Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Euro-dollar in 2018
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Euro-dollar in 2018
Mijn visie.
Op de daggrafiek is te zien dat er inmiddels een korte termijn stijgende trend is ontstaan. Daarbij is te zien dat de onderste horizontale lijn enkele keren steun vormde, toch doorbroken werd waarna een lagere bodem ontstond. Bij het daaropvolgende herstel bood de lijn echter geen weerstand en werd weer doorbroken om vervolgens weer als steunlijn te fungeren. Ik heb pijlen gezet bij de in het door Queste gelinkte artikel genoemde weerstandniveau's. Ik heb daar een derde aan toegevoegd: het gap eind april, een koersgebied waarin geen handel heeft plaatsgevonden. Gaps worden vaak alsnog gesloten. Een koers duidelijk boven dit niveau zou in mijn ogen een technische verbetering zijn.
In bovenstaande weekgrafiek is een doorbraak van de horizontale steunlijn te zien. Die lijn was het niveau van de vorige bodem en tevens de bovenkant van de zijwaartse beweging in 2015, 2016 en de eerste helft van 2017. Die doorbraak was een zeer negatief teken. In de technische analyse geldt: doorbroken steun wordt weerstand en doorbroken weerstand wordt steun. De lijn bood echter geen weerstand bij het herstel dat volgde op het ontstaan van een lagere bodem. Dat maakt de kans op een snelle daling een stuk kleiner. De koers bevindt zich nog wel onder het dalend 40 weeks exponentieel voortschrijdend gemiddelde.Op de daggrafiek is te zien dat er inmiddels een korte termijn stijgende trend is ontstaan. Daarbij is te zien dat de onderste horizontale lijn enkele keren steun vormde, toch doorbroken werd waarna een lagere bodem ontstond. Bij het daaropvolgende herstel bood de lijn echter geen weerstand en werd weer doorbroken om vervolgens weer als steunlijn te fungeren. Ik heb pijlen gezet bij de in het door Queste gelinkte artikel genoemde weerstandniveau's. Ik heb daar een derde aan toegevoegd: het gap eind april, een koersgebied waarin geen handel heeft plaatsgevonden. Gaps worden vaak alsnog gesloten. Een koers duidelijk boven dit niveau zou in mijn ogen een technische verbetering zijn.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Krijgen we ook een Euro-Dollar 2019 topic? Ik zie namelijk de laatste 2 dagen de koers voor het eerst in maanden weer boven de 1.15 komen. Voor ons goed nieuws. Hopelijk zet dat even door nu.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Nou inderdaad, ik hield deze ook al in de gaten. En eindelijk lijkt het er voor het eerst in maanden gunstiger uit te zien.
2018 Florida / 2019 Westkust
De koers schommelt al 3 maanden tussen de 1,12 en 1,14. Maakt die ene cent echt zoveel los?
Maar ik las vorige maand dit artikel, dus het vooruitzicht lijkt redelijk positief: https://www.reuters.com/article/us-fore ... SKBN1O5011

Maar ik las vorige maand dit artikel, dus het vooruitzicht lijkt redelijk positief: https://www.reuters.com/article/us-fore ... SKBN1O5011
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja omdat het altijd zo is dat de 1.15 een soort magische grens is. Het maakt uit
al is het maar voor het gevoel 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik zit nog steeds te wachten op de crash van de dollar zoals beloofd als Trump de verkiezingen zou winnen. Duurt best lang... 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als het maar voor Juni is dan
niet net erna als ik terug ben dan hoor 

2018 Florida / 2019 Westkust
Almere vak V schreef:Ik zit nog steeds te wachten op de crash van de dollar zoals beloofd als Trump de verkiezingen zou winnen. Duurt best lang...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1534 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart