antonio! Ik vind het een mooie stad en ga er graag voor een dagje of langer op bezoek. Het doet me een beetje aan een modern Utrecht denken, met zijn riverwalk en terrasjes langs het water.
Trudie
Neem een boek mee als je van lezen houdt, wandel en winkel wat, luister naar muziek op een mp3 speler of kijk of je een of ander klusje mee kunt nemen wat al een tijdje ligt. Als je een notebook meeneemt kun je ook een CD Rom spel doen. Als je geen internet hebt is dat een leuk tijdverdrijf. Ik heb sinds een tijdje een Nintendo DS om de lange vluchttijd te overbruggen. Er zijn steeds meer spellen die gericht zijn op volwassenen, zoals puzzelspellen en role-playing.
Veel plezier in San Antonio! Ik vind het een mooie stad en ga er graag voor een dagje of langer op bezoek. Het doet me een beetje aan een modern Utrecht denken, met zijn riverwalk en terrasjes langs het water.
Trudie
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
We hebben in 2005 noodgedwongen ook zo lang op dat vliegveld rondgehangen. Je moet als eerste met een treintje van het ene terminal (international) naar de andere terminal (national) rijden. Daar aangekomen heb je een vertrekhal met een aantal eettentjes maar verder dacht ik niets. En stoelen om te zitten natuurlijk.
Op deze website kun je alles vinden over O'Hare
Hanny
Op deze website kun je alles vinden over O'Hare
Hanny
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Afgelopen december had ik ook een 7 uur overstap in Chicago, en dat beviel me uitstekend!
Het was een lekker rustig begin van de vakantie. Ik vond een rustige gang waar ik uren lang heerlijk heb zitten internetten.
Er was heel goed & snel wireless internet in de terminals: http://www.guusbosman.nl/article/1690
Het was een lekker rustig begin van de vakantie. Ik vond een rustige gang waar ik uren lang heerlijk heb zitten internetten.
Er was heel goed & snel wireless internet in de terminals: http://www.guusbosman.nl/article/1690
Je kan natuurlijk in 7 uur even op en neer naar downtown Chicago met de metro (blue line) Enkele reis is ongeveer 45 minuten...
http://www.transitchicago.com/maps/rail/rail.html
http://www.transitchicago.com/maps/rail/rail.html
Wat betreft het wireless internetten op een vliegveld, moet je daar ten alle tijden een pre-paid kaart voor kopen?
onze blog - Bouwmanfamily
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een overstap van 7 uur is wel lang zeg! Pfff......
De langste overstap die ik ooit gehad heb was 5 uur. Ik ben toen ergens wat gaan eten en drinken en daarna (wat Clint ook al zei) ergens bij een bar gaan hangen. Omdat het op het vliegveld was waren er meer mensen die lang moesten wachten kwam ik met mensen in gesprek die hun vlucht gemist hadden en moesten wachten op de volgende. Het was erg gezellig kletsen. Daarna ben ik nog wat winkeltjes gaan kijken en heb ik even rustig gezeten met mijn i-pod.
Ik weet niet of je een laptop meeneemt, maar op de terugweg zou je misschien je vakantiefoto's van San Antonio kunnen bewerken, ordenen, or whatever
San Antonio is trouwens een erg leuke stad!
groetjes, Jolanda
De langste overstap die ik ooit gehad heb was 5 uur. Ik ben toen ergens wat gaan eten en drinken en daarna (wat Clint ook al zei) ergens bij een bar gaan hangen. Omdat het op het vliegveld was waren er meer mensen die lang moesten wachten kwam ik met mensen in gesprek die hun vlucht gemist hadden en moesten wachten op de volgende. Het was erg gezellig kletsen. Daarna ben ik nog wat winkeltjes gaan kijken en heb ik even rustig gezeten met mijn i-pod.
Ik weet niet of je een laptop meeneemt, maar op de terugweg zou je misschien je vakantiefoto's van San Antonio kunnen bewerken, ordenen, or whatever

San Antonio is trouwens een erg leuke stad!
groetjes, Jolanda
Als je in transit bent mag je het vliegveld toch niet verlaten?GoBucks schreef:Je kan natuurlijk in 7 uur even op en neer naar downtown Chicago met de metro (blue line) Enkele reis is ongeveer 45 minuten... http://www.transitchicago.com/maps/rail/rail.html
Toen wij vanuit Sharm el Sheikh (Egypte) naar Hurghada (ook Egypte)
vlogen om daar mensen op te pikken die ook naar Nederland gingen mochten wij het vlieguitg wel uit, maar we kwamen in een soort transitruimte die we niet mochten verlaten.
Zelfs een toiletbezoek moest ik aanvragen en ik moest daarvoor mijn paspoort afgeven aan een vliegveldmedewerker

16x USA / 30 staten
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Tips bij lange tussenstop
Ik weet niet of je alleen reist en of je van spelletjes houdt, maar wij nemen altijd reisspelletjes mee, een pak kaarten, uno, yahtzee etc.JohnB schreef: Heeft iemand tips om de tijd door te brengen op deze luchthaven.
John
Die reisspelletjes zijn klein en je hebt er tegenwoordig zo veel meestal zit er wel iets van je gading bij.
Wij kopen er elk jaar wel eentje bij dan kunnen we wat afwisselen.
Vorig jaar hadden we op Washington 6 uur vertraging en die tijd heb ik gevuld met o.a. uno en triominos te spelen met een paar wildvreemde Fransen, mijn eigen man en kinderen hadden er geen zin in en deze spelletjes zijn internationaal dus is er altijd wel iemand die daar oren naar heeft.
gr. paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerika-expert
Volgens mij kan je vaak ook met een creditcard inloggen.. voordeel van prepaid kaart (die gewoon te koop is op het vliegveld) is dan dat je maar een bepaald bedrag uitgeeft en niet opeens voor een verassing komt te staan bij je afrekening..Becs08 schreef:Wat betreft het wireless internetten op een vliegveld, moet je daar ten alle tijden een pre-paid kaart voor kopen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Weet je toevallig ook wat die pre paid kaarten kosten? En kun je die op ieder vliegveld gebruiken, of alleen op het vliegveld waar je deze koopt?Clint schreef:Volgens mij kan je vaak ook met een creditcard inloggen.. voordeel van prepaid kaart (die gewoon te koop is op het vliegveld) is dan dat je maar een bepaald bedrag uitgeeft en niet opeens voor een verassing komt te staan bij je afrekening..
onze blog - Bouwmanfamily
Tsja Amerika is Egypte niet..Je kan best het vliegveld verlaten, hou er alleen rekening mee dat je bij terugkomst weer door de security moet. En bewaar je groene/witte I94 kaart (als je die hebt) en geef die pas af bij het instappen van je internationale vlucht.Liz schreef: Als je in transit bent mag je het vliegveld toch niet verlaten?
Voor Chicago: http://www.flychicago.com/ohare/concess ... ochure.pdfBecs08 schreef: Weet je toevallig ook wat die pre paid kaarten kosten? En kun je die op ieder vliegveld gebruiken, of alleen op het vliegveld waar je deze koopt?
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Inderdaad mag je gewoon van het vliegveld af. Ik ben vorig jaar ook naar buiten gegaan in Chicago omdat je nergens in de luchthaven een sigaretje mocht roken. En vervolgens dus weer helemaal door de security.GoBucks schreef:Tsja Amerika is Egypte niet..Je kan best het vliegveld verlaten, hou er alleen rekening mee dat je bij terugkomst weer door de security moet. En bewaar je groene/witte I94 kaart (als je die hebt) en geef die pas af bij het instappen van je internationale vlucht.Liz schreef: Als je in transit bent mag je het vliegveld toch niet verlaten?
Karin
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij zijn een paar jaar geleden Chicago ingegaan, buiten de luchthaven staan transportbusjes die je in no time naar het centrum brengen, we hebben heerlijk gelunchd zijn naar John Hancock obervatory geweest en gewinkeld op de Magnificent Mile, eind van de middag met dezelfde bus terug (diverse opstapplaatsen) naar de luchthaven. Was een prima dag, heel koud, veel gelopen dus best moe, lekker rozig het vliegtuig in.JohnB schreef:Ik moet nu zowel op de heen als terug vlucht 7 uur wachten in Chicago.
Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Dat klinkt leuk zeg!helena schreef:Wij zijn een paar jaar geleden Chicago ingegaan, buiten de luchthaven staan transportbusjes die je in no time naar het centrum brengen, we hebben heerlijk gelunchd zijn naar John Hancock obervatory geweest en gewinkeld op de Magnificent Mile, eind van de middag met dezelfde bus terug (diverse opstapplaatsen) naar de luchthaven. Was een prima dag, heel koud, veel gelopen dus best moe, lekker rozig het vliegtuig in.JohnB schreef:Ik moet nu zowel op de heen als terug vlucht 7 uur wachten in Chicago.
Helena
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2026 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-