Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

The Wave

Bericht door rverhoog »

Een van mijn wensen is het bezoeken van The Wave. Ik weet dat je er een permit voor nodig hebt via de BLM site en dat het ligt in de North Coyote buttes bij Page in de buurt. Wie heeft er tips voor mij?? Ik ben van plan de Wave alleen te bezoeken en vooraf een permit aan te vragen via de site. Ik vraag mij af hoe lang het lopen is naar de Wave vanaf de Wire Pass trailhead???? Is het allemaal te doen en krijg je genoeg info vooraf om de Wave te vinden??

Thanks,

Ronald
:)
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Polo »

Hoi Ronald,

Ik sluit me volledig bij jouw verzoek aan. De wave lijkt me heaven on earth voor een amateur fotograaf.
Ik heb alleen een nogal slecht richtingsgevoel en ik zal dus een goede route beschrijving moeten hebben wil ik er aan begingen, want mijn veiligheid staat altijd voorop. De hike zelf zal geen enkel probleem kosten.
De antwoorden zal ik dus geintereseerd volgen..........

Groetjes, Marco
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Ja, zeker voor gaan want de wave is echt helemaal geweldig.

Wij zijn nu drie weken terug van onze reis en ik had me nog niet weer laten zien op het forum. Ben nog wel van plan meer te vertellen over de uiteindelijke reis die we gemaakt hebben maar de wave was een absoluut hoogtepunt.

We zijn drie dagen in Page geweest. Op de eerste ochtend naar het rangerstation gereden. Heel rustig dus wij dachten dat is mooi. Helaas is er een uur tijdsverschil tussen Utah en Arizona. Stonden we er dus een uur te laat. Gelukkig hadden we nog een dag om het te proberen.
De volgende ochtend in mijn eentje heen gegaan. Hele kantoor vol, aantal mensen al voor hun tweede of derde keer. Zij mogen dan ook met twee of drie lootjes meedoen in de loterij. In totaal stonden er veertig mensen en dus ook nog een aantal met meerdere lootjes. Gelukkig was het lot mij goed gezind en werden we dus getrokken.

Op dat moment hoorde ik pas dat het een hikingtocht is van twee uur naar de wave. Je krijgt, als je gewonnen hebt :D , foto's te zien van de route. Verder een summiere uitleg op papier. (Het verhaal gaat dat niet iedereen de wave gevonden heeft :cry:) De foto's dus zo goed mogelijk bekeken en enorm gebaald dat ik mijn eentje was gegaan en we niet met z'n tweeen de foto's stonden te bekijken.

De volgende ochtend dus op pad. Gelukkig hebben we het gevonden en het is echt overweldigend wat je dan ziet. Ook het gegeven dat je daar maar met twintig mensen in het gebied bent maakt het erg bijzonder.
Vervolgens twee uur terug gehikt. Daar is dus helemaal geen uitleg over en je zoekt gewoon je weg terug. Wij hebben een andere weg genomen en een aardig steile afdaling gemaakt maar hebben uiteindelijk de auto wel gevonden.

Om bij de wire pass trailhead te komen moet je 8 mile rijden over een enorm slechte weg. Handig om wel een goeie auto mee te nemen. Personenauto wil wel maar die van ons maakte daarna rare geluiden. Nu is het een huurauto maar toch, de rest van je reis moet tie ook nog mee.

Maar probeer dus zeker via de site te reserveren. Dan kun je je voorbereiden om te gaan. De loting maakt het erg spannend en de beloning is wel erg groot als je heen mag maar ik zou graag zekerheid hebben want je wilt het niet missen.

Met een slecht richtingsgevoel maak je de kans dat je er gaat komen iets kleiner. Wellicht kun je een gps systeem meenemen en vragen naar diverse coordinaten onderweg o.i.d. Zo maak je je kansen een stuk groter. (Weet niet of ze die geven aangezien je deze door zou kunnen geven waardoor de kans erg groot wordt dat de plek bekend wordt bij mensen.)

Als jullie nog meer vragen hebben dan stel ze maar.

O, nog even een tip die ik van de ranger hoorde. In de zomer houden ze soms geen loterijen aangezien er dan maar weinig mensen de tocht willen maken. Nu moet ik er zelf ook niet aan denken om het in die hitte te doen maar ja, als je er toch in de zomer bent. De kans is dan dus veel groter om een permitt te krijgen. De veertig mensen die er op "mijn" ochtend stonden was ook het grootste aantal van dit seizoen (tot dan) dus op andere dagen heb je wellicht meer kans.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt voor je verhaal Rebel. Het wordt weer iets duidelijker zo. Ook wij zijn van plan om volgend jaar de wave te bezoeken, maar ik kies voor een "walkin permit" met het risico dat we misschien wel 3 dagen 's morgens "op de stoep" moeten staan, aangezien we op dit moment nog geen idee hebben wanneer we gaan c.q. wanneer we vakantie kunnen krijgen van de baas. Mocht het zo zijn dat we daardoor een aantal dagen in Page (of evt. Kanab) moeten blijven, heb ik verschillende tochten in deze omgeving op het programma gezet, zodat we ons zeker niet hoeven te "vervelen" (grapje)... :wink:
Wij hebben al eens in het Paria Canyon gebied "rondgestruind" en ik vind die hele omgeving adembenemend mooi en avontuurlijk, ook omdat er geen geasfalteerde wegen zijn, maar dirt roads, en derhalve niet overvol met toeristen.
Voor de geinteresseerden hier een paar links van het gebied en over het verkrijgen van permits en een kaartje van de trail naar de Wave
https://www.az.blm.gov/paria/
https://www.az.blm.gov/paria/checklist.cfm

De hike naar de Wave begint bij de Wire pass trailhead. Deze bereik je via de House Rock Valley road, een onverharde weg die ongeveeer begint bij mile marker 25 op US 89. Op ongeveer 20 mijl vanaf Page heb je het Paria ranger station. Het is dan nog ruim 4 mijl naar House Rock Valley road. De US 89 maakt hier een scherpe bocht naar rechts. Aan de linkerkant zie je een dirt road.
Hier vandaan is het dan nog ruim 8 mijl naar de Wire pass trailhead

Afbeelding

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Little John
Amerika-ontdekker

Bericht door Little John »

Ik heb laatst op 1 november meegedaan aan de internetverdeling van permits voor The Wave, dan worden namelijk de permits voor mei 2005 allemaal in een keer vrijgegeven en kun je proberen er een paar te bemachtigen. Gelukkig was de locale tijd daar, 8 uur s'avonds hier dus ik zat er helemaal klaar voor en had alle tijd. 8)
Tot 1 voor 8 was de site goed bereikbaar daarna was het een grote ramp, ik kwam nog wel door tot de site waar je je betaling moest regelen maar niet verder, kreeg steeds foutmeldingen en heb uit frustratie :evil: uiteindelijk maar even met Arizona gebeld. Die vertelden mij dat er inderdaad iets mis was met de apparatuur en dat ik maar moest blijven proberen.
Ik dacht eerst: gelukkig want dan lag het niet aan mijn computer en kunnen anderen niet alle permits reserveren. Uiteindelijk ben ik echter tot 23.45 bezig geweest met iedere 2 a 3 minuten proberen de reservering te plaatsen (site met betaling stond open en mijn creditcard gegevens zijn die avond wel 200 keer over het internet gegaan :roll:
Plotseling lukte het wel en kreeg ik de melding dat er geen drie plaatsten meer waren voor zo 29 mei, ik heb toen als de sodemieter alle gegevens weer ingevuld voor mijn 2e keuze dag (zaterdag) en toen is het gelukt en kreeg ik de bevestiging dat ik een permit had voor ons drieen :D
Daarna nog even geprobeerd of het allemaal beter werkte maar het was weer net zo'n ramp als de rest van de avond dus ik heb echt puur geluk gehad, had niet verwacht dat het zo lastig zou worden.

Nu maar afwachten tot we de permit thuisgestuurd krijgen en dan ook nog uitzoeken hoe we moeten gaan lopen want zoals ik las is het nog best moeilijk om de goede weg te vinden. Gelukkig heb ik een goed richtingsgevoel en verder zal ik me zo goed mogelijk gaan voorbereiden, als er nog meer mensen zijn met tips over de hike dan hoor ik het graag, zou erg zonde zijn als we daar verdwalen

Maar goed, je vroeg wat tips over de internetverdeling dus die zal ik je geven. Het staat ook vrij duidelijk uitgelegd op internet.
-Zorg dat je alle gegevens die je nodig hebt in de buurt hebt.
-Bekijk de site ook eens een paar uur/dagen van tevoren zodat je precies weet wat voor velden je moet invullen en waar je op moet letten, (kies dan een dag waar nog plaatsen zijn (31/01/2005) misschien kun je dan zelfs je browser gebruiken om de velden automatisch te laten invullen.
-Werk met meerdere venster zodat je nooit per ongeluk iets afsluit wat je nog nodig had.
-Maak vantevoren een lijst met dagen die je zou kunnen en zet ze op de voor jou meest gunstige volgorde zodat je meteen door kunt gaan als blijkt dat bepaalde dagen al vol zitten.
-Misschien wel de belangrijkste tip: zorg dat je de 1e van de maand klaar zit om te reserveren. Iedere 1e van de maand komen de permits vrij voor de maand die een half jaar later begint. De permits schijnen binnen no time weg te zijn, toen ik de volgende dag nog eens keek was de hele maand vol.
-Houd rekening met het tijdsverschil, ik geloof dat ze in Arizona niet aan daylight saving time doen.
-Kies het juiste gebied voor de permit: Coyote Buttes North

Ik hoop dat ik zo niks vergeten ben, als er nog iets binnenschiet dan psot ik dat nog wel
Succes
California Rules!
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

rebel schreef:Ja, zeker voor gaan want de wave is echt helemaal geweldig.

Wij zijn nu drie weken terug van onze reis en ik had me nog niet weer laten zien op het forum. Ben nog wel van plan meer te vertellen over de uiteindelijke reis die we gemaakt hebben maar de wave was een absoluut hoogtepunt.

We zijn drie dagen in Page geweest.
Om bij de wire pass trailhead te komen moet je 8 mile rijden over een enorm slechte weg. Handig om wel een goeie auto mee te nemen. Personenauto wil wel maar die van ons maakte daarna rare geluiden. Nu is het een huurauto maar toch, de rest van je reis moet tie ook nog mee.

Met een slecht richtingsgevoel maak je de kans dat je er gaat komen iets kleiner. Wellicht kun je een gps systeem meenemen en vragen naar diverse coordinaten onderweg o.i.d. Zo maak je je kansen een stuk groter. (Weet niet of ze die geven aangezien je deze door zou kunnen geven waardoor de kans erg groot wordt dat de plek bekend wordt bij mensen.)
Bedankt voor de diverse tips alvast!! Ik ben zeker van plan te gaan. Het lijkt me een echt avontuur. Ik heb dit jaar in Arches National Park de Fury Furnace hike gedaan met een ranger. Was ook geweldig om te doen!!

Ik neem aan dat je er een dag voor uittrekt voor de hike heen en terug en de tijd die je daar bent (als je de Wave gevonden hebt tenminste.. :roll: ). Hoelang is het rijden van de Wire Pass trailhead naar Page?? Wat is daar nog meer te doen?? Een GPS systeem heb ik bij me (laptop) maar hoe kom je aan de coordinaten?

Thanks voor je reactie!

Groeten,

Ronald

:D
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

hekkie schreef:
De hike naar de Wave begint bij de Wire pass trailhead. Deze bereik je via de House Rock Valley road, een onverharde weg die ongeveeer begint bij mile marker 25 op US 89. Op ongeveer 20 mijl vanaf Page heb je het Paria ranger station. Het is dan nog ruim 4 mijl naar House Rock Valley road. De US 89 maakt hier een scherpe bocht naar rechts. Aan de linkerkant zie je een dirt road.
Hier vandaan is het dan nog ruim 8 mijl naar de Wire pass trailhead

Afbeelding

Groetjes Marjan
Bedankt Marjan,
Zeker door de kaart is het allemaal wat duidelijker. Ik heb er een PDF van gemaakt zodat ik het later weer kan bekijken. Ik ben benieuwd. Alleen de 8 mile dirtroad lijkt me wat minder. Is het zoiets als de Moki Dugway wat ook een dirtroad is of veel slechter?? Leuk dat jij het ook gaat doen!
:)

Groetjes,

Ronald
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Little John schreef:Ik heb laatst op 1 november meegedaan aan de internetverdeling van permits voor The Wave,

Maar goed, je vroeg wat tips over de internetverdeling dus die zal ik je geven. Het staat ook vrij duidelijk uitgelegd op internet.
-Zorg dat je alle gegevens die je nodig hebt in de buurt hebt.
-Bekijk de site ook eens een paar uur/dagen van tevoren zodat je precies weet wat voor velden je moet invullen en waar je op moet letten, (kies dan een dag waar nog plaatsen zijn (31/01/2005) misschien kun je dan zelfs je browser gebruiken om de velden automatisch te laten invullen.
-Werk met meerdere venster zodat je nooit per ongeluk iets afsluit wat je nog nodig had.
-Maak vantevoren een lijst met dagen die je zou kunnen en zet ze op de voor jou meest gunstige volgorde zodat je meteen door kunt gaan als blijkt dat bepaalde dagen al vol zitten.
-Misschien wel de belangrijkste tip: zorg dat je de 1e van de maand klaar zit om te reserveren. Iedere 1e van de maand komen de permits vrij voor de maand die een half jaar later begint. De permits schijnen binnen no time weg te zijn, toen ik de volgende dag nog eens keek was de hele maand vol.
-Houd rekening met het tijdsverschil, ik geloof dat ze in Arizona niet aan daylight saving time doen.
-Kies het juiste gebied voor de permit: Coyote Buttes North

Ik hoop dat ik zo niks vergeten ben, als er nog iets binnenschiet dan psot ik dat nog wel
Succes
Bedankt voor de tips!!!!!!!! Ik zal zorgen aan het begin van de maand klaar te zitten met de benodigde gegevens. Het ligt wel in mijn bedoeling vooraf mijn permit te verkijgen. Ter plekke lijkt me lastiger en zonde als het niet lukt.

Thanks!

Groeten
Ronald
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Ik denk dat het ongeveer een uur en 15 minuten tot anderhalf uur is van de wire pass trailhead tot page. Over de laatste acht mile doe je in een gewone auto zeker een half uur tot drie kwartier.

En je moet er zeker een dag voor uittrekken. Je bent dus al 2x2 uur onderweg om er te komen en je kunt zeker twee 'a drie uur in het gebied blijven (de echte amateurfotograven de hele dag :D ). Het is daar echt fantastisch en heerlijk om gewoon te zitten en te kijken. Ook het gebied er om heen is heel mooi.

Ik hoop dat de coordinaten te verkrijgen zijn bij het rangerstation. Wij hebben op de heenweg wel af en toe zelf de coordinaten genomen voor de terugweg :D . Ben bang dat we die niet opgeslagen hebben.

In Page is verder nog de antalope canyon, ook erg mooi. Een bergkloof waar je door heen kunt en die dan door de zon "verkleurd". Verder heb je Lake Powell, national recreation gebied. Een eind verderop Monument valley en het Navajo monument (vond ik zelf niet heel bijzonder, wellicht wel als je daar de lange hike gaat doen naar een oud indianendorp. (Moet je dan echter zo vroeg zijn dat je die ochtend niet voor de loting kunt gaan. Ben je ook een uurtje of zes zoet mee.)
Verder is de omgeving erg mooi om gewoon wat rond te toeren.

Ik hoop dat het lukt om de permits alvast via internet te krijgen. Dan is het een stuk makkelijker om je reis in te delen.

Groetjes
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik had ergens in mijn gegevens nog de coördinaten staan van The Wave, gevonden op het web.

GPS Coordinates for The Wave:
Waypoint N3659.764 W11200.365

Helaas is het ons dit jaar niet gelukt om permits te krijgen :cry: , maar wie weet krijgen we die kans nog een andere keer.

Groetjes,
Jacqueline
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Jasmino schreef:Ik had ergens in mijn gegevens nog de coördinaten staan van The Wave, gevonden op het web.

GPS Coordinates for The Wave:
Waypoint N3659.764 W11200.365

Helaas is het ons dit jaar niet gelukt om permits te krijgen :cry: , maar wie weet krijgen we die kans nog een andere keer.

Groetjes,
Jacqueline
Jacqueline,
Bedankt!! Zo heb ik meer kans om er te komen. Ik probeer ook een electronisch kompas mee te nemen, handig met de kaart.

Groeten,

Ronald
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

rebel schreef:Ik denk dat het ongeveer een uur en 15 minuten tot anderhalf uur is van de wire pass trailhead tot page. Over de laatste acht mile doe je in een gewone auto zeker een half uur tot drie kwartier.

En je moet er zeker een dag voor uittrekken. Je bent dus al 2x2 uur onderweg om er te komen en je kunt zeker twee 'a drie uur in het gebied blijven (de echte amateurfotograven de hele dag :D ). Het is daar echt fantastisch en heerlijk om gewoon te zitten en te kijken. Ook het gebied er om heen is heel mooi.

In Page is verder nog de antalope canyon, ook erg mooi. Een bergkloof waar je door heen kunt en die dan door de zon "verkleurd". Verder heb je Lake Powell, national recreation gebied. Een eind verderop Monument valley en het Navajo monument (vond ik zelf niet heel bijzonder, wellicht wel als je daar de lange hike gaat doen naar een oud indianendorp. (Moet je dan echter zo vroeg zijn dat je die ochtend niet voor de loting kunt gaan. Ben je ook een uurtje of zes zoet mee.)
Verder is de omgeving erg mooi om gewoon wat rond te toeren.

Ik hoop dat het lukt om de permits alvast via internet te krijgen. Dan is het een stuk makkelijker om je reis in te delen.

Groetjes
Bedankt weer voor de antwoorden!! Ik denk dat ik mij daar wel kan vermaken. Ik ga de Wave goed voorbereiden!

Groeten,

Ronald
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wij hebben met onze gewone personenauto (Buick le sabre) 50 minuten gereden over de "house valley road" (de dirt road die naar de wire pass trailhead leidt).

Om er zeker van te zijn dat we de weg naar de wave zouden vinden, hebben wij met de digitale camera, foto's van de foto's bij het rangerstation gemaakt. Zo konden we die onderweg op ons schermpje oproepen en checken of we op de goede weg zaten.
De weg vinden naar de wave vonden we niet moeilijk. Voorgangers zijn zo vriendelijk geweest om als een soort klein duimpje op te treden. Er liggen langs de route stapeltjes van 3 stenen op elkaar.

Dit werd trouwens onze redding op de terugweg. Wij raakten het spoor op een gegeven moment bijster en voelden dat we enorm moesten op gaan schieten. Er naderde met rasse schreden een giga onweersbui. We wisten dat als we daar middenin zouden komen, we zeker vast zouden komen te zitten met de auto op de dirt road.
Dan zouden we dus een mega probleem hebben.

We zijn wat teruggelopen en vonden weer een stapel met 3 stenen en toen hadden we de goede route snel weer gevonden.

De wave was echt een hoogtepunt van onze vakantie.

Wil je nog foto's bekijken link dan naar ons fotoalbum 01, daar staan de foto's van onze wandeltocht naar de wave.

Succes met het bemachtigen van een permit :doublethumb:
Wendy
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wendyjol schreef:Om er zeker van te zijn dat we de weg naar de wave zouden vinden, hebben wij met de digitale camera, foto's van de foto's bij het rangerstation gemaakt. Zo konden we die onderweg op ons schermpje oproepen en checken of we op de goede weg zaten.
Dit vind ik nou weer zo'n practische tip. Daar heb je wat aan..

Bedankt Wendy!

Jouw foto's van de Wave (en de anderen ook) zijn prachtig, maar dat wist je al. Met name die ene.... :wink: :wink: :wink:

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 10 nov 2004, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben nog even aan het speuren geweest m.b.t. de route naar de Wave.
Dit heb ik er nog over gevonden:

You
have to be a hiker to reach this area. There is no road access except at the southern tip of Coyote Buttes South and this access requires a four-wheel-drive vehicle. The best formations, however, are in Coyote Buttes North. This section is reached via entry points from House Rock Road and Wire Pass.

It is most difficult to describe the way to The Wave. There are no formal trails. The Wave is located at the northwestern edge of the dominant white sandstone formation known as Top Rock. This formation continues south to dividing line between the north and south units. The Wave is along the eastern edge of Sand Cove about 0.4 miles south of the Arizona-Utah state line. It is about a 3-mile hike from Wire Pass (the preferred route). The Wave is quite small. It is best to discuss the route with the Bureau of Land Management personnel when you pick up your permit.

Ook ben ik even aan het snuffelen geweest in Streets en Trips en heb het volgende kaartje gemaakt (beetje groot uitgevallen, sorry).

Afbeelding

Als ik het goed begrijp ga je vanaf de 89 in Utah zuidwaarts over de Wire Pass (dirt)road en rijdt plm. 8 mile tot de Wire Pass Trailhead. Dat moet volgens mij zo'n 2 mile voor de grens zijn. Klopt dat Wendy? En is daar iets wat op een parkeerplaats lijkt?
Een paar honderd meter over de grens in Arizona ligt de Wave.

Ook is het dus mogelijk om vanuit House Rock (Arizona) noordwaarts te gaan, maar dit is dus niet aan te bevelen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Ik vond, dat ik toch een korte reaktie hier neer moest zetten.
Want zoals jullie kunnen zien staat er in mijn "profiel", dus onder mijn berichten: "Save The Wave"
Dit heeft echter niets met de hier genoemde Wave te maken :oops: , maar is een uitdrukking van Amerikaanse Corvette-liefhebbers en heeft te maken met het naar elkaar zwaaien als je elkaar tegenkomt.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dutch schreef:Ik vond, dat ik toch een korte reaktie hier neer moest zetten.
Want zoals jullie kunnen zien staat er in mijn "profiel", dus onder mijn berichten: "Save The Wave"
Dit heeft echter niets met de hier genoemde Wave te maken :oops: , maar is een uitdrukking van Amerikaanse Corvette-liefhebbers en heeft te maken met het naar elkaar zwaaien als je elkaar tegenkomt.

Afbeelding
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Marjan schreef:
Als ik het goed begrijp ga je vanaf de 89 in Utah zuidwaarts over de Wire Pass (dirt)road en rijdt plm. 8 mile tot de Wire Pass Trailhead. Dat moet volgens mij zo'n 2 mile voor de grens zijn. Klopt dat Wendy? En is daar iets wat op een parkeerplaats lijkt?
Vanuit Page vindt je bij mile marker 21 aan de 89 (linkerkant) het rangerstation, bij mile marker 25, ga je zuidwaarts (linksaf) de dirt road op. De afslag ligt in een bocht. Volgens mij heet de dirt road (die dus bij mm 25 begint) de House valley road (maar dat weet ik niet 100% zeker!!). Na 8 miles is er een parkeerplaats.

Groeten
Wendy
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi allemaal,

Ook ik ben geïnteresseerd in de wandeling en het verkrijgen van de permits voor de Wave. Ik heb het voorgaande dan ook met belangstelling gevolgd.
Ook heb ik al eens gekeken op de website van het Bureau of Land Management en zie dat de permits voor de Coyote Buttes North, waar de Wave zich bevindt, inderdaad al een half jaar van te voren vergeven zijn.
Als ik bij de Coyote Buttes South kijk zijn daar nog vele permits te verkrijgen, dus daar wordt weinig op voorhand besteld.
Aan de hand van de prachtige foto’s van dit gebied, zoals van Wendy, begrijp ik dat de Wave het summum moet zijn. Maar stel dat ik niet reserveer omdat ik van te voren nog niet weet wanneer ik die kant op kan gaan en stel dat ik geen kaartjes ter plekke kan krijgen voor het noordelijke deel. Heeft er dan iemand ervaring met het wandelen in dit zuidelijke gebied? Is dit ook de moeite waard en is daar ook veel moois te zien, ook al zal het misschien (iets) minder mooi zijn dan de Wave? En hoe is hier de toegankelijkheid?

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

PeeJay schreef:
Dutch schreef:Ik vond, dat ik toch een korte reaktie hier neer moest zetten.

Afbeelding
LOLOL, ja, ik geloof echt, dat dit: Winnaar Ammy Award 2004: Grappigste forumlid terecht was :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer