Wij gaan deze zomer (juli) naar Amerika met onze drie kids. De vlucht is al geboekt, we vliegen op Los Angeles en hebben 19 nachten.
Ik heb hier al veel tips en advies gelezen en op basis daarvan een route uitgestippeld. Maar ik twijfel heel hard of mijn alternatieve route, in de andere richting) niet beter is. Ik hoor graag jullie comments! Nota: onze kids zijn 6, 11 en 13 en hopen wel zo nu en dan eens een paar uur in een zwembad te kunnen duiken
ROUTE A
dag 1: aankomst in LA 19u30 -- overnachting vlakbij luchthaven
dag 2: van LA naar Grand Canyon = stevig stukje rijden maar met jetlag hoop ik dat de kids in de namiddag een dutje kunnen doen in de auto
dag 3: Grand Canyon
dag 4: van Grand Canyon naar Page
dag 5: Page
dag 6: van Page naar Zion
dag 7: van Zion naar Mesquite (eerst Zion bezoeken en dan door tot Mesquite: even uitrusten aan hotel met zwembad)
dag 8: bezoek aan Valley of Fire
dag 9: van Mesquite naar Las Vegas
dag 10: van Las Vegas naar Mammoth Lakes
dag 11: van Mammoth Lakes naar Yosemite via Tioga pas
dag 12: Yosemite
dag 13: van Yosemite naar San Fransisco
dag 14: San Fransisco
dag 15: San Fransisco
dag 16: van San Fransisco naar Pismo Beach (onderweg stop in Monterey en Carmel)
dag 17: van Pismo Beach naar LA
dag 18: LA
dag 19: Universal Studios
dag 20: huiswaarts
Mijn buikgevoel zegt me echter dat de rit in omgekeerde volgorde meer sense maakt...
ROUTE B:
dag 1: aankomst in LA 19u30 -- overnachting vlakbij luchthaven
dag 2: van LA naar Pismo Beach (onderweg bezoek aan Santa Barbara)
dag 3: van Pismo Beach naar San Fransisco (onderweg bezoek aan Monterey en Carmel)
dag 4: San Fransisco
dag 5: van San Fransisco naar Yosemite
dag 6: Yosemite
dag 7: van Yosemite naar Mammoth Lakes via Tioga pas
dag 8: van Mammoth Lakes naar Las Vegas
dag 9: van Las Vegas naar Mesquite, met onderweg bezoek aan Valley of Fire
dag 10: van Mesquite naar Zion
dag 11: Zion
dag 12: van Zion naar Page
dag 13: Page
dag 14: van Page naar Grand Canyon
dag 15: Grand Canyon
dag 16: van Grand Canyon naar ? (tussenstop tussen GC en LA)
dag 17: van ? naar LA
dag 18: LA
dag 19: Universal Studios
dag 20: huiswaarts
Ik heb in mijn planning Las Vegas proberen te vermijden op vrij, zat of zon. Vandaar dat route A nog andere verschillen heeft dan route B.
Alle tips zijn welkom! Ik ben zelf al in deze streek geweest, maar dat was 17 jaar geleden, zonder kinderen en op minder tijd. Dus helemaal anders...
Bedankt alvast!