Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Yess81: Graag jullie reactie en tips op onze planning
Re: Reis Yess81: Graag jullie reactie en tips op onze planning
@ Marianne: jij hebt in deze topic of een andere aangegeven dat de route bij rondje denver met start in RMNP en hoe wij nu rijden beter/aantrekkelijker is....ivm een bepaalde weg/uitzicht wat dan mooier is
jullie lezen het al...klok en klepel verhaal aan mijn kant....ik heb meerdere topics gelezen maar lees er overheen denk ik....
weten jullie wat ik bedoel
@IngridZW: bedankt voor je waardevolle tips! Hebben jullie ook een reisverslag? Jij schreef eerder dat jullie 3 overnachtingen in Keystone hadden en 1 in Deadwood.
wij kunnen de camper pas tussen 13:00 en 16:00 uur ophalen en willen niet in het donker rijden en ook nog boodschappen doen. Dus helaas hebben wij de overnachting in Cheyenne om praktische reden nodig (naar ons idee).
volgens mij kunnen wij het beste op de rit van cheyenne naar rapid city (overnachting staat nog niet vast)custer state park (iron mountain road, needles highway, wildlife loop road), crazy horse memorial, mount rushmore bezoeken en dan in rapid city overnachten
de volgende dag kunnen we dag badlands bekijken vanuit rapid city
is bovenstaande logisch en zien wij dan alle hoogtepunten?
en de dag daarna van rapid city, via devils tower naar sibley lake campground of toch cody
wij twijfelen...
@SAnfran hebben jullie deze route met een camper gemaakt? toen jullie van cody naar rapid city reden? hoe lang zijn jullie onderweg geweest en waar zijn jullie toen allemaal (en hoe lang) gestopt?
naar ons idee blijft dat, gezien jullie tips, het meest wenselijk. dan is er ook voldoende tijd voor de beartooth highway en zijn we vroeg in yellowstone
klopt het dat het van cody, via de beartooth highway naar yellowstone ongeveer 2 uur rijden is?
de beartooth highway is toch wel een 'must see/do''? daar is de kans op beren spotten toch aanwezig haha, dat doen wij graag!
jullie lezen het al...klok en klepel verhaal aan mijn kant....ik heb meerdere topics gelezen maar lees er overheen denk ik....
weten jullie wat ik bedoel
@IngridZW: bedankt voor je waardevolle tips! Hebben jullie ook een reisverslag? Jij schreef eerder dat jullie 3 overnachtingen in Keystone hadden en 1 in Deadwood.
wij kunnen de camper pas tussen 13:00 en 16:00 uur ophalen en willen niet in het donker rijden en ook nog boodschappen doen. Dus helaas hebben wij de overnachting in Cheyenne om praktische reden nodig (naar ons idee).
volgens mij kunnen wij het beste op de rit van cheyenne naar rapid city (overnachting staat nog niet vast)custer state park (iron mountain road, needles highway, wildlife loop road), crazy horse memorial, mount rushmore bezoeken en dan in rapid city overnachten
de volgende dag kunnen we dag badlands bekijken vanuit rapid city
is bovenstaande logisch en zien wij dan alle hoogtepunten?
en de dag daarna van rapid city, via devils tower naar sibley lake campground of toch cody
wij twijfelen...
@SAnfran hebben jullie deze route met een camper gemaakt? toen jullie van cody naar rapid city reden? hoe lang zijn jullie onderweg geweest en waar zijn jullie toen allemaal (en hoe lang) gestopt?
naar ons idee blijft dat, gezien jullie tips, het meest wenselijk. dan is er ook voldoende tijd voor de beartooth highway en zijn we vroeg in yellowstone
klopt het dat het van cody, via de beartooth highway naar yellowstone ongeveer 2 uur rijden is?
de beartooth highway is toch wel een 'must see/do''? daar is de kans op beren spotten toch aanwezig haha, dat doen wij graag!
Nee, wij hebben deze route met de auto gedaan. Onze route van Cody naar Rapid City ging via de route 14. We zijn o.a. even gestopt bij Devils Tower. Ik weet niet meer hoe lang we exact onderweg zijn geweest, maar ik verwacht dat we rond 09:00 's ochtends zijn gaan rijden en dat we er rond 19:00 - 19:30 waren. Onderweg natuurlijk wel wat stops om te tanken en de benen te strekken, en dus even bij Devils Tower.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee.Yess81 schreef:@ Marianne: jij hebt in deze topic of een andere aangegeven dat de route bij rondje denver met start in RMNP en hoe wij nu rijden beter/aantrekkelijker is....ivm een bepaalde weg/uitzicht wat dan mooier is
Marianne
Gevonden
In deze topic
viewtopic.php?f=36&t=72886#p1186180
Maar volgens mij gaat de opmerking van Marianne niet op voor ons en die van Ingrid wel
Marianne:
Je kunt natuurlijk dezelfde route nemen, maar het uitzicht als je van GT naar Dubois rijdt is anders dan als je van Dubois naar GT rijdt omdat je de andere kant op rijdt
IngridZw:
Rocky Mountains op het eind is sowieso praktischer zodat je al gewend bent aan het hoogteverschil. Als je het park gelijk aan het begin van de reis aandoet kun je daar wel degelijk last van ondervinden. Bijkomend voordeel is dat je het park via de prachtige Trail Ridge Road kunt binnenrijden.
In deze topic
viewtopic.php?f=36&t=72886#p1186180
Maar volgens mij gaat de opmerking van Marianne niet op voor ons en die van Ingrid wel
Marianne:
Je kunt natuurlijk dezelfde route nemen, maar het uitzicht als je van GT naar Dubois rijdt is anders dan als je van Dubois naar GT rijdt omdat je de andere kant op rijdt
IngridZw:
Rocky Mountains op het eind is sowieso praktischer zodat je al gewend bent aan het hoogteverschil. Als je het park gelijk aan het begin van de reis aandoet kun je daar wel degelijk last van ondervinden. Bijkomend voordeel is dat je het park via de prachtige Trail Ridge Road kunt binnenrijden.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb het idee dat je nu 2 dingen door elkaar haalt. Marianne had het over Grant Teton.
Maar goed een antwoord op jouw eerdere post:
Wij hadden in totaal 3 nachten in South Dakota. Twee nachten in Keystone en één in Deadwood.
Als jullie één overnachting hebben in Custer State Park en je rijdt de volgende dag door naar Rapid City voor twee overnachtingen is dat ook prima.
Ik heb wel reisverslagen maar heel beknopt. Het meeste zit in mijn hoofd. Misschien dat ik het allemaal nog een keer opschrijf.
Je schrijft dat het 2 uur reistijd is van Cody naar Yellowstone via de Beartooth Hyw. Dat klopt niet. Het is sowieso 4 uur zonder stop naar bv Canyon Village. De BThyw ligt voor een groot gedeelte boven de boomgrens. Je moet dus een heel eind stijgen en dalen via veel haarspeldbochten. Dat kost veel tijd. Er zijn een aantal parkeerplaatsen waar je kunt stoppen. De uitzichten zijn magistraal.
Beren zal je er denk ik niet tegenkomen. (misschien een verdwaalde
)
Maar goed een antwoord op jouw eerdere post:
Wij hadden in totaal 3 nachten in South Dakota. Twee nachten in Keystone en één in Deadwood.
Als jullie één overnachting hebben in Custer State Park en je rijdt de volgende dag door naar Rapid City voor twee overnachtingen is dat ook prima.
Ik heb wel reisverslagen maar heel beknopt. Het meeste zit in mijn hoofd. Misschien dat ik het allemaal nog een keer opschrijf.
Je schrijft dat het 2 uur reistijd is van Cody naar Yellowstone via de Beartooth Hyw. Dat klopt niet. Het is sowieso 4 uur zonder stop naar bv Canyon Village. De BThyw ligt voor een groot gedeelte boven de boomgrens. Je moet dus een heel eind stijgen en dalen via veel haarspeldbochten. Dat kost veel tijd. Er zijn een aantal parkeerplaatsen waar je kunt stoppen. De uitzichten zijn magistraal.
Beren zal je er denk ik niet tegenkomen. (misschien een verdwaalde
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
wij hebben de keuze gemaakt om het early bird pakket te kopen, dat geeft hopelijk meer rust aan het begin van onze reis 
nu de volgende planning:
dag 1: aankomst denver
dag 2: camper tussen 09:00 en 12:00 uur ophalen en doorrijden naar Hot Spings, ongeveer 5 uur
dag 3: Hot Springs -Deadwood via: Custer state park, crazy horse, mount rushmore
dag 4: deadwood - Gilette of naar buffalo of sibley lake campground??????......rijden via devil's tower
dag 5: sibley lake camground - cody
dag 6: cody - yellowstone
de volgende stops zij nu niet opgenomen, maar zijn deze nog in te passen en een must?
- silvian lake de moeite?
- wind cave de moeite?
- badlands een gemis?
- avondceremonie van mount rushmore?
nu de volgende planning:
dag 1: aankomst denver
dag 2: camper tussen 09:00 en 12:00 uur ophalen en doorrijden naar Hot Spings, ongeveer 5 uur
dag 3: Hot Springs -Deadwood via: Custer state park, crazy horse, mount rushmore
dag 4: deadwood - Gilette of naar buffalo of sibley lake campground??????......rijden via devil's tower
dag 5: sibley lake camground - cody
dag 6: cody - yellowstone
de volgende stops zij nu niet opgenomen, maar zijn deze nog in te passen en een must?
- silvian lake de moeite?
- wind cave de moeite?
- badlands een gemis?
- avondceremonie van mount rushmore?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eigenlijk ga je nu dus 2 dagen (dag 2 en 4) aan t begin heel veel rijden voor 1 dag black hills.
Als je het zo doet zou ik wind cave np sowieso overslaan. Dat is mooi maar ik zou de tijd besteden aan custer sp, sylvain lake, de needles highway (even opletten of je met de camper door alle tunneltjes kunt) en Mt Rushmore. Mocht je er langs rijden dan buiten voor het hek nog een foto trekken van Crazy horse memorial.
Doch blijf ik erbij dat, zeker omdat je na het ophalen vd camper echt pas heel laat in Hot Springs zal zijn, je hier echt minimaal een dag bij moet zetten.
Vergis je niet in de afstand van dag 4, ik zou hier overigens niet de snelweg naar devils tower pakken maar de scenic route.
Hou op dag 2 er ook rekening mee dat je vroeg wakker bent, maar misschien door de reis en het tijdverschil in de middag wel eens in kunt dutten. Dan werken die saaie lange rechte wegen door het grasland van Nebraska ook niet helemaal mee.
Als je het zo doet zou ik wind cave np sowieso overslaan. Dat is mooi maar ik zou de tijd besteden aan custer sp, sylvain lake, de needles highway (even opletten of je met de camper door alle tunneltjes kunt) en Mt Rushmore. Mocht je er langs rijden dan buiten voor het hek nog een foto trekken van Crazy horse memorial.
Doch blijf ik erbij dat, zeker omdat je na het ophalen vd camper echt pas heel laat in Hot Springs zal zijn, je hier echt minimaal een dag bij moet zetten.
Vergis je niet in de afstand van dag 4, ik zou hier overigens niet de snelweg naar devils tower pakken maar de scenic route.
Hou op dag 2 er ook rekening mee dat je vroeg wakker bent, maar misschien door de reis en het tijdverschil in de middag wel eens in kunt dutten. Dan werken die saaie lange rechte wegen door het grasland van Nebraska ook niet helemaal mee.
Badlands is naar mijn mening niet echt een gemis in deze reis. Leuk om gezien te hebben, maar je zal mooiere dingen dan dat gaan zien.
Ik ben het wel eens met Paul over de saaie lange rechte wegen in Nebraska. Wij reden daar halverwege onze reis, maar mijn man en ik hebben tijdens het rijden wat vaker moeten afwisselen. En de bijrijder viel dan af en toe even in slaap
Ik ben het wel eens met Paul over de saaie lange rechte wegen in Nebraska. Wij reden daar halverwege onze reis, maar mijn man en ik hebben tijdens het rijden wat vaker moeten afwisselen. En de bijrijder viel dan af en toe even in slaap
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Silvian Lake ligt aan het begin van de Needles Hyw en is zeker de moeite waard. Je kunt het dus prima inpassen. De wandeling rondom het meer is een aanrader.
- Badlands is mooi maar voor ons niet een hoogtepunt. Je kunt het sowieso niet in één dag combineren met Custer SP
- Avondceremonie Mount Rushmore is leuk om mee te maken maar je kunt het ook prima overdag zien. Als je de avondceremonie wil meemaken ligt Hot Springs namelijk niet gunstig. Keystone ligt er het dichtste bij.
Ik vraag me wel af of je het qua reisafstand redt met de camper. Ook met een Early Bird. Je zal ook boodschappen moeten doen. Het kan wel maar alles hangt af van het tijdstip waarop je uit Denver kunt vertrekken. Eigenlijk kom je in de totale route net één dag tekort. Ik blijf het herhalen maar misschien toch Monument Valley of eventueel Capitol Reef eruit halen. Het is een kwestie van keuzes maken.
Tussen Deadwood en Cody hebben jullie nu een overnachting gepland. Als je bv in de buurt van Sheridan/Buffalo overnacht dan zijn beide afstanden goed te doen. Ook incl. bezoek Devil's Tower.
- Badlands is mooi maar voor ons niet een hoogtepunt. Je kunt het sowieso niet in één dag combineren met Custer SP
- Avondceremonie Mount Rushmore is leuk om mee te maken maar je kunt het ook prima overdag zien. Als je de avondceremonie wil meemaken ligt Hot Springs namelijk niet gunstig. Keystone ligt er het dichtste bij.
Ik vraag me wel af of je het qua reisafstand redt met de camper. Ook met een Early Bird. Je zal ook boodschappen moeten doen. Het kan wel maar alles hangt af van het tijdstip waarop je uit Denver kunt vertrekken. Eigenlijk kom je in de totale route net één dag tekort. Ik blijf het herhalen maar misschien toch Monument Valley of eventueel Capitol Reef eruit halen. Het is een kwestie van keuzes maken.
Tussen Deadwood en Cody hebben jullie nu een overnachting gepland. Als je bv in de buurt van Sheridan/Buffalo overnacht dan zijn beide afstanden goed te doen. Ook incl. bezoek Devil's Tower.
HELLUUUUPPPP
het is misschien, na al jullie tips, rijkelijk laat maar onze routeplanning is niet handig
capitol reef is geen must
monument valley en arches eigenlijk wel...hoe zouden jullie onze route plannen???
@IngridZW: jullie hebben toch met een camper gereden en ook de eerste dag door naar SD? Ik dacht te lezen naar keystone of heb jij dat anders bedoeld?
Hoe zou jij de dagen inplannen.
Zou jij jullie route inclusief bezienswaardigheden willen uitschrijven
Een van - naar opzet van andere is ook welkom
Needles highway is volgende een ander topic niet te doen met een camper. Klopt dat?
het is misschien, na al jullie tips, rijkelijk laat maar onze routeplanning is niet handig
capitol reef is geen must
monument valley en arches eigenlijk wel...hoe zouden jullie onze route plannen???
@IngridZW: jullie hebben toch met een camper gereden en ook de eerste dag door naar SD? Ik dacht te lezen naar keystone of heb jij dat anders bedoeld?
Hoe zou jij de dagen inplannen.
Zou jij jullie route inclusief bezienswaardigheden willen uitschrijven
Een van - naar opzet van andere is ook welkom
Needles highway is volgende een ander topic niet te doen met een camper. Klopt dat?
-
IngridZw
- Amerika-expert
Wij hebben altijd met een huurauto gereisd. En we zijn vanuit Denver al rond 8.00 uur vertrokken.
Onderstaand mijn voorbeeld hoe jullie route eruit kan zien incl. South Dakota, Capitol Reef en Monument Valley. Ik heb Cheyenne erin gehouden voor meer rust. Je kunt ook iets verder overnachten naargelang het tijdstip dat je kunt vertrekken uit Denver. Als je Capitol Reef eruit haalt rij je de rit van Moab naar Monument 'Valley 2 keer: Salt Lake City - Moab - Monument Valley - Moab - richting RMNP
Dag 1 - Amsterdam - Denver
Dag 2 - Denver - Cheyenne (camper ophalen)
Dag 3 - Cheyenne - Keystone (avondceremonie Mount Rushmore)
Dag 4 - Keystone - Deadwood (bezienswaardigheden Custer SP)
Dag 5 - Deadwood - Buffalo/Sheridan via Devil's Tower
Dag 6 - Buffalo/Sheridan - Cody via route 14 en Shell watervallen
Dag 7 - Cody - Yellowstone via de Beartooth Hyw
Dag 8 - Yellowstone
Dag 9 - Yellowstone
Dag 10-Yellowstone - Grand Teton
Dag 11-Grand Teton
Dag 12-GT - Salt Lake City
Dag 13-SLC - Capitol Reef
Dag 14-CR - Monument Valley
Dag 15-MV - Moab ('s middags eventueel Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 16-Moab (Arches)
Dag 17-Moab - Glenwood Springs
Dag 18-Glenwood Springs - RMNP via de Trail Ridge Road
Dag 19-RMNP
Dag 20-RMNP - Denver (camper inleveren)
Dag 21-Denver - Amsterdam
Glenwood Springs om de rit naar RMNP de volgende dag in te korten.
Op de Needles Hyw is één tunnel behoorlijk smal. Je kan er volgens mij wel doorrijden met een camper. Zie dit filmpje
Het vergt wel goede chauffeurskunsten.
Onderstaand mijn voorbeeld hoe jullie route eruit kan zien incl. South Dakota, Capitol Reef en Monument Valley. Ik heb Cheyenne erin gehouden voor meer rust. Je kunt ook iets verder overnachten naargelang het tijdstip dat je kunt vertrekken uit Denver. Als je Capitol Reef eruit haalt rij je de rit van Moab naar Monument 'Valley 2 keer: Salt Lake City - Moab - Monument Valley - Moab - richting RMNP
Dag 1 - Amsterdam - Denver
Dag 2 - Denver - Cheyenne (camper ophalen)
Dag 3 - Cheyenne - Keystone (avondceremonie Mount Rushmore)
Dag 4 - Keystone - Deadwood (bezienswaardigheden Custer SP)
Dag 5 - Deadwood - Buffalo/Sheridan via Devil's Tower
Dag 6 - Buffalo/Sheridan - Cody via route 14 en Shell watervallen
Dag 7 - Cody - Yellowstone via de Beartooth Hyw
Dag 8 - Yellowstone
Dag 9 - Yellowstone
Dag 10-Yellowstone - Grand Teton
Dag 11-Grand Teton
Dag 12-GT - Salt Lake City
Dag 13-SLC - Capitol Reef
Dag 14-CR - Monument Valley
Dag 15-MV - Moab ('s middags eventueel Canyonlands/Dead Horse SP)
Dag 16-Moab (Arches)
Dag 17-Moab - Glenwood Springs
Dag 18-Glenwood Springs - RMNP via de Trail Ridge Road
Dag 19-RMNP
Dag 20-RMNP - Denver (camper inleveren)
Dag 21-Denver - Amsterdam
Glenwood Springs om de rit naar RMNP de volgende dag in te korten.
Op de Needles Hyw is één tunnel behoorlijk smal. Je kan er volgens mij wel doorrijden met een camper. Zie dit filmpje
Het vergt wel goede chauffeurskunsten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Iedereen reageert anders op zo'n vlucht en het tijdverschil. Met een early bird, zeker als het je eerste keer is, kan je echt wel rekenen op minimaal 1.5 tot 2u voor het ophalen van de camper en nog eens zo'n tijd voor het naar de winkel gaan, boodschappen doen en de stad te verlaten. Dus stel dat je stipt om 9u aan de beurt bent dan ben je, met lunch wrs niet voor 1230/13.00 echt aan het rijden en dan moet je dus nog 5u rijden.. met de camper en wat stops zou ik eerder op 6u minimaal naar hot springs rekenen... dan kom je daar dus om 19.00 aan. Dan moet je misschien nog alles uitpakken en wat veranderen aan de indeling.. Ik zou persoonlijk die eerste dag misschien wat minder ver rijden. Ook omdat je misschien het tijdverschil nog moet verwerken en in de middag wat vermoeid kan zijn als je vroeg op bent. Ik ben er zelf misschien ook niet het type voor, maar misschien zou je zelfs niet verder dan Cheyenne moeten rijden wat Ingrid ook al doet in haar route.
bedankt voor alle tips! wij gaan er mee aan de slag
nu de planning voor yellowstone
cody - yellowstone overnachten op canyon campground
2e nacht: canyon campground
3e nacht: grand village
bezienswaardigheden:
planning: cody- yellowstone: upper en lower falls
planning 1e volledige dag; Mammoth Hotsprings. 's Middags Norris Geyser Basin
planning 2e volledige dag: Biscuit Basin, Midway, Upper Geyser Basin, West Thumb geyser basin
houden wij dan nog tijd over en wat adviseren jullie dan om te doen? mooie wandeling en waar?
nu de planning voor yellowstone
cody - yellowstone overnachten op canyon campground
2e nacht: canyon campground
3e nacht: grand village
bezienswaardigheden:
planning: cody- yellowstone: upper en lower falls
planning 1e volledige dag; Mammoth Hotsprings. 's Middags Norris Geyser Basin
planning 2e volledige dag: Biscuit Basin, Midway, Upper Geyser Basin, West Thumb geyser basin
houden wij dan nog tijd over en wat adviseren jullie dan om te doen? mooie wandeling en waar?
wij moeten echt skippen in onze route
dat hebben jullie al vaker aangegeven
wij willen echt: monument valley, arches en yellowstone zien
is het een idee om de black hills, custere state park te skippen of RMNP?
Wij neigen naar custer state park?
willen jullie aub ideeën aandragen voor een mooie route?
dit is wat wij nu hadden. Ingrid gaf al aan dat Salt lake city handiger is dan flaming george. maar flaming george is weer mooier en mogelijk kunnen wij door de black hills te schrappen meer tijd creëren op de rest van de route. eens?
Amsterdam Denver
Denver hott springs
hott springs deadwood
deadwood buffalo
buffalo cody
cody yellowstone national park
yellowstone
yellowstone
yellowstone Grand teton
grand teton
grand teton flaming george
flaming george capitol reef
capitol reef monument valley
monument valley arches
arches
arches grand junction
grand junction rocky mountain
rocky mountain
rocky mountain
rocky mountain denver
denver vliegen om 13:25 uur
aankomst amsterdam
wij willen echt: monument valley, arches en yellowstone zien
is het een idee om de black hills, custere state park te skippen of RMNP?
Wij neigen naar custer state park?
willen jullie aub ideeën aandragen voor een mooie route?
dit is wat wij nu hadden. Ingrid gaf al aan dat Salt lake city handiger is dan flaming george. maar flaming george is weer mooier en mogelijk kunnen wij door de black hills te schrappen meer tijd creëren op de rest van de route. eens?
Amsterdam Denver
Denver hott springs
hott springs deadwood
deadwood buffalo
buffalo cody
cody yellowstone national park
yellowstone
yellowstone
yellowstone Grand teton
grand teton
grand teton flaming george
flaming george capitol reef
capitol reef monument valley
monument valley arches
arches
arches grand junction
grand junction rocky mountain
rocky mountain
rocky mountain
rocky mountain denver
denver vliegen om 13:25 uur
aankomst amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou sowieso een dag minder RMNP doen en die dag bij Yellowstone of Moab zetten. Waarom heb je nu 3 volle dagen in RMNP? Wat zijn de plannenn daar?
Bedenk vooral dat je zelf moet kiezen. Lees je goed in en kijk wat jullie het meeste aanspreekt. Heb je al wat reisverslagen gelezen? En op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?
Kijk eens op mijn wandelsite en in ons 2015-verslag voor wandelingen. Zie ook onze planning voor Yellowstone in ons 2015-verslag.
Het valt mij op dat je geen enkele keer antwoordt op onze vragen. Dat maakt het wel lastiger om advies te geven.
Waar houden jullie van? Wat spreekt je het meeste aan? Hoe goed ben je ingelezen, heb je al wat reisgidsen en reisverslagen bekeken?
En lees je onze opmerkingen wel goed?
SLC is geen must. Dat is alleen handig als je naar Capitol Reef wilt. Als je niet naar Capitol Reef gaat kun je prima via Vernal rijden.
Marianne
Bedenk vooral dat je zelf moet kiezen. Lees je goed in en kijk wat jullie het meeste aanspreekt. Heb je al wat reisverslagen gelezen? En op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?
Je kunt op die eerste dag wel meer doen.Yess81 schreef: planning 1e volledige dag; Mammoth Hotsprings. 's Middags Norris Geyser Basin
Kijk eens op mijn wandelsite en in ons 2015-verslag voor wandelingen. Zie ook onze planning voor Yellowstone in ons 2015-verslag.
Het valt mij op dat je geen enkele keer antwoordt op onze vragen. Dat maakt het wel lastiger om advies te geven.
Waar houden jullie van? Wat spreekt je het meeste aan? Hoe goed ben je ingelezen, heb je al wat reisgidsen en reisverslagen bekeken?
En lees je onze opmerkingen wel goed?
SLC is geen must. Dat is alleen handig als je naar Capitol Reef wilt. Als je niet naar Capitol Reef gaat kun je prima via Vernal rijden.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
Ik had je een voorbeeldroute gegeven hoe je de reis met jullie wensen het beste kunt indelen. Je hebt nu weer jouw oude route erbij gepakt ondanks onze adviezen betreffende de lange rit naar de Black Hills en naar RMNP met een camper. Ik had bijv. ook Glenwood Springs aangegeven om de volgende dag de rit naar RMNP te verkorten.
Als je onzeker bent over de route kun je inderdaad Black Hills weglaten. Daarmee bespaar je 2 nachten. Kijk vervolgens eens op google maps hoe je dan het beste vanuit Denver naar Cody kunt rijden. Reken daartussen dan wel op 2 overnachtingen.
De route via Salt Lake City is voor een groot gedeelte ook mooi. Als je naar Capitol Reef rijdt is Flaming Gorge een behoorlijke omweg.
Als je onzeker bent over de route kun je inderdaad Black Hills weglaten. Daarmee bespaar je 2 nachten. Kijk vervolgens eens op google maps hoe je dan het beste vanuit Denver naar Cody kunt rijden. Reken daartussen dan wel op 2 overnachtingen.
De route via Salt Lake City is voor een groot gedeelte ook mooi. Als je naar Capitol Reef rijdt is Flaming Gorge een behoorlijke omweg.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom hou je niet de route van Ingrid aan?
Marianne
Marianne
@Marianne en Ingrid: jullie vragen terecht waarom wij niet reageren. Excuses daarvoor! wij dachten ff vlug een route in elkaar te kunnen zetten met jullie adviezen. Dat blijkt niet het geval
ik voelde haast vanwege het reserveren van de campings
Wij zijn twee volwassene die houden van mooi weer en een leuke wandeling op z'n tijd. Geen wandelingen van uren maar als het de moeite is dan is twee uur of langer geen probleem
Genieten van het buitenleven en de zon past ons wel. Dus om bijv de laatste dagen hoog in de bergen in RMNP wandelingen te gaan maken zullen wij minder snel doen. Eerdere vakanties (amerika en 2 keer canada) hebben ons geleerd dat wij dan ook een beetje rustig aan willen doen en in de korte broek willen lopen
wij hebben de site ontdek amerika bekeken en de sites van de parken en verschillende reisverslagen gelezen.
'ons probleem' is geen keuzes kunnen maken en alles willen zien in te weinig tijd
in custer state park kunnen wij met onze camper NIET de needles highway en iron mountain road rijden.
wij vragen ons af of custer state park dan nog de moeite is?
wij vinden het geen probleem om de eerste dag een lange afstand te moeten overbruggen. Het enige wat wij van belang vinden is dat wij NIET te lang in het donker moeten rijden. Zonsondergang is 1930 ongeveer
dus als het goed is moet dat goedkomen
wat zou een plaats met een camper voor hott springs kunnen zijn? Lusk ? als wij toch een uurtje korter willen rijden?
wij kunnen dan op de weg van hott springs naar deadwood via mount rushmore, mogelijk via razy horse rijden en wildlife looproad? dat moet te doen zijn in 1 dag, toch? silvian lake zal dan afvallen
wij zullen de tips van ingrid mbt SLC en glenwood springs gaan bekijken
onze twijfel bij SLC is of het daar niet drukker is met verkeer. Google mps geeft aan dat het twee uur korter rijden is naar capitol reef dan via flaming george. maar als we bij SLC in de file komen en die tijd kijt zouden zijn is ook zonde
maar mogelijk is deze gedachte niet terecht?
ik voelde haast vanwege het reserveren van de campings
Wij zijn twee volwassene die houden van mooi weer en een leuke wandeling op z'n tijd. Geen wandelingen van uren maar als het de moeite is dan is twee uur of langer geen probleem
Genieten van het buitenleven en de zon past ons wel. Dus om bijv de laatste dagen hoog in de bergen in RMNP wandelingen te gaan maken zullen wij minder snel doen. Eerdere vakanties (amerika en 2 keer canada) hebben ons geleerd dat wij dan ook een beetje rustig aan willen doen en in de korte broek willen lopen
wij hebben de site ontdek amerika bekeken en de sites van de parken en verschillende reisverslagen gelezen.
'ons probleem' is geen keuzes kunnen maken en alles willen zien in te weinig tijd
in custer state park kunnen wij met onze camper NIET de needles highway en iron mountain road rijden.
wij vragen ons af of custer state park dan nog de moeite is?
wij vinden het geen probleem om de eerste dag een lange afstand te moeten overbruggen. Het enige wat wij van belang vinden is dat wij NIET te lang in het donker moeten rijden. Zonsondergang is 1930 ongeveer
dus als het goed is moet dat goedkomen
wat zou een plaats met een camper voor hott springs kunnen zijn? Lusk ? als wij toch een uurtje korter willen rijden?
wij kunnen dan op de weg van hott springs naar deadwood via mount rushmore, mogelijk via razy horse rijden en wildlife looproad? dat moet te doen zijn in 1 dag, toch? silvian lake zal dan afvallen
wij zullen de tips van ingrid mbt SLC en glenwood springs gaan bekijken
onze twijfel bij SLC is of het daar niet drukker is met verkeer. Google mps geeft aan dat het twee uur korter rijden is naar capitol reef dan via flaming george. maar als we bij SLC in de file komen en die tijd kijt zouden zijn is ook zonde
maar mogelijk is deze gedachte niet terecht?
Custer state park is leuk, maar als je naar parken als o.a. Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountain NP gaat dan gaat Custer State Park naar mijn mening niet in je top 3 staan. Ik zou er in elk geval niet apart tijd voor maken of voor omrijden. Leuk als je er in de buurt bent en tijd voor hebt, en anders niet.
In Yellowstone hebben wij de volgende planning. Is dat logisch en de goede campings?
- Cody, via beartooth highway naar Yellowstone
Mammoth hot Springs
Wandeling van lower terraces naar upper (hoe lang is dit lopen)
Is het mogelijk omdeed dag naar canyon village te rijden?
- Dag 1 Yellowstone
Grand canyon
Red rock trail, lopen naar lower falls
upper falls
Uncle Tom trail
Aan het einde de south rij drive naar artiest point
Is het verstandig om ook deze nachten canyon village te overnachten en de volgende ochtend naar de geysers te rijden?
- dag 2 Yellowstone
Old faithfull
grand prismatic overloop Trail
Anemone geyser
Overnachten in grand campground
- dag 3 Yellowstone naar grand teton
Wat kunnen we deze dag nog bekijken of is jullie advies vroeg rijden naar grand teton
- Cody, via beartooth highway naar Yellowstone
Mammoth hot Springs
Wandeling van lower terraces naar upper (hoe lang is dit lopen)
Is het mogelijk omdeed dag naar canyon village te rijden?
- Dag 1 Yellowstone
Grand canyon
Red rock trail, lopen naar lower falls
upper falls
Uncle Tom trail
Aan het einde de south rij drive naar artiest point
Is het verstandig om ook deze nachten canyon village te overnachten en de volgende ochtend naar de geysers te rijden?
- dag 2 Yellowstone
Old faithfull
grand prismatic overloop Trail
Anemone geyser
Overnachten in grand campground
- dag 3 Yellowstone naar grand teton
Wat kunnen we deze dag nog bekijken of is jullie advies vroeg rijden naar grand teton
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 7189 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties