Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid, wel of niet Yellowstone?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Re: Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid? Wel of niet Yellowstone

Bericht door Margriet1102 »

Zal Glen Canyon nog eens beter bekijken of het het ‘omrijden’ waard is..South Rim heeft onze voorkeur. Willen wel naar de south rim.. en een van beide trails lopen en komen langs de hoover dam op weg naar LV.
Onze route ziet er nu zo uit:
Dag 1 dinsdag 25 juni: Amsterdam-Winnipeg
Dag 2 t/m dag 7 maandag 1 juli: familiebezoek
Dag 7 maandag 1 juli: Winnipeg-Jackson overnachting
Dag 8 dinsdag 2 juli: Jackson via Grand Teton naar Yellowstone
Dag 9 woensdag 3 juli: Yellowstone
Dag 10 donderdag 4 juli: Yellowstone
Dag 11 vrijdag 5 juli: Yellowstone
Dag 12 zaterdag 6 juli: Yellowstone-via Grand Teton naar Jackson
Dag 13 zondag 7 juli: Jackson (Grand Teton)
Dag 14 maandag 8 juli: Jackson-Vernal
Dag 15 dinsdag 9 juli: Vernal- Moab
Dag 16 woensdag 10 juli: Moab (Arches)
Dag 17 donderdag 11 juli: Moab (Canyonlands, Deadhorse Paint)
Dag 18 vrijdag 12 juli: Moab-Capitol Reef (via Glen Canyon?)
Dag 19 zaterdag 13 juli: Capitol Reef
Dag 20 zondag 14 juli: Capitol Reef-Bryce
Dag 21 maandag 15 juli: Bryce-Springdale (Zion)
Dag 22 dinsdag 16 juli: Springdale
Dag 23 woensdag 17 juli: Springdale
Dag 24 donderdag 18 juli Springdale-Page
Dag 25 vrijdag 19 juli: Page
Dag 26 zaterdag 20 juli: Page-Monument Valley Rondje Mex Hat-Blanding-Nat Bridges-Mex
Hat haalbaar?
Dag 27 zondag 21 juli: Monument Valley-Grand Canyon south rim
Dag 28 maandag 22 juli: Grand Canyon
Dag 29 dinsdag 23 juli: Grand Canyon-Las Vegas
Dag 30 woensdag 24 juli: Las Vegas-Death Valley
Dag 31 donderdag 25 juli: Death Valley-Lee Vining
Dag 32 vrijdag 26 juli: Lee Vining-Yosemite
Dag 33 zaterdag 27 juli: Yosemite
Dag 34 zondag 28 juli: Yosemite
Dag 35 maandag 29 juli: Yosemite-Pismo Beach?
Dag 36 dinsdag 30 juli: Monterey? Ergens extra nacht aan de kust
Dag 37 woensdag 31 juli: Monterey?
Dag 38 donderdag 1 aug: Monterey-San Francisco
Dag 39 vrijdag 2 augustus: San Francisco
Dag 40 zaterdag 3 augustus: San Francisco
Dag 41 zondag 4 augustus: San Francisco
Dag 42 maandag 5 augustus: San Francisco-Amsterdam

Pff
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Weet je zeker dat je niet een nacht extra in Las Vegas wilt verblijven? Al is het niet om het gokken (minderjarige zoons), dan wel om het eten, (outlet)shoppen, Neon-museum, Atomic test museum, enzovoort...
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Dat denk ik niet.... waar zijn we in jouw ogen te lang? En wat vind je van de route... is dit logisch in deze volgorde?
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Route lijkt mij nu goed te doen. Die ene dag (zondag 7) in Jackson hoeft niet echt, Jackson is klein en je bent al twee hele dagen heen en terug door Grand Teton gereden. Verder zit je misschien een dag te veel in San Francisco. Dat kan met een dag minder en bovendien is San Francisco erg duur. En Las Vegas niet bezoeken vind ik wel een gemis. Je zit er bovendien doordeweeks, dus je kunt er voor een goede prijs een mooie hotelkamer boeken (met waarschijnlijk een prima zwembad). Ook heb je dan tijd voor bijvoorbeeld de Valley of Fire. What's there not to like?

Edit: Ik ken de tegenstrijdige adviezen, maar ik vind Bryce er zo wel bekaaid van af komen. Op z'n Chinees kan het op deze manier, maar een extra nacht is daar goed door te brengen, zeker als je gaat wandelen, eventueel ook in parken in de omgeving. Ik zou die overnachting weghalen in Springdale, Zion kun je ook prima met een nacht minder doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind voor Bryce één overnachting toch wel te doen. Je kunt in een middag en avond al heel veel doen daar. En met die twee dagen Zion is het ook niet erg als je daar laat aan komt die eerste dag. Zion is erg druk; daar is een extra dag heel prettig als je de drukte wat wilt ontwijken. En Springdale is leuker dan de plaatsen rond Bryce.
Die nacht Jackson zou ik er wel inhouden als je veel wilt wandelen in Grand Teton. Je kunt ook eens kijken naar een overnachting in het park; wij vinden Colter bay erg leuk. Maar vanuit Jackson ben je er ook snel.

Wat mij betreft zou er aan de kust wel een nacht af kuenn.

Leuk hè, al die verschillende adviezen. :wink: Maar je kunt op die manier wel een goed onderbouwde keuze maken.

Marianne
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Zeker! Ben al zo veel wijzer geworden door jullie! Marianne, ik ga gelijk kijken naar Colter Bay. Wat vind je van de route zoals die er nu ligt? Logisch qua opzet?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het een prachtige route. Het aantal dagen per plaats is een kwestie van persoonlijke voorkeur; je kunt een dag minder GC doen en een nacht Las Vegas erbij. Voor mij zou dat niet nodig zijn, maar een volle dag daar is toch wel lekker. En zoals gezegd kun je ook even op en neer naar Valley of Fire als je toch gek wordt van de stad (wat ik me goed kan voorstellen :wink: ).
Ik vind de tijd voor SF wel ruim, maar dat is bewust?

Marianne
Margriet1102
Amerika-ontdekker

San Francisco lijkt ons wel een hele relaxte stad waar we ons goed denken te kunnen vermaken na al dat ‘natuurgeweld’. Onze jongens vinden dat waarschijnlijk ook wel even fijn maar dat laatste stukje met de kust erbij is nog niet helemaal definitief. Misschien ruilen we daar ook wel een dag in voor een extra dag LV....De rest laat ik zo en nu komt het echt leuke deel :) en ga ik verder met reserveren. Heb hier en daar al wat maar zoek verder naar meer ideale uitvalsbasis voor Yellowstone en Grand Teton. Zag trouwens dat Jackson ook heel prijzig is. Voor 20 dollar meer zitten we ook in the View. Daar is nu nog het een en ander vrij. Jij hebt daar gezeten en wat is leuker: de cabins of het hotel?
En lekker alle reisverslagen rustig lezen en hieruit de beste ideeen en tips halen.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ja, Zion zou ik op twee volle dagen laten, daar is zoveel te doen!

Voor wat betreft The View, ik zou een cabin nemen. Niet heel ruim, maar wel eersterangs uitzicht op de rotsen. En neem dan meteen de eerste rij, voor $10 meer, dan heb je helemaal perfect zicht op een mooie zonsopgang!

Voor Jackson raad ik altijd The Virginian Lodge aan. Gemoedelijk hotel, betaalbaar en met grote kamers (wij hadden drie Queen bedden) en een fijn zwembad. Vraag een kamer aan de tuinkant.

Voor Yellowstone deden we een nacht Lake Lodge cabins (toen we aankwamen vanuit Grand Teton), konden we de dag erna lekker vroeg naar Canyon of the Yellowstone. Toen een nacht in Gardiner (gezellig plaatsje met leuke restaurantjes en goede overnachtingsplekken, wij hadden een bed and breakfast, ook wel eens leuk), en stonden we de volgende ochtend al vroeg bij Mammoth Hot Springs, de rondrit boven is heel druk.... De laatste twee nachten sliepen we in een Snow Lodge cabin bij Old Faithful, en dan kun je zorgen dat je een keer vroeg bij Grand Prismatic bent. Bij Old Faithful overnachten is ook erg fijn omdat de dagtoeristen in de avond allemaal vertrokken zijn en je het gebied dan in relatieve rust kunt bekijken, ook een keer bij zonsondergang enzo.
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Ik word zo blij van jullie :lol: :thumbup: :clap: !!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de indeling van Yellowstone en mogelijke accommodaties kun je eens in ons 2015-verlag kijken. Daar hebben we een aparte pagina met hotels en een met de planning voor Yellowstone. En natuurlijk het verslag. wij hebben vorig jaar een aantal nachten gekampeerd; dat is ons goed bevallen. Je kunt op die manier erg veel geld besparen. Misschien is dat ook een idee?

In Jackson zijn de Ranch Inn en het Kudar Motel ook betaalbare mogelijkheden.

Wij hebben geen ervaring met de View. Wel met de cabins bij Goulding (2008) en met de San Juan Inn in Mexican Hat (2017). Mij lijkt een tipi in Tipi Village ook wel leuk, maar ik heb er geen ervaring mee.

Bedoel je met Glen Canyon niet de route via de UT95? Dat is echt de moeite waard.
Je zou ook MV na Moab kunnen doen. En dan Torrey, Bryce, Zion, Page, GC. Is iets sneller.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook goede ervaringen met the Virginian één van de goedkopere hotels in Jackson. Probeer wel vooraf aan te geven dat je een kamer bij het zwembad wilt. Bedenk ook dat je bij een bepaalde voorkeur voor een kamer dit altijd moet aangeven bij het desbetreffende hotel. Via booking.com, hotels.nl etc. heeft het geen enkele zin is onze ervaring.

En dan Las Vegas. Wij zijn er tot nu 2 keer geweest en 1 nacht is eigenlijk niet voldoende om er een behoorlijke indruk van te krijgen. Er valt daar zoveel te beleven. Alleen al het wandelen langs de Strip, de bijzondere thema hotels zoals the Venetian, de fonteinen bij Bellagio, de lichtshows bij Fremont Street etc. daar moet je gewoon de tijd voor nemen. Ik weet niet hoe jullie kinderen zijn maar ik denk dat over het algemeen jongeren van die leeftijd dit toch wel moet aanspreken.

Wij vonden overigens de overnachting in hotel The View schitterend. Mooie kamer en een geweldig uitzicht vanaf het balkon. Wat ook apart was: 's avonds werd er op het terras in de openlucht een western film vertoond die zich afspeelde in MV.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

De twee keer dat wij naar Las Vegas geweest zijn waren onze kinderen tieners. Wij zijn absoluut geen stadsmensen maar onze kinderen vonden het helemaal geweldig daar! Het is zo compleet anders dan de rest van de reis en het was een hele leuke ervaring om tussen al die over-the-top hotels te lopen.
(en daarna snel de natuur weer in)
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Marianne, jouw optie om naar MV na Moab te rijden is logischer. Dan komen we idd ook langs Natural Bridges en Glen Canyon. Ik had dat niet op die manier gedaan omdat het stukje Mogi Dugway omhoog rijden richting MV mij niet zo fijn lijkt.... maar dan kan ik vanaf Moab via Blanding de 95 nemen en dan de MDway naar beneden naar MV.
Van MV kan ik dan met een ‘omweg’ via Bluff-Blanding de 95 weer oppakken naar Torrey. Is dat wat?
Groet,
Margriet
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met Glen Canyon.
Glen Canyon Recreation Area is de omschrijving van het gebied Lake Powell en Glen Canyon Dam is in Page.
Wij hebben de route zo gereden. Volgens mij de meest logische:
Van Moab via Blanding en Bluff naar Monument Valley. De volgende dag een stukje terug rijden en net achter Mexican Hat pak je de 261 waar ook de MD een gedeelte van is. In het begin van de 261 heb je een afslag naar Goosenecks State Park waar je eventueel ook nog een kijkje kan nemen.
De 261 komt uit op de 95 richting Capitol Reef. Na een paar kilometers bevindt zich de afslag naar Natural Bridges.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Margriet1102 schreef:Marianne, jouw optie om naar MV na Moab te rijden is logischer. Dan komen we idd ook langs Natural Bridges en Glen Canyon. Ik had dat niet op die manier gedaan omdat het stukje Mogi Dugway omhoog rijden richting MV mij niet zo fijn lijkt.... maar dan kan ik vanaf Moab via Blanding de 95 nemen en dan de MDway naar beneden naar MV.
Van MV kan ik dan met een ‘omweg’ via Bluff-Blanding de 95 weer oppakken naar Torrey. Is dat wat?
Ik zou niet te veel angst hebben voor de Moki Dugway. Wij hebben hem twee keer gereden; de eerste keer totaal onvoorbereid (zie hier) en dat ging goed.
De tweede keer (vorig jaar) reed onze oudste dochter (zie hier). En dat ging ook goed. :wink:
Maar je kunt hen inderdaad vermijden. Wij reden deze route in 2013 vanuit Monticello, zie hier.

Marianne
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Dat klinkt geruststellend, Marianne, en we hebben nog tijd zat om daarover na te denken en wat over te lezen. Halverwege omkeren is trouwens vast geen optie :D
Voor onze routeplanning maakt het niet uit. Gaan dus nu toch voor Moab-MV-CR enz.
En ik bedoel inderdaad Glen Canyon Recreation Area, Ingrid. Misschien niet zo heel interessant maar de weg er naar toe wel. Dus die zit er nu ook in!
Margriet1102
Amerika-ontdekker

advies dagplanning Moab

Dag allemaal,
Eind vorig jaar met behulp van jullie adviezen een mooie route gepland voor komende zomer. Nu al enige tijd bezig met het fine tunen hiervan en het maken van een roadbook. Hartstikke leuk maar ondanks het lezen van heel veel reisverslagen, websites, dit forum en noem maar op, wordt maar weer bevestigd dat keuzes maken niet mijn sterkste kant is, ha, ha, op verschillende dagen tijdens onze reis kom ik er maar niet uit. En ik vind het lastig om in te schatten hoeveel tijd alles kost. Het is onze eerste Amerika reis, als gezin met 2 jongens van 18 en 20.
Graag jullie advies bij het o.a. het volgende:
Komende vanuit Vernal zou ik onderweg willen zien/doen: Cisco en Fisher Towers Trail.
We komen dan eind van de middag (?) in Moab aan. Is er dan voldoende tijd voor zonsondergang bij Corona Arch (rustiger) of Delicate Arch? Welke kunnen we beter gaan zien?
De volgende ochtend gereserveerd voor de Fiery Furnace Trail en avond (19.00 pick up) Hell’s Revenge Tour (gereserveerd).
Zou die middag dan graag de Devil’s Garden Trail lopen of is het beter om door Arches te rijden en hier en daar wat korte uitstapjes te maken.
Als het heel erg heet is dan als alternatief Grandstaff Hiking Trail naar Morning Glory Bridge of Mill Creek Trail? Is dat wat?
Volgende dag Dead Horse SP en Canyonlands Island in the Sky.
Dag erna via Hole n” the Rock en Wilson’s Arch naar Needles Canyonlands en daar de Slick Rock Foot Trail en via Gooseneck SP naar Monument Valley waar we graag ruim op tijd aankomen voor de zonsondergang en evt de selfdrive.
Is dit een realistisch en haalbaar plan of zijn er andere en meer logische mogelijkheden? Ben benieuwd en alvast bedankt!
We zijn er trouwens in juli.

Groet, Margriet.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: advies dagplanning Moab

Bericht door Erik88 »

Komende vanuit Vernal zou ik onderweg willen zien/doen: Cisco en Fisher Towers Trail.
We komen dan eind van de middag (?) in Moab aan. Is er dan voldoende tijd voor zonsondergang bij Corona Arch (rustiger) of Delicate Arch? Welke kunnen we beter gaan zien?
Bekijken prima, maar lopen... dan ben je toch een aantal uur zoet en ik denk gaat dit er niet in zit als je begin avond ook Delicate Arch wilt lopen. Doe deze tocht echt in de avond, want Arches wordt bloedjeheet in juli. Probeer alles voor 11 uur s ochtends en na 4 uur s middags te plannen in de buitenlucht.
De volgende ochtend gereserveerd voor de Fiery Furnace Trail en avond (19.00 pick up) Hell’s Revenge Tour (gereserveerd).
Zou die middag dan graag de Devil’s Garden Trail lopen of is het beter om door Arches te rijden en hier en daar wat korte uitstapjes te maken.
Als het heel erg heet is dan als alternatief Grandstaff Hiking Trail naar Morning Glory Bridge of Mill Creek Trail? Is dat wat?
Mooie trails, goed dat je hebt gereserveerd. Ik zou zeker niet de Devils Garden in de middag doen: 40-45 graden zonder enige schaduw voornamelijk over slickrock. De Arches aan het begin van de trail zou je kunnen bekijken.
Volgende dag Dead Horse SP en Canyonlands Island in the Sky.
Dag erna via Hole n” the Rock en Wilson’s Arch naar Needles Canyonlands en daar de Slick Rock Foot Trail en via Gooseneck SP naar Monument Valley waar we graag ruim op tijd aankomen voor de zonsondergang en evt de

Volgens mij redelijk te doen, maar denk eraan dat het stuk Needles ver rijden is. Om dan ook nog de rest te doen en te kunnen genieten van de zonsondergang bij monument valley, lijkt me pittig. Maar misschien dat anderen dit beter kunnen inschatten, zelf stuk Needles en Gooseneck niet gedaan
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Margriet1102
Amerika-ontdekker

Bedankt, Erik, voor je reactie. We zullen het laten afhangen van o.a. het weer en de tijd die we hebben en hoe vroeg we ‘s morgens vertrekken. Ik lees dat er ook mensen zijn die ondanks de hitte toch trails lopen.... we kunnen zelf redelijk goed tegen de warmte. Maar nogmaals, we zullen het ter plekke moeten ervaren. Tijd blijft moeilijk in te schatten. Zelfde dilemma op meer routes zoals van MV naar CR waarbij we toch graag onderweg willen stoppen voor een wandeling of uitzicht. Muley Point, Natural Bridges een wandeling, Goblin Valley SP en Little White Horse Canyon. Gaat vast ook niet allemaal lukken op 1 dag.... idem tussen CR en Bryce. Keuzes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer