Allereerst; top dat ik eindelijk op het forum kan! (ik had wat problemen met registreren).
Ik kom meteen met de deur in huis vallen met mijn eerste post
Momenteel ben ik bezig met een traineeship hier in Nederland, waarbij ik in twee jaar tijd straks bij twee verschillende organisaties werkervaring heb opgedaan (full-time baan + masterclasses één dagdeel in de week). Voordat ik aan dit traineeship begon heb ik eerst mijn droom waargemaakt: Vijf weken naar Amerika. Ik ben verliefd geworden op Nashville en het liefst ga ik terug voor een langere periode. Omdat ik mezelf nu volop aan het ontwikkelen ben, persoonlijk- en professioneel en nu nog relatief jong ben (25), kwam ik op het idee om na mijn traineeship hier in Nederland, een traineeship in Amerika te gaan doen. Zo kan ik mezelf professioneel ontwikkelen, de Amerikaanse (werk)cultuur leren kennen, natuurlijk genieten van dit mooie land én mezelf dwingen nog meer uit mijn comfort-zone te komen.
Ik heb veel gelezen over bemiddelaars, sponsors, host companies, J-1 visa, etc. Ondertussen ook met meerdere bemiddelaars en sponsors contact gehad, maar veel wijzer word ik er niet van (behalve dat een bemiddelaar, volgens mij, onnodig veel geld kost). Vaak zie ik dat je zelf een traineeship/host company moet vinden, maar ondertussen lees ik op internet dat het solliciteren vanuit Europa haast niet te doen is. Nu houdt me dat absoluut niet tegen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Daarom een aantal vragen waarbij jullie mij wellicht kunnen helpen:
> Is de eerste stap solliciteren/open sollicitaties sturen, bedrijven benaderen?
> Hoe kan ik dit het best aanpakken?
> Hoe weet ik welke sponsor de juiste is? Er zijn er erg veel.
> Is er iemand die dit traject heeft doorlopen en zijn/haar ervaring wil delen, van begin tot eind?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn verhaal. Mocht ik niet genoeg informatie hebben gegeven, of niet duidelijk genoeg ben, schroom dan niet om vragen te stellen!
Groetjes,
Cassandra