Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bijkomende kosten KLM/Delta.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Bijkomende kosten KLM/Delta.
@Vito; comfort+ zat zelfs op >1300 euro...
@RoelB; ik had gekeken naar data in juni 2019. Eergisteren was de meerprijs voor Main Cabin nog 260 euro, gisteren was dat al 495 euro terwijl de basic economy gelijk was gebleven op 382 euro.
Als ik de bagagekosten erbij tel (bij basic economy) kom ik op prijzen die ik voorheen ook altijd wel kon vinden. Ik betaalde (10x in periode 2008 tot 2018) meestal zo'n 450 tot 550 (max) voor een retourtje BRU-ATL of DUS-ATL (incl "gratis" koffer en kiezen van een zitplaats). 480 incl bagage lijkt mij dus niet echt een foutieve fair prijs. Ik zal hem wel gaan boeken want het is zeker geen slechte prijs voor een vlucht uitgevoerd door Delta. Het enige wat mij nog tegenhield was het niet kunnen kiezen van de zitplaats (zelfs niet tegen meerprijs of je moet al kiezen voor Main cabin voor 495 extra...). Ik reis altijd met mijn vrouw en op zo'n lange vlucht zit je toch liever samen (wij wel in ieder geval).
Daarbij vind ik het wel een trieste ontwikkeling dat de "gewone" maatschappijen (KLM, Delta enz) zich steeds meer gaan gedragen als budget maatschappijen en ook al extra gaan rekenen voor het kiezen van een plaats. Nogmaals; het aanbieden van een kaal tarief voor reizigers zonder bagage vind ik wel een goede zaak (dan is 382 een prima prijs).
Wat het kiezen van een plaats betreft; begreep ik het goed uit een van je posts dat dit wel (gratis in combinatie met basic economy) mogelijk is bij het online inchecken 24 uur voor vertrek?
@RoelB; ik had gekeken naar data in juni 2019. Eergisteren was de meerprijs voor Main Cabin nog 260 euro, gisteren was dat al 495 euro terwijl de basic economy gelijk was gebleven op 382 euro.
Als ik de bagagekosten erbij tel (bij basic economy) kom ik op prijzen die ik voorheen ook altijd wel kon vinden. Ik betaalde (10x in periode 2008 tot 2018) meestal zo'n 450 tot 550 (max) voor een retourtje BRU-ATL of DUS-ATL (incl "gratis" koffer en kiezen van een zitplaats). 480 incl bagage lijkt mij dus niet echt een foutieve fair prijs. Ik zal hem wel gaan boeken want het is zeker geen slechte prijs voor een vlucht uitgevoerd door Delta. Het enige wat mij nog tegenhield was het niet kunnen kiezen van de zitplaats (zelfs niet tegen meerprijs of je moet al kiezen voor Main cabin voor 495 extra...). Ik reis altijd met mijn vrouw en op zo'n lange vlucht zit je toch liever samen (wij wel in ieder geval).
Daarbij vind ik het wel een trieste ontwikkeling dat de "gewone" maatschappijen (KLM, Delta enz) zich steeds meer gaan gedragen als budget maatschappijen en ook al extra gaan rekenen voor het kiezen van een plaats. Nogmaals; het aanbieden van een kaal tarief voor reizigers zonder bagage vind ik wel een goede zaak (dan is 382 een prima prijs).
Wat het kiezen van een plaats betreft; begreep ik het goed uit een van je posts dat dit wel (gratis in combinatie met basic economy) mogelijk is bij het online inchecken 24 uur voor vertrek?
No guts, no glory!
Ik ben het met je eens hoor, suffe intwikkeling.
Je kunt kijken of je de vlucht op een KL (074) ticket kunt boeken. Dan krihg je de KL light voorwaarden en heb je op een Delta vlucht blijkbaar niet de basic economy beperking van stoelselectie.
En inderdaad, vanaf 24 uur voor vertrek kun je gewoon inchecken en een stoel selecteren.
Je kunt kijken of je de vlucht op een KL (074) ticket kunt boeken. Dan krihg je de KL light voorwaarden en heb je op een Delta vlucht blijkbaar niet de basic economy beperking van stoelselectie.
En inderdaad, vanaf 24 uur voor vertrek kun je gewoon inchecken en een stoel selecteren.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
KLM moet je goed in de gaten houden. Ik heb een ticket geboekt waarbij ik heen op NY vlieg en terug naar Amsterdam vanaf Washington. KLM zet je dan automatisch in het Light tarief, want ze kunnen de afhandeling van de koffers niet garanderen. Maar, zeiden ze, als de vluchten door KLM worden uitgevoerd, dan kan ik wel koffers bijboeken. Ja fantastische argumenten van de klantenservice
Goed daar komt dus met flying blue per persoon 80 euro aan kofferkosten bij.
Het staat ook op de website overigens, maar je moet wel even zoeken.

Het staat ook op de website overigens, maar je moet wel even zoeken.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Argument van de afhandeling van de koffers is bullshit. Zij hoeven je koffers toch niet van NY naar Washington te brengen. Dat doe je toch zelf? Dat is echt een onzin argument in mijn ogen. Wij vliegen Las Vegas heen en vanaf Portland terug. Was hetzelfde (onzin) verhaal.
Ik heb om deze reden bij Delta geboekt. De vluchten worden ook uitgevoerd door Delta en bij hun kun je op een multicity wel gewoon Main cabin (dus incl bagage en stoelkeuze) kiezen. Het zijn precies dezelfde vluchten als bij KLM. Ook als de vlucht wordt uitgevoerd door KLM kun je bij Delta wel gewoon op die manier boeken. Blijft stom van KLM
Ik heb om deze reden bij Delta geboekt. De vluchten worden ook uitgevoerd door Delta en bij hun kun je op een multicity wel gewoon Main cabin (dus incl bagage en stoelkeuze) kiezen. Het zijn precies dezelfde vluchten als bij KLM. Ook als de vlucht wordt uitgevoerd door KLM kun je bij Delta wel gewoon op die manier boeken. Blijft stom van KLM

Dat is inderdaad totale kwats. Laat me raden: dit is je vast verteld via een social media kanaal, niet telefonisch?
Probleem is dat de online boekingsengine van KLM gewoon slecht is, en niet altijd de tariefkeuze geeft tussen een unbundled en een nornaal tarief, terwijl ze dat wel beloven. De Air France website doet dan dan wel weer goed en je hebt exact dezelfde inventory. Bij Delta heb je alle flexibiliteit en kun je zelfs op specifieke fare classes zoeken, maar heb je mogelijk niet exact dezelfde inventory en fares, vaak wel, maar niet altijd.
Telefonisch of via een travel agent boeken kan ook altijd en dan heb je ook alle vrijheid, maar betaal je bij KLM helaas nog een toeslag, zelfs als je het online niet zelf kunt regelen.
Probleem is dat de online boekingsengine van KLM gewoon slecht is, en niet altijd de tariefkeuze geeft tussen een unbundled en een nornaal tarief, terwijl ze dat wel beloven. De Air France website doet dan dan wel weer goed en je hebt exact dezelfde inventory. Bij Delta heb je alle flexibiliteit en kun je zelfs op specifieke fare classes zoeken, maar heb je mogelijk niet exact dezelfde inventory en fares, vaak wel, maar niet altijd.
Telefonisch of via een travel agent boeken kan ook altijd en dan heb je ook alle vrijheid, maar betaal je bij KLM helaas nog een toeslag, zelfs als je het online niet zelf kunt regelen.
-
- Amerikafan
Ja inderdaad via Whatsapp en FB messenger. Ik heb het nu wel geboekt, maar een volgende keer is KLM niet meer mijn eerste keus. 

Dat social nedia kanaal is gewoon waardeloos. Ik heb ook alleen maar negatieve ervaringen daarmee. Heb het idee dat daar echt alleen mensen van niveau ingehuurde student zitten. Gewoon even bellen, dan is het ook direct geregeld en krijg je ook iemand te spreken die het wel snapt. Helaas wat mij betreft, maar gosd, het is wel de praktijk. In deze vorm kan KLM beter stoppen met die support kanalen, want het levert volgens mij alleen maar frustratie op.
-
- Amerikafan
Ik ga inderdaad maar eens bellen, misschien kunnen ze nog iets voor me betekenen.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik ben bang dat ze daar niets meer aan gaan doen....... 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Met de KLM bellen is zinloos. Kunnen niks en sterker nog, krijg steeds vaker het idee dat ze ook niks willen. Vlieg zakelijk daarom ook bijna altijd met Delta. In het begin als we wat moesten veranderen belden ze op mn werk vaak met Delta in Nederland. Ik weet niet of je daar dezelfde (KLM) mensen aan de lijn krijgt. Maar ook daar was het vaak kan of wil niks. Inmiddels bellen ze bij ons altijd met Delta in Amerika. 99 van de 100 keer met een meer dan uitstekende oplossing.Aurora schreef:Ik ga inderdaad maar eens bellen, misschien kunnen ze nog iets voor me betekenen.
Wij weten in dit land echt niet wat service is...
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, er wordt bij DL veel beter meegedacht en uitzonderingen op de regels gemaakt. Maar voor een gewone reservering kun je prima bellen naar KL. Ook voor rerouting bjj schedule changes of cancellations gaat dat prima. Maar zodra er afgeweken moet worden van de regels ben je minder goed bij ze af.
Klopt, ik heb met "Delta" in Nederland gebeld vorig jaar nav die vlucht die eruit gehaald was en veranderd in een ongunstige overstap.
Ik heb toen zelf opgezocht welke overstap ik wou en gebeld. Dit is prima afgehandeld en ik kreeg toen tickets uitgegeven door KLM (ik wist toen nog niet dat als je Delta in Nederland belt je KLM belt).
Maar dit betrof een "standaard" handeling.
Ik heb toen zelf opgezocht welke overstap ik wou en gebeld. Dit is prima afgehandeld en ik kreeg toen tickets uitgegeven door KLM (ik wist toen nog niet dat als je Delta in Nederland belt je KLM belt).
Maar dit betrof een "standaard" handeling.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
Nou jullie hadden gelijk. De service van KLM is ver te zoeken. Die zijn een klant kwijt 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik kan je verzekeren dat er geen ingehuurde studenten zitten bij de social media van KLM. Ze snappen het allemaal heel goed. Ze krijgen namelijk een uitgebreide opleiding van een aantal weken voordat ze ook maar zelfstandig berichten mogen beantwoorden en boekingen mogen doen.roelb schreef:Dat social media kanaal is gewoon waardeloos. Ik heb ook alleen maar negatieve ervaringen daarmee. Heb het idee dat daar echt alleen mensen van niveau ingehuurde student zitten. Gewoon even bellen, dan is het ook direct geregeld en krijg je ook iemand te spreken die het wel snapt.
Ze krijgen wekelijks 170.000 (!!) berichten via social media binnen waarbij het over het algemeen 4 soorten mensen zijn die klagen:
A. Mensen die denken dat er speciaal voor hun wel een uitzondering op de regels kan worden gemaakt (want zijn zijn vast de enigen die dat willen)
B. BN ers die vinden dat zij een voorkeursbehandeling moeten krijgen.
C. Mensen die niet goed lezen als ze boeken en dan de KLM de schuld geven.
D. Mensen die echt een gegronde klacht hebben.
Daarbij wordt vergeten dat als een medewerker van de regels afwijkt, hij/zij zich moet verantwoorden tegenover de baas. Regels zijn niet voor niets regels. Natuurlijk kun je proberen of er iets mogelijk is, maar gaan klagen als je je zin niet krijgt en dan de social media agent de schuld geven vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig.
Laatst gewijzigd door vana op 24 jan 2019, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Helemaal eens met de bovenstaande reactie. Ik ben altijd keurig geholpen op social media door KLM. Ook door Delta, Icelandair en BA.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
Helaas zijn mijn ervaringen niet goed met hen. En ik heb zelf jaren op een klantenservice gewerkt dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Je hebt klantenservice en klantenservice.
In mijn geval stoort het mij dat KLM vooraf aan het boeken niet volledige informatie heeft gegeven op een vraag die ik heb gesteld. Ik heb op basis van hun antwoord geboekt en nu blijkt dat hun partners het anders doen. Dat is zuur. Maar goed, ze hebben hun geld al binnen en ik ben het kwijt. Mijn fout.
In mijn geval stoort het mij dat KLM vooraf aan het boeken niet volledige informatie heeft gegeven op een vraag die ik heb gesteld. Ik heb op basis van hun antwoord geboekt en nu blijkt dat hun partners het anders doen. Dat is zuur. Maar goed, ze hebben hun geld al binnen en ik ben het kwijt. Mijn fout.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Honderd procent eens met Vana. Ik heb jarenlang voor de sociale media van KLM gewerkt (zowel als social media agent als trainer) en ken het klappen van de zweep nogal een beetje. Natuurlijk kan er wel eens echt een klacht tussen zitten die niet opgelost kan worden, maar je kunt er van uit gaan dat er géén goedkope stagiaires of ingehuurde studenten zitten, maar een groot team van zeer hardwerkende mensen met veel kennis van zaken. Ik werk er nu al een tijd niet meer, maar het kan me nog altijd raken als mensen die indruk hebben, juist omdat ik m'n hart en ziel in dat werk heb gestopt, het was een fantastische baan.
En vanuit mijn eigen ervaring een kleine tip aan wie het wil weten: De medewerkers van het sociale team kunnen veel meer betekenen, zijn veel meer een one stop shop, dan degenen aan de telefoon. Zij kunnen ook veel, maar hebben meer beperkingen. Via social media zou je in principe effectiever geholpen kunnen worden.
En vanuit mijn eigen ervaring een kleine tip aan wie het wil weten: De medewerkers van het sociale team kunnen veel meer betekenen, zijn veel meer een one stop shop, dan degenen aan de telefoon. Zij kunnen ook veel, maar hebben meer beperkingen. Via social media zou je in principe effectiever geholpen kunnen worden.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Almere vak V
- Amerika-expert
En hier gaat het wat mij betreft dus mis. Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen bevoegdheden?? Mensen die keurig bellen krijgen dus minder oplossingen geboden begrijp ik dan mensen die reageren via social media. Oftewel ik bel netjes en heb pech. Of ik schrijf #klm is een kutbedrijf en dan word ik wel geholpen.Georgie schreef:En vanuit mijn eigen ervaring een kleine tip aan wie het wil weten: De medewerkers van het sociale team kunnen veel meer betekenen, zijn veel meer een one stop shop, dan degenen aan de telefoon. Zij kunnen ook veel, maar hebben meer beperkingen. Via social media zou je in principe effectiever geholpen kunnen worden.
Raar, dat de maatschappij steeds verder aan het verhufteren is...
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Nee dan begrijp je het verkeerd. Sowieso werkt die hashtag niet, daar wordt niet op gereageerd, louter wanneer je zelf een bericht op hun pagina schrijft (dan wel openbaar, dan wel privé).
Maar via de telefoon kom je bij het call center terecht waar heeeeeel veel in het boekingssysteem staat maar niet alles via die exacte afdeling kan. Via social kan dat iets makkelijker met meer lijntjes, zoals bijvoorbeeld de lost and found. Zodoende.
Maar verder geef ik geen kijkje in de keuken natuurlijk, dat is niet erg gepast als oud werknemer.
Maar via de telefoon kom je bij het call center terecht waar heeeeeel veel in het boekingssysteem staat maar niet alles via die exacte afdeling kan. Via social kan dat iets makkelijker met meer lijntjes, zoals bijvoorbeeld de lost and found. Zodoende.
Maar verder geef ik geen kijkje in de keuken natuurlijk, dat is niet erg gepast als oud werknemer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
- Amerikafan
Nou ik heb nu via Twitter, Whatsapp en e-mail contact gehad en telkens krijg ik een knip en plak antwoord en geen antwoord op mijn vraag. Er wordt niet eens de moeite gedaan om je vraag te lezen en dit is me al vaker overkomen bij KLM. Een simpele vraag wordt niet inhoudelijk beantwoord. Dan kun je mensen nog zoveel trainen, maar misschien moeten ze een cursus begrijpend lezen en inhoudelijk antwoorden volgen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3223 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-