Maritabma schreef:Kamperen is voor ons echt geen optie zeg maar, het zullen dus hotels / huisjes worden.
Niemand heeft het toch over kamperen? Paul noemt wel de tent in Yosemite, maar dat is niet echt kamperen. Kijk eens op
www.travelyosemite.com voor de tenten in Half Dome Village. Je kunt ook kijken naar cabins.
Maritabma schreef:Is Yosemite nog aantrekkelijk in Oktober/november? Of zou ik het moeten laten bij 2 dagen Sequoia? Welk park zouden jullie aanraden als je moest kiezen?
Yosemite zal qua temperatuur aangenamer zijn. Kijk eens in ons 2013-verslag om een beeld te krijgen van beide parken. Bedenk wel dat de watervallen voor een deel droog zullen staan in oktober. Je kunt ook eens in ons 1988-verslag kijken; toen bezochten we beide parken eind september.
Maritabma schreef:Stel ik zou alleen Yosemite doen, of eerst Yosemite... Eind oktober / begin november kan ik daar dan waarschijnlijk niet meer via de korte route vanuit Death Valley komen toch?
Dat zou in oktober normaal gesproken nog moeten lukken, zie
hier voor de sluitingsdagen van de Tioga Pass in de afgelopen jaren.
Het is jammer dat je niet even aangeeft of de vertrekdatum vast staat, ik had al gevraagd of er geschoven kan worden.
Waarom ga je in je nieuwe voorstel niet eerst naar LA en Yosemite/Sequoia zoals ik voorstelde en dan naar het oosten? Dat scheelt weer een aantal dagen.
Ik zie verder geen enkel verschil met je eerste route behalve dan dat je NY nu eerst doet. Het blijft nagenoeg onmogelijk om zo iets van de parken te zien. Wat zijn voor jullie de echte must sees? Is een kortere route met meer tijd overal niet bespreekbaar?
Ik zou in die tijd van het jaar zoiets doen:
Dag 1 naar NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY
Dag 5 NY - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Monument Valley
Dag 9 Monument Valley - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Capitol Reef
Dag 13 Capitol Reef - Bryce
Dag 14 Bryce - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Als LA een must is kun je een dag minder Moab doen en na Las Vegas doorrijden naar LA.
Marianne