Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jan - België: Zuidwesten 2020 - feedback welkom

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jan - België
Amerikafan

Reis Jan - België: Zuidwesten 2020 - feedback welkom

Bericht door Jan - België »

In de zomer van 2020 maak ik met m'n vrouw een droomreis naar Amerika.
Ik heb heel wat uren gespendeerd op dit forum en al veel bijgeleerd zodat ik mijn reisschema zo efficiënt mogelijk kon maken.
Ik zou het enorm appreciëren als er enkele mensen de tijd willen nemen om mijn schema te bekijken en om - indien nodig - bij te sturen waar nodig.
Een reis blijft uiteraard iets persoonlijks. Voor de ene zal 3 dagen San Diego overbodig zijn en zou die in plaats daarvan bijvoorbeeld 2 dagen ervan toevoegen aan Yosemite. Dat gaat dan over persoonlijke voorkeuren.
Wat ik vooral wil weten van jullie: zijn mijn afstanden met de wagen telkens haalbaar? Mijn vrouw rijdt niet; ik ben dus de enige chauffeur.

Dikke merci op voorhand! :thumbup:

Om het overzicht wat te bewaren, heb ik simpelweg de geplande activiteiten weggelaten en enkel de steden/plaatsen erbij gezet met de afstand erbij.

DAG 1 / aankomst in San Diego (geen activiteiten voorzien)
DAG 2 / San Diego
DAG 3 / San Diego
DAG 4 / San Diego
DAG 5 / San Diego - Scottsdale (365 miles / 5u20) (geen activiteiten voorzien)
DAG 6 / Scottsdale - Grand Canyon Village (240 miles / 3u40)
DAG 7 / Grand Canyon
DAG 8 / Grand Canyon
DAG 9 / Grand Canyon - Page (134 miles / 2u30)
DAG 10 / Page
DAG 11 / Page - Monument Valley (122 miles - 2u)
DAG 12 / Monument Valley - Durango (166 miles - 3u) (in Durango: geen activiteiten voorzien)
DAG 13 / Durango - Colorado Springs (314 miles - 5u30)
DAG 14 / Colorado Springs
DAG 15 / Colorado Springs - Rocky Mountain NP (Estes) (133 miles / 2u30)
DAG 16 / RMNP (Estes)
DAG 17 / RMNP (Estes) - Glenwood Springs (200 miles / 4u) (geen activiteiten voorzien)
DAG 18 / Glenwood Springs - Moab (200 miles / 3u)
DAG 19 / Moab - Capitol Reef NP (137 miles / 2u15)
+ rond de vooravond: Capitol Reef NP - Escalante (68 miles / 1u35)
DAG 20 / Grand Staircase Escalante
DAG 21 / Escalante - Bryce Canyon NP (40 miles / 45 min)
DAG 22 / Bryce Canyon NP
DAG 23 / Bryce Canyon NP - Zion NP (85 miles / 1u50)
DAG 24 / Zion NP
DAG 25 / Zion NP
DAG 26 / Zion NP
DAG 27 / Zion NP - Valley of Fire State Park (130 miles / 2u20)
+ rond de vooravond: Valley of Fire State Park - Las Vegas (50 miles / 1u)
DAG 28 / Las Vegas
DAG 29 / Las Vegas - Death Valley NP (130 miles / 2u20)
+ rond de vroege namiddag: Death Valley NP - Bakersfield (226 miles / 3u50)
DAG 30 / Bakersfield - Sequoia NP (118 miles / 2u45)
DAG 31 / Sequoia NP - Yosemite NP (175 miles / 4u10)
DAG 32 / Yosemite NP
DAG 33 / Yosemite NP
DAG 34 / Yosemite NP - San Francisco (190 miles / 4u)
DAG 35 / San Francisco
DAG 36 / San Francisco
+ namiddag: San Francisco - Monterey (120 miles / 2u10)
DAG 37 / Carmel-by-the-Sea - Santa Barbara (240 miles / 4u)
DAG 38 / Santa Barbara
+ namiddag: Santa Barbara - Santa Monica (92 miles / 1u30)
DAG 39 / Santa Monica en Venice Beach verkennen
DAG 40 / Rodeo Drive - Walk of Fame - Mulholland Drive - Elysian Park - Griffith Observatory
DAG 41 / downtown LA (The Grove - shopping dag)
DAG 42 / Disneyland Anaheim
DAG 43 / LAX - Brussel
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jan - België: Zuidwesten 2020 - feedback welkom

Bericht door stegeman »

Ohhh wat heerlijk lang! Lijkt me fantastisch om zo veel dagen te kunnen plannen en op sommige plekken veel tijd te hebben. Veel weet ik nog niet omdat wij nog gaan en veel stukken die je ook gaat niet in verdiept, doordat we dat moeten bewaren voor een andere keer, dus eea laat ik aan anderen over kwa advies. Maar heb het aan de tijd, want lig met de volgende longinfectie op bed

1 ding dat mij opvalt is Sequaia. Hiervoor heb je geen tijd, waar je volgens mij juist meerdere dagen zou moeten hebben. Zoals je de planning nu hebt zou ik die overslaan en Yosemite via de tiogapas doen en dan ipv sequaia bij Mammoth Lakes overnachten.
Maar met zoveel dagen zou ik juist Sequaia willen zien en dan 2 volle dagen hier plannen ten kosten van 1 nacht grand canyon ,1 nacht San Diego, 1 nacht Zion of 1 nacht LA, afhankelijk van je plannen daar.
Je zou ook dan via DV-Mammoth Lakes-Yosemite (via de tiogapas) en na Yosemite Sequaia kunnen plannen en vanaf daar naar SF.

De tijd in SF vind ik ook weinig. Maar misschien heeft dit met je persoonlijke voorkeur te maken? Er valt veel te zien. Met de dingen die wij daar allemaal willen zien hebben we aan 2 volle dagen niet genoeg. Maar als je bijv niet naar Alcatraz gaat scheelt dat al veel tijd. Als je daar heen wilt zou ik zowiezo een extra nacht SF doen ten koste van een van eerder genoemde nachten.

Wil je niet in DV overnachten? Juist zonsopkomst en ondergang is daar mooi. Doe je het niet dan misschien Lone Pine? Zoals je de planning nu hebt zie je niks van DV. Afstand LV-DV-Bakersfield lijkt me zowiezo te lang. Vanaf LV kun je heel mooi onderlangs DV via Shoshone rijden.

Misschien handig de Google maps op km te zetten ipv Miles. En de tijden die je daar vindt zijn uiteindelijk echt veel langer! Praktijk wijst mij uit er zowiezo een kwart van de tijd bij te tellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen hierboven. Als je in de zomer gaat is de route via de Tioga Pass toch wel de aangewezen route. Wil je ook naar Sequoia dan kan dat tussen Yosemite en San Francisco. En zeker een extra nacht.
Qua indeling zie ik wel wat vreemde dingen. De tijd voor de Grand Canyon bijvoorbeeld is heel ruim maar voor Moab trek je maar 1 nacht uit. Wil je niet naar Arches of Canyonlands?

Qua afstanden is het allemaal te doen, je kunt dat prima met Google Maps checken. Maar je moet natuurlijk rekening houden met wat je onderweg wilt doen. Ik zou bijvoorbeeld ook meer tijd uittrekken voor Capitol Reef. Waarom niet daar overnachten? Wat is de bedoeling van dag 20?
Hoe wil je naar Colorado Springs rijden? Via de snelste route? Je mist wel veel moois in Colorado denk ik.

Je kunt overwegen om Monument Valley na Moab te doen en dan via de UT95 te rijden.

Marianne
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Wat mooi dat jullie zo lang op reis kunnen!

Er zitten wel een paar vreemde stukken in de route. Voor heel veel dingen neem je zeer ruim de rijd maar voor andere te weinig.

- Om van San Diego eerst voor 1 overnachting naar Scottsdale te rijden en vanuit daar naar de Grand Canyon is een behoorlijke omweg. De handigste/snelste route is via Joshua Tree - Kingman - Grand Canyon. Aangezien jullie zoveel dagen hebben zou ik hier zowel bij Joshua Tree als Kingman een overnachting plannen. Dit geeft je mooi de tijd voor het National Park en het historische stukje Route 66.

- Er staat nu 1 nacht Moab in het schema, daar zou je zeker 3 nachten nodig hebben. Dit is een erg mooi gebied met o.a. Arches, Canyonlands en Dead Horse SP.

- In de zomer zou ik er voor kiezen om de Tioga Pass te rijden en niet onderlangs te rijden.

- Sequoia is op deze wijze niet heel handig, ook hier zou je minstens een extra overnachting nodig hebben.

- Verder zou het ook mooi zijn om wat extra tijd te besteden aan Colorado.

Succes met de voorbereidingen!
Jan - België
Amerikafan

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Laat maar komen.

1) Sequoia: that was a tricky one. Ik vond het moeilijk om die in te plannen in ons reisschema. Ik kan jullie dan ook perfect volgen in de feedback.
Net de Tioga Pass eens gegooglemapped: da's de State Route 120, toch?
En met het risico om off-topic te gaan...
Als ik de tip van Mammoth Lakes toepas op ons schema, waar logeer ik dan best in Yosemite? Kan dit éénzelfde hotel zijn voor gans ons verblijf in Yosemite?
Rekening houdend met het feit dat we in Yosemite het volgende doen: Sentinel Meadow Cook's Loop trail / The Mist trail / Cathedral Lakes trail

Dus, concreet: misschien best reisschema aanpassen als volgt
- vanuit Death Valley eerst naar Mammoth Lakes & Yosemite (via Tioga Pass)
- Sequoia NP pas doen NA Yosemite en VOOR San Fran.

2) In Death Valley willen we niet per se overnachten. We gaan enkel naar Zabriskie Point & Furnace Creek. Bakersfield was oorspronkelijk voorzien als een rust/tussenstop om de lange afstand te overbruggen.

3) wat Moab betreft: momenteel heb ik het volgende in onze planning:
DAG 18
Glenwood Springs - Moab (200 miles - 3u)

- Arches National Park
---> Scenic Drive through the park with short stops at the Balanced Rock, Double Arch, The Windows, and Park Avenue viewpoint
- Delicate Arch Trail
3 miles / 2u (roundtrip)
aanrader rond zonsondergang: starten om 18u
het wordt donker rond 20u30 à 21u in juli

DAG 19
Moab - Capitol Reef NP (137 miles - 2u15)
- Scenic Drive (16 km - 11 stops)
- Hickman Bridge Trail (3 km)
+ in vooravond vanuit Capital Reef NP naar Escalante rijden

Niet haalbaar volgens jullie? Ik hoor het graag? Want ook met dit stukje planning heb ik wat geworsteld.

4) Bedoeling van DAG 20 (Escalante):
- Lower Calf Creek Falls trail (6 miles round trip - duurt ongeveer 4 uren)
---> vroeg in de ochtend starten vanwege harde zon
-Devils Garden (1 mile)

5) Van Page gaan we naar Colorado Springs (met Durango als tussenstop/overnachting). Inderdaad via de snelste route: de 160.
Ja, ik twijfel eerlijk gezegd om één dag Grand Canyon te laten vallen en in plaats daarvan één dag extra in Colorado te voorzien.

Nogmaals dikke merci. Ik wist sowieso dat ik onze planning nog ging moeten aanpassen. Keep it coming!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Death Valley zou ik toch zeker ook zaken als Badwater, Artists Palette, Devils Golfcourse etc meenemen. In het park overnachten geeft je de mooiste kleuren en de koelste uren. En dan een overnachting in Mammoth Lakes. Eigenlijk is dat de beste verdeling op dat stuk. Als je niet in DV wilt overnachten is Lone Pine een goede keus.
Na Mammoth Lakes zou ik kiezen voor Yosemite Valley. Kijk eens in onze laatste 3 reisverslagen voor dat stuk.

Voor Arches heb je heel weinig tijd zo. En wil je niet nasr Canyonlands? Kijk voor dat deel en voor een stuk Colorado en Sequoia eens in ons 2013-verslag..

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooie lange reisperiode! :thumbup:

Om op je vraag antwoord te geven: de af te leggen afstanden zijn met dit schema makkelijk haalbaar. Ook op de dagen met wat langere afstanden kun je nog heel veel ondernemen indien je dat wilt. Ervan uitgaande dat je op tijd vertrekt en niet pas rond een uur of 11.

Kijkend naar de te bezoeken plekken mis ik Phoenix en Tucson. Nu rijd je enkel naar Scottsdale om de andere dag gelijk door te rijden naar Grand Canyon. Kan, maar is zonde als je toch de route onderlangs neemt. Het gebied Phoenix/Tucson biedt zoveel maar wordt vaak (ten onrechte) overgeslagen door de forumleden. Verder neem je wel heel veel tijd voor Zion NP. Wellicht zijn jullie fervente wandelaars/hikers? Voor Moab echter neem je bijna geen tijd terwijl ik daar minimaal 3 nachten voor zou nemen. Ik zou ook zeker de rit dóór Death Valley maken (met overnachting) en via de Tioga Pass naar Yosemite NP gaan. Sequoia NP ligt dan wat ongelukkig maar wel te doen indien een must. Prachtig park waar ik zelf ook graag kom.

Tot slot: waarom vliegen op San Diego? En waarom zoveel dagen daar? Zoals je aangeeft, blijft dat een persoonlijke keuze maar ik ben juist benieuwd waarom? Ben er zelf enkele keren geweest maar is nu niet een plek die ik moet bezoeken. Kijk tzt eens wat vliegen op San Diego kost in vergelijking met Los Angeles. Vanuit Los Angeles ben je ook zo in San Diego.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Wat héérlijk om zoveel dagen te kunnen plannen, daar duik ik eens even in.
Mijn droomroute (rekening houdend met jouw lijstje) zou zijn:

1. Aankomst San Diego
2. San Diego
3. San Diego - Joshua Tree NP
4. Joshua Tree NP - Sedona
5. Sedona
6. Sedona - Grand Canyon
7. Grand Canyon - Page
8. Page
9. Page - Monument Valley
10. Monument Valley - Durango
11. Durango - Black Canyon of the Gunnison (via de 550: Milion Dollar highway.
Of overnachten in Cortez in plaats van Durango en via de mooie 145 rijden)
12. Black Canyon of the Gunnison - Colorado Springs
13. Colorado Springs
14. Colorado Springs - Rocky Mountains
15. Rocky Mountains
16. Rocky Mountains - Aspen of Snowmass Village (Via Leadville en Independence Pass, onderweg of 's avonds/volgende ochtend naar Maroon Bells)
17. Aspen - Moab (onderweg Colorado National Monument en highway 128)
18. Moab (Arches, vooral 's ochtends en 's avonds; op het heetste van de dag aan het zwembad liggen, het kan echt heel heet worden overdag)
19. Moab (Canyonlands en Dead Horse Point S.P.)
20. Moab - Capitol Reef (via Little Wild Horse Canyon in de ochtend, middag en avond Capitol Reef)
21. Capitol Reef - Bryce Canyon (op tijd vertrekken voor Lower Calf Creek trail, 's middags scenic drive Bryce)
22. Bryce Canyon - Zion (in de ochtend nog een wandeling tussen de hoodoos, dan naar Zion)
23. Zion
24. Zion
25. Zion - Valley of Fire (ochtend/avonduren zijn het fijnste; overdag in juli wil je hier echt niet graag wandelen bij temperaturen 35-40 graden….)
26. Valley of Fire - Las Vegas
27. Las Vegas
28. Las Vegas - Death Valley (hetzelfde als bij VoF geldt hier, qua ochtend- en avonduren)
29. Death Valley - Mammoth Lakes
30. Mammoth Lakes - Yosemite
31. Yosemite
32. Yosemite
33. Yosemite - Kings Canyon
34. Kings Canyon - Sequoia
35. Sequoia - San Francisco
36. San Francisco
37. San Francisco
38. San Francisco - Monterey
39. Monterey - San Simeon
40. San Simeon - Los Angeles
41. Los Angeles
42. Los Angeles
43. Los Angeles - Brussel

Nou, zoiets dus….. misschien heb je er iets aan :)
Laatst gewijzigd door josea op 17 mar 2019, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind nogal wat onevenwicht in je route.

San Diego: daar kan je je best 3 dagen vermaken dus niet echt ene probleem wat mij betreft.
Scottsdale: vind ik nogal zinloos. Je bent er zeer beperkte tijd en ik zou dus ook eerder opteren om via Joshua Tree en route 66 naar de GC te rijden.
Grand Canyon: twee volle dagen: Ga je afdalen tot op de bodem en daar overnachten ? Anders lijkt me dit veel en veel te weinig tijd. Alhoewel de uitzichtpunten allemaal wel net iets anders zijn is het ergens toch weer hetzelfde. Veel mensen hebben het dan ook met 1 overanchting al gezien.
Colorado: alles wat je hier doet is ergens wat beperkt in tijd, maar erger nog je skipt er zaken voor in Utah die best meer tijd verdienen.
Moab: hier zou je toch echt minstens 3 nachten moeten spenderen. Nu heb je een halve dag Arches en dat is veel en vele te weinig.
Bryce: twee nachten hier is niet echt noodzakelijk
Las Vegas: een extra nachtje hier, zowat net over de helft van de reis zou mooi zijn.
Death Valley: hier is toch veel en veel meer te zien dan enkel Furnace Creek en Zabriskie Point. Dat zou pas zonde zijn. Een overnachting hier vind ik ook een aanrader. En vergeet aub de route naar Bakersfield. In de zomer rijd je gewoon ricting Mono Lake om te overnachten en vervolgens via de Tioga Pass naar Yosemite.
Sequoia: als je dit wil doen dan hoort het tussen Yosemite en SF in te staan. Maar dan moet je er toch minstens 2 overnachtingen hebben.
Monterey - Santa Barbara is ver voor één dag. Je wil toch van de kustroute kunnen genieten ? Ik zou niet verder dan Morro Bay/Pismo Becah gaan.
De volgorde in LA vind ik niet zo super. Je start in de regio van de luchthaven, gaat dan naar Anaheim en dan ga je vertrekken. Ik zou eerst naar Anaheim gaan en dan de rest doen. Afsluiten in Santa Monica dan ben je op 15 min van de luchthaven op een mooie en leuke plek. Eén hotellocatie voor LA is nooit een goede optie.

Persoonlijk zou ik er dit van maken:

1. Aankomst San Diego
2. San Diego
3. San Diego
4. San Diego - Palm Springs
5. Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
6. Kingman - Sedona
7. Sedona - Grand Canyon
8. Grand Canyon
9. Grand Canyon - Page
10. Page
11. Page - Monument Valley
12. Monument Valley - Moab
13. Moab
14. Moab
15. Moab - Capitol Reef
16. Capitol Reef - Bryce
17. Bryce
18. Bryce - Zion
19. Zion
20. Zion
21. Zion - Valley of Fire
22. Valley of Fire - Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - Death Valley
26. Death Valley - Mammoth Lakes
27. Mammoth lakes - Yosemite
28. Yosemite
29. Yosemite
30. Yosemite - Sequoia
31. Sequoia
32. Sequoia - SF
33. San Francisco
34. San francisco
35. San Francisco - Monterey
36. Monterey - Morro Bay
37. Morro Bay - Santa Barbara
38. Santa Barbara - Aanaheim
39. Anaheim (Disney)
40. Los Angeles (downtown)
41. Los Angeles (Hollywood,....)
42. Los Angeles (Santa Monica + Venice)
43. Los Angeles - Brussel
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooi dat je zoveel dagen hebt te besteden, maar qua verdeling kan het wel beter. Sommige plekken verdienen gewoon meer tijd terwijl je ergens anders kunt volstaan met 1 of 2 nachten.
Wij vonden San Diego een geweldige stad, en velen met ons, maar met 2 volle dagen (3 overnachtingen) kun je al veel zien.
Grand Canyon volstaat met 1 overnachting als je alleen voor de uitzichtpunten gaat. Voor Bryce volstaat ook meestal 1 nacht.
Dag 20 (Escalante) zou ik weghalen en op dag 19 een overnachting in Capitol Reef.
Zion kan ook met een dag minder.

Je bespaart op deze manier 4 à 5 nachten. Sowieso voor 2 extra overnachtingen in Moab, en 1 in Sequoia. Verder zou ik Scottsdale vergeten, ligt te ver uit de route, en via Needles/Kingman (route66) naar Grand Canyon rijden.
Vanaf Durango zou ik eerst de route noordelijk nemen via de Million Dollar Hyw en Silverton en vervolgens op het traject richting RMNP wat meer tijd besteden. Je kan ook overwegen om via Gunnison (met onderweg BCotG NP) en Leadville te rijden i.p.v. Colorado Springs. Vanaf Leadville is de afstand naar RMNP ook een stuk korter.

Ik zou trouwens niet meer toevoegen anders wordt het wel te vol.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zie trouwens dat er al 2 mogelijke opties gegeven zijn wb routes. Dat is snel zeg.
Persoonlijk zou ik Colorado qua afwisseling in natuur er wel in houden. Toch weer heel anders.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Heerlijk als je zoveel dagen weg kunt.
Ik kan me helemaal vinden in de route die Josea geeft.
Ook die van Marcopstal, alleen zou ik dan wel een volle dag in Sedona blijven en dat inruilen voor een dag SF of LA .
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Marcopstal
Amerika-expert

Ik had twee nachten GC aangehouden zodat dag 7 voor het overgrootste deel aan Sedona kon worden besteed. Met daarna een volle dag GC mag je relatief laat aankomen.
Jan - België
Amerikafan

Wat een gedetailleerde feedback...de max!

Kort samengevat - ik houd rekening met:
- GC: één nacht minder
- Bryce: één nacht minder
- Scottsdale: check - ik doe nog wat opzoekingswerk voor route via Joshua Tree NP
- Death Valley: overnachting voorzien + lijstje van bezienswaardigheden uitbreiden 8)
- Colorado behoud ik sowieso - ik kijk nog om eventueel hier één dag langer te verblijven
- Moab: hier probeer ik één dag extra toe te voegen
- Arches: ook hier probeer ik één dag extra toe te voegen

Wat Zion betreft: dit wil ik toch zo uitgebreid houden. We zijn inderdaad fervente wandelaars en heb hier echt een paar mooie/pittige wandelingen gevonden. We doen er ook een fietstocht + The Narrows. Daarom dat ik het aantal overnachtingen wat ruim voorzien heb.

San Diego kan met één dag minder? Ik geloof jullie, maar aangezien we hier onze reis starten, willen we de eerste dagen van onze reis vooral een ontspannend gevoel hebben (fietstocht langs de boardwalk/stranden, Balboa Park, Waterfront Park, Gaslamp Quarter, ...) vooraleer we met de huurwagen echt "op pad" gaan. Is puur persoonlijk, I know. De rest van onze trip is uiteraard ook ontspanning, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Zon/zee/strand/fietstocht is toch nog net iets anders dan de bergschoenen aantrekken & wandelingen doen op de Rocky Mountains bvb.

Wat LA betreft: ik was van plan om Santa Monica als uitvalsbasis (lees: één hotel dus) te nemen voor al onze uitstapjes in en rond LA. Slecht plan volgens jou, Marcopstal? Kun je uitleggen waarom? Volgens Google Maps lijkt het mij echt wel te doen. Wellicht heb jij een goede reden om anders aan te pakken?

Wat de luchthaven betreft: de reis wil ik laten starten in San Diego. Maar inderdaad...we kijken wel nog of het niet een pak goedkoper zou zijn om te landen in LAX, om vervolgens meteen door te rijden naar ons vertrekpunt in San Diego.

Een nieuwe week staat voor de deur: ik weet wat doen! :thumbup: Echt zalig jullie tips. Vooral zo to-the-point. Love it.
Van zodra ik klaar ben met het herleggen van de puzzelstukjes, plaats ik een herwerkte versie.

Thx again!
Laatst gewijzigd door Jan - België op 17 mar 2019, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

Santa Monica - Anaheim is zonder enige verkeershinder 40 à 45 minuten rijden. Maar, je zit in LA, de stad van de files. Als je een beetje pech hebt doe je over deze afstand 2,5 tot 3 uur.

Als je Colorado erin wil houden dan zal je toch nog redelijk flink moeten schrappen in andere zaken om die dagen te winnen.
Jan - België
Amerikafan

Marcopstal schreef:
17 mar 2019, 16:08
Als je Colorado erin wil houden dan zal je toch nog redelijk flink moeten schrappen in andere zaken om die dagen te winnen.
Yep...dat wordt boeiend 8) Jij zou dus eerder een hotel kiezen voor Santa Monica & Venice Beach en dan een ander hotel voor downtown LA (The Grove, Beverly Hills, ...)?
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Wat Zion betreft: dit wil ik toch zo uitgebreid houden. We zijn inderdaad fervente wandelaars en heb hier echt een paar mooie/pittige wandelingen gevonden. We doen er ook een fietstocht + The Narrows. Daarom dat ik het aantal overnachtingen wat ruim voorzien heb.
Als je halverwege de middag richting Valley of Fire vertrekt, kun je daar nog het einde van de dag doorbrengen en de volgende ochtend (beste tijden om er te zijn). En dan heb je toch twee en een halve dag voor Zion. De dag van vertrek kun je bijvoorbeeld de fietstocht doen over de scenic drive. Als je daar 's ochtends aan begint, ben je rond twee uur wel beneden met hier en daar tijd voor een stop en korte wandeling.
Dan heb je nog twee volle dagen over voor een wandeling door de Narrows en een andere langere wandeling.

Overnacht sowieso in Springdale, dat scheelt je elke dag kostbare rijtijd en je bent dan ook op tijd bij de bussen én hoeft geen geen parkeerplaats te zoeken 's ochtends.

Maar inderdaad: alle keuzes zijn persoonlijke smaak :wink:
Laatst gewijzigd door josea op 17 mar 2019, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

Voor Disney: een hotel in Anaheim. Eventueel twee nachten en dan vanuit Anaheim via Downtown LA naar Santa Monica.

Beverly Hills en Hollywood liggen een beetje op een lijn vanuit Santa Monica (Santa Monica blvd, maar uiteraard is ook een rit via sunset of mulholland drive mogelijk)
Jan - België
Amerikafan

Josea: ja...op die manier kan ik inderdaad één dagje "winnen".
Keuzes maken voor een reisplanning...wat een luxeprobleem. Maar tegelijkertijd vervelend.
Marcopstal: Ik denk dat ik later nog een apart topic ga openen om m'n LA schema meer in detail te tonen. Wellicht zal dat meer duidelijkheid brengen, want nu begrijp ik je niet zo goed meer. Disney/Anaheim begrijp ik.
Marcopstal
Amerika-expert

Liefst geen aparte topics.

Op je planning stonden:

Santa Monica + Venice
Beverly Hills en Hollywood (+ Griffith Park e.d.)
Downtown LA
Disney

IK zou de eerste dag Disney doen en dus bij aankomst in LA voor twee nachten een hotel in Anaheim.
De tweede dag verlaat je het hotel en bezoek je downtown LA en neem je een hotel in Santa Monica of zo.
Vanuit Santa Monica kan je de rest doen en dan zit je ook goed voor de luchthaven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer