Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pleank: september 2019, LA-LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pleank
Amerikafan

Reis Pleank: september 2019, LA-LA.

Bericht door Pleank »

Beste forumleden,

ja, we zijn er vroeg bij! We (mijn vriend en ik, begin 30) zijn van plan om in september/begin oktober een rondreis van ongeveer 30 dagen door het zuidwesten te maken. We willen een auto huren en kamperen in de parken combineren met hotels in de steden. Ik heb een eerste route-opzet gemaakt die ik hieronder zal posten. Ik heb overal 'ruim' de tijd genomen en dus een soort 'ideale route' opgeschreven, we zullen nog moeten gaan schrappen aangezien de route te lang is. De route ligt dus nog verre van vast (het duurt immers ook nog even voordat we gaan :D ) maar ik ben toch heel benieuwd naar jullie input! Ik ben nog nooit in Amerika geweest, mijn vriend heeft al eens met vrienden een 'rondje Zuidwesten' gedaan, maar vindt het totaal niet erg om alles nog een keer te zien. :wink: We houden van wandelen/hiken.

- Zien jullie ergens dingen die niet haalbaar zijn en/of scheve verdelingen? Blijven we ergens te lang?
- Voor mijn gevoel zitten 'de steden' nu redelijk op het eind, ik had dit liever wat meer gemixt, maar ik weet niet zo goed hoe. De route zou ook andersom kunnen, maar dan doen we eerst de steden en het lijkt me juist leuker om de eerste dagen direct 'op pad' te gaan. Mijn vriend is dus al eerder in het zuidwesten geweest en zou graag Las Vegas 'in het midden' van de trip bezoeken, vandaar deze opzet. Een en ander zal te zijner tijd ook afhangen van de vliegtickets natuurlijk.
- Het stuk 'Mesa Verde' zie ik maar bij weinigen in de route opgenomen, is dit de moeite? Het 'kost' ons 2 (of evt 3 als we Canyon de chelly ook willen doen) dagen en het lijkt ons wel erg interessant!
- in Moab heb ik alle dingen gezet die we graag willen bekijken, het kan zijn dat de indeling qua dagen nog niet helemaal logisch is, hier moet ik nog naar kijken.

Alvast bedankt!! Groetjes Pleank

Dag 1 Europa – Los Angeles
Dag 2 Los Angeles – Joshua Tree
Dag 3 Joshua Tree – Sedona/Flagstaff
Dag 4 Sedona/Flagstaff – Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon – Page (Horseshoe bend)
Dag 7 Page (the Wave, Antelope Canyon)
Dag 8 Page (kayakken op lake Powell)
Dag 9 Page – Monument Valley (via Navajo NM)
Dag 10 Monument Valley – Mesa Verde NP (via Hovenweep NM)
Dag extra??: Canyon de Chelly NM
Dag 11 Mesa Verde NP – Silverton (via Durango en Navajo SP)
Dag 12 Silverton – Moab (Horseshoe Canyon?)
Dag 13 Moab (Island in the Sky, Dead Horse Point SP)
Dag 14 Moab (Needles)
Dag 15 Moab (mountainbiken)
Dag 16 Moab – Torrey (Arches, Green River, Goblin Valley SP)
Dag 17 Torrey – Bryce (Capitol Reef NP)
Dag 18 Bryce – Zion (via Mt Carmel highway)
Dag 19 Zion (hiken)
Dag 20 Zion – Las Vegas (via Valley of Fire SP)
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas – Death Valley
Dag 24 Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 25 Mammoth Lakes – Yosemite NP (via Mono Lake, Bodie, Tioga Pass)
Dag 26 Yosemite NP
Dag 27 Yosemite NP
Dag 28 Yosemite NP – San Francisco
Dag 29 San Francisco
Dag 30 San Francisco
Dag 31 San Francisco – Monterey
Dag 32 Monterey – Pismo Beach
Dag 33 Pismo Beach – Los Angeles
Dag 34 Los Angeles
Dag 35 Los Angeles
Dag 36 Los Angeles - Europa
Laatst gewijzigd door markro op 28 nov 2018, 04:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel op verzoek aangepast.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Pleank: 2018, LA-LA

Bericht door michelly »

Het probleem van te veel steden achter elkaar kun je oplossen door Los Angeles aan het begin van je vakantie te bezoeken. Dan heb je Vegas in de midden en San Francisco op het einde.
Je route ziet er prima uit, het is zonde dat je nog wat dagen moet schrappen :lol:
Maar ook al haal je er wat dagen uit dan is het nog goed te doen.
Mesa Verde is zeker de moeite waard.
Je hebt nog tijd genoeg dus misschien kun je wat reisverslagen lezen om ideeën op te doen. Kijk eens op onze site en dan met name de reis van 2011. Die heeft veel overeenkomsten met jouw route. Wij kampeerden toen ook regelmatig in onze tent.
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Wat een mooie website michelly, heel wat leesvoer zie ik al :thumbup:

Het voordeel van het omdraaien van de route zou kunnen zijn dat we een paar weken eerder in de 'koelere' delen zijn (Yosemite, Bryce) en wat later in de 'hete' delen in het zuiden zoals Joshua Tree. Met uitzondering van Death Valley. Of vergis ik me daarin en maakt dat verder niet echt uit?

LA aan het begin gaan we over nadenken, ik lees overal dat je de eerste dagen vroeg wakker bent en het dus prettig is om dan alvast op weg te kunnen, maar misschien is het ook wel fijn om een dag of 2 te acclimatiseren in LA.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind er niets mis mee om eerst een dag of 2/3 op een plek te zitten. Je bent vroeg wakker maar over het algemeen kan je overal genoeg doen.

Dag 16 lijkt me veel te veel. Arches kan makkelijk de hele dag in beslag nemen. Je kan natuurlijk dag 14 en 15 ook al delen van dat park bekijken. Hou er rekening mee dat Arches wel het drukste park is daar.

Het enige wat ik eruit zou halen is Sedona/Flagstaff of juist voor de omgeving Sedona een dag meer uit te trekken. Je zou van Joshua Tree via route66 naar Kingman en via Hackberry en Seligman/Williams naar de GC kunnen rijden. Overnacht in Grand Canyon Village
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je route zit eigenlijk goed in elkaar.

Maar ja als je van 36 dagen naar 30 moet, zullen er wat plaatsen moeten sneuvelen.

Ik zou van Monument Valley naar Moab gaan. En daar 3 nachten blijven (en geen 4)
Hierdoor vallen al 4 dagen weg.
Zonder Sedona zou ik maar 1 stop doen tussen LA en GC, dus ofwel vb Twentynine Palms ofwel Kingman. Nog een dag winst.
Misschien ook nog een dag Page minder.
Voor de wave moet je aan een online loterij deelnemen om een toestemming (permit) te winnen.

Moest je Sedona wel in de route laten dan zou ik zeker niet via Kingman rijden.
De mooiere route is dan https://goo.gl/maps/ic4vuAk82JH2, via Prescott en Cottonwood.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pleank schreef:- Het stuk 'Mesa Verde' zie ik maar bij weinigen in de route opgenomen, is dit de moeite? Het 'kost' ons 2 (of evt 3 als we Canyon de chelly ook willen doen) dagen en het lijkt ons wel erg interessant!
Wij hebben in 2008 Mesa verde bezocht, zie daarvoor ons reisverslag. Ik vond het zeer de moeite, maar de meeste mensen hebben niet voldoende tijd om dat mee te nemen. Als je inderdaad 6 dagen minder hebt zou ik ook overwegen om het te laten vallen.
Je kunt natuurlijk ook eens naar een one way kijken. Bijvoorbeeld van Denver naar LA, of van Phoenix naar LA.

Marianne
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Bedankt voor de reacties allemaal; ik kan veel met jullie input :thumbup:
Ook de diverse websites met reisverslagen zijn top, bedankt voor de links!

De komende tijd zullen we lekker veel reisverslagen gaan lezen om te kijken hoe we de route verder kunnen aanpassen, dus wordt vervolgd!
Pleank
Amerikafan

Re: Reis Pleank: 2019, LV-LV.

Bericht door Pleank »

Door omstandigheden zijn onze plannen om in 2018 een reis naar de westkust te maken een jaar uitgesteld. We gaan nu in september 2019, en ik ben weer begonnen met het samenstellen van de route. Ik heb Mesa Verde en Sedona eruit gehaald, en ga uit van een rondje Las Vegas.

We gaan campings en hotels combineren. Omdat mijn vriend praktisch hetzelfde rondje al eens gedaan heeft (maar dan in 23 dagen) willen we de tijd nemen om te hiken en dingen te zien waar hij de vorige keer geen tijd voor had.

1) Europa - Las Vegas
2 Las Vegas - Death Valley (overrnachting Stovepipe wells of furnace creek)
3 Death Valley- Tioga Pass (Camping Tuolomne Meadows)
4 Tioga Pass -Yosemite Valley (overnachting op een van de campings in de vallei)
5 Yosemite Valley - Yosemite Valley (overnachting op een van de campings in de vallei)
6 Yosemite Valley - San Francisco
7 San Francisco- San Francisco
8 San Francisco - San Francisco
9 San Francisco - Monterey
10 Monterey- Pismo Beach
11 Pismo Beach- LA*
12 LA - LA
13 LA - LA
14 LA - Joshua Tree
15 Joshua Tree - Grand Canyon (Mather Campground)
16 Grand Canyon - Grand Canyon (Mather Campground)
17 Grand Canyon - Page (Wahweap Campground)
18 Page - Page (Wahweap Campground)
19 Page - Monument Valley (Gouldings campground of the view campground)
20 Monument Valley - Moab
21 Moab - Moab
22 Moab - Moab
23 Moab - Capitol Reef (Fruita Campground)
24 Capitol- Reef- Bryce
25 Bryce- Zion
26 Zion- Zion
27 Zion - Las Vegas
28 Las Vegas - Las Vegas
29 Las Vegas- Las Vegas
30 Las Vegas- Europa
31 Aankomst thuis

*In LA willen we 2 pretparken bezoeken. De stad zelf trekt ons niet zo (en mijn vriend vond het zijn vorige reis ook het minst indrukwekkend), we weten dat we daar weinig tijd voor hebben. Ik zal in het Theme park topic advies vragen voor de pretparken en afhankelijk daarvan de overnachtingsplekken bepalen.

Concreet de volgende vragen:

- We willen waarschijnlijk proberen om de tickets zo te boeken dat we 28 augustus heen vliegen en 27 september terug. Dat betekent dat we zaterdagnacht op de Tiogapass overnachten, deze zondag richting de vallei afrijden en dan zondag- en maandagnacht in Yosemite valley slapen. Hoe druk is het dan nog? We zullen dan op maandag de volle dag in de vallei hebben. Op die manier mijden we Zion, Las Vegas en de pretparken in het weekend dus dat komt het beste uit.

- In page willen we graag loten voor the Wave. Ik weet dat de kans echt miniscuul is, maar toch. Ik las dat je drie dagen mag opgeven, hoe ver is het rijden? Is het praktisch voor ons op zowel dag 17, 18 en 19 te doen?? Dan kunnen we voor alledrie de dagen mee loten. :)

- In Moab willen we in elk geval Arches en Canyonlands bezoeken. Ik las dat Canyonlands vrij uitgestrekt is en zag dat de ingangen van 'the Needles' en het Island in the sky district nogal ver uit elkaar liggen. Ook las ik dat de kampeermogelijkheden zeer beperkt zijn. Wat is slim qua overnachting als we beide delen willen bezoeken? Is dat te doen vanuit Moab, ik las dat the Needles 1.40u rijden is en dat vind ik best ver, dus zou er dan liever dichterbij kamperen.

- Ik twijfel over het stuk van LA naar de Grand Canyon. Mijn vriend vond de vorige keer het kamperen in Joshua Tree heel bijzonder, dus vandaar dat we daar een overnachting hebben gepland. Maar misschien is het slimmer om verder door te rijden? We willen graag via Route 66 rijden dus dat kost tijd. Mede daarom hebben we 2 nachten bij de GC ingepland; dan is het niet erg als we er relatief laat aankomen. De volle dag willen we graag een flink stuk hiken.

- We zouden graag een Amerikaanse sportwedstrijd bijwonen. Baseball, American football, basketbal, allemaal goed. Gewoon voor de sfeer. Wat is de beste plek om dit te doen? En kan dat überhaupt in September?

Hebben jullie verder nog tips, aanvullingen? En kan de topictitel aangepast worden naar 2019, LV-LV? :) bedankt alvast!

* Note mod (markro): topictitel is aangepast.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Begin september is alleen het baseball-seizoen nog gaande (college sport daargelaten). Dan heb je de keuze uit de LA Dodgers, Anaheim Angels (ook LA), de San Francisco Giants en de Oakland A's. De LA Dodgers en Oakland staan er sportief het beste voor (en zullen in september nog spelen voor plaatsing voor de play-offs in oktober), qua stadion is San Francisco ook interessant (Oakland heeft met afstand het lelijkste). Kijk voor de speelschema's even op MLB.com, dan kun je zien op welke data ze thuis spelen.

Aanvulling: De NFL (American Football) begint het weekend van 10 september in dezelfde steden, maar die spelen veel minder wedstrijden en over het algemeen zijn kaartjes daarvoor veel moeilijker te krijgen (en duurder).
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

tomhster schreef:Begin september is alleen het baseball-seizoen nog gaande
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Welke sport zou jij aanraden? Mijn vriend dacht vandaag ook ineens aan ijshockey, dat schijnt ook in september te beginnen.. Naar honkbal zou ik echt voor de sfeer gaan, niet zozeer voor de sport (er gebeurt zo weinig).
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Ijshockey is leuk omdat het heel snel gaat, maar de competitie begint pas het eerste weekend van oktober. Ik zou lekker naar de honkbal gaan. Er gebeurt niet altijd heel veel, dus ga gewoon lekker in de zon zitten met iets te eten en te drinken en relax. Je hoeft ook echt niet de duurste kaartjes te kopen om je te vermaken, maar neem wel een plek die zicht heeft op het scorebord. Ook plekken boven de bullpen zijn leuk, omdat je dan de pitchers ziet ingooien. Je kunt vaak via Stubhub kaartjes kopen die een stuk goedkoper zijn dan bij de kassa. Dit zijn namelijk seizoenkaarthouders die hun kaartjes doorverkopen. Ze spelen 81 thuiswedstrijden per seizoen, dus het is niet zo gek dat ze af en toe niet kunnen. Je kunt ze opgestuurd krijgen, soms zelf uitprinten of bij will call oppikken bij een kantoor/kassa aan het stadion op de wedstrijddag. Het stadion van de LA Dodgers ligt mooi boven de stad, dat van de SF Giants direct aan de oceaan. Daar zul je je ook wel vermaken als de wedstrijd niet heel spannend is.
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Tickets zijn geboekt, dus nu staat in elk geval start- en eindpunt vast. Mag de topictitel aangepast naar Sept 2019 LA-LA (wederom, excuses :oops: )

30 augustus AMS-LA, rechtstreekse vlucht landing 11:55u
27 augustus LA-AMS, rechtstreekse vlucht vertrek 19:00u

Hieronder de route opzet, graag jullie feedback! Volgens mij is het vrij evenwichtig zo maar misschien zie ik iets over het hoofd :)
Het hotel de laatste 2 dagen in LA Downtown is het enige wat al vast ligt vanwege package deal bij KLM, voor de rest willen we zoveel mogelijk kamperen.

We hebben besloten 1 pretpark te bezoeken, Universal studio's op de volle dag in LA aan het einde. De eerste dag in LA willen we in Venice Beach/Santa Monica slapen, zodat we de 'kust kant' van LA vast kunnen bekijken.

vrij 30/08/19 Europa LA
zat 31/08/19 LA Cayocus
zon 01/09/19 Cayocus Monterey
ma 02/09/19 Monterey SF
di 03/09/19 SF SF
woe 04/09/19 SF SF
do 05/09/19 SF Yosemite Valley
vrij 06/09/19 Yosemite Valley Yosemite Valley
zat 07/09/19 Yosemite Valley Tuolomne Meadows
zon 08/09/19 Tuolomne Meadows Death Valley
ma 09/09/19 Death Valley Las Vegas
di 10/09/19 Las Vegas Las Vegas
woe 11/09/19 Las Vegas Las Vegas
do 12/09/19 Las Vegas Zion
vrij 13/09/19 Zion Zion
zat 14/09/19 Zion Bryce Canyon
zon 15/09/19 Bryce Canyon Capitol Reef
ma 16/09/19 Capitol Reef Moab
di 17/09/19 Moab Moab
woe 18/09/19 Moab Moab
do 19/09/19 Moab Monument Valley
vrij 20/09/19 Monument Valley Page
zat 21/09/19 Page Page
zon 22/09/19 Page Grand Canyon
ma 23/09/19 Grand Canyon Grand Canyon
di 24/09/19 Grand Canyon Joshua Tree
woe 25/09/19 Joshua Tree LA
do 26/09/19 LA LA
vrij 27/09/19 LA Europa
zat 28/09/19 Aankomst thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie route!
Het enige wat ik jammer vind is dat je deels in het weekend in Yosemite bent. Maar met een goede planning en overnachting in het park hoeft dat ook niet echt een probleem te zijn.

Marianne
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Bedankt voor je reactie Marianne. Ja, het is jammer dat Yosemite in het weekend valt, maar je moet ergens zijn in het weekend :wink:

We willen dus donderdag- en vrijdagnacht op een van de Pine-campings staan, en zaterdag op Tuolomne Meadows campground (ik weet dat het daar vrij fris zal zijn 's nachts in een tentje). Ik vermoed dat de vallei het drukste is met 'dagjesmensen' die niet in het park verblijven? In de vallei zijn wij dan op vrijdag de hele dag, we houden van hiken dus als we de hele dag aan de wandel zijn zullen we denk ik pas 's avonds iets van de drukte merken als we terugkomen. Hoe druk zal het zijn op de Tioga road op zaterdag? Moeten we echt rekening houden met file daar? Dan kunnen we de gedetailleerde planning daar ook een beetje op aanpassen. Zondag rijden we dan via Bodie, Monolake etc naar Furnace Creek, dat zal meevallen denk ik in het weekend?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Denk er bij het reserveren aan dat je eerst de Pines-campings boekt. En pas als dat gelukt is, die in Tuloumne Meadows proberen. Voor die laatste zijn er ook nog wel alternatieven in de buurt van de Tioga Pass.
Je zou op vrijdag de Panorama Trail kunnen doen. De meeste mensen nemen de bus naar boven, dus het aantal mensen op de trail is afhankelijk van de capaciteit van de bus. Of je doet eerst de 4 Mile Trail omhoog en dan de PT naar beneden. Je zult alleen op het laatste stuk - de Mist Trail - veel mensen tegenkomen. Tegen de avond merk je niet veel meer van de drukte want de dagjesmensen zijn dan weg. Hou er wel rekening mee dat het al vroeg donker is. Neem zaklantaarns mee als je een lange wandeling gaat maken.
Wij waren in 2017 ook in het weekend in de vallei - zie daarvoor ons reisverslag. Ik heb op de camping eigenlijk niets van drukte gemerkt.
Op een zaterdag zal het langs de Tioga Road wel druk kunnen zijn, maar nooit zo erg als in de vallei. Je moet alleen wat geluk hebben met het vinden van een parkplaats als je een trail wilt lopen, maar dat zal wel lukken denk ik.

Marianne
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

We hebben (de meeste van) jullie reisverslagen inmiddels gelezen Marianne, en de 4 mile trail gecombineerd met panorama trail gaat op het lijstje! Je wandelwebsite is sowieso een fijne bron van informatie :thumbup:

Voor Zion lijkt de trail naar Observation Point me wel wat, voor de overige parken moet ik nog verder lezen :D

Iemand ervaring met Up the Creek campground in Moab? We wilden eigenlijk een hotel/motel daar na 4 nachten kamperen, maar die prijzen.. gaat nergens over.
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

4 Moss Landing - San Francisco | 's ochtends walvistocht, misschien avondtour Alcatraz?
5 San Francisco | Fietsen, langs Fishermans Wharf, Golden gate bridge etc. Precieze route nog uitzoeken
6 San Francisco | evt ochtend Alcatraz, 's middags naar Stanford. om 15:30u Campus tour.
7 San Francisco - Yosemite Valley | via Mariposa Grove, daarna Taft Point+Sentinel Dome trail loop
8 Yosemite Valley | 4 mile trail & Panorama trail
9 Yosemite Valley - Tuolomne Meadows | Merced Grove, Tenaya Lake, Wandeling naar Soda Springs, Gaylor Lake trail indien nog zin
10 Tuolomne Meadows - Furnace Creek | Gaylor Lake trail, Mono Lake, Bodie, door naar DV

Ik zit even met dit stuk van de route. Normaal gezien overnachten we 3 nachten in San Francisco, waarna we naar Yosemite rijden. Vanwege de dure overnachtingen in San Francisco gecombineerd met de wens om Stanford University te bezoeken, dacht ik dat het misschien slimmer is om op dag 6 al een stuk richting Yosemite te rijden. Iemand suggesties voor een overnachtingsplaats?

Is het überhaupt slim om op dag 6 vast een stukje richting Yosemite te rijden? Is dag 7 haalbaar?
En is het haalbaar om op dag 9 alvast de trail naar Gaylor lake te doen? Ik denk dat we daar op dag 10 wellicht geen tijd voor hebben?

En is het, als we de Mariposa Grove gaan bezoeken, nog wel de moeite om de Merced Grove te bekijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zal inderdaad veel geld schelen als je buiten SF overnacht. Er zijn mogelijkheden genoeg, je zou ter plekke kunnen kijken hoe ver je komt. Merced is een mogrmogelijkheid. Of Modesto. Of al iets eerder. Wij hebben eens in Livermoore overnacht. Gewoon vanaf de weg gekeken waar motels waren.

Op zich is dag 7 wel haalbaar. Wij deden dat in 2015 maar dan zonder de Mariposa Grove. Maar dat had nog wel gekund qua tijd.
Wij deden datzelfde jaar wel de Merced Grove. Is leuk maar als je al de Mariposa Grove hebt gedaan zou ik het niet doen. Ook Gaylor Lakes deden we in datzelfde jaar.
Dat kost niet heel veel tijd.

Marianne
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

@ Moderators mag de topictitel aangepast naar Sept 2019, LA-LA? :thumbup:

* Note mod: topictitel aangepast.

Het begint steeds meer vorm te krijgen, vliegtickets, auto en een deel van de campings/hotels zijn geboekt. Hieronder de routeopzet tot dusver, als er feedback is dan horen we dat graag! :)

1 Amsterdam - LA, aankomst 11:55 | Auto ophalen, naar Venice Beach. Indien zin fietsen huren en naar Santa Monica fietsen
2 Venice Beach - Morro Bay | Santa Barbara, Solvang, Pismo Beach, in Oxnard bij Walmart kampeerspullen kopen
3 Morro Bay - Moss Landing | Hearst Castle, Big sur, Pfeifer Beach, Point Lobos. indien nog zin 17mile drive
4 Moss Landing - SF | 's ochtends walvistocht, avondtour Alcatraz
5 SF | Fietstocht. 's Avonds naar Oakland Athletics
6 SF - Merced | Ochtend nog te bepalen, 's middags naar Stanford. om 15:30u Campus tour
7 Merced - Yosemite Valley | via Mariposa Grove, daarna Taft Point+Sentinel Dome trail loop
8 Yosemite Valley | 4 mile trail & Panorama trail
9 Yosemite Valley - Tuolomne Meadows | Tunnel View, Olmsted Point, Tenaya Lake, Wandeling naar Soda Springs, Gaylor Lake trail
10 Tuolomne Meadows - DV | Gaylor Lake trail (indien dag ervoor niet gelukt) Mono Lake, Bodie, door naar DV
11 DV - LV | Diverse viewpoints in DV, via Red Rock Canyon
12 LV
13 LV
14 LV - Zion | Via VoF SP, Riverside walk/ stukje the Narrows
15 Zion | Observation Point, eventueel nog Emerald Pools?
16 Zion - Bryce | Canyon Overlook, Navajo-Queens Garden loop, Scenic drive, Bristlecone loop trail indien tijd
17 Bryce - Capitol Reef | Mossy Cave, via UT12, Gooseneck Overlook & Sunset Point, Fremont River trail
18 Capitol Reef - Moab | Scenic Drive, Capitol Gorge, Hickman Bridge, Goblin Valley SP
19 Moab | Fiery Furnace hike in Arches, evt mountainbiken
20 Moab | Canyonlands - Dead Horse point, Island in the sky district (diverse hikes in Canyonlands)
21 Moab - MV | Needles overlook, Natural bridges NM, Moki Dugway, Muley Point, Goosenecks SP
22 MV - Page | Jeep tour 's ochtends, Sandal Trail, Lower Antelope Canyon
23 Page | kayakken Lake Powell
23 Page - Grand Canyon | Via Horseshoe Bend, viewpoints langs de rim?
23 Grand Canyon | Een hike, nog uitzoeken welke
24 Grand Canyon - Joshua Tree | zonsopkomst GC, daarna Route 66
25 Joshua Tree - LA (hotel in Downtown) | Hollywood, Walk of fame, Beverly Hills etc
26 LA | Universal Studios
27 LA - Ams vlucht 19:00 | Shoppen, auto inleveren, evt nog wat shoppen op het vliegveld
Laatst gewijzigd door Pleank op 28 nov 2018, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Pleank: september 2019, LA-LA.

Bericht door markro »

21 Moab - Monument Valley | Needles overlook, Natural bridges NM, Moki Dugway, Muley Point, Goosenecks SP
22 Moab - Page | Jeep tour 's ochtends, Sandal Trail, Lower Antelope Canyon
Volgorde dag 21 is dan: 21 Moab - Monument Valley | Needles overlook, Natural bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Goosenecks SP

Dag 22 begin je dan in Monument Valley en wordt dan: 22 Monument Valley - Page | Jeep tour 's ochtends, Sandal Trail, Lower Antelope Canyon
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer