hekkie schreef:
Dat is het precies Marco. Je rijdt nl. langs Whitney Pockets en nog iets verder tot Devils Troat. Hier verlaat je de Gold Butte road (asfalt) en gaat via een wash noordwestwaarts richting Little Finland.
Marjan, soms gebeuren er van die dingen …….
In jouw eerste bericht van dit topic vraag jij of iemand wel eens gehoord heeft van “Little Finland”. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar kwam dus met een website over de Whitney Pockets, die daar in de buurt liggen.
Er wordt in diverse berichten op doorgegaan en jij schrijft over de Gold Butte Road.
Tijdens het avondeten gisteren zit ik te dromen over dit gebied en hoe heerlijk het zou zijn, om daar nu naar toe te gaan en daar heerlijk rond te struinen en te fotograferen.
Loop ik naar de kamer, waar ik al mijn Amerikaboeken en tijdschriften heb staan en pak één van de vele cassettes met tijdschriften en als eerste valt mijn oog op een uitgave van het Cerca Magazine, die ik in 2003 onderweg naar Las Vegas aanschafte ergens bij een benzinepomp.
Ik sla het tijdschrift open en wat lees ik daar: “Gold Butte Loop”. Werkelijk waar.
Dat is toch niet te geloven??!!
Ik heb het artikel gescand en plaats de pagina’s hierbij als thumbnails.
Dat Cerca Magazine heeft als ondertitel “Discovering the natural beauty near Las Vegas”.
Destijds heb ik nog getracht om in contact te komen met de uitgever van het tijdschrift om daar een abonnement op te nemen, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Het tijdschrift is sindsdien, zo ver ik weet, ook niet meer verschenen.
Wat betreft de Gold Butte Loop en de route naar Little Finland lijkt hij mij wel hier en daar wat gevaarlijk zo midden in de rimboe. Als ik zo lees van een Chevrolet Trailblazer die is vast komen te zitten en dat het niet zo makkelijk was, om hem weer los te krijgen van de keien. Ergens anders lees ik over een lekke band tijdens een andere uitstap in de wildernis in de omgeving van Las Vegas. En dat er op genoemde route nauwelijks iemand komt. Stel, dat er iets gebeurt. Je bent toch een heel eind buiten de bewoonde wereld.
In ieder geval goed kijken bij het verhuurstation of er in de auto een opgepompt reservewiel en gereedschap (krik e.d.) liggen.
Maar het is zeker een uitdaging om in die omgeving van de gebaande paden af te gaan. Het mooiste zou zijn, als je zulke expedities met twee of meer auto’s kan doen, zodat er altijd iemand hulp kan halen, als er echt iets aan de hand is.