Oh, wat raar inderdaad. Vanaf 3 juli kan het wel zie ik, maar daarvoor niet. Vreemd....Margriet1102 schreef:Bedankt Jacques, fijn die tips mbt de trails!
En idd een andere route dan via SLC is beter/mooier.
We gaan proberen op Jackson te vliegen. Helaas krijg ik via het linkje van José geen beschikbare auto’s.......van Jackson naar SF...?
Gr Margriet
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid, wel of niet Yellowstone?
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis Margriet1102: 2019, wat is wijsheid? Wel of niet Yellowstone
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Daar ben ik toch nog een keer. Oef, oef, wat blijf ik het lastig vinden! Blijf maar puzzelen en ik merk datkeuzes maken niet mijn sterkste kant is... . Ik zou graag toch ook de scenicbyway 12 willen rijden en dan Capitol Reef meepakken.... ik kom dan nu op de volgende route:
dag 1: aankomst Jackson
dag 2: Jackson
dag 3: Jackson
dag 4: Jackson - Yellowstone
dag 5: Yellowstone
dag 6: Yellowstone
dag 7: Yellowstone
dag 8: Yellowstone-Vernal
dag 9: Vernal-Moab
dag 10: Moab
dag 11: Moab
dag 12: Moab
dag 13: Capitol Reef
dag 14: Capitol Reef-Bryce
dag 15: Bryce
dag 16: Bryce-Page
dag 17: Page
dag 18: Page-Monument Valley
dag 19: Monument Valley-Grand Canyon south rim
dag 20: Grand Canyon
dag 21: Grand Canyon-Zion
dag 22: Zion
dag 23:Zion-Las Vegas via Valley of Fire
dag 24: Las Vegas
dag 25: Las Vegas-Death Valley
dag 26: Death Valley
dag 27: Death Valley- Yosemite
dag 28: Yosemite
dag 29: Yosemite
dag 30: Yosemite-Pismo Beach
dag 31: Pismo Beach- San Francisco
dag 32: San Francisco
dag 33: San Francisco vertrek
Is de afstand van Yellowstone naar Vernal te doen? Wat is dan de beste route?
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Bijvoorbeeld echt te weinig tijd ergens/ te veel in deze route gepropt en wat ik dan beter schrappen (au)? Willen graag de south rim van GC i.p.v. de North rim. Alvast bedankt! Groet, Margriet
dag 2: Jackson
dag 3: Jackson
dag 4: Jackson - Yellowstone
dag 6: Yellowstone
dag 7: Yellowstone
dag 8: Yellowstone-Vernal
dag 9: Vernal-Moab
dag 10: Moab
dag 11: Moab
dag 13: Capitol Reef
dag 14: Capitol Reef-Bryce
dag 15: Bryce
dag 16: Bryce-Page
dag 18: Page-Monument Valley
dag 19: Monument Valley-Grand Canyon south rim
dag 20: Grand Canyon
dag 21: Grand Canyon-Zion
dag 23:Zion-Las Vegas via Valley of Fire
dag 24: Las Vegas
dag 25: Las Vegas-Death Valley
dag 26: Death Valley
dag 27: Death Valley- Yosemite
dag 29: Yosemite
dag 30: Yosemite-Pismo Beach
dag 31: Pismo Beach- San Francisco
dag 33: San Francisco vertrek
Is de afstand van Yellowstone naar Vernal te doen? Wat is dan de beste route?
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Bijvoorbeeld echt te weinig tijd ergens/ te veel in deze route gepropt en wat ik dan beter schrappen (au)? Willen graag de south rim van GC i.p.v. de North rim. Alvast bedankt! Groet, Margriet
- josea
- Amerikakenner
Hi Margriet,
Zie onze reis van afgelopen zomer; wij deden dezelfde route als jij, tot aan Las Vegas in ieder geval, alleen zonder Grand Canyon.
Ik vind de route nu een beetje onhandig in elkaar zitten, maar dat is persoonlijk.
Is het een optie om niet via Vernal maar via Salt Lake City / Park City naar het zuiden van Utah te rijden?
Onze volgorde was:
Yellowstone
Park City (leuk uitstapje naar Utah Olympic Park voor de jeugd)
Bryce Canyon
Capitol Reef
Moab
Monument Valley
Page
Zion
Las Vegas
Je zou dan de Grand Canyon tussen Page en Zion kunnen zetten.
Of van SLC rechtstreeks naar Zion en dan naar Bryce, Capitol Reef en zo verder, en dan Grand Canyon tussen Page en Las Vegas.
Als je van Moab zuidwaarts via de 191 naar Monument Valley rijdt, dan kun je Natural Bridges meepakken en Moki Dugway, erg leuk om te rijden.
Verder zou ik liever een extra dag Zion toevoegen of San Francisco dan een een hele dag in Death Valley zijn. Eind juli doe je daar waarschijnlijk toch niet veel overdag door de warmte….
Verder een hele gave (lange!) route met voldoende tijd voor Grand Teton en Yellowstone!
Zie onze reis van afgelopen zomer; wij deden dezelfde route als jij, tot aan Las Vegas in ieder geval, alleen zonder Grand Canyon.
Ik vind de route nu een beetje onhandig in elkaar zitten, maar dat is persoonlijk.
Is het een optie om niet via Vernal maar via Salt Lake City / Park City naar het zuiden van Utah te rijden?
Onze volgorde was:
Yellowstone
Park City (leuk uitstapje naar Utah Olympic Park voor de jeugd)
Bryce Canyon
Capitol Reef
Moab
Monument Valley
Page
Zion
Las Vegas
Je zou dan de Grand Canyon tussen Page en Zion kunnen zetten.
Of van SLC rechtstreeks naar Zion en dan naar Bryce, Capitol Reef en zo verder, en dan Grand Canyon tussen Page en Las Vegas.
Als je van Moab zuidwaarts via de 191 naar Monument Valley rijdt, dan kun je Natural Bridges meepakken en Moki Dugway, erg leuk om te rijden.
Verder zou ik liever een extra dag Zion toevoegen of San Francisco dan een een hele dag in Death Valley zijn. Eind juli doe je daar waarschijnlijk toch niet veel overdag door de warmte….
Verder een hele gave (lange!) route met voldoende tijd voor Grand Teton en Yellowstone!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het stuk tussen Moab en LAs VEgas is wat heen en weer rijden zo, maar ik zie niet direct een efficientere oplossing, zeker niet als je zowel de UT12 als Vof wilt doen. De optie van josea is een mogelijkheid; je kunt dan ook nog de UT95 meenemen.
Ik neem aan dat de twee nachten DV niet kloppen? Ik zou na DV een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining doen. Je houdt nu te weinig tijd over voor de CA395, Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass.
De tijd voor Zion is relatief kort; zeker omdat je een lange rijdag hebt voordat je er bent, en ook de dag na je bezoek geen tijd meer hebt voor het park.
Of de afstand Yellowstone - Vernal te doen is weet ik niet, dat hangt voor een deel af van waar je in Yellowstone overnacht. Heb je daar al naar gekeken? Ik zou zo snel mogelijk eens kijken wat er nu beschikbaar is. Het is misschien niet gek om de dagen Jackson te splitsen; eerst een nacht Jackson en dan Yellowsotne en dan weer via Grand Teton terug rijden. Op die manier rij je beide wegen in Grand teton zonder heen en weer te rijden.
In plaats van Vernal zou je ook naar een cabin in Dutch John kunnen kijken. In dit topic een enthousiaste recensie.
Marianne
Ik neem aan dat de twee nachten DV niet kloppen? Ik zou na DV een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining doen. Je houdt nu te weinig tijd over voor de CA395, Mono Lake, Bodie en de Tioga Pass.
De tijd voor Zion is relatief kort; zeker omdat je een lange rijdag hebt voordat je er bent, en ook de dag na je bezoek geen tijd meer hebt voor het park.
Of de afstand Yellowstone - Vernal te doen is weet ik niet, dat hangt voor een deel af van waar je in Yellowstone overnacht. Heb je daar al naar gekeken? Ik zou zo snel mogelijk eens kijken wat er nu beschikbaar is. Het is misschien niet gek om de dagen Jackson te splitsen; eerst een nacht Jackson en dan Yellowsotne en dan weer via Grand Teton terug rijden. Op die manier rij je beide wegen in Grand teton zonder heen en weer te rijden.
In plaats van Vernal zou je ook naar een cabin in Dutch John kunnen kijken. In dit topic een enthousiaste recensie.
Marianne
Voor wat betreft Las Vegas, afgelopen zomer geweest met een 17 en 19 jarige. Zij vonden het erg vervelend dat ze nergens in mochten. We zijn geëindigd met 2 nachten las Vegas maar ze hadden liever een nacht gehad.
Groet.
Groet.
-
ingrid1955
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
wij hebben zowel Jackson - Torrey ( Capitool reef) als Jackson-Moab in 1 lange rijdag gereden ( 2 chauffeurs). Naar Torrey via SLC,naar Moab via de binnenwegen en dat was met voorsprong de mooiste route. Dus het is best mogelijk in 1 dag.
Jacques
wij hebben zowel Jackson - Torrey ( Capitool reef) als Jackson-Moab in 1 lange rijdag gereden ( 2 chauffeurs). Naar Torrey via SLC,naar Moab via de binnenwegen en dat was met voorsprong de mooiste route. Dus het is best mogelijk in 1 dag.
Jacques
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Bedankt weer allemaal. @Jaques: ik ben de enige die rijdt dus denk ik dat we via PC gaan. Misschien niet de mooiste route maar dat is dan niet anders. Verder neem ik het advies van Josea over om GC tussen Page en Zion te plaatsen.
Ik kom op dit forum regelmatig tegen dat Bryce in een halve dag te doen is. Ik heb daar nu een overnachting staan. Kan ik die beter ergens anders plannen? Bijv Zion omdat Marianne aangeeft dat dat wat krap is? En nu twijfel ik dus weer of ik niet toch LV moet laten vallen of van twee naar 1 nacht... he, wat lastig. Nog een heel andere vraag: ik ben de enige chauffeur. Vind ik prima, maar ben geen held op hele steile wegen. Zijn er routes die ik dan beter kan mijden?
Ik kom op dit forum regelmatig tegen dat Bryce in een halve dag te doen is. Ik heb daar nu een overnachting staan. Kan ik die beter ergens anders plannen? Bijv Zion omdat Marianne aangeeft dat dat wat krap is? En nu twijfel ik dus weer of ik niet toch LV moet laten vallen of van twee naar 1 nacht... he, wat lastig. Nog een heel andere vraag: ik ben de enige chauffeur. Vind ik prima, maar ben geen held op hele steile wegen. Zijn er routes die ik dan beter kan mijden?
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
En klopt idd dat het 1 nacht DV moet zijn en neem advies van Marianne over en plan een nacht in Mammoth Lake.
- josea
- Amerikakenner
Hoe is je route nu geworden?Margriet1102 schreef:Bedankt weer allemaal. @Jaques: ik ben de enige die rijdt dus denk ik dat we via PC gaan. Misschien niet de mooiste route maar dat is dan niet anders. Verder neem ik het advies van Josea over om GC tussen Page en Zion te plaatsen.
Hoe is je aanrijdroute vanuit Bryce? Komt je vanuit Park City, zoals wij deden? Daar deden we (inclusief een keer stoppen) zo’n vijf uur over. Als je ‘s morgens op tijd vertrekt uit PC, dan ben je daar om een uur of twee, drie (heb je onderweg ook nog even tijd om te stoppen bij Red Canyon, vlak voor Bryce. Leuk om een uurtje doorheen te dwalen). In Bryce heb je nog genoeg tijd om ‘s middags de Scenic drive te doen, en na het avondeten misschien Mossy Cave trail of zonsondergang aan de Rim. De volgende morgen vroeg opstaan en van 8 tot 11, 12 uur een wandeling onder de Rim tussen de hoodoos (zeker niet overslaan!). Daarna kun je vertrekken naar je volgende plaats, dus één overnachting zou kunnen volstaan. Die toevoegen aan Zion is zeker een goede keus!
Ik neem aan dat je in San Francisco de auto al ingeleverd hebt dan, als je niet van steile wegen houdt?
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Ik heb het nu als volgt:
dag 2: Jackson-Yellowstone
dag 3: Yellowstone
dag 4: Yellowstone
dag 6: Yellowstone-Jackson
dag 7: Jackson
dag 8: Jackson-Park City
dag 9: Park City-Bryce
dag 10: Bryce-CR
dag 11: CR-Moab
dag 13: Moab
dag 14: Moab-MV
dag 15: MV-Page
dag 16: Page
dag 18: Page-CG south rim
dag 19: Grand Canyon
dag 20: Grand Canyon-Zion
dag 21: Zion
dag 23: Zion-Las Vegas via Valley of Fire
dag 24: Las Vegas-Death Valley
dag 25: Death Valley-Mammoth Lake
dag 26: Mammoth Lake-Yosemite
dag 27: Yosemite
dag 29: Yosemite-Pismo Beach of andere leuke plaats
dag 30: Pismo Beach-Monterey
dag 31: Monterey- San Francisco
dag 33: San Francisco
dag 34: San Francisco vertrek
Wat vinden jullie hiervan?
De auto leveren we idd eerst in voor we SF ingaan. Lijkt me verstandig
Verder geen enge steile stukken? Mogi Dugway?
Nog tips tav autohuur in Jackson? Heb de indruk dat er niet zoveel keus ...
Groet, Margriet
dag 2: Jackson-Yellowstone
dag 3: Yellowstone
dag 4: Yellowstone
dag 6: Yellowstone-Jackson
dag 7: Jackson
dag 8: Jackson-Park City
dag 9: Park City-Bryce
dag 10: Bryce-CR
dag 11: CR-Moab
dag 13: Moab
dag 14: Moab-MV
dag 15: MV-Page
dag 16: Page
dag 18: Page-CG south rim
dag 19: Grand Canyon
dag 20: Grand Canyon-Zion
dag 21: Zion
dag 23: Zion-Las Vegas via Valley of Fire
dag 24: Las Vegas-Death Valley
dag 25: Death Valley-Mammoth Lake
dag 26: Mammoth Lake-Yosemite
dag 27: Yosemite
dag 29: Yosemite-Pismo Beach of andere leuke plaats
dag 30: Pismo Beach-Monterey
dag 31: Monterey- San Francisco
dag 33: San Francisco
dag 34: San Francisco vertrek
Wat vinden jullie hiervan?
De auto leveren we idd eerst in voor we SF ingaan. Lijkt me verstandig
Verder geen enge steile stukken? Mogi Dugway?
Nog tips tav autohuur in Jackson? Heb de indruk dat er niet zoveel keus ...
Groet, Margriet
-
smeerkaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik weet niet wat jij eng en stijl vind, maar het grootste gedeelte van je reis vind in de bergen plaats (Yellowstone/wintersportplaats Park City/Bryce canyon / wintersportplaats Mammoth Lakes / Yosemite / etc.).
Als dat echt een probleem is zou ik toch voor een andere route gaan.
- josea
- Amerikakenner
Oh, wat heerlijk.... ik zie onze route zo weer voor me. Goede keus om van Jackson eerst naar Yellowstone te rijden (kun je de ene weg door Grand Teton doen) en dan weer terug (kun je de andere weg doen). En dan heb je daarna zelfs nog een dag in Jackson om vroeg naar Jenny Lake te gaan, of een andere wandeling te doen. Mormon Row niet vergeten.... of een floattrip op de Snake River....
Waarom heb je twee volle dagen Page (drie nachten) genomen? Twee overnachtingen moet wel voldoende zijn, of heb je veel plannen daar? Ik zou liever een nacht Capitol Reef toevoegen. Dan heb je een volle dag om daar te besteden, en kun je de dag dat je naar CR toe rijdt volledig besteden aan ochtendwandeling bij Bryce en rijden over Highway 28. En de dag dat je vertrekt uit CR kun je besteden aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Moki Dugway is inderdaad de enige steile weg die ik kan bedenken. Ik vond hem goed te doen, maar ik hoefde hem ook niet zelf te rijden.... maar zeker als je hem van Moab naar MV neemt, dan rijd je naar beneden en niet steil omhoog. Kijk anders even op google of youtube voor een filmpje, dan weet je wat je kunt verwachten.
Je zou nog kunnen overwegen om de dag GC te ruilen voor een dag Salt Lake City / Park City, maar dat is persoonlijk. Dan heb je een tussenstop tussen twee wat langere rijdagen, en heb je tijd om een ochtend de Temple-Square in SLC te bekijken en misschien een middag naar Utah Olympic Park in Park City (ons hotel was ertegenover) voor wat thrill rides
Maar zo laten kan uiteraard ook, dan heb je meer tijd bij de GC....
Waarom heb je twee volle dagen Page (drie nachten) genomen? Twee overnachtingen moet wel voldoende zijn, of heb je veel plannen daar? Ik zou liever een nacht Capitol Reef toevoegen. Dan heb je een volle dag om daar te besteden, en kun je de dag dat je naar CR toe rijdt volledig besteden aan ochtendwandeling bij Bryce en rijden over Highway 28. En de dag dat je vertrekt uit CR kun je besteden aan Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
Moki Dugway is inderdaad de enige steile weg die ik kan bedenken. Ik vond hem goed te doen, maar ik hoefde hem ook niet zelf te rijden.... maar zeker als je hem van Moab naar MV neemt, dan rijd je naar beneden en niet steil omhoog. Kijk anders even op google of youtube voor een filmpje, dan weet je wat je kunt verwachten.
Je zou nog kunnen overwegen om de dag GC te ruilen voor een dag Salt Lake City / Park City, maar dat is persoonlijk. Dan heb je een tussenstop tussen twee wat langere rijdagen, en heb je tijd om een ochtend de Temple-Square in SLC te bekijken en misschien een middag naar Utah Olympic Park in Park City (ons hotel was ertegenover) voor wat thrill rides
Maar zo laten kan uiteraard ook, dan heb je meer tijd bij de GC....
Laatst gewijzigd door josea op 28 sep 2018, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- josea
- Amerikakenner
Dat vind ik toch wel sterk uitgedrukt...smeerkaas schreef:Ik weet niet wat jij eng en stijl vind, maar het grootste gedeelte van je reis vind in de bergen plaats (Yellowstone/wintersportplaats Park City/Bryce canyon / wintersportplaats Mammoth Lakes / Yosemite / etc.).
Moki Dugway is van een iets andere orde, maar de meeste wegen op deze route zijn toch niet zo spannend? En ik ben ook geen held in de auto...
- josea
- Amerikakenner
Ik kan ook niet veel keus vinden in auto's van Jackson naar San Francisco, of heel duur…
Arguscarhire geeft ook geen prijs voor die periode, gek genoeg (ik ben even uitgegaan van 28 juni - 31 juli, want ik weet je dagen niet).
Wat je wel zou kunnen doen, dat werkt wel via arguscarhire op de website, is huren van Jackson naar Las Vegas, daar inleveren en een nieuwe huren tot aan San Francisco. Dan komt de prijs op ongeveer € 1280,00 bij elkaar.
Veel goedkoper ga je het niet kunnen vinden voor zoveel dagen, denk ik.
Of je kunt ze opbellen en vragen naar de mogelijkheden van Jackson naar San Francisco.
Wij hebben voor onze reservering vorig jaar ook een paar keer gebeld, was geen enkel probleem, en vriendelijke klantenservice.
Arguscarhire geeft ook geen prijs voor die periode, gek genoeg (ik ben even uitgegaan van 28 juni - 31 juli, want ik weet je dagen niet).
Wat je wel zou kunnen doen, dat werkt wel via arguscarhire op de website, is huren van Jackson naar Las Vegas, daar inleveren en een nieuwe huren tot aan San Francisco. Dan komt de prijs op ongeveer € 1280,00 bij elkaar.
Veel goedkoper ga je het niet kunnen vinden voor zoveel dagen, denk ik.
Of je kunt ze opbellen en vragen naar de mogelijkheden van Jackson naar San Francisco.
Wij hebben voor onze reservering vorig jaar ook een paar keer gebeld, was geen enkel probleem, en vriendelijke klantenservice.
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Bedankt Josea, het komt vast goed met het rijden. Heb ook in de Canadese Rocky Mountains gereden. Zal wel vergelijkbaar zijn???
Wat betreft Page: ik weet niet meer precies waarom. Zal nog eens kijken of daar een nacht af kan. Weet wel dat we Lake Powel, Horshoe Bend en Canyon X wiilen doen.
Autohuur moet ik nog even goed induiken.
Wat betreft Page: ik weet niet meer precies waarom. Zal nog eens kijken of daar een nacht af kan. Weet wel dat we Lake Powel, Horshoe Bend en Canyon X wiilen doen.
Autohuur moet ik nog even goed induiken.
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Ik heb toch nog eens goed naar onze route gekeken en kom nu uit op het volgende. Heb het idee dat we wat minder heen en weer rijden zo. Willen jullie nog eens mee kijken? Heb de overnachtingen eruit gelaten; die zijn hetzelfde gebleven behalve dat we 1 nacht Page inwisselen voor 1 nacht extra in CR.
De route vanaf Jackson tot Las Vegas als volgt:
Jackson-Park City-Springdale (ergens een overnachting halverwege? Lijkt me toch een eind rijden)-Bryce-CR-Moab-via Natural Bridges en Moki Dugway naar MV-via de 98? naar Page-via 89 naar GC-via Kingman naar Las Vegas en dan oude route weer oppakken naar Death Valley. Of dat via VoF wordt weten we nog niet. Ligt niet logisch in de route nu, heb ik het idee.
Is dit een mooie, haalbare route?
Groet,
Margriet
De route vanaf Jackson tot Las Vegas als volgt:
Jackson-Park City-Springdale (ergens een overnachting halverwege? Lijkt me toch een eind rijden)-Bryce-CR-Moab-via Natural Bridges en Moki Dugway naar MV-via de 98? naar Page-via 89 naar GC-via Kingman naar Las Vegas en dan oude route weer oppakken naar Death Valley. Of dat via VoF wordt weten we nog niet. Ligt niet logisch in de route nu, heb ik het idee.
Is dit een mooie, haalbare route?
Groet,
Margriet
Ik ga mij toch even met dit topic bemoeien. Je oorspronkelijke plan om via Vernal te rijden is naar mijn mening echt veel beter. Ik weet dat je een tegengesteld advies hier hebt gekregen, maar ik ben zo vrij om het daar totaal mee oneens te zijn. Ik heb beide routes gereden. Vanuit West Yellowstone naar het westen (Idaho Falls) vind ik geen mooie en prettige route. De interstate 15 die je daarna in zuidelijke richting moet volgen is nogal saai en vaak druk/onprettig vanwege de vele hardrijdende vrachtwagens. Er is namelijk een schitterend alternatief: Vanuit Jackson omlaag naar de 191 richting Rock Springs (tanken!) en dan verder naar Vernal. Erg rustig, mooie natuur, je komt o.a. door een mooie recreational area (Flaming Gorge) en over een hele grote stuwdam. Vanuit Yellowstone is die route iets langer ondat je terug gaat via Jackson, maar het is echt het verschil tussen een saaie reisdag en een schitterende rit. Jackson -Vernal is nog geen 5 uur volgens Google Maps. Dat is dan wel met een gewone auto, geen RV.
Vernal heeft voldoende, ook betaalbare, overnachtingsmogelijkheden. Van Vernal naar Capitol Reef is het vervolgens nog 4,5 uur, naar Moab 3,5. Die weg naar Moab (via Fruita) is ook erg mooi en heel rustig.
Je kunt 'm ook anders opknippen door in Rock Springs of omgeving te overnachten en daarna via Vernal door te rijden naar Moab of Capitol Reef. Als je daarin geïnteresseerd bent kun je een stop maken bij Dinosaur NM, daar kom je richting Moab langs.
Vernal heeft voldoende, ook betaalbare, overnachtingsmogelijkheden. Van Vernal naar Capitol Reef is het vervolgens nog 4,5 uur, naar Moab 3,5. Die weg naar Moab (via Fruita) is ook erg mooi en heel rustig.
Je kunt 'm ook anders opknippen door in Rock Springs of omgeving te overnachten en daarna via Vernal door te rijden naar Moab of Capitol Reef. Als je daarin geïnteresseerd bent kun je een stop maken bij Dinosaur NM, daar kom je richting Moab langs.
- josea
- Amerikakenner
Ja, is maar net waar je voorkeuren liggen, uiteraard. Wij kozen speciaal voor Park City, omdat we tussen alle natuur en mooie wegen een dag in wilden bouwen voor de kinderen, om zich te vermaken in het Utah Olympic Park. De snelweg namen we dan even voor lief. Daarna kwamen er toch weer meer dan genoeg mooie Scenic roads.
Vandaar onze keuze.
Vandaar onze keuze.
-
Margriet1102
- Amerika-ontdekker
Bedankt allebei!
Voor beide is iets te zeggen... dat is juist wat het zo moeilijk maakt. Ik neig dan toch naar Jackson-Vernal-Moab-CR (is het haalbaar en de moeite waard om op weg naar CR Glen Canyon in te passen?)via de scenic 12 naar Bryce-Springdale-Page-MV-(dan Natural Bridges laten vallen)-GC-Kingman-LV.
De kinderen hoeven niet speciaal naar Park City..
Als ik via Moab eerst naar MV rij en dan via GC en Page richting Bryce dan krijg ik de 12 niet in mijn route....
Voor beide is iets te zeggen... dat is juist wat het zo moeilijk maakt. Ik neig dan toch naar Jackson-Vernal-Moab-CR (is het haalbaar en de moeite waard om op weg naar CR Glen Canyon in te passen?)via de scenic 12 naar Bryce-Springdale-Page-MV-(dan Natural Bridges laten vallen)-GC-Kingman-LV.
De kinderen hoeven niet speciaal naar Park City..
Als ik via Moab eerst naar MV rij en dan via GC en Page richting Bryce dan krijg ik de 12 niet in mijn route....
Ik weet niet wat je precies in Glen Canyon zoekt, maar het niet ver van Page, dus je komt er in de buurt als je de "neig"-route neemt. Dan mis je inderdaad Natural Bridges, maar wat je dan wel kunt doen lijkt mij de voorkeur te hebben. Je kunt ook nog overwegen om de Noordkant van de Grand Canyon te doen in plaats van de drukke zuidelijke (en de verdere route via Kingman naar LV is nogal saai). Het alternatief is een heen en weertje naar MV vanuit Page en dan dus ten noorden van de Grand Canyon richting westen (Zion en Las Vegas).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4090 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 4 Reacties