Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis frankrs6: ZW incl. Mexico, graag uw comment/tips op het schema/planning.
Reis frankrs6: ZW incl. Mexico, graag uw comment/tips op het schema/planning.
Goedemiddag,
Van plusminus 12 oktober tot plusminus 5 november 2019 wil ik met mijn neef naar de USA, belangrijkste om daar te zien is Formule 1 Austin en Formule 1 Mexico.
We vliegen heen op San Francisco (is de planning) waar we onze huurauto voor de eerste 12 dagen (tot aan Mexico) ophalen.
12-10 3 overnachtingen in Burlingame/san Francisco
15-10 3 overnachtingen in Yosemite National Park
18-10 1 overnachting in San Jose, in San Jose geen plannen, willen de volgende dag Highway 1 afrijden met wat bezichtigingen onderweg van mooie uitzichtzichten.
19-10 3 overnachtingen in Hawthorne/Los Angeles
22-10 2 overnachtingen in Las Vegas (vliegen van Las Vegas naar Mexico)
24-10 4 overnachtingen in Santa Fe, Mexico (vliegen van Mexico naar Austin)
28-10 3 overnachtingen in Austin
31-10 camper op eigen gelegenheid t'm 5-11 om bij het circuit te overnachten
5-11 vliegen van Austin naar Amsterdam
Voor ons belangrijke zaken:
- De data voor Mexico en Austin zijn niet flexibel ivm de race natuurlijk. We hoeven de vrije trainingen op de vrijdagen niet perse te zien, maar ik wil toch uiterlijk op de vrijdagen in Mexico danwel Austin aankomen, zodat we de quali voor zaterdag én de race op zondag kunnen zien.
- de huurauto die ze nu ingepland hebben is een fullsize sedan (Nissan Altima of similar). Vooropgesteld dat voor mij een vereiste is dat als ik in de USA rij dat ik een USA auto wil en géén jap, zou de grote voorkeur liggen om een Mustang/Camaro/etc... V8 te huren voor die eerste 12 dagen. Ik realiseer mij dat dit wellicht kostbaar is, dus bijv. de dagen van san fran tot aan San Jose een normale auto en dan van San Jose naar Los angeles met een dikke muscle car is ook een alternatief. Wat kan ik verwachten wat er aan upgrades worden aangeboden? Begreep van een collega dat als je op het vliegveld aankomt ze je regelmatig in een hogere klasse proberen te praten voor relatief klein prijsverschil? Tips?
- de volgorde tot aan Mexico is niet zo spannend wat ons betreft, het is meer dat de club waar we nu een offerte hadden opgevraagd het zo hadden gepland ivm prijzen van tickets.
- Los Angels en Las Vegas zijn een MUST, Yosemite park en San Francisco zou ik op zich nog wel kunnen inruilen voor een andere toffe plek.
- Waar ik over twijfel is de tijd die we in Austin hebben. We komen di 29 oktober in Austin aan, waar ze tot donderdagochtend 31e een hotel hebben gepland, en dat we dan zelf een camper regelen van 31 t'm 5 nov nog. Is daar nog wel wat te doen woe/do/vrij of verveel je je daar de blubber? En is het te doen om nog een camper te huren in die periode, of kunnen we dat beter vergeten en een hotel nemen? Immers de reisclub kan ons geen camper aanbieden zeggen ze.
Ik houd mij aanbevolen voor tips/tricks!
Frank
Van plusminus 12 oktober tot plusminus 5 november 2019 wil ik met mijn neef naar de USA, belangrijkste om daar te zien is Formule 1 Austin en Formule 1 Mexico.
We vliegen heen op San Francisco (is de planning) waar we onze huurauto voor de eerste 12 dagen (tot aan Mexico) ophalen.
15-10 3 overnachtingen in Yosemite National Park
18-10 1 overnachting in San Jose, in San Jose geen plannen, willen de volgende dag Highway 1 afrijden met wat bezichtigingen onderweg van mooie uitzichtzichten.
Voor ons belangrijke zaken:
- De data voor Mexico en Austin zijn niet flexibel ivm de race natuurlijk. We hoeven de vrije trainingen op de vrijdagen niet perse te zien, maar ik wil toch uiterlijk op de vrijdagen in Mexico danwel Austin aankomen, zodat we de quali voor zaterdag én de race op zondag kunnen zien.
- de huurauto die ze nu ingepland hebben is een fullsize sedan (Nissan Altima of similar). Vooropgesteld dat voor mij een vereiste is dat als ik in de USA rij dat ik een USA auto wil en géén jap, zou de grote voorkeur liggen om een Mustang/Camaro/etc... V8 te huren voor die eerste 12 dagen. Ik realiseer mij dat dit wellicht kostbaar is, dus bijv. de dagen van san fran tot aan San Jose een normale auto en dan van San Jose naar Los angeles met een dikke muscle car is ook een alternatief. Wat kan ik verwachten wat er aan upgrades worden aangeboden? Begreep van een collega dat als je op het vliegveld aankomt ze je regelmatig in een hogere klasse proberen te praten voor relatief klein prijsverschil? Tips?
- de volgorde tot aan Mexico is niet zo spannend wat ons betreft, het is meer dat de club waar we nu een offerte hadden opgevraagd het zo hadden gepland ivm prijzen van tickets.
- Los Angels en Las Vegas zijn een MUST, Yosemite park en San Francisco zou ik op zich nog wel kunnen inruilen voor een andere toffe plek.
- Waar ik over twijfel is de tijd die we in Austin hebben. We komen di 29 oktober in Austin aan, waar ze tot donderdagochtend 31e een hotel hebben gepland, en dat we dan zelf een camper regelen van 31 t'm 5 nov nog. Is daar nog wel wat te doen woe/do/vrij of verveel je je daar de blubber? En is het te doen om nog een camper te huren in die periode, of kunnen we dat beter vergeten en een hotel nemen? Immers de reisclub kan ons geen camper aanbieden zeggen ze.
Ik houd mij aanbevolen voor tips/tricks!
Frank
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis frankrs6:ZW incl. Mexico, graag uw comment/tips op het schema/planning
Ik snap niet direct dat wanneer Yosemite geen must is je hier dan 3 nachten voorziet. Voor de rit van SF naar LA voorzie je dan maar één enkele dag, terwijl hiervoor meestal twee overnachtingen worden aangeraden.
En wat is dat met die "reisclub" ????
Upgrades verwachten ? Ik denk niet dat daar veel kans toe is. Tegen betaling, uiteraard, maar dat dit tegen een zacht prijsje zal zijn ????frankrs6 schreef:Wat kan ik verwachten wat er aan upgrades worden aangeboden? Begreep van een collega dat als je op het vliegveld aankomt ze je regelmatig in een hogere klasse proberen te praten voor relatief klein prijsverschil?
En wat is dat met die "reisclub" ????
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik denk dat topicstarter met reisclub een reisburo bedoelt. Ik raad topicstarter overigens aan om zelf de reis samen te stellen. Ben je ook vrij en flexibel om je reis in te vullen. Aan reisclubs of reisburo's heb je weinig.
Rond Austin kun je je prima langere tijd vermaken, San Antonio en de Hill Country zijn dichtbij. Er zijn ook meerdere state parks in de buurt. Mooie omgeving daar, wij wonen in Houston, maar komen regelmatig in die regio voor lange weekends e.d. In die tijd zal het weer waarschijnlijk ook nog lekker zijn.
Terug in Texas!
thanks voor jullie reactie! Reisclub = reisburo inderdaad. En zulke tips ben ik naar op zoek Marco, dan pakken we 2 overnachtingen voor de rit SF naar LA, en Yosemite park een nacht minder.
@mtl, ik had juist van een collega weer de tip gekregen om bij een reisburo die USA expert is te gaan boeken. Die kopen groot in waardoor eea relatief voordelig zou zijn. Ik heb er vrij veel vluchten in zitten nu, incl. alle overnachtingen van 12 okt t'm 31 okt (3 of 4 sterren), 12 dagen huurauto voor minder dan 2000 euro. Jij denkt dat alles zelfsamenstellen gunstiger uitvalt?
Qua vluchten zit er nu dan in:
- AMS - SF
- LV- MEX
- MEX - AUST
- AUST - AMS
En hier en daar zit er nog wat overstappen in (London, Dallas).
@hemmie, tx, dan ga ik mij daar geen zorgen over maken.
@mtl, ik had juist van een collega weer de tip gekregen om bij een reisburo die USA expert is te gaan boeken. Die kopen groot in waardoor eea relatief voordelig zou zijn. Ik heb er vrij veel vluchten in zitten nu, incl. alle overnachtingen van 12 okt t'm 31 okt (3 of 4 sterren), 12 dagen huurauto voor minder dan 2000 euro. Jij denkt dat alles zelfsamenstellen gunstiger uitvalt?
- AMS - SF
- LV- MEX
- MEX - AUST
- AUST - AMS
Wat ik vooral wil zeggen is dat je reisburo's niet altijd moet geloven. Ook al noemen ze zichzelf USA-expert. Mijn advies zou zijn om eerst zelf op onderzoek te gaan en te vergelijken met de offerte die jij gekregen hebt.
Waarom is LA een must? Ik hoor tot het kamp dat LA geen leuke stad vind.
Dag Tomhster,
Tja, jij ging vermoedelijk pas tot dat kamp behoren toen je de stad gezien had? Lijkt mij gave stad. Waarom? Goh, vooral vanuit de films, maar wil toch wel graag griffit park observatory zien, en dan einde dag zodat je over de stad kan kijken daar met de lichtjes, Santa Monica pier wil ik graag gezien hebben. Wellicht rondje Beverly Hills en misschien een studio bekijken. Neemt niet weg dat als je tips heb ik mij dus aanbevolen houd.
Tja, jij ging vermoedelijk pas tot dat kamp behoren toen je de stad gezien had? Lijkt mij gave stad. Waarom? Goh, vooral vanuit de films, maar wil toch wel graag griffit park observatory zien, en dan einde dag zodat je over de stad kan kijken daar met de lichtjes, Santa Monica pier wil ik graag gezien hebben. Wellicht rondje Beverly Hills en misschien een studio bekijken. Neemt niet weg dat als je tips heb ik mij dus aanbevolen houd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Reisbureaus weten heel vaak niet waar ze het over hebben, zelfs al zijn ze zogezegd Amerika-expert. We hebben hier al vele voorbeelden gezien die eigenlijk vrij schandalig waren. Nu gebruik ik ook wel een reisbureau om vluchten te boeken, maar daar stopt het dan meestal wel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dit inderdaad. Ik wil ook graag zelf ondervinden wat ik van die stad vind, precies wat jij noemt lijkt mij ook geweldig, LA gaan we dus zeker bezoeken.frankrs6 schreef:Dag Tomhster,
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vind dit een hele scherpe prijs. Voordeel van zelf regelen, is dat je zelf je hotels kunt kiezen, maar prijstechnisch ga je daar geen honderden euro’s op verdienen, denk ik.frankrs6 schreef:thanks voor jullie reactie! Reisclub = reisburo inderdaad. En zulke tips ben ik naar op zoek Marco, dan pakken we 2 overnachtingen voor de rit SF naar LA, en Yosemite park een nacht minder.
- AMS - SF
- LV- MEX
- MEX - AUST
- AUST - AMS
Re: Reis frankrs6: ZW incl. Mexico, graag uw comment/tips op het schema/planning.
Nou de reis is geboekt hoor, en lichtjes aangepast nav informatie van hier, waarvoor dank!
15-10 2 overnachtingen in Yosemite National Park
17-10 2 overnachting op de rit van yosemite naar Los Angeles
Verder geen excurcies geboekt, gaan we daar fixen. Huurauto wel omgezet naar convertible klasse (hoop een Mustang te krijgen). Shootingrange in Austin al gevonden waar we ff willen schieten (tja als je daar ben wil ik dat eens gedaan hebben), Alcatraz lijkt mij gaaf, muziek in Austin verder en we gaan het zien! Denk dat ik voor de 3 overnachtingen in Austin nog wel voor een dikke kar ga kijken (Chevy tahoe ofzo, dikke suv lijkt mij wel leuk) en de camper ga ik eens ff uitzoeken.
15-10 2 overnachtingen in Yosemite National Park
17-10 2 overnachting op de rit van yosemite naar Los Angeles
Verder geen excurcies geboekt, gaan we daar fixen. Huurauto wel omgezet naar convertible klasse (hoop een Mustang te krijgen). Shootingrange in Austin al gevonden waar we ff willen schieten (tja als je daar ben wil ik dat eens gedaan hebben), Alcatraz lijkt mij gaaf, muziek in Austin verder en we gaan het zien! Denk dat ik voor de 3 overnachtingen in Austin nog wel voor een dikke kar ga kijken (Chevy tahoe ofzo, dikke suv lijkt mij wel leuk) en de camper ga ik eens ff uitzoeken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
frankrs6 schreef:Dag Tomhster,
Ik behoor tot het ‘vind het een geweldige stad kamp’, maar raad je aan om niet alle bekende zaken te doen. De walk of fame is zo’n plek die je even gezien moet hebbem maar nou niet het meest aantrekkelijke plekje in LA is. Koop daar evt een startour map zodat je zelf wat megavillas in belair en beverly hills door kunt rijden. Griffith wel opletten dat volgens mij parkeren langs de berg tegenwoordig geld kost. Uur voor zonsondergang er zeker zijn. Ik heb het in het begin van mn teaserfilm gezet ... prachtige plek:Dit inderdaad. Ik wil ook graag zelf ondervinden wat ik van die stad vind, precies wat jij noemt lijkt mij ook geweldig, LA gaan we dus zeker bezoeken.
[youtube]IJ3UxyKXaFU[/youtube]
Huur een fiets en rij van santa monica een heel stuk richting Redondo Beach (je moet even om marina del rey heen) en dan door de stad weer terug.
Als je een studiotour doet (warner bros is een aanrader) dan heb je het grootste deel van je tijd in LA met dit alles wel vol. Ga ‘s avonds, zelfs in hollywood, niet overal zomaar wandelen.
Alcatraz in San Francisco zeker 3 maanden vooraf boeken, anders grote kans dat je er niet op komt. Ga dat niet op het laatste moment of op de bonnefooi doen.
Re: Reis frankrs6: ZW incl. Mexico, graag uw comment/tips op het schema/planning.
He Paul tx voor de tips man! Top, hier kan ik wat mee, stel ik op prijs. Alcatraz gaan we dus op voorhand ff regelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 6554 Weergaves
-
Laatste bericht door MichaelJohnson
-
- 37 Reacties