Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning 3 dagen New York
Re: Planning 3 dagen New York
Ja dan zit je bovenin, bijv. vak 420A of B, of 422, of 418 ergens. Daar kosten de kaartjes rond de $ 40,= p.p. (Via Stubhub/Ticketmonster) wat ik nu zie.
Lijkt me prima. Gaat vooral om sfeer proeven, de belevenis en het es meegemaakt hebben.
The Yankees spelen tegen Colorado Rockies op onze data.
Lijkt me prima. Gaat vooral om sfeer proeven, de belevenis en het es meegemaakt hebben.
The Yankees spelen tegen Colorado Rockies op onze data.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zit ook altijd in die hoge vakken, en bevalt mij inderdaad uitstekend om de sfeer te proeven.
Zo lang de tijden niet bekend zijn, zou ik zeker nog niets boeken. Echt, die plekken blijven tot het laatst beschikbaar, maar er bestaat ook kans dat het plots een middagwedstrijd is...
Zo lang de tijden niet bekend zijn, zou ik zeker nog niets boeken. Echt, die plekken blijven tot het laatst beschikbaar, maar er bestaat ook kans dat het plots een middagwedstrijd is...
Oja, wordt dat soms later, ook al heb je al kaarten gekocht, nog van tijdstip gewisseld ? Da's ook raar dan
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ja, hoor. Dat gebeurd met enige regelmaat. Begin deze maand werd door de NFL 6 dagen voor de Rams tegen de Chiefs de wedstrijd verplaatst van Mexico City naar LA. Onder het mom van het veld was niet goed. Maar naar alle waarschijnlijkheid omdat ze deze kraker gewoon liever op Amerikaans grondgebied wilde hebben. En er waren toch al echt 110.000 mensen die een kaartje hadden voor deze wedstrijd.
Gebeurd ook in ons Europese voetbal trouwens. In Spanje worden ook met grote regelmaat wedstrijden verzet in de week voor een wedstrijd. Ik heb het gehad met Barcelona-Real Madrid. Die ging van zondag 7 uur naar zaterdagochtend 11 uur naar zaterdag 4 uur naar zaterdag 9 uur naar toch maar zondagavond 11 uur. Kan je het nog volgen?? iets met televisierechten. Mocht je nog denken dat de supporter op de tribune belangrijk gevonden wordt, dan heb je het mis. Zeker bij grote sportclubs, grote sportevenementen heeft men hier volkomen poep aan. Uitzendrechten is het belangrijkste wat telt en natuurlijk de commercials hier omheen.
Neem de NFL maar als voorbeeld, elke zondag, afhankelijk van de tijdzone waarin je woont ben je gewoon van 1 uur in de middag tot middernacht onder de pannen met 3 wedstrijden achter elkaar. Is bij het honkbal en basketball niet anders. Hoef je niet te kiezen. Kan je alles zien!!
Gebeurd ook in ons Europese voetbal trouwens. In Spanje worden ook met grote regelmaat wedstrijden verzet in de week voor een wedstrijd. Ik heb het gehad met Barcelona-Real Madrid. Die ging van zondag 7 uur naar zaterdagochtend 11 uur naar zaterdag 4 uur naar zaterdag 9 uur naar toch maar zondagavond 11 uur. Kan je het nog volgen?? iets met televisierechten. Mocht je nog denken dat de supporter op de tribune belangrijk gevonden wordt, dan heb je het mis. Zeker bij grote sportclubs, grote sportevenementen heeft men hier volkomen poep aan. Uitzendrechten is het belangrijkste wat telt en natuurlijk de commercials hier omheen.
Neem de NFL maar als voorbeeld, elke zondag, afhankelijk van de tijdzone waarin je woont ben je gewoon van 1 uur in de middag tot middernacht onder de pannen met 3 wedstrijden achter elkaar. Is bij het honkbal en basketball niet anders. Hoef je niet te kiezen. Kan je alles zien!!

Nou, daar ben je lekker mee dan.
Zwker als je speciaal voor zo’n wedstrijd vliegtickets en/of hotels, vrije dagen hebt geregeld en er wordt zelfs met dagen of nog erger locatie geschoven.
Zit je dan met je dure kaarten. Jeetje, daar wordt je echt niet vrolijk van. En wie draait voor de kosten op?
Zwker als je speciaal voor zo’n wedstrijd vliegtickets en/of hotels, vrije dagen hebt geregeld en er wordt zelfs met dagen of nog erger locatie geschoven.
Zit je dan met je dure kaarten. Jeetje, daar wordt je echt niet vrolijk van. En wie draait voor de kosten op?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Daar hoef jij je helemaal niet druk over te maken, toch?
Gewoon wachten tot je ter plekke bent, en als jullie puf hebben die avond, koop je gewoon kaartjes bij het stadium.
Want echt: de kans dat je er straks geen energie voor hebt, is zeker aanwezig.
En die plekken raken 100% zeker niet uitverkocht.
Gewoon wachten tot je ter plekke bent, en als jullie puf hebben die avond, koop je gewoon kaartjes bij het stadium.
Want echt: de kans dat je er straks geen energie voor hebt, is zeker aanwezig.
En die plekken raken 100% zeker niet uitverkocht.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Wil je het nog leuker horen?? Maatje van mij is 50 geworden. Kreeg van zn vrouw kaartjes voor de finale van de Copa Libertadores, River Plate - Boca Juniors. Ik weet niet of je enig idee hebt wat je moet doen om voor zo'n wedstrijd aan een kaartje te komen?? Maar, afijn, voor je vrienden wil je wel is wat overhebben toch? Naar Buenos Aires gevlogen. Wordt de wedstrijd afgelast ivm rellen. En weer terug...Kletskous schreef:Nou, daar ben je lekker mee dan.
Nu willen ze deze wedstrijd volgende week zondag in Madrid spelen. Ook leuk!!
Maar maak je niet druk! Duurt nog ff voordat jullie in New York zitten. Dit is geen wedstrijd waar iedereen persee naartoe wil. Dus naar alle waarschijnlijkheid meer dan genoeg kaarten te krijgen. Lekker je ding doen in NY. En in de avond gezellig naar een wedstrijdje toe. Zo zien ze het in NY zelf het liefste ook. Zoals ik al zei. Beetje ouwehoeren, beetje eten, beetje drinken en ohja er slaat ook nog iemand tegen een bal aan.
Wat erg !! Buenos Aires is best leuk, maar daarvoor ga je dan niet hè.Almere vak V schreef:Wil je het nog leuker horen?? Maatje van mij is 50 geworden. Kreeg van zn vrouw kaartjes voor de finale van de Copa Libertadores, River Plate - Boca Juniors. Ik weet niet of je enig idee hebt wat je moet doen om voor zo'n wedstrijd aan een kaartje te komen?? Maar, afijn, voor je vrienden wil je wel is wat overhebben toch? Naar Buenos Aires gevlogen. Wordt de wedstrijd afgelast ivm rellen. En weer terug....Kletskous schreef:Nou, daar ben je lekker mee dan.
Wat een verhaal. Doet het vast goed op feestjes

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het stadion is erg groot, en er zullen zeker nog kaarten aan de kassa te koop zijn. En volgens mij moet het nog een stuk goedkoper kunnen. Achter de rijen stoelen zijn er ook brede looppaden, waar je ook naar de wedstrijd kan gaan kijken. Aan die paden zijn ook horeca-stalletjes/tenten waar je eten en drinken kan kopen.
Qua energie, ik kan me niet voorstellen dat je er in de avond geen energie voor hebt. De sfeer in het stadion is al heel mooi om mee te maken. Moet je eens gezien hebben, is mijn mening.
Qua energie, ik kan me niet voorstellen dat je er in de avond geen energie voor hebt. De sfeer in het stadion is al heel mooi om mee te maken. Moet je eens gezien hebben, is mijn mening.

1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Zitten op een stoeltje is toch uitrusten? En intussen genieten van de sfeer etc. Lijkt me prima te doen. En je hóeft niet tot het einde van de wedstrijd te blijven, ben je moe en vallen de luikjes dicht dan ga je naar het hotel.
We neigen naar een onbeperkte pas voor 7 dagen hoewel we er maar 3 volle dagen zijn. Gewoon voor het gemak en niet hoeven na te denken of je nog saldo hebt. Dat we dan wat duurder uit zijn waaarschijnlijk nemen we voor lief, gemak is ook wat waard aldus manlief.
Als we de kaarten al vooraf hebben, scheelt dit ook weer tijd om te zoeken naar een automaat/loket de volgende ochtend.
Is het dus aan te raden om vooraf metrokaarten te kopen?
Via deze site bijvoorbeeld: https://www.newyork.nl/metrocard-kopen .
Iemand ervaring mee?
Als we de kaarten al vooraf hebben, scheelt dit ook weer tijd om te zoeken naar een automaat/loket de volgende ochtend.
Is het dus aan te raden om vooraf metrokaarten te kopen?
Via deze site bijvoorbeeld: https://www.newyork.nl/metrocard-kopen .
Iemand ervaring mee?
- sanook
- Amerika-expert
De laatste keer dat ik in New York was kon ik op een metrostation (lokaal stationnetje ergens in LIC) gewoon een weekkaart uit de automaat halen (en betalen met mijn ING betaalpasje), dus ik zou niet weten waarom je zo'n kaart al van te voren in NL aan zou willen schaffen. 5 minuutjes eerder opstaan en alles is geregeld. En dat eerder opstaan is toch geen probleem vanwege je jetlag.
De site die je noemt is prima, maar zoals gezegd het is echt geen grote moeite. Op je eerste metrostation heb je binnen 5 minuten die kaarten te pakken.
Ik zou inderdaad ook "gewoon" een 7-daagse pas nemen. Misschien haal je het er niet uit, maar je hebt maar 3 dagen en de stad is gewoon te groot om niet de metro te nemen. Het gemak weegt voor ons ook altijd op tegen de eventuele extra kosten die misschien maakt. Zeker als je soms relatief kleine stukjes pakt om net even iets te overbruggen zijn losse kaartjes duur.
Ik zou inderdaad ook "gewoon" een 7-daagse pas nemen. Misschien haal je het er niet uit, maar je hebt maar 3 dagen en de stad is gewoon te groot om niet de metro te nemen. Het gemak weegt voor ons ook altijd op tegen de eventuele extra kosten die misschien maakt. Zeker als je soms relatief kleine stukjes pakt om net even iets te overbruggen zijn losse kaartjes duur.
Okay, mooi, dat hoef ik dus niet vantevoren te regelen!
Ja ik ben het eens met de eenvoud van het kaarten kopen op de stations, eens met het gemak wat het geeft als je ff snel wilt verplaatsen, eens met de kosten in relatie tot de inspanning van wandelen.
En dan zou ik graag nog opmerken dat een bezoek aan NYC in mijn bescheiden mening niet compleet is als de Subway niet is gebruikt!
Geinig om in te lezen (http://www.nycsubwayguide.com/subway/)
En dan zou ik graag nog opmerken dat een bezoek aan NYC in mijn bescheiden mening niet compleet is als de Subway niet is gebruikt!
Geinig om in te lezen (http://www.nycsubwayguide.com/subway/)
Grote Amerika fan
- miccie
- Amerikafan
- Contacteer:
Elk station heeft automaten waar je de kaart uit kan halen, betalen kan met zowel pin, creditcard als cash. Veel stations, niet allemaal, hebben ook een bemand hok waar de kaart ook te krijgen is. De 7-dagenkaart kost 33 dollar. Zo'n kaart is inderdaad erg makkelijk, en je kan er in die week onbeperkt mee rijden in NY.
Handig filmpje:
Handig filmpje:
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Hè balen zeg.
Als ik op de officiële site van The Yankees kijk, deze dus:
https://www.mlb.com/yankees/schedule/2019-07/list
Dan zie ik dat op zondag 21 juli de wedstrijd om 1.05 PM gepland staat, ‘s middags dus.
Dan wordt het waarschijnlijk geen wedstrijd bijwonen, want midden op de dag vind ik dan toch wel erg veel tijd kosten...
Ik ga er tenminste van uit dat ik deze officiële website kan aanhouden, op Ticketmonster staat weliswaar nog geen tijd maar dat lijkt me dan toch minder betrouwbaar dan de officieel site.
Als ik op de officiële site van The Yankees kijk, deze dus:
https://www.mlb.com/yankees/schedule/2019-07/list
Dan zie ik dat op zondag 21 juli de wedstrijd om 1.05 PM gepland staat, ‘s middags dus.
Dan wordt het waarschijnlijk geen wedstrijd bijwonen, want midden op de dag vind ik dan toch wel erg veel tijd kosten...
Ik ga er tenminste van uit dat ik deze officiële website kan aanhouden, op Ticketmonster staat weliswaar nog geen tijd maar dat lijkt me dan toch minder betrouwbaar dan de officieel site.
Ga er maar vanuit dat dit een definitief tijdstip is.
Echt jammer, ook de dag ervoor is het ‘s middags. Alleen op onze eerste dag is er ‘s avonds een wedstrijd maar gezien de jetlag/vermoeidheid denk ik niet dat dat verstandig is.
Inmiddels zijn de kaarten via de officiële website te verkrijgen voor onze data.
Alleen op onze 1e echte dag is er ‘s avonds een wedstrijd van the Yankees. Dit heeft niet direct mijn voorkeur gezien de jetlag en vermoeidheid etc. Echter, een middagwedstrijd doen vinden man en ik teveel tijd kosten. Dus lieten we het plan een beetje varen. Maar onze jongens lieten vallen dat ze het toch wel jammer zouden vinden als we geen honkbalwedstrijd doen, dus ben ik er weer over aan het nadenken. Het is toch ook wel weer errug leuk en zeker een enorme belevenis.
En dan zouden we onze planning een beetje moeten omgooien, en dag 3 en 1 omdraaien. Geen probleem verder.
Als we ervoor kiezen om tóch een avondwedstrijd op dag 1 te doen, zou dit het programma voor die dag kunnen zijn, even uitgeschreven voor de beeldvorming.
Dag 1:
(* 7.00 - 8.30 uur : ontbijt Ellen Stardust) leuk als het kan, anders gewoon snel ontbijt ergens
* 9.00 - 10.00 uur : Empire State Building (niet erop)
* 10.30 - 12.00 uur : Madison Square Garden tour
* 12.30 - 14.30 uur : High Line & Chelsea Market + lunch
* 14.45 - 15.15 uur : reistijd
* 15.30 - 17.30 uur: Times Square (of even rusten in hotel, of evt National Geographic ofzo)
* 17.30 - 22.00 uur : diner + reistijd + naar The Yankees, wedstrijd start om 19.00 uur
Ik vind het een vrij rustige dag om mee te beginnen, toch ?
Maar de vraag is meer of mensen hier ervaring hebben om op de eerste dag direct een avondwedstrijd te doen. Is dat vol te houden? Of zijn de ervaringen zo dat je zegt ‘niet doen en duik om 20.00 uur je bed in, want je bent kapot en de ogen vallen dicht’.
Is het aan te bevelen ?
Alleen op onze 1e echte dag is er ‘s avonds een wedstrijd van the Yankees. Dit heeft niet direct mijn voorkeur gezien de jetlag en vermoeidheid etc. Echter, een middagwedstrijd doen vinden man en ik teveel tijd kosten. Dus lieten we het plan een beetje varen. Maar onze jongens lieten vallen dat ze het toch wel jammer zouden vinden als we geen honkbalwedstrijd doen, dus ben ik er weer over aan het nadenken. Het is toch ook wel weer errug leuk en zeker een enorme belevenis.
En dan zouden we onze planning een beetje moeten omgooien, en dag 3 en 1 omdraaien. Geen probleem verder.
Als we ervoor kiezen om tóch een avondwedstrijd op dag 1 te doen, zou dit het programma voor die dag kunnen zijn, even uitgeschreven voor de beeldvorming.
Dag 1:
(* 7.00 - 8.30 uur : ontbijt Ellen Stardust) leuk als het kan, anders gewoon snel ontbijt ergens
* 9.00 - 10.00 uur : Empire State Building (niet erop)
* 10.30 - 12.00 uur : Madison Square Garden tour
* 12.30 - 14.30 uur : High Line & Chelsea Market + lunch
* 14.45 - 15.15 uur : reistijd
* 15.30 - 17.30 uur: Times Square (of even rusten in hotel, of evt National Geographic ofzo)
* 17.30 - 22.00 uur : diner + reistijd + naar The Yankees, wedstrijd start om 19.00 uur
Ik vind het een vrij rustige dag om mee te beginnen, toch ?
Maar de vraag is meer of mensen hier ervaring hebben om op de eerste dag direct een avondwedstrijd te doen. Is dat vol te houden? Of zijn de ervaringen zo dat je zegt ‘niet doen en duik om 20.00 uur je bed in, want je bent kapot en de ogen vallen dicht’.
Is het aan te bevelen ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen