Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elisha: eerste keer, standaard rondreis zuidwesten, help :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Elisha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Elisha: eerste keer, standaard rondreis zuidwesten, help :)

Bericht door Elisha »

Hoi!

Dit is mijn eerste keer op dit forum (ik werd getipt dat hier echte Amerika kenners rondlopen :D ) en ik zou graag advies willen voor mijn allereerste rondreis in het zuidwesten. Ik ben één keer eerder in Amerika geweest als tiener aan de oostkust. Ik wil al jaaaren dit prachtige rondje maken langs alle natuurparken en nu heb ik eindelijk een reismaatje gevonden!
Ik heb van de website het stuk gelezen over het standaardrondje zuidwesten en daar heb ik onderstaand schema op gebaseerd. Ik heb nog niets uitgezocht qua overnachtingen en echte must-sees, dus mochten jullie daar tips over hebben, dan hoor ik dat heel graag. Het idee is een huurauto (is usa-reisen.de daar de beste site voor?) en overnachten in motels/hotels (dus niet kamperen). Alle tips zijn van harte welkom :) (ook links naar websites, reisverslagen, goedkope overnachtingen, juist prachtige overnachtingen in een park, bijzondere sights etc. zou ik fijn vinden!)
Ik heb gelukkig ruim de tijd: 28 dagen. Maar mijn reismaatje ontmoet ik in San Francisco op maandag 27 mei (dit staat vast), dus dan zijn er nog 25 dagen over voor de rondreis. De drie dagen ervoor doe ik bewust voor mijzelf om te acclimatiseren (jetlag!).

Opmerkingen over de route:
-het idee is vooral veel natuur (om te kunnen wandelen of andere activiteiten in het park) en prachtige vergezichten en weinig steden. Leuk is om een stukje "cultuur" mee te pakken, dus bijzondere spots zijn ook welkom (bv een kleine lokale diner of een grote mall)
-ik heb in elke stad/natuurpark één dag extra genomen (dus twee overnachtingen), is dit reëel? Zijn er parken die juist korter of langer handig zijn?
-ik heb nog één dag over in het reisschema om ergens langer te kunnen blijven (of een net andere route te kunnen rijden)
-Las Vegas komen we precies in het weekend aan, is dat handig? (vast druk en veel duurder, maar ik zie in dit schema geen andere optie behalve een nacht minder blijven)
-De Tioga Pass is een dingetje, grote kans dat hij open is, maar er blijft een kans dat hij dicht is
-Kingman / Joshua Tree is gedaan omdat Grand Canyon (of Kingman) naar Los Angeles een enorm stuk rijden is, dit stukje route kan ook anders ingedeeld worden
-Laatste stuk de kustroute is ook voor de ontspanning, dus daar zoeken we strand of een hotel met zwembad
-Zit er ergens nog een Disneypark of ander groot (achtbanen!) of bijzonder pretpark op de route?

(Dag 1 vrijdag 24 mei 2019 Amsterdam - San Francisco)
(Dag 2 zaterdag 25 mei 2019 San Francisco)
(Dag 3 zondag 26 mei 2019 San Francisco)
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Yosemite NP (300km / 4u 0 min) (Memorial Day? Heeft dat effect op de reis?)
Dag 5 dinsdag 28 mei 2019 Yosemite NP
Dag 6 woensdag 29 mei 2019 Yosemite NP - Mammoth Lakes (315km / 4u 0 min) (is de Tioga Pass al open? tricky!)
Dag 7 donderdag 30 mei 2019 Mammoth Lakes - Death Valley (460km / 5u 0 min) (is dagtocht in de auto)
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Death Valley - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 9 zaterdag 1 juni 2019 Las Vegas
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Las Vegas - Zion (200km / 2u 30 min) (Springsdale?)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Zion
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Zion - Bryce (130km / 1u 50 min)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Bryce
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Bryce - Page (240km /3u 0 min)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Page (Monument Valley?)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Page - Grand Canyon (215km / 2u 30 min)
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Grand Canyon
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Grand Canyon - Kingman (280km / 3u 30 min)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Kingman - Joshua Tree (260km / 3u 40 min)
Dag 20 woensdag 12 juni 2019 Joshua Tree - Los Angeles (200 / 3u 0 min)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Los Angeles
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Los Angeles - Pismo Beach (320 km / 3u 30 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Pismo Beach - Monterey (240km / 3u 30 min)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Monterey (walvissen spotten? is net niet meer het seizoen)
Dag 25 maandag 17 juni 2019 Monterey San Francisco (190km / 2u 30 min)
Dag 26 dinsdag 18 juni 2019 San Francisco - Amsterdam
Dag 27 woensdag 19 juni 2019 Amsterdam
Dag 28 donderdag 20 juni 2019

Alvast heel erg bedankt voor alle adviezen en tips :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Elisha: eerste keer, standaard rondreis zuidwesten, help :)

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Je gaat een mooie reis maken, de route ziet er goed uit. Hou er wel rekening mee dat je al laat bent om accommodatie te vinden. Zeker rond de parken zullen de beste deals al weg zijn.
Je bent dus een paar dagen alleen in San Francisco? Misschien leuk om dan de early bird naar Alcatraz te doen. En wij vonden het erg leuk om de movie tour te doen. Zie daarvoor ons 2017-verslag.

Je geeft zelf al aan dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. Waarom maak je het rondje dan niet andersom? Het is nu nog te vroeg om over een openingsdatum te speculeren maar gezien de sneeuwval van de laatste weken zou ik het er niet op wagen om die route in mei te plannen.

Als je naar Monument Valley wilt zou ik ook daar overnachten. Misschien in plaats van twee nachten Bryce dan Bryce - Capitol Reef- Monument Valley- Page doen?
Misschien heb je voor dat stuk en voor Yosemite en onze accommodatie iets aan ons 2013-verslag. Wij waren er toen ook in juni.
In ons 2015- en 2017-verslag kun je in een aparte pagina zien welke accommodaties wij hadden.

Marianne
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Door het rondje andersom te maken kun je misschien ook Las Vegas in het weekend vermijden, dat scheelt flink in de kosten.
Elisha schreef:Het idee is een huurauto (is usa-reisen.de daar de beste site voor?)
Kijk eens in het algemene Autohuur-topic voor 1001 tips. viewtopic.php?f=30&t=72702
TL;DR van dat topic: boeken bij de verhuurders zelf (ivm gratis annuleren), lid worden van hun loyalty-programs en vaker blijven kijken voor betere deals.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Op dag 18 zou ik bij Kingman via de Oatman Hw en de Sitgreaves Pass (Route 66) een kijkje nemen in Oatman en vervolgens doorrijden naar Needles en daar overnachten. Een korte stop bij Seligman is ook leuk als onderbreking.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Bedankt voor de reacties :)
Jammer dat ik laat ben voor het reserveren van de accommodaties. Het is niet anders. Hebben jullie nog tips in welke plaatsen ik moet zoeken om zo dicht mogelijk bij de nationale parken te zitten?

Het rondje andersom doen heeft niet de voorkeur. We wilden graag eindigen met de kustroute als een relaxed einde met strand of zwembad. Even bijkomen van al het rijden en wandelen ;)
Ik zie in de lijst van openingsdagen van de Tioga Pass dat het of half mei is (weinig sneeuw) of pas eind juni (veel sneeuw) dat deze open gaat. Het rondje andersom maakt dan ook niet uit om deze Pass wel te kunnen nemen.

Ik lees: Monument Valley, daar overnachten. Bryce - Capitol Reef- Monument Valley- Page, ga ik uitzoeken.

Bedankt voor het topic over autohuur. Ik word helemaal duizelig van alle opties :crazy: Ik weet ook niet zo goed wat voor auto fijn is voor zulke afstanden, zat zelf aan een kleine SUV te denken, of voldoet een C-klasse ook al? Ik kwam voor een SUV rond de 800 euro uit voor 27 mei - 18 juni.
Ron Notenboom schreef:
26 feb 2019, 20:00
Op dag 18 zou ik bij Kingman via de Oatman Hw en de Sitgreaves Pass (Route 66) een kijkje nemen in Oatman en vervolgens doorrijden naar Needles en daar overnachten. Een korte stop bij Seligman is ook leuk als onderbreking.
Dus het is leuker om in Needles te overnachten in plaats van Kingman? Neem ik mee!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Elisha schreef:
27 feb 2019, 07:08
Ik zie in de lijst van openingsdagen van de Tioga Pass dat het of half mei is (weinig sneeuw) of pas eind juni (veel sneeuw) dat deze open gaat. Het rondje andersom maakt dan ook niet uit om deze Pass wel te kunnen nemen.
Ik vind dit een vreemde gedachte, er zit ook nog wel iets tussenin! Hoe later je er bent hoe groter de kans dat de pas open is. We weten nu nog niet hoe snel de sneeuw smelt, dus de hoeveelheid sneeuw op dit moment zegt ook nog niet alles. Bovendien zou je ook nog de Sonora Pass kunnen nemen als de Tioga Pass nog (net) niet open is. Het lijkt me hoe dan ook handiger om de route andersom te doen. ook de kans dat de Glacier Point Road open is, is dan groter.
Relaxed eindigen met een zwembad kan overal wel, aan het strand zal het nog fris zijn, zeker in de omgeving van SF.

Marianne
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Elisha schreef:
26 feb 2019, 06:13
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Yosemite NP (300km / 4u 0 min) (Memorial Day? Heeft dat effect op de reis?)
Het hele Memorial day weekend zal druk zijn want de Amerikanen gaan er dat weekend op uit. Naast de drukte zullen de overnachtingen waarschijnlijk ook duurder zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het water van de pacific is altijd ijskoud, dus grote kans dat het ergens een zwembad moet worden. SF is ook meestal een stuk frisser dan de andere steden die je aan gaat doen met vooral in ochtend vaak dikke mist. Ik zou die ‘relaxdagen’ langs de kust dan eerder een relaxdag tussen LA en Santa Barbara van maken.

Pretparken heb je behalve Disney een aantal in anaheim en aan de noordkant van LA. Er zit een sixflags bij SF, je hebt de boardwalk bij Santa Cruz, wet&wild bij Las Vegas (vegas zelf is een groot pretpark)
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Martin & Marianne schreef:
27 feb 2019, 07:46
Elisha schreef:
Ik vind dit een vreemde gedachte, er zit ook nog wel iets tussenin! Hoe later je er bent hoe groter de kans dat de pas open is. We weten nu nog niet hoe snel de sneeuw smelt, dus de hoeveelheid sneeuw op dit moment zegt ook nog niet alles. Bovendien zou je ook nog de Sonora Pass kunnen nemen als de Tioga Pass nog (net) niet open is. Het lijkt me hoe dan ook handiger om de route andersom te doen. ook de kans dat de Glacier Point Road open is, is dan groter.
Relaxed eindigen met een zwembad kan overal wel, aan het strand zal het nog fris zijn, zeker in de omgeving van SF.

Marianne
Ik had deze website geraadpleegd: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm Zoals je ziet zijn het vrij extremen, of de Pass is al in mei open, of het wordt pas richting eind juni. Glacier Point is volgens dat schema eind mei meestal al open.

Ik wist niet dat het in juni nog koud was aan die kant van Amerika. Blijkbaar is ook de zee koud, goed om te weten! Dat geeft dan inderdaad wel de mogelijkheid om de route andersom te doen, want dan is eindigen bij het strand toch geen optie.
sanook schreef:
27 feb 2019, 07:52
Het hele Memorial day weekend zal druk zijn want de Amerikanen gaan er dat weekend op uit. Naast de drukte zullen de overnachtingen waarschijnlijk ook duurder zijn.
Wij gaan pas met Memorial Day op pad, dus zullen dan denk ik niet zo'n last hebben van de drukte. Memorial Weekend zal ik in San Francisco zijn, ik weet niet of Amerikanen de stad zien als 'eropuit'. Maar ik moet sowieso nog op zoek naar een AirBNB want hotels zijn helemaal onbetaalbaar in mijn eentje.
PSVwally schreef:
27 feb 2019, 08:08
Het water van de pacific is altijd ijskoud, dus grote kans dat het ergens een zwembad moet worden. SF is ook meestal een stuk frisser dan de andere steden die je aan gaat doen met vooral in ochtend vaak dikke mist. Ik zou die ‘relaxdagen’ langs de kust dan eerder een relaxdag tussen LA en Santa Barbara van maken.

Pretparken heb je behalve Disney een aantal in anaheim en aan de noordkant van LA. Er zit een sixflags bij SF, je hebt de boardwalk bij Santa Cruz, wet&wild bij Las Vegas (vegas zelf is een groot pretpark)
Goed om te weten dat we voor de warmte bij LA/Santa Barbara moeten zijn.
Bedankt voor de tips omtrent pretparken. Wet & Wild is niet zo mijn ding, sinds ik er bij zo'n aquapark achterkwam dat ik doodsbang ben voor stijle glijbanen :lol: (achtbanen zijn dan weer geen issue).
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Elisha schreef:
Dus het is leuker om in Needles te overnachten in plaats van Kingman?
Het is niet een kwestie van leuker. Beiden zijn niet meer dan overnachtingsplekken, maar met mijn voorstel pak je een stuk Route 66 mee en heb je de volgende dag iets meer tijd voor Joshua Tree. Wij hebben in 2015 overnacht in de Best Western Colorado River Inn in Needles. Een goed hotel met zwembad en lekker dicht bij de I40.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Elisha schreef:
27 feb 2019, 08:55
Ik had deze website geraadpleegd: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm Zoals je ziet zijn het vrij extremen, of de Pass is al in mei open, of het wordt pas richting eind juni. Glacier Point is volgens dat schema eind mei meestal al open.
Ik ken die site, en ik heb de openingsdata ook al eens in een grafiek gezet. Zie bijvoorbeeld dit topic.
Misschien zijn er wat concentraties, maar het blijft een feit dat er een duidelijke relatie is met de hoeveelheid sneeuw. En dat de kans dat de Tioga pas (of Sonora Pass) open is groter is als je er later bent.
Elisha schreef:
Jammer dat ik laat ben voor het reserveren van de accommodaties. Het is niet anders. Hebben jullie nog tips in welke plaatsen ik moet zoeken om zo dicht mogelijk bij de nationale parken te zitten?
Je kunt zelf op googlemaps zien welke plaatsen dicht bij de parken liggen. Kijk ook eens op de nps-sites naar de kaart van het park. Ik had ook al naar onze laatste verslagen verwezen voor onze accommodaties. Daar staan ook de links naar de websites van de accommodaties bij. Wij proberen zo veel mogelijk in de parken te overnachten, tenzij er vlakbij ook goede mogelijkheden zijn.

Marianne
Elisha
Amerika-ontdekker

Bericht door Elisha »

Van alle kanten komen tips waarvoor hartelijk dank!! :)

Marianne, dank voor de tip om te kijken op de nps-sites. De parken zijn zo groot dat ik nog moet uitzoeken waar de ingangen zijn en waar je dan dicht in de buurt kunt overnachten. Ik zal je blogs er nog op naslaan. En Ron, de Best Western Colorado River Inn ziet er goed uit (yay, zwembad!)

Ik heb de route nu andersom gemaakt, maar ik kreeg ook tips om na Monument Valley nog Arches en Capitol Reef mee te pakken. Dit zorgt ervoor dat we niet meer een extra dag in elk park kunnen verblijven, maar dat we keuzes moeten maken óf we deze bestemmingen toevoegen en zo ja, welke parken dan in een in de middag aankomen in de middag vertrekken gedaan kunnen worden of welke parken we moeten overslaan. Let wel, we zijn geen enorme hikers (denk dat 15km wel de max is op redelijk vlak terrein), maar we willen wel van de natuur genieten en niet overal langs racen.
Op het eerste gezicht denk ik dat Joshua Tree eruit kan, misschien Page niet een hele dag, Las Vegas ook niet een dag extra. Dan kun je deze drie dagen toevoegen aan de andere parken (Arches, Capitol Reef, Bryce). Wat is wijsheid? :)

Het voordeel is nu wel dat we pas half juni bij de Tioga Pass aankomen en Las Vegas niet meer in het weekend valt :)

(Dag 1 vrijdag 24 mei 2019 Amsterdam - San Francisco)
(Dag 2 zaterdag 25 mei 2019 San Francisco)
(Dag 3 zondag 26 mei 2019 San Francisco)
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Monterey (190 km / 2u 30 min)
Dag 5 dinsdag 28 mei 2019 Monterey - Pismo Beach (240km / 3u 30 min)
Dag 6 woensdag 29 mei 2019 Pismo Beach - Los Angeles (320km / 3u 30 min)
Dag 7 donderdag 30 mei 2019 Los Angeles
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min)
Dag 9 zaterdag 1 juni 2019 Joshua Tree - Needles (260km / 3u 40 min)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Needles - Grand Canyon (280km / 3u 30 min)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Monument Valley - Arches (250km / 3u)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Arches - Capitol Reef (230km / 2u 30 min)
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Capitol Reef - Bryce (200km / 3u)
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Bryce - Zion (130km / 1u 50 min)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion
Dag 20 woensdag 12 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Death Valley - Mammoth Lakes (460km / 5u 0 min)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Mammoth Lakes - Yosemite NP (315km / 4u 0 min)
Dag 25 maandag 17 juni 2019 Yosemite NP
Dag 26 dinsdag 18 juni 2019 Yosemite NP - San Francisco (300km / 4u 0 min)
Dag 27 woensdag 19 juni 2019 San Francisco - Amsterdam
Dag 28 donderdag 20 juni 2019 Amsterdam
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Moab is meer dan alleen Arches NP. Hier kan je ook Canyonlands NP en Dead Horse SP bezoeken. 1 nacht is hier helaas veel te kort. Mocht je hier toch willen verblijven kies dan voor 3 nachten. Deze nacht zou ik eerder in dit geval elders indelen.

Verder moet het inplannen van zowel Capitol Reef als Monument Valley als Moab niet wordt meegenomen geen probleem zijn in jullie schema.
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Wat @Markstaal zegt.

Behalve Moab is de rest van de reis wel te doen qua reistijden en zo, maar de gevraagde rust op het eind (zoals je in je OP bij de kustroute zocht) zit er nu volgens mij niet meer in.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Elisha, even vanuit je pb op Bokt. Ben hier een oude bekende, maar al lang niet meer echt actief. Toch nog wat adviezen. Het omdraaien van je route was hier ook al geadviseerd zag ik. Het beste wat je kan doen hoor.

Ik ben een echte fan van Moab, nog meer voor Canyonlands dan voor Arches. Maar zoals al eerder gezegd: Moab verdient minimaal drie nachten en het is gewoon zonde die elders uit je mooie, evenwicht route te halen ten koste van ander zaken. Sla het over, er komen nog meer kansen om het Zuid-westen te zien en veel mensen nemen Moab op een volgende reis mee, vaak in combinatie met Colorado. Ik zou Joshua Tree (toch wel erg mooi hoor!), Page en Las Vegas gewoon laten zoals het is nu.

Door het omdraaien van je route nu, krijg je ook Highway 1 van de makkelijkste en mooiste kant te zien, je rijdt nu rechts, vlak langs de zee in plaats van aan de overkant van de weg. Dat maakt het makkelijker om eens te stoppen op mooie punten.

Rijd dan van de Grand Canyon naar Monument Valley, daar heb je aan één nacht genoeg, de zonsondergang mag je niet missen. Dan 2 dagen Page, waarbij ik misschien zelfs drie nachten zou pakken als je toch zon-rust-strand-water mee wilt pikken. Je hebt er Horshoe Bend, Antelope Canyon, de Glenn Canyon Dam en Lake Powell en gewoon even een paar dagen rust midden in je reis. Van Page naar Bryce, één nacht is genoeg denk ik en dan twee nachten Zion. Van Zion via Valley of Fire naar Las Vegas. Snel geteld hou je dan nog een nacht over, die je wellicht bij Yosemite kan zetten. Daar ben je wel twee volle dagen zoet. En mocht de Tioga Pass dicht zijn, dan heb je nog ruimte om eventueel via de Sonora Pass te rijden in dat schema. En zo niet, dan vertrek je lekker een dag eerder richting San Francisco en houd je bijvoorbeeld nog een shop-stop richting de kust (Gilroy, Santa Cruz).

Wat betreft accommodatie: ik zal zo eens kijken wat je gunstige plaatsen zijn met eventueel alternatieven. Boek in elk geval het stuk Las Vegas-Yosemite annuleerbaar in verband met de Tioga Pass.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:
27 feb 2019, 08:08
Voor de volledigheid:

Los Angeles:
- Anaheim: Disneyland, Disney California Adventure en Knott's Berry Farm (met 10 achtbanen)
- Iets boven Hollywood: Universal Studios
- Iets boven Los Angeles, bij Santa Clarita: Six Flags Magic Mountain (met 20 achtbanen!)

Monterey:
- Santa Cruz Beach Boardwalk

San Francisco:
- San Jose: California's Great America (9 achtbanen)
- Vallejo: Six Flags Discovery Kingdom (10 achtbanen)

En Vegas inderdaad met verschillende achtbanen, maar sommige daarvan zou ik persoonlijk overslaan. Die zijn niet zo heel soepel, zeg maar :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wat betreft San Francisco, daar wil je een AirBnB. Kijk anders even naar het Travelodge at the Presidio. Niet het duurste, goed OV en zeer meedenkende eigenaar met goed tips.

Monterey: Ik zie voor 28 mei nog wel heel veel vrij hoor, in alle prijsklassen. ik denk dat je daar geluk hebt dat de Amerikanen net allemaal Memorial Day gehad hebben en weer naar huis gaan. Hetzelfde geldt voor Pismo Beach, lukt dat niet, dan is Morro Bay een goed alternatief.

Ik weet niet wat je in LA wilt gaan doen, maar ik heb de laatste jaren regelmatig voor vrienden het Seaside Motel in Redondo Beach geboekt. Is hen goed bevallen, makkelijk aan het strand van Redondo Beach te komen, maar ook eventueel met huurfietsen (of met de auto) naar Venice Beach en Santa Monica. Wil je een pretpark (Universal, Disney) dan zou ik even daar in de buurt kijken, daar ben ik net zo bekend mee.

Bij Joshua Tree zie ik weinig vrij. Tip: ik zie Casa de Frank op Booking.com. Nog één kamer vrij, gratis annuleerbaar tot 29 mei. Krijgt hele goede beoordelingen en is erg goedkoop. Maar ik denk dat je snel moet zijn.

In Needles zou ik gaan voor het Rio del Sol.

Grand Canyon: mocht je niks meer in het park kunnen vinden (boeken via www.grandcanyonlodges.com) of het gewoon te duur vinden, dan is Williams ook nog een goed alternatief. Leuk Route 66 plaatsje!

Monument Valley: The View is duur en bijna vol zie ik. Gouldings Lodge is ook goed, maar kijk even of er mensen hier nog betere adviezen hebben. Ik ben er al zo lang niet meer geweest en er is niet veel. Vermijd Kayenta, Bluff is gewoon ver weg. Mexican Hat is dan altijd nog het beste alternatief.

Page: the insiders tip voor Page is het Red Rock Motel, hoewel ze tegenwoordig ook op Booking staan en niet meer zo goedkoop zijn als voorheen. Maar toch prijstechnisch nog steeds leuk!

Bryce: Bryce Pioneer Village is niet in het park, maar wel dichtbij. Leuk westernsfeertje, vaak live muziek in het restaurant, niks mis mee. Zie nog aardig wat beschikbaarheid: www.brycepioneervillage.com. Niet zelf geweest, wel enthousiaste reacties van vrienden waarvoor ik geboekt had (2x).

Zion: in het weekend? Oef ... Druk, druk. Kijk of je wat kan vinden in Springdale, zo niet dan is Hurricane een goed alternatief.

Las Vegas: daar vind je altijd wat, zeker buiten het weekend. De tips laat ik over aan de liefhebbers, ik zit het liefst ver weg van de drukte, maar dan beleef je de stad niet echt.

Death Valley: in het park via www.usaparklodging.com. Kan je niets vinden, ga dan voor Lone Pine. Van daaruit kan je altijd nog onderlangs als de Tioga Pass én de Sonora Pass dicht zouden zijn. Boek Mammoth Lakes sowieso annuleerbaar! Mocht je daar niks vinden, dan is June Lake ook nog een optie. En áls je die route neemt en tijd genoeg neemt voor Yosemite, kijk dan of je Bodie mee kan nemen. Dat is een prachtig spookstadje, zeer de moeite waard. Kleine omweg, maar reken wel een paar uur in totaal.

En dan Yosemite ... tja, in het park is duur, maar wel de mooiste ervaring. Ik laat de adviezen voor overnachtingen daar graag aan de experts over (Marianne?).

En de laatste nacht: zo dicht mogelijk bij het vliegveld, wij gaan meestal voor Burlingame. Daar zit van alles.

Ik hoop je hiermee wat richtlijnen te hebben gegeven. Wacht niet te lang meer! Beter annuleerbaar boeken en nog een keer wijzigen, dan overal de hoofdprijs betalen of niks meer vinden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Liggen de vluchten al vast ? Die eerste dagen SF zou ik anders achteraan de reis kleven. Dat bekomen van de jetlag (voor zover nodig als je naar het westen reist) doe je in mijn ogen nog altijd het best door vanaf dag 1 op stap te gaan en in het nieuwe ritme te kruipen. In een sta dblijven leent zich eerder tot in het oude ritme blijven hangen.

Als je echt wil relaxen aan een mooi stukje kust dan zou je beter ten zuiden van LA of naar San Diego gaan.

Waarom een volle dag Grand Canyon ? Plan je een lange wandeling in de Canyon ? Anders heb je het op één dag wel gezien.

Moab heeft op deze wijze niet veel zin, je hebt er amper tijd voor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Marcopstal: ik weet (van een ander forum) dat ze pas na drie dagen haar reisgenoot ontmoet in San Francisco, vandaar dus die eerste dagen daar. Uit mijn hoofd gezegd liggen de vluchten inderdaad al vast, anders wellicht ook de vakantiedagen?

Ik ben het met je eens dat je een extra dag Grand Canyon zou kunnen laten vallen voor wellicht een lekkere stranddag in de buurt van LA. Vandaar dat ik Redondo Beach noemde. San Diego is ook een heerlijke stad, zou ik zelf nog eerder doen dat LA, maar volgens mij gaan ze ook voor pretparken naar LA.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vandaar dat ik vroeg of de vluchten al vast liggen aangezien de ontmoeting wel vast ligt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer