Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Guided tour in Glacier NP?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Guided tour in Glacier NP?
Samen met mijn 14 jarige dochter zijn wij van 7-8 tot 10-8 in Kalispell. Wij zijn geen hikers, maar willen wel graag mooie wandelingen maken. Ik heb op het internet gezocht naar guided tours voor 1 dag, maar kom er niet echt uit. Wellicht hebben jullie ervaring hiermee?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Guided tour in Glacier NP?
Heb je op de NPS-site gekeken? Onder plan your visit zal wel wat te vinden zijn denk ik.
Ik begrijp trouwens niet precies wat de bedoeling is. Je wilt dus wel wandelen? Waarom dan niet zelf een aantal wandelingen uitzoeken? Waarom een guided tour?
Marianne
Ik begrijp trouwens niet precies wat de bedoeling is. Je wilt dus wel wandelen? Waarom dan niet zelf een aantal wandelingen uitzoeken? Waarom een guided tour?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben in 2017 een guided tour door een NPS ranger gedaan naar Iceberg Lake. Dit was gratis, als ik me goed herinner hebben we ons de dag ervoor aangemeld. De ranger vertelde over het gebied, de planten en natuurlijk de beren. Terug zijn we op eigen houtje gegaan, met berenspray. De dagen daarna hebben we zelf een aantal mooie tochten gelopen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie voor rangerprogramma's en guided tours: https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/things2do.htm
Marianne
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De rangerwandeling naar Iceberg Lake, in het Many Glacier gedeelte, lijkt me moeilijk haalbaar vanaf Kalispell.
De wandeling begint bij de Swiftcurrent Motor Inn en is in totaal h+t 7.9 km.
Afgelopen zomer deed ik deze wandeling. Aanmelden was niet nodig. Gewoon samenkomen om 8u20'-8u30' op de porch van het hoofdgebouw van de Swiftcurrent Motor Inn.
Groetjes,
Ingrid
De wandeling begint bij de Swiftcurrent Motor Inn en is in totaal h+t 7.9 km.
Afgelopen zomer deed ik deze wandeling. Aanmelden was niet nodig. Gewoon samenkomen om 8u20'-8u30' op de porch van het hoofdgebouw van de Swiftcurrent Motor Inn.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marianne, Ellen en Ingrid!
Ik zit te denken om deze tour te doen, met ranger (beetje voor de veiligheid, en goede uitleg over de natuur)
http://glacierparkboats.com/tour/many-glacier/
Deze begint al om 08.30, wat betekent dat je rond 04.30 vanaf Kalispell moet vertrekken volgens een medewerker van Glacierparkboats. Best vroeg, maar ik denk dat de tour het waard is.
Ik zit te denken om deze tour te doen, met ranger (beetje voor de veiligheid, en goede uitleg over de natuur)
http://glacierparkboats.com/tour/many-glacier/
Deze begint al om 08.30, wat betekent dat je rond 04.30 vanaf Kalispell moet vertrekken volgens een medewerker van Glacierparkboats. Best vroeg, maar ik denk dat de tour het waard is.
- ingrid14
- Amerika-expert
Ziet er een leuke tour uit.
Bij Two Medicine doen ze ook zoiets, dat is ook een mooi stuk van Glacier NP. Maar ja ook aan de oostkant.
Kan je nog iets wijzigen aan de overnachtingen? Waar ben je de dagen voor en na Kalispell?
06.08 ?
07.08 naar Kalispell ?
08.08 Kalispell
09.08 Kalispell
10.08 Kalispell naar ?
Afhankelijk van de rest van de route zou je de 1ste nacht of de laatste nacht aan de oostkant kunnen doen.
Groetjes,
Ingrid
Bij Two Medicine doen ze ook zoiets, dat is ook een mooi stuk van Glacier NP. Maar ja ook aan de oostkant.
Kan je nog iets wijzigen aan de overnachtingen? Waar ben je de dagen voor en na Kalispell?
06.08 ?
07.08 naar Kalispell ?
08.08 Kalispell
09.08 Kalispell
10.08 Kalispell naar ?
Afhankelijk van de rest van de route zou je de 1ste nacht of de laatste nacht aan de oostkant kunnen doen.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
Hi Ingrid, dank voor het meedenken! Aangezien mijn tijd beperkt is in Kalispell (2 volle dagen) wil ik iig Going to the Sun Road doen, en liefst een mooie tour.
Plaatsen/dagen kunnen nog wel gewijzigd worden.
06.08 Osoyoos
07.08 Kalispell (Aankomst einde van de dag)
08.08 Kalispell
09.08 Kalispell
10.08 Kalispell naar Billings
11.08 Billings naar Mount Rushmore en daarna via Estes Park, Moab, Page richting Las Vegas
Plaatsen/dagen kunnen nog wel gewijzigd worden.
06.08 Osoyoos
07.08 Kalispell (Aankomst einde van de dag)
08.08 Kalispell
09.08 Kalispell
10.08 Kalispell naar Billings
11.08 Billings naar Mount Rushmore en daarna via Estes Park, Moab, Page richting Las Vegas
- ingrid14
- Amerika-expert
Er zijn wel mogelijkheden met jouw planning.
Kunnen jullie de overnachtingen nog wijzigen?
Als dit kan dan zou je zoiets kunnen doen:
08.08 Kalispell - Many Glacier: deze dag doe je de Going to the Sun Road, overnachten bij Swiftcurrent Motor Inn of Many Glacier Hotel, moest daar alles vol zijn, kijk dan voor een overnachting in St Mary
09.08 Many Glacier: de tour die je opgaf en eventueel namiddag wandelen naar Red Rock Falls, een mooie wandeling, redelijk vlak
(hier meer info over wandelingen in Many Glacier https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... lacier.htm)
(ik deed deze wandeling in 2017)
10.08 Many Glacier - Billings
Groetjes,
Ingrid
Kunnen jullie de overnachtingen nog wijzigen?
Als dit kan dan zou je zoiets kunnen doen:
08.08 Kalispell - Many Glacier: deze dag doe je de Going to the Sun Road, overnachten bij Swiftcurrent Motor Inn of Many Glacier Hotel, moest daar alles vol zijn, kijk dan voor een overnachting in St Mary
09.08 Many Glacier: de tour die je opgaf en eventueel namiddag wandelen naar Red Rock Falls, een mooie wandeling, redelijk vlak
(hier meer info over wandelingen in Many Glacier https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... lacier.htm)
(ik deed deze wandeling in 2017)
10.08 Many Glacier - Billings
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip Ingrid, ik ga e.e.a. aanpassen 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-