Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Utah & Colorado ( NM & AZ & zuid NV) off the beaten path

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dutchkathy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Utah & Colorado ( NM & AZ & zuid NV) off the beaten path

Bericht door Dutchkathy »

Hallo Mede Amerika fanaten,

Wij willen begin september vakantie vieren tussen Denver Phoenix en Las Vegas. We zijn aardig goed thuis in dit gebied en dus ben ik op zoek naar de aparte kleine dingen, the quaint little things van dit gebied. We zijn beide in de 50, helaas kan ik door een mobiliteits handicap geen verre hikes maken of klim en klauterwerk verrichten. Wij houden meer van de rust dan van steden maar als je wat leuks weet in Denver, Albuquerque, Phoenix of Las Vegas waarvan je denkt, dat is echt te leuk om te missen, dan houd ik me aanbevolen. (aub niet de algemeen bekende dingen)

Wie heeft er tijdens een van zijn reizen nu eens een stop gemaakt, dat je achteraf denkt "dat was ongepland en onverwacht leuker dan we dachten". Dat kan een kleine wandeling zijn maar zeker ook aparte museumpjes, roadside attraction, winkeltje, hotels of restaurantjes.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties !
South West 9 x - North West 2 x - South East 2 x - Deep South 1 x - North East 1 x - Orlando 7 x - Las Vegas 8 x en dat allemaal sinds 2007 !
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Utah & Colorado ( NM & AZ & zuid NV) off the beaten path

Bericht door Trails »

Ik lees vol spanning mee, maar er komen geen reacties... :(

Ik weet niet wat jullie route precies is maar wat wij in 2017 erg leuk vonden was de gratis kabelbaan in Telluride.
Zo leuk dat we er dit jaar weer heen gaan. Sowieso is de route tussen Ridgway en Dolores erg mooi.
En erg rustig want de meesten rijden de Million Dollar Highway.

Sego Canyon Rock Art (ligt nog net in Utah bij Thompson Springs).

Black Canyon of the Gunnison NP.

Wupatki NM met Sunset Crater Volcano NM

Mount Lemmon, AZ

Three Rivers Petroglyph Site, NM

Valley of Fires Recr. Area, NM

Fort Craig Nat. Historic Site, NM
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

Zonder jullie route te weten, even wat ‘losse’ uitstapjes:

In Denver: Wings over the Rockies Air and Space museum - moet wel je ding zijn, leuk museum en daar voor het eerst een atoombom in het echt gezien.

In Glenwood Springs: bubbelen in één van de termaalbaden

Onderweg naar Utah de UT-128 nemen, erg gave route

Cripple Creek, leuk authentiek mijn/gokstadje in the middle of nowhere in rural Colorado

Kijk anders ook eens op de Google-map op ontdek-amerika.nl, daar staan heel veelbekende en minder bekende bezienswaardigheden in het gebied dat jullie willen bezoeken op.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Al in Sedona geweest?. Wij vonden de Chapel of the Holy Cross erg interessant (mooie kapel in de rots gebouwd) en ook Tlaquepaque winkelcentrum in Sedona is leuk om door te wandelen. Alles opgebouwd in Mexicaans koloniale stijl.

Verder vonden we Georgetown, net na de afslag hyw 40 (komende vanaf Denver) een erg mooi historisch stadje. Zo ook Silverton aan de Million Dollar Hyw.

In Grand Junction hebben we heerlijk gegeten bij een Japans restaurant. Dit restaurant lag toevallig naast ons overnachtingshotel (Ramada by Wyndham)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Trails schreef:
06 mar 2019, 08:48
Ik lees vol spanning mee, maar er komen geen reacties... :(

Ik weet niet wat jullie route precies is maar wat wij in 2017 erg leuk vonden was de gratis kabelbaan in Telluride.
Zo leuk dat we er dit jaar weer heen gaan. Sowieso is de route tussen Ridgway en Dolores erg mooi.
En erg rustig want de meesten rijden de Million Dollar Highway.
Nou.... had ik net Telluride geskipt uit mijn Colorado route.... maar wel een aanrader dus? Wat was er zo leuk aan?
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Zonder er zelf al geweest te zijn, maar na research voor een route door Colorado, leken de volgende “minder bekende plekken” me wel wat:

Crystal Mill, in ghosttown Crystal, moet wel met een jeep(tour) bezocht worden

Eldorado Canyon State Park, bij Boulder

Hanging Lake bij Glenwood Springs

Recapture Pocket bij Blanding

Phantom Canyon Road tussen Florence en Victor

St. Elmo ghosttown

Paint Mines bij Colorado Springs
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

josea schreef:
06 mar 2019, 14:34
Nou.... had ik net Telluride geskipt uit mijn Colorado route.... maar wel een aanrader dus? Wat was er zo leuk aan?
Het is een gezellige plaats maar met de kabelbaan naar de bergdorpjes is super leuk (en gratis).
In oktober gaan we weer met de kabelbaan naar de 2e halte, koffie op een terrasje, naar halte 1 lopen en dan weer naar het dorp.
De weg van Ridgway naar Dolores vonden wij 1 van de mooiste wegen die we in 2017 hebben gereden, met een picknick aan Trout Lake.
Hier ons verslag van die dag:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html

Voor TS:
Hanging Lake zou ik niet doen in jullie geval want dit is een vrij pittige wandeling en druk bezocht (met name in het weekend).

Grand Mesa Scenic Byway.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Is het de moeite waard om de weg van Dolores naar Ridgway te rijden, via Telluride, en dan naar Montrose, en daarvoor Durango en Silverton (en de million dollar highway) over te slaan?

Dus: Cortez - Dolores - Telluride - Montrose - Black Canyon Gunnison - Great Sand Dunes
In plaats van: Cortez - Durango - Silverton - Montrose - Black Canyon Gunnison - Great Sand Dunes

Of is dat jammer van Durango en Silverton?

Ik zat ook nog te denken aan omhoog via Telluride naar Montrose, dan Black Canyon bekijken, de volgende dag zuidelijk over million dollar highway naar Durango en dan van daaruit naar Great Sand Dunes. Dan wordt de route echter twee uur langer.... en rijden we zuidelijk over de million dollar highway, langs de afgrond... :(
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij vinden van wel.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Hè, @trails... ben ik nu gek? Net stond er nog veel meer tekst, nu is het weg...?
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

josea schreef:
07 mar 2019, 19:51
Hè, @trails... ben ik nu gek? Net stond er nog veel meer tekst, nu is het weg...?
Heb ik verwijderd.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Maar ik had het net op tijd gelezen... :D
En ik wilde net gaan zeggen: ik heb ook zo’n man. Zodra het gebied door iedereen plat gelopen wordt, loopt hij het liefst een andere kant op. Dus die route die je aangeeft, is vast perfect voor ons.. :wink:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Off the beaten path In Colorado:
Silver Thread Scenic Byway: met de leuke historische plaatsjes Creede en Lake City en de verrassend mooie waterval North Creek Clear Falls.
Unaweep-Tabeguache Scenic and Historic Byway​: prachtige route door de rode Dolores River Canyon. Onderweg een viewpoint met uitzicht op de Hanging Flume: restanten van een 6 mijl lange houten goot die gebruikt werd om water te vervoeren in een goudmijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of TS nog meeleest (zijn dit de tips die je zoekt?) en of het op de route ligt, maar wij vonden vlakbij Colorado Springs het Florissant Fossil Bed National Monument (zie ons 2013-verslag) leuk om te bezoeken.

Kijk ook eens naar de verslagen van Elly op www.michelly.nl. Zij doen ook vaak bijzondere dingen.

Marianne
Ed-USA
Amerikafan

Bericht door Ed-USA »

Martin & Marianne schreef:
08 mar 2019, 13:14
Ik weet niet of TS nog meeleest
Ik begrijp het nooit als iemand een bericht plaatst met daarin wat vragen en vervolgens in het geheel niet meer reageert, beetje respectloos dit. Ik hoop dat anderen wat aan de info hebben.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Beetje :offtopic: maar bericht is net een week oud, je weet nooit wat de reden is (misschien wel lekker een weekje op vakantie). In mijn ogen is na een week niet reageren niet meteen respectloos... Wel eens dat het jammer is als iemand niet meer terugkomt om een reactie te geven .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer