Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Tja, het kost 250 euro pp ongeveer voor een retour. Ik ga er nog een nachtje over slapen.
De vluchten met de nieuwe A350 kosten standaard al behoorlijk meer dan met de A330, en de overstaptijd is langer. Dus dat wordt hem sowieso niet.
De vluchten met de nieuwe A350 kosten standaard al behoorlijk meer dan met de A330, en de overstaptijd is langer. Dus dat wordt hem sowieso niet.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik ga morgen tickets boeken naar Las Vegas. Door omstandigheden moesten we onze trip eind september annuleren. Maar zoals het er nu naar uit ziet, kunnen we over een week of twee alsnog voor een aantal dagen naar Vegas.
We vliegen met Delta, want vanwege de annulering hebben we 300 euro pp in de vorm van een voucher gekregen.
Nu heb ik de keuze uit een overstap van 3 uur op Detroit of een vlucht met een overstap van 3 uur op JFK. Met Detroit heb ik ervaring, een fijn vliegveld. Is JFK ook prettig of vaak veel drukker en dus langer wachten?
Alvast bedankt!
We vliegen met Delta, want vanwege de annulering hebben we 300 euro pp in de vorm van een voucher gekregen.
Nu heb ik de keuze uit een overstap van 3 uur op Detroit of een vlucht met een overstap van 3 uur op JFK. Met Detroit heb ik ervaring, een fijn vliegveld. Is JFK ook prettig of vaak veel drukker en dus langer wachten?
Alvast bedankt!
Loves Vegas!
- Division
- Amerikakenner
JFK is veel drukker idd. Als je Detroit een fijn vliegveld vindt zou ik dat gewoon boeken.
Deze kun je ook anders bekijken. Je vliegt het laatste stuk waarschijnlijk met een 737, een kleiner toestel dus. Vanaf JFK is dat ongeveer 5u45min vliegen, vanaf Detroit 4u25min. Je zit dus ruim een uur korter in het kleinere toestel als je via DTW vliegt. Comfort is ook wel fijn.
Raymond
-
- Amerikafan
Aha idd. Daar had ik nog geeneens over nagedacht. Comfort is zeker belangrijk!
Loves Vegas!
Dl vliegt domestic vrijwel uitsluitend met 757's. JFK of DTW zijn qua connectie verder vergelijkbaar. JFK is aankomst op T4, vertrek meestal vanaf T2. Maar daar is een airside shuttle voor, erg efficient.
Ik heb geen 757's gezien, wel veel 737 en A321. Maar in ieder geval kleiner dan het toestel van Europa naar USA.
Raymond
Iemand ervaring met een “create your trip” via BA.com ? Dus vlucht en autohuur in één boeking?
Ik heb een optie staan bij een reisaanbieder voor alle vluchten (multicity + extra binnenlandse vlucht) met autohuur. Ik heb nog 2 dagen om erover na te denken.
Nu kreeg ik dus echter een tip dat je op BA.com (British Airways) een “create you trip” kunt doen. Dus vluchten + autohuur. De binnenlandse vlucht zou ik dan apart moeten boeken, dat kan niet bij BA. Die kan ik dan los bij American Airlines (of United) boeken natuurlijk.
Maar deze optie zou dus wel ca. € 600-650 totaal schelen t.o.v. de optie bij de reisaanbieder.
Dus dat is best wat! Maar of ik alles zo op een Engelse website durf te boeken....kan heus wel wat Engels, maar om alle voorwaarden etc. goed te begrijpen.
Oja, en de terugvlucht naar van Orlando naar Amsterdam is ongunstiger via die constructie op BA.com namelijk met een overstap van 4 uur op Londen, dat is wel nadeel. Maar ja, voor een verschil van ca. 650,= ? Heenvlucht kan ik wel dezelfde vlucht boeken als van de reisaanbieder.
Ik zie dat BA.com dan samenwerkt met Avis. Zij zitten ook in centrum NY waar we de auto willen ophalen. En inleveren op Washington airport. Ik kon inderdaad ook dus voor de 2 verschillende trajecten de autohuur invullen. Is Avis ook een betrouwbare aanbieder?
Wordt er helemaal zenuwachtig van: heb nog 2 dagen die optie bij de reisaanbieder staan. Of gaan we het zelf doen ? Dan moeten we snel beslissen !
Waar moet ik eventueel specifiek op letten ?
Zijn er speciale voorwaarden, ook bij de autohuur? Ik wil 2x een minivan huren. Of is dat allemaal standaard en dus gewoon goed geregeld ?
Er stond onderaan vermeld dat bagage van 23 kg was inbegrepen, dus dat is fijn.
Kan ik evt. na boeken ook al stoelen vastleggen? (Kon de reisaanbieder nl. wel).
Krijg je direct je etickets en boekingsnummer in de mail?
Krijg je een voucher van Avis per mail?
Paspoortnummers zijn niet nodig nu toch? Want de kinderen krijgen voorjaar 2019 een nieuwe.
Bij de autohuur staat o.a. dit:
Inclusive car rental
Your rental price INCLUDES - Unlimited mileage, Customer Facility Fee, State Surcharge, Tire & Battery Fee, Veh. License Fee, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW)
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee Will Apply
Wie heeft ervaring met deze constructie ?? Is het verantwoord?
Dit zijn trouwens dan de vluchten:
Heenweg:
AMSTERDAM -DUBLIN 09:35 - 10:20
DUBLIN - NEW YORK EWR 13:00 - 15:40
Teugweg:
ORLANDO - LONDEN 17.35 - 6.55
LONDEN - AMS 11.00 - 13.25
Ik heb een optie staan bij een reisaanbieder voor alle vluchten (multicity + extra binnenlandse vlucht) met autohuur. Ik heb nog 2 dagen om erover na te denken.
Nu kreeg ik dus echter een tip dat je op BA.com (British Airways) een “create you trip” kunt doen. Dus vluchten + autohuur. De binnenlandse vlucht zou ik dan apart moeten boeken, dat kan niet bij BA. Die kan ik dan los bij American Airlines (of United) boeken natuurlijk.
Maar deze optie zou dus wel ca. € 600-650 totaal schelen t.o.v. de optie bij de reisaanbieder.
Dus dat is best wat! Maar of ik alles zo op een Engelse website durf te boeken....kan heus wel wat Engels, maar om alle voorwaarden etc. goed te begrijpen.
Oja, en de terugvlucht naar van Orlando naar Amsterdam is ongunstiger via die constructie op BA.com namelijk met een overstap van 4 uur op Londen, dat is wel nadeel. Maar ja, voor een verschil van ca. 650,= ? Heenvlucht kan ik wel dezelfde vlucht boeken als van de reisaanbieder.
Ik zie dat BA.com dan samenwerkt met Avis. Zij zitten ook in centrum NY waar we de auto willen ophalen. En inleveren op Washington airport. Ik kon inderdaad ook dus voor de 2 verschillende trajecten de autohuur invullen. Is Avis ook een betrouwbare aanbieder?
Wordt er helemaal zenuwachtig van: heb nog 2 dagen die optie bij de reisaanbieder staan. Of gaan we het zelf doen ? Dan moeten we snel beslissen !
Waar moet ik eventueel specifiek op letten ?
Zijn er speciale voorwaarden, ook bij de autohuur? Ik wil 2x een minivan huren. Of is dat allemaal standaard en dus gewoon goed geregeld ?
Er stond onderaan vermeld dat bagage van 23 kg was inbegrepen, dus dat is fijn.
Kan ik evt. na boeken ook al stoelen vastleggen? (Kon de reisaanbieder nl. wel).
Krijg je direct je etickets en boekingsnummer in de mail?
Krijg je een voucher van Avis per mail?
Paspoortnummers zijn niet nodig nu toch? Want de kinderen krijgen voorjaar 2019 een nieuwe.
Bij de autohuur staat o.a. dit:
Inclusive car rental
Your rental price INCLUDES - Unlimited mileage, Customer Facility Fee, State Surcharge, Tire & Battery Fee, Veh. License Fee, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW)
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee Will Apply
Wie heeft ervaring met deze constructie ?? Is het verantwoord?
Heenweg:
AMSTERDAM -DUBLIN 09:35 - 10:20
DUBLIN - NEW YORK EWR 13:00 - 15:40
Teugweg:
ORLANDO - LONDEN 17.35 - 6.55
LONDEN - AMS 11.00 - 13.25
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Begin dit jaar ticket + auto geboekt via BA, geen enkel probleem mee gehad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben dezelfde constructie geboekt voor volgend jaar. Adam- new york. New york - las Vegas. Los Angeles- Amsterdam. We huren de auto dan in las Vegas en brengen hem terug in los Angeles. Ik heb een voucher gekregen na mijn boeking voor de auto. En ik heb een boekingsnummer etc gektegen voor de vluchten. Onze tussenvlucht naar las Vegas gaat via americain airlines maar ook daar wordt je naar doorgelinkt in je boeking. Daar heb ik zelfs al stoelen gereserveerd gratis. Voor de British airways vluchten kan dat ook maar moey je best fors voor betalen. 30 euro per stoel per vlucht ongeveer. 24 uur van te voren kan je inchecken en dan zijn de stoelen gratis. Ik heb nog even gewacht met stoelen reserveren. Ik vond het ook veel geld schelen met andere boekingen dus ik heb de gok gewaagd via die British airways create your trip.
-
- Amerika-ontdekker
En nee....je hebt nog geen paspoort nodig om te boeken. Kan je allemasl later toevoegen. Is heel duidelijk allemaal nadat je geboekt hebt.
Je hebt jouw tussenvlucht dus via BA geboekt maar wordt uitgevoerd door AA, begrijp ik dat goed? En omdat je dat via BA in 1 ticket hebt geboekt, wordt je doorgelinkt naar AA. Zoiets?wennepen schreef:Onze tussenvlucht naar las Vegas gaat via americain airlines maar ook daar wordt je naar doorgelinkt in je boeking. Daar heb ik zelfs al stoelen gereserveerd gratis.
Dat lijkt bij mij niet te kunnen want ik heb een binnenlandse vlucht Washington-Orlando nodig en die kan ik niet invoegen in het vluchtschema. Kennelijk vliegen alleen AA en United dat traject.
Die moet ik dus apart op de website van AA (=goedkoopst) boeken en staat hiermee dus volledig los van de boeking bij BA. Of iemand moet een tip hebben hiervoor.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb al mijn vluchten ingetypt bij create your trip en idd wordt de vlucht van New York naar las Vegas uitgevoerd door americain airlines. Wel gewoon geboekt dus bij BA. bij british airways kan je na je boeking nasr een aparte pagina waar al die vluchten dus staan en zodra ik op die americain airlines vlucht klik word ik daar naartoe doorgelinkt.
Ik kan die vlucht dus niet eens invoeren.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zelf geen ervaring met deze constructie, wel regelmatig gezien dat mensen hier mooie aanbiedingen vinden.Kletskous schreef:Wie heeft ervaring met deze constructie ?? Is het verantwoord?
Dingetjes waar ik in jouw geval even extra op zou letten:
-Is er een toeslag (one way fee) voor het inleveren van de auto in Washington ? Zo ja, is die inbegrepen in de prijs ? (AVIS is verder een prima verhuurder)
-Terugvlucht gaat via Londen maar je vermeldt niet welke luchthaven op Londen. Check goed of dit via dezelfde luchthaven gaat (dus bv MCO-LHR en LHR-AMS) want het is ook mogelijk dat je in Londen van vliegveld moet wisselen (van LHR naar LGW of andersom) en dat is wel een gedoe natuurlijk om met 4 personen met openbaar vervoer of taxi te doen.
Ik zie dat je heen via Dublin gaat, dat heeft als voordeel dat je tijdens de overstap in Dublin al door de Amerikaanse immigrations gaat en je op EWR meteen naar je koffer kunt en daarna meteen naar buiten.
Bij de autohuur NY-WAS staat dit als voorwaarden:
rental price INCLUDES - Unlimited mileage, One Way Fee, Local Tax, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW)
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee May Apply
Important information
Heenweg:
AMSTERDAM -DUBLIN 09:35 - 10:20. Klasse: Economy
DUBLIN - NEW YORK EWR 13:00 - 15:40. Klasse : World Traveller
Teugweg:
ORLANDO - GATWICK 17.35 - 6.55. Klasse : World Traveller
GATWICK - AMS 11.00 - 13.25. Klasse : Euro Traveller
About your price:
Taxes, fees and carrier charges for the flight journey are approximately €454.
The prices shown include at least one 23kg checked bag per passenger.
The prices shown are intended to help you choose your most appropriate journey. The exact total will be shown after you have selected your trip options and may be higher than the amount shown on this page.
Fees for additional/overweight bags may apply.
Dus zoals ik het lees: one way fee inbegrepen, koffers inbegrepen, vliegveld Londen dezelfde.
Over wat je zegt in Dublin, heb ik me nog niet zo goed ingelezen. Ga ik zo doen.
Is 2,5 uur overstap dan voldoende als je daar dan door de Immigrations moet ?
rental price INCLUDES - Unlimited mileage, One Way Fee, Local Tax, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW)
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee May Apply
Important information
Heenweg:
Teugweg:
About your price:
The prices shown are intended to help you choose your most appropriate journey. The exact total will be shown after you have selected your trip options and may be higher than the amount shown on this page.
Fees for additional/overweight bags may apply.
Dus zoals ik het lees: one way fee inbegrepen, koffers inbegrepen, vliegveld Londen dezelfde.
Over wat je zegt in Dublin, heb ik me nog niet zo goed ingelezen. Ga ik zo doen.
Is 2,5 uur overstap dan voldoende als je daar dan door de Immigrations moet ?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
2,5u is prima, ze houden rekening met dit soort dingen en houden in de gaten waar de passagiers zijn.
Wat denken jullie? 21-9-2019 willen we naar SF vliegen en op 10-10 vanaf LV terug vliegen. Nu wonen we aan de Duitse grens en is Frankfurt 2,5 rijden en hebben we eerder via deze luchthaven gevlogen.
Ik zie op KLM de onderstaande mogelijkheid:
21-09-2019 Frankfurt (FRA) - San Francisco (SFO)
Vertrek Aankomst Overstappen Reisduur Vluchtnr
Sat 07:00 Sat 11:45 1x Overstap 13u 45m KL605
Geen bagage inbegrepen
Thu 10-10-2019 Las Vegas (LAS) - Frankfurt (FRA)
Thu 16:05 Fri 13:35 1x Overstap 12u 30m KL636
Geen bagage inbegrepen
Prijs is 1282 en inclusief bagage voor 2 personen 1482. De overstap is in Amsterdam maar de prijs voor de vlucht is fors duurder dan dat we via Frankfurt gaan, voordeel vanaf Amsterdam is dat we dan rechtstreeks vliegen. Wat is de ervaring; zijn de rechtstreekse wellicht ook goedkoper te verkrijgen of is dit al een goede deal.
Ik zie op KLM de onderstaande mogelijkheid:
21-09-2019 Frankfurt (FRA) - San Francisco (SFO)
Sat 07:00 Sat 11:45 1x Overstap 13u 45m KL605
Geen bagage inbegrepen
Thu 10-10-2019 Las Vegas (LAS) - Frankfurt (FRA)
Thu 16:05 Fri 13:35 1x Overstap 12u 30m KL636
Geen bagage inbegrepen
Prijs is 1282 en inclusief bagage voor 2 personen 1482. De overstap is in Amsterdam maar de prijs voor de vlucht is fors duurder dan dat we via Frankfurt gaan, voordeel vanaf Amsterdam is dat we dan rechtstreeks vliegen. Wat is de ervaring; zijn de rechtstreekse wellicht ook goedkoper te verkrijgen of is dit al een goede deal.
Ik zou nog even wachten en verder zoeken. Volgens mij moeten betere prijzen mogelijk zijn.
Ik ben nog even aan het zoeken wat de klassen betekenen.Kletskous schreef:
Heenweg:
Teugweg:
About your price:
The prices shown are intended to help you choose your most appropriate journey. The exact total will be shown after you have selected your trip options and may be higher than the amount shown on this page. Fees for additional/overweight bags may apply.
Is Euro Traveller niet zónder bagage?
Maar onderaan het overzicht staat dus aan de zijkant “ Taxes, fees and carrier charges for the flight journey are approximately €454. The prices shown include at least one 23kg checked bag per passenger.”.
Is bagage dan wel echt op alle vluchten inbegrepen? Ik ben er een beetje door in verwarring.
Ik had gekeken of ik via Facebook Messenger een berichtje kan sturen naar British Airways, maar zij hebben geen Messenger, althans ik zie het niet. Wel apart voor zo’n grote maatschappij.
Ik wil wel zéker weten dat op alle vluchten, dus ook de overstap, koffers zijn inbegrepen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties