Na een zeer succesvolle reis vorig jaar in Florida, gaan we (mijn vriend en ik) dit jaar opnieuw naar Amerika. Ditmaal staat het noordoosten op de planning. Onze vluchten liggen al vast, maar er zijn nog geen hotels of een huurauto geboekt. We weten wel al zeker dat we een auto willen gaan huren i.p.v. met Amtrack reizen omdat we naar de Niagara Watervallen willen en de vrijheid van een auto willen hebben. Tot nu toe hebben we het volgende schema opgesteld:
Heenvlucht: 27 augustus 2019
Terugvlucht: 11 september 2019
Dag 1: Overnachting dicht bij de luchthaven + auto ophalen (landen om +- 17.00 uur)
Dag 2: New York – Philadelphia
Dag 3: Philadelphia – Washington D.C.
Dag 4: Washington D.C.
Dag 5: Washington D.C.
Dag 6: Washington D.C. – Niagara Watervallen (in één keer doorrijden)
Dag 7: Niagara Watervallen
Dag 8: Niagara Watervallen - ??? (op de terugweg willen we wel ergens een tussenstop maken, het liefst zo dicht mogelijk bij New York zodat we de volgende dag de auto kunnen inleveren en nog iets aan de dag in New York hebben)
Dag 9: NY
Dag 10: NY
Dag 11: NY
Dag 12: NY
Dag 13: NY
Dag 14: NY
Dag 15: XXX
Dag 16: NY – Amsterdam (terugvlucht om +- 17.00 uur)
Nu zitten we nog te denken over waar we de tussenstop willen na de Niagara Watervallen. Zelf hou ik minder van de natuur, maar mijn vriend wel. Ik ga liever naar de grote steden. Hebben jullie tips waar een overnachting leuk zou kunnen zijn?
Daarnaast kunnen jullie zien dat dag 15 nog niet ingevuld is. Dit komt omdat we deze nog over hebben. In eerste instantie wilden we op de heen weg naar de Niagara Watervallen ook nog een tussenstop maken, maar aangezien we niet zo goed wisten waar we dit dan moesten doen vonden we het wat zonde van onze dagen. We zouden dus op elke plek in de route nog ergens een dag aan of tussen kunnen plakken. Maar waar…. Op zich lijkt 6 volle dagen NY me wel genoeg te zijn en 2,5 dagen in Washington ook (hier skippen we sowieso enkele musea).
In NY willen we graag een baseball of basketball wedstrijd bijwonen, heeft iemand hier al ervaringen mee? Wat wel en wat niet te doen bijvoorbeeld. Wat is leuker om naar te gaan kijken?
Overige tips of tops over onze route zijn natuurlijk welkom! Dit is onze tweede keer in Amerika en dus nog niet heel erg ervaren