Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drukte/fietsenhuur Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Drukte/fietsenhuur Zion

Bericht door tomhster »

Na o.a. hier gelezen te hebben over het fietsen op de Scenic Canyon Road in de vallei van Zion leek ons dat een goed plan. Vooral de optie om met de bus naar de laatste halte te rijden en dan relaxed terug te peddelen sprak ons wel aan. Het huren van de fietsen is dus het probleem niet, maar de drukte met betrekking tot de shuttlebussen misschien wel. Ik begrijp dat er max. twee fietsen per shuttle mee kunnen. Heel erg vroeg aanwezig zijn is vanwege reistijd en openingstijden van de verhuurbedrijven geen optie. Heeft iemand een idee of we dit idee (doordeweeks a.s. begin juni) beter uit ons hoofd kunnen zetten of dat de wachttijd wel mee zal vallen?
ingrid1955
Amerikakenner

Re: Drukte/fietsenhuur Zion

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

ben 3 x verschillende dagen in Zion geweest in juni en heb maar 2 x fietsen zien opladen, dus dat zou in theorie moeten meevallen.

Jacques
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

Dank je Jacques!
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Chrissie35 »

Voor gezonde Hollanders die gewend zijn aan een stukje fietsen is het echt prima te doen om de route heen en weer te fietsen, erg leuk juist zelfs. Wij deden het vorig jaar vanuit Springdale met onze (toen nog) 9 jarige kinderen en die vonden het ook een prima tochtje zonder echt moe te worden.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Hier ervaringsdeskundige :)
We hebben tot nu toe twee keer de route gefietst; fietsen op de bus, en vanaf de laatste halte naar beneden, echt héérlijk.

De eerste keer in 2015, waren we zo ongeveer de enigen die met fietsen naar boven gingen in 2018 zagen we al wat regelmatiger fietsen naar boven gaan. Maar nog steeds ben dan je bijna alleen, naar beneden fietsend, tussen de stops in.

Je kunt trouwens drie fietsen tegelijk mee naar boven nemen.
Wij huurden ze ‘s ochtends als we het park in gingen rond half acht / acht uur. Maar ze zijn om zeven uur al open. Daarna stonden we ongeveer een half uur (met de fietsen) in de rij.
En dat doe ik liever dan naar boven fietsen, maar dat is persoonlijk, afhankelijk van hoe goed je kunt fietsen, ik vind het toch behoorlijk inspannend omhoog, maar ik ben geen geoefend fietser....

Ik zou het zeker niet uit je hoofd zetten, ook al zou je even in de rij moeten staan. Het was echt een superervaring! Je hebt het over reistijd; slaap je dan niet in Springdale?
Als je rond negen/tien uur pas arriveert, zou het wel drukker kunnen zijn, dat weet ik niet, wij waren nooit zo laat.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De laatste keer dat we in Zion waren kwamen we omstreeks half 10 aan bij de parkeerplaats. Ik weet dat dit te laat was maar vanwege oponthoud met onze kleinzoon van 13 maanden konden we niet vroeger. Kortom de parkeerplaats stond harstikke vol maar na lang rondrijden toch een plekje gevonden. Eenmaal bij de shuttlebus stond er een enorme rij mensen te wachten op de shuttlebus. Wij hebben minstens 3 kwartier geduldig gewacht om uiteindelijk te kunnen instappen. Maar ondanks dat toch een geweldige dag gehad.

Conclusie: als je de grote drukte wilt vermijden zorg dan dat je net zoals Josea zo vroeg mogelijk aanwezig bent.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

Dank allemaal, maar we komen vanuit Kanab (zeker een uur). We zijn overigens eerder in Zion geweest en dit was/is een scenario voor "even wat anders". De Kolob-road afrijden en dan bij Lava-point gaan kijken is een alternatief. Ik reis met een ouder iemand, dus qua inspanningsniveau moet ik daar wel een beetje rekening mee houden. Ik denk dat we het maar gewoon van de drukte op de dag laten afhangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer