Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mrvanilla: Racen door het zuidwesten
Leuke reis, druk ja, maar goed te doen.
Als ik (puur vanuit eigen voorkeur) een suggestie mag doen, rij door de eerste dag vanuit LA naar Death Valley, en overnacht in Panamint Springs Resort. Sfeervolle plek, niet luxe, maar super relaxed, en je zou dan in de ochtend erna nog de korte wandeling naar Darwin Falls kunnen maken, is een kwartiertje rijden, en een goed half uur lopen (en weer terug een half uur natuurlijk). Geweldige wandeling in die tijd van het jaar, en veel mensen slaan hem over.
Hou trouwens wel rekening met koude nachten!
Als ik (puur vanuit eigen voorkeur) een suggestie mag doen, rij door de eerste dag vanuit LA naar Death Valley, en overnacht in Panamint Springs Resort. Sfeervolle plek, niet luxe, maar super relaxed, en je zou dan in de ochtend erna nog de korte wandeling naar Darwin Falls kunnen maken, is een kwartiertje rijden, en een goed half uur lopen (en weer terug een half uur natuurlijk). Geweldige wandeling in die tijd van het jaar, en veel mensen slaan hem over.
Hou trouwens wel rekening met koude nachten!
Thanks voor de reacties! Ben er zelf ook blij mee. Was met name op zoek naar tips over de weg er naar toe, ik lees namelijk diverse verhalen; de een vond het prima te doen, de ander vond het een flinke uitdaging. Wij zijn er (eind) maart, dus de weersomstandigheden zullen nog grillig zijn vermoed ik.
Nou ben ik niet vies van een beetje basic, maar echt rillen van de kou s'nachts hoeft van mij ook weer niet
Ik zou voor de ervaring overigens wel liever in het park zelf overnachten dan in Lone Pine. Bedankt voor de tip in ieder geval, ook die van Darwin Falls, die lijkt me sowieso de moeite waard en ik wist nog niet van het bestaan af!
Thanks! Ja, de verslagen van Kalaman had ik inderdaad al gevondenVito schreef:Wow, wat een geluk![]()
Echt gaaf, geniet ervan.
Wij zijn helaas nooit ingeloot maar Kalaman is daar toch al een paar keer geweest?
Bedankt voor de foto, het reisverslag en tip, ik zal er rekening mee houden. Ik neem wel GPS mee. Ik las laatst ook dat er tijdens de wandeling iemand overleden is (ik meen gevolg van verdwalen en uitdroging).Felicitas schreef:Omdat er geen pad is is dat een handig punt om je op te oriënteren (zie foto: links van het midden)....
....Terug zijn er wat minder herkenningspunten, dus dan goed opletten (of gps mee).
Dank! Ik had jouw reisverslag inderdaad al gevonden, zoals gewoonlijkMartin & Marianne schreef:Gefeliciteerd!! Wat geweldig!
Marianne
Thanks Henriëtte! Jouw verslag kende ik nog niet. Inderdaad een tijd geleden, maar veel lijkt er niet veranderd. Dus bedankt voor de tips!Henriëtte schreef:Wat een mooi vooruitzicht, the Wave is prachtig! Voor ons is het alweer ruim 12 jaar geleden dat we er zijn geweest, je kan over onze ervaring lezen in ons reisverslag van 2006 (dag 9): http://ontdek-amerika.nl/reisverhalen/r ... al2006.htm
Klopt. Overigens hebben wij ook al eerder proberen de Wave te lopen, maar steeds uitgeloot. Deze keer zal de animo echter minder zijn geweest (want in maart) en we waren flexibel met data dat we konden. Wonderwel is onze eerste optie ook de dag dat we permits hebben.Tipsy_1 schreef: Verder: leuk schema hoor, zou zo een reis van ons kunnen zijn wij houden wel van een strak tempo. Er zijn in zo'n reis altijd meer ideeen dan dingen die je ook kan doen maar dan laat je gewoon ter plekke iets vallen he
Bedoel je met koude nachten in het algemeen, of specifiek voor deze accommodatie? Ik lees op de reseveringspagina van het resort : Most of our Historic Rooms are in serious need of renovations. We are actively working on this but until they are all brought up to our desired standard, we are offering them at the lowest (per bed) rate in the park.Als ik (puur vanuit eigen voorkeur) een suggestie mag doen, rij door de eerste dag vanuit LA naar Death Valley, en overnacht in Panamint Springs Resort. Sfeervolle plek, niet luxe, maar super relaxed
Nou ben ik niet vies van een beetje basic, maar echt rillen van de kou s'nachts hoeft van mij ook weer niet
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nachten in het algemeen kunnen fris zijn rond die tijd, bedoel ik.
Panamint Springs is gedateerd, maar zeker geen puinhoop of smerig. Er zijn nieuwe cabins ook, naast de historic cabins.
Panamint Springs is gedateerd, maar zeker geen puinhoop of smerig. Er zijn nieuwe cabins ook, naast de historic cabins.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Volgens mij komen we elkaar tegen.
Wij zijn op 23 maart in torrey (torrey -> bryce) en vanaf 28 maart tot de 30ste in las vegas.

Wij zijn op 23 maart in torrey (torrey -> bryce) en vanaf 28 maart tot de 30ste in las vegas.
Haha, nou, vanwege de loting van de Wave is onze planning redelijk omgegooid. Hierdoor zijn we pas later in Torrey.
Welk hotel hebben jullie daar? Best wat is nog gesloten rond die tijd. Kom nu uit bij de Broken Spur Inn.
Welk hotel hebben jullie daar? Best wat is nog gesloten rond die tijd. Kom nu uit bij de Broken Spur Inn.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ook de broken spurr in.
Het is me wel niet opgevallen dat er hotels gesloten zijn?
Wel dat de voormalige best western geen best western meer is?
Het is me wel niet opgevallen dat er hotels gesloten zijn?
Wel dat de voormalige best western geen best western meer is?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zijnsommige hotesl niet altijd gesloten tot het seizoen begint... ik weet dat ik bv voor een hotel in Moab, wel een aantal jaren geleden, ook pas vanaf Maart ofzo kon boeken.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
er is nu blijkbaar ook een Rodeway inn halfweg tussen torrey en hanksville.
Ik ga daar ook eens naar kijken aangezien wij 's avonds factory butte plannen te doen is die ligging wel goed.
Ik herinner mij niet dat ik dat hotel daar ooit gezien heb trouwens.
Ik ga daar ook eens naar kijken aangezien wij 's avonds factory butte plannen te doen is die ligging wel goed.
Ik herinner mij niet dat ik dat hotel daar ooit gezien heb trouwens.
Ik zie em. Blijf toch liever in Torrey ivm eetgelegenheid etc.
Wat zijn jullie plannen bij Factory Butte? Ik zit er ook naar te kijken, maar kom er niet uit wat je er kunt doen, behalve er heen rijden en een foto nemen
.
Wat zijn jullie plannen bij Factory Butte? Ik zit er ook naar te kijken, maar kom er niet uit wat je er kunt doen, behalve er heen rijden en een foto nemen
Groetjes,
Daniel
Daniel
- bedeve
- Amerika-expert
Da's een pracht rondje voor gouden vader - zoon momenten !
Heel veel plezier .
\
Heel veel plezier .
\
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ivm factory butte:
er heen rijden, inderdaad. hebben we al eens gedaan hoor, is een erg leuke omgeving om dirt roads te rijden.
En naar de moonscape overlook natuurlijk.
Is volgens mij een relatief kort uitje, ideaal om de dag af te sluiten.
Mijn plan voor die dag is rond de middag vanaf de interstate over de baker ranch road naar Cathedral valley te rijden, via de betonite hills naar de 24 (daar hebben we wel enkele uurtjes voor nodig met veel stops), en dan als avond uitje nog naar Factory Butte en Moonscape overlook te rijden. En dan is het wel handig om in Caineville te slapen ipv Torrey. Minder heen en weer rijden om dan de volgende dag 's morgens te wandelen langs de Grand Wash Trail (vanaf de UT24) om vervolgens via de Scenic drive naar Torrey te rijden en dan de UT12 op.
er heen rijden, inderdaad. hebben we al eens gedaan hoor, is een erg leuke omgeving om dirt roads te rijden.
En naar de moonscape overlook natuurlijk.
Is volgens mij een relatief kort uitje, ideaal om de dag af te sluiten.
Mijn plan voor die dag is rond de middag vanaf de interstate over de baker ranch road naar Cathedral valley te rijden, via de betonite hills naar de 24 (daar hebben we wel enkele uurtjes voor nodig met veel stops), en dan als avond uitje nog naar Factory Butte en Moonscape overlook te rijden. En dan is het wel handig om in Caineville te slapen ipv Torrey. Minder heen en weer rijden om dan de volgende dag 's morgens te wandelen langs de Grand Wash Trail (vanaf de UT24) om vervolgens via de Scenic drive naar Torrey te rijden en dan de UT12 op.
Klinkt als een goed plan. Zijn jullie al eens eerder naar Moonscape Overlook geweest? Is dat goed te bereiken? Ik heb een Full size SUV gereserveerd, maar het is maar de vraag of er 4WD bij zit.
Thanks, gaan die ouwe eens mooie plaatsen laten zien!bedeve schreef:Da's een pracht rondje voor gouden vader - zoon momenten !
Heel veel plezier .
\
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik heb ook een standard SUV geboekt en plan daar toch heel wat toeren mee uit te halen. Meestal zijn die toch minstens AWD en het belangrijkste een beetje clearance en meestal ook een reserveband.
Nog niet bij moonscape geweest maar wij hebben wel al de dirt road van factory butte gereden tot de weg te slecht is, wat na de afslag naar moonscape was (dat kende ik toen nog niet). Ik denk dat het in goede omstandigheden goed te doen is. zie reisverslagen Kalaman, ik denk dat het zeer de moeite is!
Nog niet bij moonscape geweest maar wij hebben wel al de dirt road van factory butte gereden tot de weg te slecht is, wat na de afslag naar moonscape was (dat kende ik toen nog niet). Ik denk dat het in goede omstandigheden goed te doen is. zie reisverslagen Kalaman, ik denk dat het zeer de moeite is!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Standard SUV zou ik maar niet op rekenen dat die AWD zijn...
Mijn standard SUV's (5x gehuurd) hadden meestal geen 4WD inderdaad, soms wel 2WD. Full Size SUV wel wat vaker. Maar het is mazzel hebben. Ik huur in LA bij Alamo, meestal wel veel keuze.
Voor het eerst ook Skip the Counter proberen. Ben benieuwd.
@Tipsy; had het verslag van Kalaman gelezen inderdaad. Toch nog wel wat twijfels erover, zeker in maart. We zullen wel zien, bekijk ter plaatse of het doenbaar is.
Voor het eerst ook Skip the Counter proberen. Ben benieuwd.
@Tipsy; had het verslag van Kalaman gelezen inderdaad. Toch nog wel wat twijfels erover, zeker in maart. We zullen wel zien, bekijk ter plaatse of het doenbaar is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Zijn er mensen met ervaringen bij Lees Ferry? Is dat de moeite waard en hoeveel tijd zou je daar voor uit moeten trekken?
Sinds een paar dagen is de optie om Maswik Lodge South te boeken er weer bij gekomen. Blijkbaar zijn de (of een deel van) verbouwingen klaar. Maswik North dus maar geannuleerd en verblijven we in South. Scheelt toch $140!Martin & Marianne schreef: ↑01 aug 2018, 09:07Ik zie dat ze de Maswik Lodge South gaan verbouwen; die goedkope optie vervalt dus.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Almere vak V
- Amerika-expert
Mooi man!! Je hebt me op een idee gebracht. Ik ga is kijken of ik die ouwe van me mee kan slepen langs een paar basketball, hockey en football wedstrijden en m ondertussen ook nog wat laten zien.
Weinig spannends aan. Je loopt direct door naar de garage. Voor de vorm kan je een greeter vragen uit welke rij je moet/mag kiezen. Je huurt bij Alamo in LA. Beetje afhankelijk van de locatie heb je keus in overvloed. Meestal kan je vantevoren thuis al bepalen wat je voorkeur heeft. Begrijp dat je een fullsize (FFAR??) hebt gehuurd. Dan zal er 9 van de 10 keer een GMC Yukon, Nissan Armada, Toyota Sequoia, Chevy Tahoe of een Ford Expedition uitrollen. Dan is het voor ons vooral kijken hoe is de binnenkant, opties, aantal miles. Je koffers er in gooien en rijden maar.
Dan zal ik je maar meteen uit de droom helpen Tipsy. De kans dat je een standard AWD/4WD gaat aantreffen is ongeveer 0,01%. Eigenlijk is dit bij alle standard, midsize en vaak bij alle 5 passenger SUVs hoogst ongebruikelijk. Deze auto's worden allemaal aangeduid met CFAR/IFAR/SWAR/SFAR/RRAR.
Vaak tref je AWD/4WD aan op de 7 passenger standard, de large, fullsize of premium. Allemaal aangeduid met FRAR/FFAR/PFAR.
Mocht er op je huurovereenkomst niet 1 van de 3 laatstgenoemde codes staan, dan zou ik of je toeren aanpassen, of je huurovereenkomst...
Ik weet niet wanneer je wilt huren. Maar bij Hertz op dit moment heb ik voor de meivakantie geen prijsverschil tussen SFAR en een FFAR. En voor een PFAR betaal je slechts €20 meer.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Afgelopen september nog geweest, zie ons verslag en dan op dag 10.
Tja, is het de moeite waard? Dat is voor iedereen anders. Het heeft een stukje geschiedenis en wij wilden het graag eens zien. Je komt er op het waterniveau van de Colorado River. Rekening houdend met de temperatuur kan je er meerdere wandelingen doen (kort/lang), er staan nog een stel oude ruïnes.
Onderweg er naar toe kun je even kijken bij de balancerende rotsen langs de toegangsweg.
En er is een (lastige?/klimmen/klauteren) wandeling te doen, de Cathedral Wash Trail, hierbij loopt men tussen rotswanden door in circa 2 kilometer naar de Colorado River.
Het gebied behoort tot de Glen Canyon National Recreation Area, dus de Amerikaanse parkenpas is er geldig.
Als je er alleen heengaat om even te kijken en de benen te strekken, dan kan je dat binnen een uur doen.
Zowiezo kan je bij de 2 Navajo bruggen kijken aan beide kanten, aan de westkant is een bezoekerscentrum (Navajo Bridge Interpretive Center).
Thanks Marco, leuk verslag! Qua temperatuur zal het in maart wel meevallen. Ik heb laatst een podcast geluisterd over de geschiedenis van Lees Ferry, erg interessant. Vandaar dat het mijn interesse wekte. We gaan het opnemen in de route!
Leuk! Ja, wij gaan ook een wedstrijd van de Lakers meepakken. Toch een kans om Lebron te zien spelen. Sjieke kaartjes kunnen bemachtigen.
Aangaande de skip te counter: Nee het zal niet zozeer spannend zijn, al hoor ik ook verhalen van mensen waarbij het om de een of andere reden niet lukte. Ben dus vooral benieuwd. Ik heb wel via een broker geboekt (idd FFAR). Ik hoop zelf op een GMC, al vind ik de Ford ook mooi. Maar als het inderdaad zo makkelijk is dan is dat voor mij een reden om altijd Alamo te boeken (wil nu nog wel eens vreemd gaan naar Dollar als het prijsverschil de moeite waard is).
Almere vak V schreef: ↑30 jan 2019, 11:16Mooi man!! Je hebt me op een idee gebracht. Ik ga is kijken of ik die ouwe van me mee kan slepen langs een paar basketball, hockey en football wedstrijden en m ondertussen ook nog wat laten zien.
Leuk! Ja, wij gaan ook een wedstrijd van de Lakers meepakken. Toch een kans om Lebron te zien spelen. Sjieke kaartjes kunnen bemachtigen.
Aangaande de skip te counter: Nee het zal niet zozeer spannend zijn, al hoor ik ook verhalen van mensen waarbij het om de een of andere reden niet lukte. Ben dus vooral benieuwd. Ik heb wel via een broker geboekt (idd FFAR). Ik hoop zelf op een GMC, al vind ik de Ford ook mooi. Maar als het inderdaad zo makkelijk is dan is dat voor mij een reden om altijd Alamo te boeken (wil nu nog wel eens vreemd gaan naar Dollar als het prijsverschil de moeite waard is).
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben de laatste keer gewoon naar zo'n greeter gelopen en heb hem 10 of 20 dollar in z'n handen gedrukt met de vraag hoe het met hem ging en of er nog wat moois stond. Overigens heb ik hem wel eerst m'n papiertje laten zien dat ik een SUV gehuurd had. Kreeg toch een limited edition jeep cherokee mee met heel veel functies. Je kan het altijd proberen of in ieder geval aangeven dat je 4wd zoekt tegen zo'n gast.Voor het eerst ook Skip the Counter proberen. Ben benieuwd.
Instappen, even alles bekijken hoe zo'n bak ook alweer start, naar het uitrijdhokje rijden, barcode van de skip the counter laten scannen en even zeggen dat het van rob the greeter de juiste auto is en gaan met die banaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3250 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties