Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Martin & Marianne »

Maritabma schreef:Op jullie aanraden begin ik denk ik toch maar in New York.
Dit zorgt er echter wel voor dat we rond eind oktober / begin november in de parken Sequioa en Yosemite zijn, is dat nog te doen?
Die 3 dagen zal niet het verschil maken. Je kunt ook van NY eerst naar LA vliegen en eindigen in LV.
Kun je niet wat eerder vertrekken? Eind oktober is sowieso laat voor Yosemite en Sequoia.
Wat is trouwens de reden voor Sequoia? Waarom niet de sequoia's in Yosemite bekijken als je toch geen tijd hebt voor het park?

Marianne
Maritabma
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maritabma: Las Vegas - Parken - Los Angeles; is dit een realistische planning?

Bericht door Maritabma »

Stel ik zou alleen Yosemite doen, of eerst Yosemite... Eind oktober / begin november kan ik daar dan waarschijnlijk niet meer via de korte route vanuit Death Valley komen toch?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als NY echt een must is, zou ik de rest van de route toch beperken tot maar de helft van het programma in het Zuid-Westen. Een rondje Las Vegas zoals hier nogal aangehaald is. Je zou dan bijvoorbeeld een rondje naar het westen kunnen doen met Death Valley, Yosemite, Sequoia, San Francisco, LA (eventueel van daar terug vertrekken). Of anders de oostkant op met Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion (eventueel ook Moab). Die 2 samen gaat echt niet hoor :-)

Onderschat de tijd niet die je nodig hebt voor de parken. Je ziet altijd nog iets anders leuk/mooi of een toffe wandeling.

Wij zijn 4 keer ongeveer 14 dagen in het Zuidwesten geweest. Kijk gerust naar onze reisverslagen om een idee te hebben wat je in die tijdspanne kan doen. ;-)
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

Hierbij alvast mijn hier en daar aangepaste planning.
Is Yosemite nog aantrekkelijk in Oktober/november? Of zou ik het moeten laten bij 2 dagen Sequoia? Welk park zouden jullie aanraden als je moest kiezen?

Kamperen is voor ons echt geen optie zeg maar, het zullen dus hotels / huisjes worden.

Planning
Dag 1 - Naar New York vliegen & New York bekijken
Dag 2 - # New York #
Dag 3 - # New York #
Dag 4 - # New York #
Dag 5 - Aankomst Las Vegas & Las Vegas bekijken
Dag 6 - # Las Vegas #
Dag 7 - Rijden naar Grand Canyon & daar slapen (tussenstop: Hoover Dam & Radiator Springs (Cars Film) (stukje route 66) (5u)
Dag 8 - # Grand Canyon # naar Kayenta rijden & daar slapen (2u 10 min)
Dag 9 - Naar Monument Valley (20 min.) - # Monument Valley # - Naar Page rijden & daar slapen (2u)
Dag 10 - # Lower Antelope Canyon (15min) # - # Horse Shoe Bend (15min) # - Vlakbij Bryce Canyon slapen (2u 50)
Dag 11 - # Bryce Canyon # - In Zion slapen en wellicht ook iets zien? (2u)
Dag 12 - # Zion National Park # - Slapen in Death Valley Junction (4u)
Dag 13 - Rijden naar Sequioa Park (Three Rivers) Via Death valley (stoppunten zie route) - Slapen in Three Rivers (totaal 6u rijden)
Dag 14 - # Sequoia park # - Slapen in Oakhurst (2,5u)
Dag 15 - # Yosemite Park # - Slapen in Mariposa (2,5u)
Dag 16 - Naar Los Angeles rijden (4u 45 min) & Los Angeles (i.i.g. Santa Monica Pier) bekijken - Slapen nabij Santa Monica Pier
Dag 17 - Los Angeles: Walk of fame / Hollywood / Venice Beach / Schietbaan - Slapen nabij Anaheim
Dag 18 - Disneyland Anaheim - Slapen nabij Anaheim
Dag 19 - Terugreis
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom men het zuidwesten steeds maar weer met New York wil gaan combineren. Dat is zoiets als naar Noorwegen op reis gaan en er drie daagjes Sicilië aan vast hangen. En dan zeker als men beperkt is in tijd. Heeft men 5 tot 6 weken dan is dat natuurlijk een ander verhaal.

Ben je overigens al in NYC geweest ? drie dagen is immers bitter weinig om NY te bezoeken.

Ik vraag me ook nog steeds af wanneer je eigenlijk tijd gaat hebben om echt iets van de parken te zien.

Neem nu dag 13. Inclusief de must see stops en een 15 minuten per stop kom ik voor die dag aan 9 uur en dan heb je nog geen tijd genomen om ook iets te eten. 15 minuten per stop is daarenboven niet veel. Als je bvb graag wat foto's neemt dan zal dit al snel meer zijn.

Je stelt de vraag of Yosemite aantrekkelijk is in die periode of je het beter bij Sequoia houd ? Dan vraag ik me af of je wel weet waar je heen gaat. Sequoia ligt immers geheel en al op grotere hoogte waardoor het er in die periode zeker 's nachts, maar mogelijks ook al overdag vriest en er dus ook meer kans is op sneeuw. Yosemite heeft zowel hoge als lage gedeelte, zoals de vallei.
Voor beide parken geld overigens dat je in die periode al kan geconfronteerd worden met de noodzaak tot het bijhebben of gebruiken van sneeuwkettingen.

De wijziging va Oakhurst naar Mariposa snap ik overigens ook niet, dat maakt de rit naar LA nog langer de dag erna.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maritabma schreef:Kamperen is voor ons echt geen optie zeg maar, het zullen dus hotels / huisjes worden.
Niemand heeft het toch over kamperen? Paul noemt wel de tent in Yosemite, maar dat is niet echt kamperen. Kijk eens op www.travelyosemite.com voor de tenten in Half Dome Village. Je kunt ook kijken naar cabins.
Maritabma schreef:Is Yosemite nog aantrekkelijk in Oktober/november? Of zou ik het moeten laten bij 2 dagen Sequoia? Welk park zouden jullie aanraden als je moest kiezen?
Yosemite zal qua temperatuur aangenamer zijn. Kijk eens in ons 2013-verslag om een beeld te krijgen van beide parken. Bedenk wel dat de watervallen voor een deel droog zullen staan in oktober. Je kunt ook eens in ons 1988-verslag kijken; toen bezochten we beide parken eind september.
Maritabma schreef:Stel ik zou alleen Yosemite doen, of eerst Yosemite... Eind oktober / begin november kan ik daar dan waarschijnlijk niet meer via de korte route vanuit Death Valley komen toch?
Dat zou in oktober normaal gesproken nog moeten lukken, zie hier voor de sluitingsdagen van de Tioga Pass in de afgelopen jaren.
Het is jammer dat je niet even aangeeft of de vertrekdatum vast staat, ik had al gevraagd of er geschoven kan worden.
Waarom ga je in je nieuwe voorstel niet eerst naar LA en Yosemite/Sequoia zoals ik voorstelde en dan naar het oosten? Dat scheelt weer een aantal dagen.
Ik zie verder geen enkel verschil met je eerste route behalve dan dat je NY nu eerst doet. Het blijft nagenoeg onmogelijk om zo iets van de parken te zien. Wat zijn voor jullie de echte must sees? Is een kortere route met meer tijd overal niet bespreekbaar?

Ik zou in die tijd van het jaar zoiets doen:

Dag 1 naar NY
Dag 2 NY
Dag 3 NY
Dag 4 NY
Dag 5 NY - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page - Monument Valley
Dag 9 Monument Valley - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Capitol Reef
Dag 13 Capitol Reef - Bryce
Dag 14 Bryce - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas

Als LA een must is kun je een dag minder Moab doen en na Las Vegas doorrijden naar LA.

Marianne
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

Dank voor alle info weer. Ik zit te denken om sequoia en death valley in ieder geval te schrappen, de rest is wel een beetje een must inderdaad.

Vertrek datum ligt nog niet vast,de periode wel.

We willen nu ook vooral zoveel zien omdat we hierna aan kinderen willen beginnen.
Ik heb me wel ingelezen maar denk dat je als nieuweling het gewoon onderschat.

En... Ik kan zeer lastig dingen schrappen.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

2 tips:
1. Jullie vliegdag van NY naar LV: als je op tijd vertrekt uit NY kom je zeker begin van de middag in LV aan. Je wint een paar uur. Ik zou je aanraden diezelfde dag te vertrekken uit LV en alvast stukje richting GC te rijden. Een avond en een dag voor LV kun je inplannen na Zion. Voordeel is ook dat je de dagen in de stad wat meer verdeelt.
2. Yosemite is prachtig, maar je moet heel veel oninteressante kilometers maken om daar te komen. Je hebt niet veel tijd om daar nog iets interessants uit te halen, en je tijd voor Yosemite is sowieso beperkt. Ik zou je echt aanraden om naar Moab te gaan, naar Arches en Canyonlands, ook al omdat de wegen daar echt heel mooi zijn.
Ik zou je het volgende aanraden:Dag 5 - Aankomst Las Vegas, naar Kingman rijden
Dag 6 - Rijden naar Grand Canyon & zien, daar slapen
Dag 7- Naar Page rijden # Lower Antelope Canyon - Horse Shoe Bend & in Page slapen
Dag 8 - Naar Kayenta rijden, Monument Valley & daar ergens slapen
Dag 9 – Naar Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 – Moab
Dag 12 – Naar Bryce (komt neer op groot deel dag rijden)
Dag 13 - Bryce bekijken, naar Zion
Dag 14 – Zion bekijken, naar Las Vegas eind van de dag, avond in Las Vegas
Dag 15 – Las Vegas
Dag 16- Las Vegas-LA (i.i.g. Santa Monica Pier) bekijken - Slapen nabij Santa Monica Pier
Dag 17 - Los Angeles: Walk of fame / Hollywood / Venice Beach / Schietbaan - Slapen nabij Anaheim
Dag 18 - Disneyland Anaheim - Slapen nabij Anaheim
Dag 19 - Terugreis

NB. Dag 17-19 heb ik niet echt naar gekeken, Als je vanuit Anaheim moet rijden naar LAX moet je vliegtuig niet vroeg op de dag vertrekken, er staan in die regio veel files, plan ruim. Misschien handiger om vanuit LV naar Anaheim te rijden, op dag 18 naar LA en even langs Hollywood, en overnachten in Santa Monica of Venice. Beide zou ik niet doen
Jullie zullen vast prachtige reis hebben, Alje
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom men het zuidwesten steeds maar weer met New York wil gaan combineren. Dat is zoiets als naar Noorwegen op reis gaan en er drie daagjes Sicilië aan vast hangen. En dan zeker als men beperkt is in tijd. Heeft men 5 tot 6 weken dan is dat natuurlijk een ander verhaal.
Het is natuurlijk wat voor reis ze willen en kunnen maken. Je kan niet voor anderen beslissen of het bv financieel mogelijk is om (snel) daarna nog een keer te gaan.
Probleem zit er meer in dat velen een compleet "standaard" rondje in het zuidwesten erbij willen doen. In 3 weken kan je dat inderdaad niet doen of je moet echt gaan racen. Dus dan zal het óf meer tijd moeten kosten, óf NY schappen wat duidelijk geen optie is, dus zal er in het zuidwesten geschapt moeten worden.

Ik zou dan de keuze maken om zoals hierboven staat misscbien een rondje Vegas te doen incl Moab en dan naar LA te gaan. Of toch die lange rit naar Sequoia erin te houden of stop al rond Lake Isabella/Kernville en pak dan 3 nachten Sequoia voor naar LA te rijden. En dan geen Yosemite. Of vanaf Vegas naar bv Lone Pine te rijden en de dag erna een lange rit over de tioga pass naar Yosemite Valley of El Portal en alleen Yosemite te doen en dan een lange rit naar LA...een paar van die lange ritten ontkom je gewoonweg niet aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maritabma schreef:Dank voor alle info weer. Ik zit te denken om sequoia en death valley in ieder geval te schrappen, de rest is wel een beetje een must inderdaad.
DV schrappen zou ik niet doen. Dat is juist in die periode aangenaam. En als je naar LA gaat vanuit Las Vegas, dan is dat een prachtige route.
Maritabma schreef: We willen nu ook vooral zoveel zien omdat we hierna aan kinderen willen beginnen.
Kinderen hebben betekent niet dat je nooit meer naar Amerika zou kunnen. :wink:

Marianne
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

En weer een aangepaste versie.
Wat zouden jullie aanraden om te bekijken in 2 dagen Sequioa?

Planning
Dag 1 - Naar New York vliegen & New York bekijken
Dag 2 - # New York #
Dag 3 - # New York #
Dag 4 - # New York #
Dag 5 - Aankomst Las Vegas & Las Vegas bekijken
Dag 6 - # Las Vegas #
Dag 7 - Rijden naar Grand Canyon & daar slapen (tussenstop: Hoover Dam & Radiator Springs (Cars Film) (stukje route 66) (5u)
Dag 8 - # Grand Canyon # naar Kayenta rijden & daar slapen (2u 10 min)
Dag 9 - Naar Monument Valley (20 min.) - # Monument Valley # - Naar Page rijden & daar slapen (2u)
Dag 10 - # Lower Antelope Canyon (15min) # - # Horse Shoe Bend (15min) # - Vlakbij Bryce Canyon slapen (2u 50)
Dag 11 - # Bryce Canyon # - In Zion slapen en wellicht ook iets zien? (2u)
Dag 12 - # Zion National Park # - Slapen in Death Valley Junction (4u)
Dag 13 - Rijden naar Sequioa Park (Three Rivers) Via Death valley (stoppunten zie route) - Slapen in Three Rivers (totaal 6u rijden)
Dag 14 - # Sequoia park # - Slapen in / nabij Sequoia (2,5u)
Dag 15 - # Sequoia Park # - Slapen in / nabij Sequioa (2,5u)
Dag 16 - Naar Anaheim rijden (daar slapen) via Los Angeles (Hollywood / Walk of Fame / Venice Beach bekijken?) (5,5u )
Dag 17 - Disneyland Anaheim (vanaf 9 november in Halloween sfeer) - Slapen nabij Anaheim
Dag 18 - Naar Los Angeles rijden en daar slapen: Walk of fame / Hollywood / Venice Beach / Schietbaan - Slapen in Los Angeles (Santa Monica of Venice)
Dag 19 - Terugreis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is mooi om veel tijd te hebben voor Sequoia maar het gaat ten koste van de tijd voor Zion en Death Valley. Ik zou Sequoia vergeten, zeker omdat je er wel erg laat in het jaar bent. Wil je het wel doen, waarom dan niet in LA beginnen zodat je er wat eerder bent?
Voor Sequoia zelf had ik je al naar ons 2013-verslag verwezen, en kijk ook eens naar ons 2017-verslag. Wat zoek je precies voor tips? Heb je ook al de NPS-site bekeken? en op http://www.ontdek-amerika.nl gekeken?
Ik denk dat je Yosemite en Sequoia beter eens kunt bewaren voor een andere keer, en probeer dan in juni te gaan. September of begin oktober kan ook (maar dan mis je de watervallen), maar november is toch wel erg laat.

Ik zou soeiso wat aanpassen in je route: je zou dan aankomst in Las Vegas al een stuk kunnen rijden, maar overweeg in elk geval eens om het bij 1 nacht te houden, en de andere nacht tussen Zion en DV te doen. Dan heb je meer tijd voor Zion. Maar mooier is nog om daar twee nachten voor uit te trekken. Het is al vaker gezegd maar je hebt er nu echt veel te weinig tijd voor.
Kijk ook eens naar Valley of fire: dat is een prachtige stop tussen Zion en Las Vegas.

Kijk in plaats van Kayenta eens naar Gouldings Lodge, The view hotel of naar de San Juan Inn in Mexican Hat.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Het blijft in mijn ogen wat gekkenwerk.

- Wat stel je je eigenlijk voor bij radiator springs ?
- In plaats van Kayenta zijn er inderdaad wel veeeellll betere opties.
- De tijd voor Zion blijft erg beperkt, zeker als je doorrijdt naar Death Valley Junction. Waarom doe je niets met de tip om Vegas tussen Zion en Death Valley in te doen ?
- Death Valley Junction - Death Valley - Sequoia. Je blijft er blijkbaar van uitgaan dat dit slechts 6 uur is, met de stops die je gaat maken mag je evenwel eerder op 10 uur tellen. Veel voor zo korte dagen dus.
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

Kayenta staat nog niet vast, geen 1 hotel, dus dat zou ook een hotel in Monument Valley kunnen worden.
Bij radiator springs stoppen we omdat we dat vanwege cars gewoon leuk vinden.
We willen niet na de vlucht NY-LV direct gaan rijden, daarom houden we Las Vegas daar staan.

Is er nog een andere optie om de tijd tussen Zion en Sequioa handiger in te plannen?
Wellicht 1 dag Sequioa minder? Kan iemand mij hiermee helpen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hoeft niet meteen te gaan rijden als je in Las vegas aankomt, maar je zou het bij 1 nacht kunnen houden, en dan tussen Zion en DV nog eens een overnachting daar.

Je zou wel een nacht minder Sequoia (eerst de o, dan de i) kunnen doen, daar heb je met drie nachten relatief veel tijd in je laatste voorstel.
Misschien is het goed als je aangeeft waarom jullie naar Sequoia willen. Wat wil je daar doen? En wat wil je in Zion doen? En wat wil je in Death Valley allemaal zien?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 dec 2018, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

Sequoia en Zion hebben we nog geen planning voor.
Death valley alleen de stops die op de route liggen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat betekent dat je dus niet naar Badwater gaat, of naar Artist Point en Devils Golfcourse? Dus vanuit DV Junction ga je alleen naar Zabriskie Point en de Sand dunes?
Maritabma schreef:Sequoia en Zion hebben we nog geen planning voor.
Kijk eerst eens wat je er kunt en wilt doen, en kijk dan hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.
Waarom wil je naar Sequoia als je niet weet wat je er wilt doen terwijl het niet echt op de route ligt en je er ook niet in het beste seizoen bent?

Marianne
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

Klopt.
Die planning stemmen we af op de tijd die we hebben.
De kans dat we weer naar Amerika gaan os klein. Dus willen we het nu wel meenemen
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Radiator Springs bestaat niet, ik vraag me af wat je daar bedoelt?
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert

Maritabma schreef:Bij radiator springs stoppen we omdat we dat vanwege cars gewoon leuk vinden.
hemmie schreef:Radiator Springs bestaat niet, ik vraag me af wat je daar bedoelt?
Exact waarom ik mij hier ook vragen bij stel.
Maritabma schreef:Death valley alleen de stops die op de route liggen.
Meen je dat nu dat je niet naar Badwater, Dante's View, Devil's Golf Coure,... zou gaan ?????
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer