Reis Tipsy_1: Plannen voor een mini rondje zuidwest in maart

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Reis Tipsy_1: Plannen voor een mini rondje zuidwest in maart

Bericht door Tipsy_1 » 06 dec 2018, 02:53

We wonen nu wel aan Oostkust waar we veel roadtrippen, maar we hebben het altijd met veel heimwee over de wijdsheid en de eenzaamheid van het Westen...
Dus... worden er plannen gemaakt voor een klein rondje vanuit Las Vegas.
Voorwaarde is nog dat ik de honden sitter kan vastleggen, en eigenlijk zit ik momenteel op een nacht te veel (ik zou eigenlijk maar een week = 6 of 7 nnachten kunnen maar ik heb er tot nader order een dag bijgezet.

Hier de planning.
Eigenlijk op herhaling, Vegas is ongeveer de 6de keer, Capitol Reef 3de, ET highway 3de keer enzovoort
Dit rondje bevat mijn twee absolute favoriete parken (capitol reef, Death valley, weliswaar maar met een klein bezoekje)
Eigenlijk had ik eerst ook aan Zion gedacht maar ik heb een hekel aan shuttle bussen en ik denk dat in maart eigen auto al niet meer kan.

dag 1: vroege aankomst in Vegas, rijden naar VoF, overnachten daar in de buurt North Shore Inn
dag 2: North Shore inn - xxx??? - Kanab (genoeg te zien onderweg lijkt mij) (eventueel Kanab er ui
dag 3: Kanab - UT 12 - Torrey/Capitol Reef
dag 4: Capitol Reef - Cedar City (of xxx???)
dag 5: Cedar City - xxx? - Ash Springs (ja in the middle of nowhere - we like it)
dag 6: Ash Springs - geocachen ET highway - Tonopah (onze derde keer...)
dag 7: tonpah - Death Valley (even ommetje, onze 5de keer of zo ;-) )- Las Vegas
dag 8 : las vegas - red rock canyon - las vegas
dag 9: weer naar huis

-> is deze route te doen in het vroege voorjaar?

-> originele ideetjes?

bedankt!
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Tipsy_1: Plannen voor een mini rondje zuidwest in maart

Bericht door Mrvanilla » 06 dec 2018, 08:46

Leuke plannen! Wie weet komen we elkaar tegen.

Mocht er nog sneeuw liggen, zou Bryce dan niet erg mooi zijn?

Wij gaan het Kolobs gedeelte van Zion doen, lekker rustig dan en geen shuttle bussen. Maar ik denk dat jullie daar al veel gezien hebben? De weg is daar nu overigens dicht maar als het goed is opent deze weer 'early 2019' .
Groetjes,
Daniel

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 06 dec 2018, 12:15

Kolobs Canyon is zeker de moeite, maar wij deden het al uitgebreid in 2017 (oktober).
Bryce/Zion deden we beiden al zeer uitgebreid maar als het mooi weer is (of dus sneeuw en blauwe lucht) gaan we zeker nog eens kijken bij Bryce, maar dan gewoon enkele uitkijkpunten.
Bij St george dacht ik aan red cliffs, dat hebben we nog niet gedaan, en nog wat dino sporen gaan zoeken. Snow Canyon / Yant Flat deden we in 2017 al.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 05 jan 2019, 03:23

Ondertussen tickets geboekt (bij low cost maatschappij Spirit... ik ben benieuwd, maar een binnenlandse vlucht met United was te duur...)

de planning:

vrij 22 maart: late aankomst, overnachting Las Vegas North
Za 23 maart: Las Vegas - Torrey

rijdag, hopelijk vanaf de interstate over de dirt road Baker Ranch Road doorsteken naar Cathedral Valley (Capitol Reef NP)
hopelijk valt de toestand van die weg wat mee
Zo 24 maart: Torrey - Tropic (of iets in die buurt)
wandeling capitol reef (onze derde keer hier), UT 12, lower calf creek falls
Ma 25 maart: Tropic - St George
slot canyons, many pools trail in Zion, red cliffs, dino tracks
Di 26 maart: St George - Ash Springs
via VoF (onze derde keer)
Woe 27 maart: Ash Springs - Tonopah
geocachen ET highway
Do 28 maart: Tonopah - Las Vegas
met een ommetje langs mijn geliefde death valley?
Vrij 29 maart: Las Vegas
eventueel naar Red Rock Canyon
Za 30 maart: vlucht om 11 u naar huis.

:-)

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 09 jan 2019, 00:46

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met de baker ranch road (van de interstate naar CR)?

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 09 mar 2019, 15:15

Nog twee weken! We tellen af.
Ik begin mij wel zorgen te maken ... tijdens een eerdere reis in maart hadden we schitterend weer...
nu: enorm veel regen en sneeuw deze winter
gevolg:
- Death valley momenteel bijna alles afgesloten
- veel regen rondom CR de voorbije weken doet me al schrik krijgen voor de vele dirt roads die we daar plannen... (baker ranch, moonscape overlook,...)
- veeel sneeuw in bryce dus allicht ook langs de 12
- zion UT9 afgesloten waardoor we moeten omrijden....

*zucht*
tips voor alternatieven zijn welkom. We zijn al vaak in deze streek geweest dus we zoeken meer "off the beaten track" bestemmingen.

Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla » 09 mar 2019, 15:21

Ik kijk met je mee. Ga ook over anderhalve week. Maar het weer trekt nu wel bij. De Badwater Basin Road is vandaag weer geopend in DV maar er is nog veel gesloten inderdaad. Ik las elders op een forum (volgens mij Tripadvisor) dat er wel verwacht wordt dat snel opent.

Bryce zal zeker een groot vraagteken worden. Op dit moment vrijwel geheel gesloten, op de Mossy Cave Trail na. Dit zal krap worden. Ik houd de Twitter feed van het park in de gaten, daar worden dezelfde vragen gesteld en soms beantwoord door medewerkers van het park.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ze wel enkele trails daar z.s.m. willen openen in verband met spring break.
Groetjes,
Daniel

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 09 mar 2019, 15:39

klopt.
Nu zijn wij al twee keer in Bryce geweest en 5 keer in Death Valley - lol - dus het nu niet zo dat ik wanhopig daar naar toe wil of zo. Hoewel DV voor mij echt de mooiste plaats op aarde is dus ik wilde er zeer graag nog eens doorrijden.
Maar wij gaan vooral voor enkele meer off the beaten track zaken en om te geocachen en dat is nogal ambetant met veel sneeuw.
Ik ben vooral ongerust ivm de dirt roads van capitol reef waar ik enorm naar uitkeek (is nog maar onze derde keer daar ;-) ).

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 09 mar 2019, 15:44

Overigens ook al twee hotels veranderd:
Escalante langs de UT 12 geboekt (daar zijn nog wel wat mogelijkheden, er zijn nog enkele arches van voor aan de hole in the rock road (die allicht wel de te doen zal zijn) die ik graag wil zien + escalante petrified forrest.
En Springdale heb ik veranderd in Cedar City. Ik wil graag de Observation Point hike doen maar dan vanaf East Mesa (ivm hoogtevrees van mijn man en de hoofdtrail is sowieso afgesloten). Hoop wel dat de dirt roads naar de trail head te doen zijn... Ik vrees wel dat de UT14 veel sneeuw heeft - dat is goed te zien op de roadcams van Utah...

Onze route is nu
LV - Caineville
Caineville - Escalante
Escalante - Cedar City
Cedar City - Alamo
Alamo - Tonopah
Tonopah - LV

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 09 mar 2019, 16:23

Ik heb aan Zion NP gevraagd hoe het met de East Mesa trail zit. Hun antwoord geeft me niet zoveel moed:

Hello,

Currently the road from Ponderosa to this trailhead is completely covered in snow and is inaccessible.
We have more snow in the forecast and don't expect this to clear any time soon.

Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla » 10 mar 2019, 09:07

Ik snap het. Qua dirtroads zal het inderdaad spannend zijn. Maar als het een paar dagen droog is kan er ook weer een hoop veranderen. Zou wel een plan B hebben zogezegd.

Bryce NP meldt het volgende:

Groetjes,
Daniel

Tessahen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Tessahen » 10 mar 2019, 09:19

Ik hoop dat het snel beter wordt!! Hebben jullie ervaringen uit vorige jaren met dit weer? Wij vertrekken op 8 mei voor het standaard rondje. Is het verstandig om ook al zaken te wijzigen, of zal het naar alle waarschijnlijkheid bijtrekken?

Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla » 10 mar 2019, 09:21

Ik ben een aantal keer in mei geweest, dat is echt totaal andere koek hoor. In twee maanden tijd kan er een hoop veranderen.

Het is echter wel een strenge winter nu, dus ik zou geen rekening houden met een open Tioga Pass in Yosemite, al weet je maar nooit.
Groetjes,
Daniel

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 10 mar 2019, 09:55

Puur uit interesse; dirt roads en huurauto hoe doen jullie dat?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 10 mar 2019, 11:02

@ Chippie: euh, gewoon gaan met de banaan ;-). Het is niet verzekerd. Maar we zijn wel voorzichtig hoor. Als we zien dat er een weg slecht ligt, dan draaien we om.

@ MrVanilla: gelukkig hebben we altijd heel veel plannen die meestal nooit rondkrijgen. Plan B is eigenlijk geen probleem :lol: Ik heb absoluut geen zin om in de sneeuw te gaan pleuren, dus als het te slecht is dan annuleer ik hotels en gaan we zuidelijker. Ik kijk wel heel erg uit naar CR.... Ik vind het daar zo mooi.... Dus dat zou ik met pijn in het hart annuleren. Observation Point heb ik al een streep doorgezet, jammer, maar we gaan nog eens terug.
Als er "alleen" sneeuw ligt in Bryce, hoger op de UT12 en op de UT14, dan kan ik er wel mee leven. We hebben Bryce al twee keer zeer uitgebreid bezocht, maar ik wilde de tropic trail langs onderen eens proberen. Anyway, enkele viewpoints van Bryce in de sneeuw = wel verleidelijk want vast heel mooi!

Wij zijn in het verleden nog eens twee weken in maart geweest, toen hadden we heerlijk voorjaarsweer en was ideaal voor dirt roads. We zijn toen wel niet heel noordelijk geweest.
Ook eens mid april geweest, toen hebben we wel wat koud gehad maar verder ook prima weer.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 10 mar 2019, 11:13

Tessahen schreef:
10 mar 2019, 09:19
Ik hoop dat het snel beter wordt!! Hebben jullie ervaringen uit vorige jaren met dit weer? Wij vertrekken op 8 mei voor het standaard rondje. Is het verstandig om ook al zaken te wijzigen, of zal het naar alle waarschijnlijkheid bijtrekken?
Misschien even in je routetopic bespreken. Het lijkt mij niet onverstandig om een alternatief voor de Tioga Pass te bedenken.

Marianne

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 11 mar 2019, 11:44

Ik heb ondertussen een alternatieve route voorzien waar ik al evenveel zin in krijg (nog niet herboekt): Californie ipv Utah...

Las Vegas - VoF - st george warner valley dinosaur tracks - Alamo
Alamo - ET trail - Tonopah
Tonopah - off the beaten track zaken (gold point, hot spring, stonewall falls, bonneclair flats, car forrest) - Beatty
Beatty - Death Valley - langs "de" Joshua Tree & Darwin Falls - Red Rock Canyon State Park in CA - ergens rond Parlmdale overnachten xxx
xxx - Devil's Punchbowl - Joshua Tree NP - Twentynine Palms
Twentynine Palms - ev. nog in Joshua Tree NP - door woestijnen oa Mojave/dirt roads - LV
LV - Red Rock Canyon NV - LV
LV - naar huis

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 » 12 mar 2019, 12:10

Mrvanilla schreef:
10 mar 2019, 09:21
Het is echter wel een strenge winter nu
Een achternicht van mij woont in de buurt van Cortez, CO. Ze schreef vorige week: "We're having a snowy winter. Very different from last year. Seems we just clean up from one storm and another rolls in. It is pretty though."

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 12 mar 2019, 17:19

Toevallig iemand hier die ervaring heeft met Rainbow Basin / Fossil Canyon bij Barstow?

Tipsy_1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 15 mar 2019, 22:20

Uiteindelijk finaal beslist dat het Californie en niet Utah wordt....

Ik heb nog enkele leuke zaken gevonden om op te nemen in het schema
Dat geeft

Las Vegas - VoF - st george warner valley dinosaur tracks - Alamo
Alamo - ET trail - Tonopah
Tonopah - off the beaten track zaken (gold point, hot spring, stonewall falls, bonneclair flats, car forrest) - Beatty
Beatty - Death Valley - langs "de" Joshua Tree van U2" & Darwin Falls - Red Rock Canyon State Park in CA - Barstow
Barstow - Rainbow Basin & Owl Canyon - Route 66 tot in Victorvill - Giant Rock - Joshua Tree NP - Twentynine Palms
Twentynine Palms - ev. nog in Joshua Tree NP - door woestijnen oa Mojave/dirt roads (Hole in the Wall) - LV
LV - Red Rock Canyon NV, Cool Canyon - LV
LV - naar huis

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer