Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kim80: Natuurparken + westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kim80
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Kim80: Natuurparken + westkust

Bericht door Kim80 »

Hallo iedereen,

Al jaren droom ik van een roadtrip langs de westkust van Amerika en eindelijk heeft mijn partner toegezegd om de komst van mijn 40ste levensjaar te vieren met mijn absolute droomreis. Ik ben nu al een paar dagen blogs aan het lezen en aan het meelezen op het forum (waar ziekteverlof al niet goed voor is ;-)) en ik ben er in geslaagd om mijn zo goed als perfecte route vast te leggen.

Toch wil ik ze even aan jullie voorleggen voor wat advies. Zo twijfel ik nog of het de moeite is om in Malibu te overnachten en vraag ik me nu af of we niet beter Malibu vanuit Los Angeles zouden bezoeken.

Ik zag ook dat vele trips starten in Las Vegas maar aangezien we met een kind van dan 9 jaar reizen en we de eerste dagen wat op onze positieven willen komen na een lange vliegreis heb ik gekozen om in San Diego te starten. Ik ben persoonlijk ook niet echt geïnteresseerd in Las Vegas, daarom wil ik er liever ook niet langer dan 1 dag blijven. Een middag + avond de sfeer opsnuiven lijkt me voldoende voordat we de wilde natuur gaan verkennen.

Ook heb ik nog een heleboel vraagtekens over waar te verblijven (in de (buurt van) nationale parken, in het volgende stadje, ...), welke ingang we het beste nemen en hoe we onszelf moeten bevoorraden voor we een hele dag op stap gaan in de nationale parken (hebben ze overal supermarkten in de buurt?) maar het lijkt me een goed idee om eerst de route te perfectioneren. Ik hoor graag jullie advies. Ook advies voor kindvriendelijke wandelroutes zijn welkom. Mijn zoon wandelt wel graag, iets langere routes zijn zeker geen probleem maar we willen vermijden dat hij bungelend aan een rots eindigt :lol:

18/07/2020 Aankomst San Diego
19/07/2020 San Diego
20/07/2020 San Diego - Joshua Tree NP + slapen in Twentynine Palms
21/07/2020 Joshua Tree NP - Las Vegas
22/07/2020 Las Vegas - Grand Canyon
23/07/2020 Grand Canyon
24/07/2020 Grand Canyon - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Zion NP
25/07/2020 Zion NP
26/07/2020 Zion NP
27/07/2020 Zion NP - Death Valley
28/07/2020 Death Valley
29/07/2020 Death Valley - Yosemite
30/07/2020 Yosemite
31/07/2020 Yosemite - Lake Tahoe
01/08/2020 Lake Tahoe
02/08/2020 Lake Tahoe - San Francisco
03/08/2020 San Franciso + avondlijk bezoek Alcatraz
04/08/2020 San Francisco - Santa Cruz - Monterey
05/08/2020 Monterey - Santa Barbara
06/08/2020 Santa Barbara
07/08/2020 Santa Barbara - Malibu
08/08/2020 Malibu
09/08/2020 Malibu - Los Angeles
10/08/2020 Los Angeles
11/08/2020 Los Angeles
12/08/2020 terugrijden naar San Diego + vliegen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kim80: Natuurparken + westkust

Bericht door PSVwally »

Heerlijke trip.
Maar het rustige begin zie ik niet helemaal. Je bent dag 2 wrs heel vroeg wakker. Je kan daarvan gebruik maken door voor dag en dauw al richting Joshua Tree te rijden en alle dagen San Diego als rustpunt op het einde te houden. Anders zou ik alle dagen san diego aan het begin zetten ipv dat te splitsen.

Ik zou Vegas tussen Zion en Death valley zetten.
Verder zou ik de volle dag death valley in de zomer niet aanraden. Ik zou vanuit Vegas 1 nacht doen en dan nog een nacht rond Mammoth Lakes/Lee Vining.

Het enige wat ik echt mis in je route is Bryce en GC - Page - Zion op 1 dag is wat veel in mijn ogen. Haal de nacht malibu weg, je hebt immer genoeg tijd rond LA. En een nacht van LA weg en overnacht in Page en in Bryce.

Ik denk dat je kind juist geniet van Las Vegas.
Zoek een hotel met een groot zwembad op zou ik zeggen.

Persoonlijk zou ik voor deze trip ook Lake Tahoe eruit halen en wat meer tijd aan Yosemite besteden. Daar heb je nu erg weinig tijd.
Kim80
Amerika-newbie

Bericht door Kim80 »

Super tips! Ik twijfelde inderdaad ook nog aan de plaatsing van Las Vegas en Death Valley ga ik heroverwegen. De terugtocht naar San Diego op het einde is enkel om de terugvlucht te nemen omdat ik er vanuit ging dat de auto op dezelfde plek moet afgeleverd worden als hij werd opgehaald. Ik weet eigenlijk niet of dat ook echt zo is.

Wat ik me ondertussen ook nog afvroeg, reis je best 's ochtends zodat je 's middags de parken kan bezoeken of doe je het beter andersom, 's middags rijden en dan de volgende ochtend de parken bezoeken?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat hangt natuurlijk van de locaties en planningen af.
Als je van Joshua tree naar de grand canyon gaat kom je daar bv pas in de middag aan, dan zou je de middag en de ochtend en middag daarop de grand canyon kunnen bezoeken en daarna bv 2 nachten Page aandoen.

Als je echt helemaal niets ziet in Las Vegas dan kan je de volle dag weghalen en bv bij Yosemite zetten. Ik zou het overigens niet doen en echt die volle dag daar pakken. Je kan immers dag 30-7 31-7 en de ochtend van 1-8 allemaal aan Yosemite besteden.

18/07/2020 Aankomst San Diego
19/07/2020 San Diego - Joshua Tree NP + via Anza borrego sp - 29 palms. evt laat in de middag al wat van Jt bekijken.
20/07/2020 Joshua Tree NP in de ochtend en middag en dan rijden via route66 en Oatman naar Kingman of Williams
21/07/2020 Kingman/Williams - Grand Canyon
22/07/2020 Grand Canyon - Page horseshoe bend al meepakken
23/07/2020 Page - antelope canyon en lake powell
24/07/2020 Page - Bryce
25/07/2020 Bryce - Zion NP
26/07/2020 Zion NP
27/07/2020 Zion NP - Las Vegas
28/07/2020 Las Vegas
29/07/2020 Las Vegas - Death Valley
30/07/2020 Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining
31/07/2020 Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite
01/08/2020 Yosemite
02/08/2020 Yosemite - San Francisco
03/08/2020 San Francisco
04/08/2020 San Francisco
05/08/2020 San Francisco - Monterey
06/08/2020 Monterey - Pismo Beach
07/08/2020 Pismo Beach - Santa Barbara - Malibu - LA
08/08/2020 Los Angeles
09/08/2020 Los Angeles
10/08/2020 Los Angeles - San Diego
11/08/2020 San Diego
12/08/2020 San Diego + vliegen

Verder kan je keuzes maken door bv ergens een dag minder stad in te plannen en dan tussen de grand canyon en page een nacht monument valley aandoen. Ik heb nu een planning gemaakt met de meeste van je eigen wensen. En een relatief rustig begin.
Alleen dus omwille van iets rustiger aan doen Lake Tahoe eruit gehaald. Als je dat echt persé wilt meepakken zou ik in jou geval de volle dag Vegas eruit halen en een dag van Sf of la halen. Of ipv San Diego van en naar LA of 1 van de 3 grote steden reizen. Maar persoonlijk vind ik dit een leuke rit met een redelijk maar doenbaar tempo.
Kim80
Amerika-newbie

Bericht door Kim80 »

Mooi schema, bedankt daarvoor! Ik ga hier nog wat op verder borduren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens goed wat jullie willen. In de route van Paul heb je alle highlights maar je bent wel bijna 4 weken lang heel veel aan het rijden met weinig rustdagen.
Onze ervaring met de kinderen is dat ze graag meerdere dagen op dezelfde locatie willen blijven. Zion en Yosemite waren hun favoriete parken. Zeker voor Yosemite zou ik meer tijd uittrekken. Je kunt er ontzettend veel wandelen, maar ook zwemmen en fietsen en als het water nog niet te laag staat ook nog raften. Een bezoek aan de Mariposa Grove is ook een aanrader.
Op de route vanaf San Diego zouje wel een dag kunnen winnen. Joshua Tree is te heet in juli om daar veel tijd door te brengen.
Kijk eens in ons 2002- en 2004-verslag voor delen van de route en onze overnachtingsplaatsen. Onze kinderen waren toen van dezelfde leeftijd.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Bekomen van de lange vliegreis ? Het is boodschap om na aankomst al niet direct in bed te duiken. Je bent dan immers nog vroeger wakker da je door de jetlag al zal zijn. De meesten zijn de eerste morgen al rond een uur of 5 klaarwakker. In mijn ogen start je nog altijd best direct met de trip, op die manier wen je het snelst aan de nieuwe tijdzone.

De tijd die je voorziet in San Diego is overigens te kort. Hier is ook wel wat te zien en te beleven.

Slechts 1 dag Vegas zou zonde zijn. Dat geeft je absoluut onvoldoende tijd om iets van deze stad te zien en er is echt wel heel veel te zien. Door het anders in het schema in te passen komt het ook op een goed moment om de trip een beetje op te breken.

Waarom twee dagen GC ? Ik denk niet dat jullie hier echt lange wandelingen gaan maken en misschien wel een stukje in de Canyon afdalen, maar niet zo ver. Door de band genomen volsta je dan met één nacht.

GC - Page - Zion op één dag kan natuurlijk, maar ik zou toch ook een nacht in Page blijven. Anders is het wel veel autorijden op één dag.

Zaken die hier ontbreken zijn Bryce Canyon en Monument Valley. Ik zou er toch minstens één invoegen in plaats van twee volle dagen Zion.

Las Vegas past dus beter tussen Zion en Death Valley in.

Twee nachten Death valley in juli zou ik zeker afraden. Het is er dan echt wel heel warm en dus is één nacht voldoende om dit te beleven. (niet dat je schrik moet hebben van de warmte natuurlijk)

Death Valley - Yosemite is te ver voor één dag. Een overnachting aan de oostzijde, regio Mammoth Lakes is toch ten zeerste aangewezen.

Lake Tahoe kan, maar dan wordt het hier toch een beetje veel en jullie tijd in Yosemite en SF is eerder beperkt.

Monterey - Santa Barbara is ver voor één dag. Ik zou niet verder gaan dan Morro Bay of Pismo Beach. Persoonlijk zou ik altijd voor Morro Bay kiezen.

Malibu lijkt me op die manier niet echt zinvol, zeker niet voor twee nachten.

Bekijk wat je in LA wil doen vooraleer je overnachtingen plant. Wil je bvb naar Disney dan overnacht je best daarvoor in Anaheim. Mogelijks blijf je dus niet op één en dezelfde plek in LA.

Er is overigens geen enkele reden om een volledig rondje te maken. De huurwagen kan je gewoon op een andere locatie inleveren.

Als je het maximale uit de parken wil halen dan logeer je in de parken of er net buiten. Vergis je niet, je bent al gauw een uur aan het rijden tot in het park als je dat niet doet. In de parken kom je best 's morgens aan al is dat natuurlijk niet altijd mogelijk.

Het alternatieve schema welke je wordt aangeboden is al stukken beter dan wat je zelf koos, al blijft het natuurlijk veel op de beschikbare tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het schema van PSVwally heeft een betere verdeling.

Ik weet dat hier veel Las Vegas fans zijn maar ik begrijp jou wel als je zegt dat het je niet aanspreekt.
Zelfde hier. Ik ben er enkele keren geweest alleen voor een avondje en overnachting. Meer dan genoeg voor mij.
Die volle dag LV vloog bij mij onmiddellijk uit de route.

Verder zou ik wel Monument Valley toevoegen en meer tijd maken rondom Grand Canyon.
Je kan bij Grand Canyon de uitzichtpunten doen en stukken langs de Rim wandelen. Het Trail of Time is erg fijn om met kinderen te doen en ook bij de visitor centers zijn interessante displays. Meer tijd geeft je ook tijd om eventueel een helikopter tour te doen.
Ik zou de dag van LV bij GC zetten (of afhankelijk van je plannen later in de route bij Monterey)

Daarna na Monument Valley (met overnachting, mooiste tijd qua lichtinval)
Volgende dag naar Page.

Bij Monterey zou je een walvistocht kunnen doen.
Misschien daar een extra dagje voorzien?

Verder zou ik eerder 2 nachten LA en 3 nachten San Diego doen aan het einde.

Ik ben jaren met mijn zoon naar de USA gereisd, misschien heb je iets aan onze verslagen van 2010 en 2013 voor CA, en 2012 AZ-UT.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de route vanaf San Diego zouje wel een dag kunnen winnen. Joshua Tree is te heet in juli om daar veel tijd door te brengen.

Het is natuurlijk waar je zelf gewend aan bent. Ik vind 45 graden daar beter te verhapstukken dan 33 graden hier. Natuurlijk wel altijd de juiste voorzorgsmaatregelen tegen de hitte. Maar het zal in de zomer overal bloedheet zijn daar. Maar ik vind 1 dag niet veel, zeker niet als je via de bergen en anza borrego zou rijden ipv via Palm Springs

Ik zou zelf de trip ook net wat anders doen, maar heb de
meeste van TS wensen erin verwerkt. Ik zou die reis overigens zo best kunnen maken al zeg ik het zelf.

Meer of minder of een andere indeling van de dagen in Vegas, SF, LA of San Diego is voor eigen inbreng.
Kim80
Amerika-newbie

Bericht door Kim80 »

Amai, veel om over na te denken. Las Vegas heb ik al verplaatst, idd een goeie om de route langs de natuurparken te breken. Malibu heb ik er al uitgehaald, daar passeren we wel even maar niet overnachten, en de extra rustpunten ga ik zeker nog toevoegen. Ik ga de verdeling van de natuurparken ook eens herbekijken op basis van jullie tips. Ik heb nog best wat puzzelwerk voor de boeg :thumbup:
Kim80
Amerika-newbie

Bericht door Kim80 »

Nog eens gepuzzeld en bedacht wat we wel en niet willen zien en uiteindelijk tot volgende reisschema gekomen

18/07/2020 Thuis - San Diego
19/07/2020 San Diego
20/07/2020 San Diego - Palm Springs - Joshua Tree NP
21/07/2020 Twentynine Palms? - (Mojave Dessert?) - Grand Canyon
22/07/2020 Grand Canyon
23/07/2020 Grand Canyon - Horseshoe Bend -Lake Powell - Antelope Canyon- Page
24/07/2020 Page -Bryce Canyon
25/07/2020 Bryce Canyon - Zion NP
26/07/2020 Zion NP
27/07/2020 Zion NP - Las Vegas
28/07/2020 Las Vegas -Death Valley
29/07/2020 Death Valley - Mammoth Lakes
30/07/2020 Mammoth Lakes -Yosemite
31/07/2020 Yosemite
01/08/2020 Yosemite
02/08/2020 Yosemite - San Francisco
03/08/2020 San Francisco
04/08/2020 San Francisco -Santa Cruz - Monterey
05/08/2020 Monterey - Carmel - Morro Bay
06/08/2020 Morro Bay - Pismo Beach -Santa Barbara
07/08/2020 Santa Barbara
08/08/2020 Santa Barbara - Malibu - Los Angeles
09/08/2020 Los Angeles
10/08/2020 Los Angeles
11/08/2020 Los Angeles
12/08/2020 Los Angeles vliegveld
13/08/2020 Thuis

Naar aanleiding van jullie tips heb ik enkele extra tussenstops toegevoegd en de verdeling van de dagen geoptimaliseerd. Na al het natuurgeweld willen we het tweede deel van de reis gebruiken om te rusten, wat bezienswaardigheden te zien maar ook wat tijd op het strand door te brengen. In Monterey zou ik graag een walvistocht doen en ik twijfel nog om 1 dag Los Angeles op te geven om in het begin een extra dag in San Diego te spenderen. Telkens als ik denk dat ik er ben, begin ik toch weer te twijfelen :roll: :lol:
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Zou inderdaad een extra dag San Diego doen ten koste van en dag LA. Genoeg te zien en te doen om 2 volle dagen mee te vullen. Dan is het stuk Santa Barbara en LA nog steeds erg ruim op het einde.
Zelf zou ik toch een extra nacht Las Vegas doen, is natuurlijk persoonlijk maar ook hier is genoeg te doen.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou zeker een dag LA inleveren voor San Diego want 2 nachten is eigenlijk te weinig. Prachtige stad en een stuk relaxter qua verkeer dan LA. Verder heb je er mooie stranden en ook nog eens veel bezienswaardigheden o.a. Balboa Park, Old Town SD, Gaslamp Quarter, USS Midway, Seaport Village etc.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer