Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoek aan The Everglades / airboat tours.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bezoek aan The Everglades / airboat tours.
Hallo,
in april gaan we oa naar The everglades.
We hebben voorlopig een hotel geboekt in Homestead.
Ik veronderstel dat de beste manier om Everglades te bezoeken van daaruit de State Highway 9336 te nemen richting Ernest F coe visitor center ?
Hoewel ik zie dat al die Airboat tours op de andere weg liggen, nl die meer naar boven, de route 41.
Wil dat zeggen dat de State Highway 9336 NIET de juiste weg is om te nemen ?
We moeten dan wellicht het meer noordelijk gelegen gebied hebben ?
Ik zag nu ook foto's van het Big Cypress national preserve. Ziet er ook echt mooi uit.
Is dit te combineren op 1 dag ?
Nadien moeten we richting Cape Canaveral.
Wel even rijden dus.
Bedankt voor de tips !
in april gaan we oa naar The everglades.
We hebben voorlopig een hotel geboekt in Homestead.
Ik veronderstel dat de beste manier om Everglades te bezoeken van daaruit de State Highway 9336 te nemen richting Ernest F coe visitor center ?
Hoewel ik zie dat al die Airboat tours op de andere weg liggen, nl die meer naar boven, de route 41.
Wil dat zeggen dat de State Highway 9336 NIET de juiste weg is om te nemen ?
We moeten dan wellicht het meer noordelijk gelegen gebied hebben ?
Ik zag nu ook foto's van het Big Cypress national preserve. Ziet er ook echt mooi uit.
Is dit te combineren op 1 dag ?
Nadien moeten we richting Cape Canaveral.
Wel even rijden dus.
Bedankt voor de tips !
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: everglades
Je kunt ook overnachten in Everglades city, (daar kun je in ieder geval ook airboattours doen), en dan het park bezoeken bij Shark Valley. Daarna kun je dan doorrijden richting Cape Canaveral. Ik denk dat het in tijd niet uitmaakt met overnachten in Homestead, vooropgesteld dat je op de dag na overnachting het bezoek aan de Everglades had gepland.
-
- Amerika-ontdekker
dank je wel voor de feedback !
het is dus weldegelijk de baan tussen Everglade City & Shark Valley visitor center die we moeten hebben ?
Niet zozeer het meer zuidelijke deel van de Everglades ?
Komende van de Keys, slapen we dan niet best nabij Kendale Lakes om dan de dag nadien via Carnestown naar boven te rijden richting Cocoa beach ?
het is dus weldegelijk de baan tussen Everglade City & Shark Valley visitor center die we moeten hebben ?
Niet zozeer het meer zuidelijke deel van de Everglades ?
Komende van de Keys, slapen we dan niet best nabij Kendale Lakes om dan de dag nadien via Carnestown naar boven te rijden richting Cocoa beach ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Je komt dus van de Keys en gaat daarna naar Cocoa Beach?
Dan zou ik zeker het gedeelte bij Homestead kiezen. Je kunt daar de Anhinga trail nemen en nog meerdere.
De airboattours zijn sowieso niet in het NP.
Die zijn daar niet toegestaan. Langs de 41 zijn ze erg massaal en imo weinig aan. Bij Everglades City vind ik het wel een aanrader maar dat is echt wel ver om als je naar Cocoa Beach wilt.
Dan zou ik zeker het gedeelte bij Homestead kiezen. Je kunt daar de Anhinga trail nemen en nog meerdere.
De airboattours zijn sowieso niet in het NP.
Die zijn daar niet toegestaan. Langs de 41 zijn ze erg massaal en imo weinig aan. Bij Everglades City vind ik het wel een aanrader maar dat is echt wel ver om als je naar Cocoa Beach wilt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hebben een keer met een pas die we hadden een aantal airboat tours gedaan waaronder die bij Everglades Alligator Farm. Dat is aan de Homestead kant, niet ver van de ingang van het Everglades NP/Anhinga Trail. En die laatste zou ik sowieso doen.
De airboat tour bij Everglades Alligator Farm was niet de beste die ik gedaan heb maar best ok, en er is daar een hoop te zien. Makkelijk te rijden vanuit Homestead, dus misschien een idee voor jullie?
De airboat tour bij Everglades Alligator Farm was niet de beste die ik gedaan heb maar best ok, en er is daar een hoop te zien. Makkelijk te rijden vanuit Homestead, dus misschien een idee voor jullie?
-
- Amerika-ontdekker
Iemand echt enthousiast over de airboat tour die hij/zij deed ?
Uiteindelijk zijn de afstanden niet zo enorm.
Ik wil wel heel graag t mooiste deel zien.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben een airboat tour gedaan in Everglades City bij Captain Jack en wij waren enthousiast hierover.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Je route is niet erg logisch om even heen en weer naar Everglades City te gaanchantal1975 schreef:Iemand echt enthousiast over de airboat tour die hij/zij deed ?

En Big Cypress is leuk, Shark Valley ook, de loop road daar ook… keuzes keuzes.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij deden een prive tour met Down South, over wat blijkbaar het echte deel van de Everglades is ; de River of Grass
http://www.downsouthairboattours.com/
Diezelfde dag deden we ook de onverharde loop road en nog een aantal andere kleinere wandelingen en stops. was een topdagje
(2018 reisverslag via link hieronder)
http://www.downsouthairboattours.com/
Diezelfde dag deden we ook de onverharde loop road en nog een aantal andere kleinere wandelingen en stops. was een topdagje

(2018 reisverslag via link hieronder)
-
- Amerika-expert
Wij hebben verschillende airboattours gemaakt maar die van Everglades City Airboattours sprong er wel uit.
Kleinschalige boten met max 6 personen. Je krijgt een koptelefoon en microfoon en hebt alle gelegenheid om dingen te vragen aan de gids, die overigens ook veel vertelt.
Leuke route ook door de mangrovebossen, persoonlijk vind ik dat mooier dan over platgevaren sawgrass.
Kleinschalige boten met max 6 personen. Je krijgt een koptelefoon en microfoon en hebt alle gelegenheid om dingen te vragen aan de gids, die overigens ook veel vertelt.
Leuke route ook door de mangrovebossen, persoonlijk vind ik dat mooier dan over platgevaren sawgrass.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Bezoek aan The Everglades / airboat tours.
Wat een fijne info allemaal! dankjulliewel!
Ook ik zoek nog een overnachting rond the everglades inclusief een airboattour die nite te massaal is, we hebben alleen de natuur en de airbouat nodig, verder geen extras. We komen vroeg in de ochtend vanuit Sarasota waarna een overnachting rond de Everglades om de volgende dag door te rijden naar key west. Wat raden jullie mij aan via overnachting en tour?
ps Eerder al eens een airboattour onder kissimee gedaan, Cypress Lake.. maar wil nu graag de mangrove in
Ook ik zoek nog een overnachting rond the everglades inclusief een airboattour die nite te massaal is, we hebben alleen de natuur en de airbouat nodig, verder geen extras. We komen vroeg in de ochtend vanuit Sarasota waarna een overnachting rond de Everglades om de volgende dag door te rijden naar key west. Wat raden jullie mij aan via overnachting en tour?
ps Eerder al eens een airboattour onder kissimee gedaan, Cypress Lake.. maar wil nu graag de mangrove in
-
- Amerika-expert
Als je de mangrove in wilt zou ik zeker bij Everglades City gaan. En het gelijknamige EC Airboattours is daar een aanrader 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Top dankjewel! en als ik vanuit een overnachting in fort meyers kom en na de Everglades naar Key west wil, zou ik dan beter kunnen overnachten in Homestead of beter ergens anders? Het gaat om 1 overnachting
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Homestead is een prima plek om te overnachten als je de volgende dag naar de Keys gaat. Evt kun je nog de Anhingha Trail doen.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
top tnx voor de tip.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5876 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71
-