Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rocky Mountain Nat'l Park aan begin of eind van de route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nurse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rocky Mountain Nat'l Park aan begin of eind van de route?

Bericht door nurse »

Hallo,
Voordat ik het rondje denver-denver plan, vraag ik mij af of ik eerst via RMN ga en eindig via grand-junction.
Mijn overweging was dat wij eind augustus 2019 gaan en het misschien minder mooi weer is half september als we terug gaan.
Of maakt dat niet veel uit en kan ik beter rekening houden met het hoogte verschil en RMN aan het eind plannen zodat we gewend zijn?
Het is weer een uitdaging om een mooi rondje te maken, ik ben mij aan het inlezen op het forum, maar soms komen er zoveel keuzes voorbij, dat maakt het niet altijd makkelijk.
Enfin, laat maar horen wat jullie ervan vinden.
Alvast bedankt.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: RMN park aan begin of eind van de route?

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2015 een rondje Denver gedaan. Eén van de mooiste reizen die we hebben meegemaakt. Wij hebben RMNP op het laatst gedaan en zijn begonnen met South Dakota (mochten jullie dit ook opnemen in de route) om meerdere redenen
1- Wij wilden de rit naar de Black Hills (SD) in één keer doen. Je bent de 1ste ochtend nl. al vroeg klaarwakker, zit vol energie, (tenminste bij ons) en dan is de overigens lange en ietwat saaie afstand goed te doen.
2 - RMNP op het eind ligt op korte afstand van Denver dus geen lange rit meer op 't laatst.
3- Inderdaad het hoogteverschil
4 - Je rijdt RMNP binnen via de prachtige Trail Ridge Road. Die heb je dan alvast mooi meegenomen.

Ik heb laatst nog een reisverslag gelezen van forumleden die in september in Colorado waren. Alle wegen, ook in de hoge gebieden, waren prima berijdbaar. De foto's zagen er in ieder geval schitterend uit met de natuur alvast her en der in herfstkleuren. Maar goed het is wel een klein risico dat je in september minder mooi treft wb het weer. Kan alle kanten uit.
Misschien dat je de route eens moet voorleggen aan het forum.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: RMN park aan begin of eind van de route?

Bericht door Trails »

Wij waren afgelopen jaar in oktober in Colorado en hebben er schitterend weer gehad.
Zó mooi met de gekleurde bomen, de bergen met besneeuwde toppen en de blauwe lucht. Overdag was het lekker warm maar 's avonds koud en 's nachts vroor het vaak.
Volgend jaar gaan we weer in dezelfde periode. Dan beginnen we op 13 september in Denver en eindigen op 18 okotber ook weer in Denver (via Utah en een klein stukje Wyoming).
Hier ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rocky Mountain Nat'l Park aan begin of eind van de route?

Bericht door AnitaV »

Wij zijn twee jaar geleden begonnen met de Rockies en hebben geen last gehad van de hoogte. Maar dat verschilt misschien per persoon.
We waren er rond 10 september en hadden prachtig weer. Het is er dan prachtig met de herfstkleuren.
Mocht het lukken, Maroon Bells is dan ook errug mooi. Onze dochter was er twee weken voordat wij er waren, dus we hadden twee identieke opnames maar de kleuren waren bij ons veel mooier.

Met Grand Junction bedoel je Colorado NM? Een klein maar mooi park.
nurse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door nurse »

dank jullie wel,zodra ik de vlucht kan boeken ga ik een schema maken
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij zijn 2 keer in RMNP geweest. Één keer aan het begin van een rondreis en een keer aan het eind.
De eerste keer ging mijn vrouw bijna van haar stokje bij een hike doordat ze niet aan de hoogte gewend was.

De keer dat RMNP aan het eind zat had ze geen enkel probleem.
Het ligt er net aan wat je er gaat doen. Als je geen zware activiteiten onderneemt zul je weinig last hebben van de ijle lucht. Doe je dat wel, dan kan het er aardig in hakken.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

RMNP in september! September beginnen de herfstkleuren al mooi te worden, of zijn al op hun hoogtepunt. Daarbij is september de Rut (bronst)maand van de Elk. Je ziet dan grote groepen Elk en de mannetjes die bezig zijn een harem te veroveren. Echt de beste tijd voor RMNP, alleen daarvoor al. Dit maakt overigens wel ook dat het een van de drukkere maanden van het park is. Met name de Elk rut trekt heel veel bezoekers.
Gast

Bericht door Gast »

Als je het aan het eind doet kom je waarschijnlijk vanaf Grand Junction. Via Grand Lake rij je dan de Trail Ridge Road. Hou er rekening mee dat die eind september soms al tijdelijk afgesloten is vanwege sneeuwval. De herten vonden wij indrukwekkend toen we er in 2012 waren. Moraine CG met wandeling naar Cub Lake. Prachtige herfstkleuren Maar toen we de volgende dag de Trail Ridge Road wilden rijden was deze dicht vanwege sneeuwval (laatste week september). Dus via Nederland gereden. We moeten nog een keertje terug dus :thumbup:
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij waren in september 2015 in Denver. De 2e dag zijn we naar Mount Evans gereden, wat vlak bij Denver ligt. Wij zijn namelijk gek op bergen, en bezoeken dan ook graag natuurparken met berglandschappen. We hadden wel eens gehoord dat mensen last hadden van hoogteziekte, maar aangezien wij al zo veel bergen hadden bezocht, dacht ik dat wij daar geel last van zouden hebben.
Toch bleek het niet zo handig om de 2e dag van je verblijf al naar de top van zo'n hoge berg te rijden :lol: Toen we uit de auto stapten werden we allebei heel misselijk en kregen we hoofdpijn. We zijn toen met gezwinde spoed weer naar beneden gereden en toen was het weer over.
De volgende dag zijn we naar RMNP gereden en hadden daar gelukkig nergens last van.
Overigens vonden wij het een prachtig park! Heel veel verschillende landschappen in één park.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer