Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelen Many Glacier, Glacier NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
CanadUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wandelen Many Glacier, Glacier NP

Bericht door CanadUSA »

Tijdens onze vakantie kamperen we dit jaar 4 dagen in het Glacier NP; St Mary Campground met een RV 31ft.
De bedoeling is om een aantal wandel tochten te maken rondom many Glacier; Grinnel Glacier, Swiftcurrent pass, Ptarmigan tunnel
Bij het Swiftmotor Inn zijn een aantal parkeerplaatsen maar via google maps lijkt het dat dit alleen voor auto's toegankelijk is.

weet iemand of je hier ook een grote camper kunt parkeren?
1994 Canada Rockies
1997 USA Washington
1999 USA Roadtour Southwest
2001 Canada Roadtour Rockies + Yellowstone
2003 USA Roadtour Southwest + Yellowstone
2017 Canada Roadtour + Yellowstone met tieners
2019 Canada Roadtour Rockies + Yellowstone met tieners
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wandelen Many Glacier, Glacier NP

Bericht door BonnyR »

https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... lacier.htm
Hier is misschien ook wat info te vinden. Op Tripadvosir zag ik een oud bericht dat er ook "grotere" parkeerplekken zijn. Maar dat stamt uit 2015. Meeste parken zijn toch wel ingericht op bezoekers met campers, dus het lijkt me dat je eregens in de buurt zou moeten kunnen parkeren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij waren in 2017 en 2018 in Many Glacier (wel met de auto, ik heb geen ervaring met een camper)
Op de parking bij Swiftcurrent Motor Inn heb ik geen campers zien staan.
Iets meer terug is er wel een picknick area, daar stonden wel campers.
https://www.google.be/maps/place/Swiftc ... 2191?hl=nl
Achter het Many Glacier hotel is ook nog een parkeerplaats. Geen idee als daar wel campers op kunnen.

Veel parkeerplaats is er niet. Zorg dat je er vroeg bent. Vanaf 8 u staat er al een kleine file om het park in te geraken. Wat later kan het zelfs zijn dat er enkel een voertuig binnen mag als een ander voertuig het park verlaat.

Een andere mogelijkheid is de shuttle van St Mary Visitor Center naar Swiftcurrent/Many Glacier.
http://www.glaciernationalparklodges.co ... /shuttles/

Bij Two Medicine is het ook erg mooi. Maar ook daar zag ik niet veel parkeergelegenheid.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Veel parkeerplaats is er niet. Zorg dat je er vroeg bent. Vanaf 8 u staat er al een kleine file om het park in te geraken. Wat later kan het zelfs zijn dat er enkel een voertuig binnen mag als een ander voertuig het park verlaat.
Wat zou jij aanraden qua tijden, mochten we geen plek kunnen bemachtigen op Many Glacier?
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

ingrid14 schreef:Achter het Many Glacier hotel is ook nog een parkeerplaats. Geen idee als daar wel campers op kunnen.
Ik heb op die parkeerplaats afgelopen zomer geen campers gezien. Wij kwamen om tien uur ‘s morgens aan en toen was ook deze parkeerplaats al helemaal vol. Na drie rondjes hadden we geluk met een plekje. Ik denk dat je de meeste kans hebt op het parkeerterrein bij de Grinnell Glacier Trailhead als je vroeg bent. Het grote parkeerterrein voor de Swiftcurrent Motor Inn lijkt me toch ook wel een optie. Wij sliepen daar in een van de motelblokken en die hadden eigen parkeerplaatsen, dus het grote parkeerterrein is echt voor day use.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik zou zorgen dat ik er voor 8u ben.
Dat is trouwens ook handig aangezien jullie lange wandelingen willen doen.

Het parkeerterrein aan het Grinnell Glacier Trailhead daar heb ik de locatie in Google van gepost hierboven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer