Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werking APC (Automated Passport Control) bij aankomst USA
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Werking APC (Automated Passport Control) bij aankomst USA
Mijn ervaring in Seattle was dat er steeds geroepen werd dat 'returning Esta's' van de kiosken gebruik konden maken. Vanwege de enorme drukte voor immigrations werd er op een gegeven moment bij gezegd dat, als je een nieuwe Esta had, maar wel eerder op Esta het land in was geweest (zoals in ons geval) er ook gebruik van kon maken... Uit mijn reisverslag:
We hadden de pech dat er met ons vliegtuig, tegelijkertijd nog een aantal andere vliegtuigen landden. De rij voor Immigrations was enorm! In ons geval stonden mensen zelfs nog in de slurf te wachten, waaronder wij natuurlijk. Want tenslotte zaten wij achteraan in het vliegtuig. Toen we eenmaal in de immigrationshal aangekomen waren, hoorden we dat mensen die al eerder op Esta gereisd hadden ook gebruik mochten maken van de kiosk. Wij togen daar direct naar toe, want in de rij blijven staan, had zeker nog een uur extra geduurd. En, oh wonder, wat ging dat allemaal simpel en snel aan zo'n apparaat. We konden het gewoon niet geloven. Paspoort scannen, vingers scannen, foto maken, paar vraagjes beantwoorden, printje maken... Klaar! Daarna met de printjes toch nog naar een douanebeambte, maar die zit al gewoon op je te wachten. Hij stelt nog een paar vragen, wat kom je doen, hoe lang blijf je, wanneer ben je hier voor het laatst geweest, enz. Johan had een printje met een kruis, dus hij moest nog een keer opnieuw vingers scannen en foto maken. Op mijn vraag, waarom hij een kruis had, was het antwoord 'random'... Kan van alles zijn dus. Daar ging hij verder niet op in. Maar zelf dachten we dat het misschien kwam, omdat mijn halve gezicht op de achtergrond van Johan's foto stond.
Daarna koffers halen die net van de band kwamen en dan in een lange langzaamlopende rij voor de customs wachten om onze printjes af te geven.
We hadden de pech dat er met ons vliegtuig, tegelijkertijd nog een aantal andere vliegtuigen landden. De rij voor Immigrations was enorm! In ons geval stonden mensen zelfs nog in de slurf te wachten, waaronder wij natuurlijk. Want tenslotte zaten wij achteraan in het vliegtuig. Toen we eenmaal in de immigrationshal aangekomen waren, hoorden we dat mensen die al eerder op Esta gereisd hadden ook gebruik mochten maken van de kiosk. Wij togen daar direct naar toe, want in de rij blijven staan, had zeker nog een uur extra geduurd. En, oh wonder, wat ging dat allemaal simpel en snel aan zo'n apparaat. We konden het gewoon niet geloven. Paspoort scannen, vingers scannen, foto maken, paar vraagjes beantwoorden, printje maken... Klaar! Daarna met de printjes toch nog naar een douanebeambte, maar die zit al gewoon op je te wachten. Hij stelt nog een paar vragen, wat kom je doen, hoe lang blijf je, wanneer ben je hier voor het laatst geweest, enz. Johan had een printje met een kruis, dus hij moest nog een keer opnieuw vingers scannen en foto maken. Op mijn vraag, waarom hij een kruis had, was het antwoord 'random'... Kan van alles zijn dus. Daar ging hij verder niet op in. Maar zelf dachten we dat het misschien kwam, omdat mijn halve gezicht op de achtergrond van Johan's foto stond.
Daarna koffers halen die net van de band kwamen en dan in een lange langzaamlopende rij voor de customs wachten om onze printjes af te geven.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
"Random" kan. Is hinderlijk en kan je van alles achter zoeken, maar kom je nooit achter. Gaat net als bij de veiligheidspoortjes. Ook al heb je niets bij je, poortje piept toch.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Wij hebben gisteren gebuik gemaakt van APC op LAX.
In eerste instantie mochten alleen onze drie jongens hiervan gebruik maken en wij niet.
De dame die ons hielp vertelde dat dit kwam omdat wij voor de eerste keer op ons paspoort naar de USA reisde.
Hier hadden wij al geen goed gevoel over. Toen we bij de douane aankwamen bleek dit terecht.
Wij moesten terug om alsnog ook een papiertje vanuit de APC terminal mee te nemen.
Gelukkig was het heel rustig en heeft het ons nog geen 5 min. vertraging gekost.
Wij hebben geen andere ervaring, maar wij vonden dat we heel snel en soepel door de douane kwamen.
Zeker na alles wat we gehoord en gelezen hebben.
In eerste instantie mochten alleen onze drie jongens hiervan gebruik maken en wij niet.
De dame die ons hielp vertelde dat dit kwam omdat wij voor de eerste keer op ons paspoort naar de USA reisde.
Hier hadden wij al geen goed gevoel over. Toen we bij de douane aankwamen bleek dit terecht.
Wij moesten terug om alsnog ook een papiertje vanuit de APC terminal mee te nemen.
Gelukkig was het heel rustig en heeft het ons nog geen 5 min. vertraging gekost.
Wij hebben geen andere ervaring, maar wij vonden dat we heel snel en soepel door de douane kwamen.
Zeker na alles wat we gehoord en gelezen hebben.
Ik lees niks meer over vorige Esta's, paspoorten, enz...:
Who is eligible to use APC?
APC kiosks can be utilized by U.S. citizens, U.S. legal permanent residents, Canadian citizens, travelers utilizing ESTA (Visa Waiver Program), and travelers entering with a B1/B2 or D visa.
APC kiosks can be utilized by U.S. citizens, U.S. legal permanent residents, Canadian citizens, travelers utilizing ESTA (Visa Waiver Program), and travelers entering with a B1/B2 or D visa.
In Boston ging het redelijk goed. Complete chaos, 3 Europese vluchten landden tegelijk. Er werden 2 rijen gemaakt, met Esta minimaal 1 keer in de VS geweest kon tussen de Amerikanen in de rij.
Er stonden minimaal 20 automaten. Gelukkig geen kruis, dus ik kon meteen door.
Ik denk dat het me een uur wachten heeft gescheeld.
Er stonden minimaal 20 automaten. Gelukkig geen kruis, dus ik kon meteen door.
Ik denk dat het me een uur wachten heeft gescheeld.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Afgelopen jaar voor mijn vlucht van Vancouver naar Seattle mocht ik er ook gewoon gebruik van maken. Ondanks dat ik een nieuw paspoort had en dus een nieuwe Esta. Was geen enkel probleem. Zelfs mijn man (die van AMS naar SEA vloog en daar op mij stond te wachten) mocht bij "returning Esta" de automaat gebruiken en dat terwijl hij in 2014 helemaal geen Esta had maar alleen een visum (green slib) had gekregen toen wij met de auto de grens Canada/US over gingen. Dat was voor hem wel in hetzelfde paspoort. Maar het was geen enkel probleem. Ik vind het een verademing die apparaten.
Toen ik op Newark aan kwam waren er trouwens helemaal geen APC. Gewoon het loket hoor, daar stond geen rij alleen zoals ik al hier eerder moest ik even naar secondary. Toen ik daar na een klein half uurtje was toegelaten waren de mensen die alleen door primary waren gegaan en gelijk waren toegelaten nog steeds op hun koffer aan het wachten. Volgens mij hebben die wel 1-1,5 uur staan wachten, ik i.i.g. ook nog een heel tijdje geloof ik.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Newark staat op de lijst airports met APC, zie https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik had vorige maand op Newark toch ook echt geen APC.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Hangt van de terminal af zie ik nu, APC is alleen op Terminal C
Gisteren in Las Vegas aangekomen. Hier gaat het nog ouderwets zonder kiosken.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik ook niet, volgens mij mag/kan/moet je gewoon de kiosk gebruiken wanneer je op ESTA reist. Wij kwamen dit jaar aan op Atlanta en daar was het niet heel druk maar wel een scheiding tussen U.S. citizens en de rest. Maar volgens mij was dat niet meer dan een andere route want zowel de U.S. citizens als de overige (lees ESTA) kwamen uiteindelijk bij dezelfde kiosken uit.obeliks schreef:Ik lees niks meer over vorige Esta's, paspoorten, enz...:
Voor vragen en antwoorden over APC:
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Verwijderd verkeerde quote
Laatst gewijzigd door knaapje op 29 sep 2018, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl schreef:Gisteren in Las Vegas aangekomen. Hier gaat het nog ouderwets zonder kiosken.
Vreemd want LAS McCarran staat al jaren in dit rijtje:
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 382 Reacties
- 95987 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv