Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijrichting SF-LA-SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wahlee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Rijrichting SF-LA-SF

Bericht door Wahlee »

Hoi,hier een vraagje of de rij richting.

Maakt het op de route SF- Hw1-LA-DV-Yosemite-SF uit of je met de klok mee of juist tegen gaat? Wat is hierin aan te raden?
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Rijrichting SF-LA-SF

Bericht door smeerkaas »

Ligt aan de maand waarin je dit rijdt.
Wahlee
Amerika-ontdekker

Bericht door Wahlee »

september/oktober 2019
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Precies. Wanneer ga je?
Het kan ook interessant zijn om te kijken hoe in beide gevallen de weekenden vallen. Las vegas is duur in het weekend, en in de parken is het druk. Of kijk naar de beschikbaarheid van accommodatie.
Verder maakt het helemaal niets uit.

Edit: Dan eerst de koudere gebieden; dus SF en Yosemite.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie in je voorsteltopic dat je pas in april wilt boeken. Bedenk dat dat redelijk laat is: als je met een camper gaat moet je zo snel mogelijk boeken, dat scheelt in de prijs.
En als je nu nog niet weet of je dan wel voldoende geld gespaard hebt zou ik het nog een jaartje uitstellen.
Bedenk ook dat een camper niet de goedkoopste manier van rondreizen is.
En met relatief veel steden zoals in jouw voorstel is het ook niet het meest handige vervoermiddel.

Marianne
Wahlee
Amerika-ontdekker

Bericht door Wahlee »

Wat bedoel je met veel steden? Buiten San Francisco alleen Los Angeles. Daarnaast Death Valley, en Yosemite.

Is een half jaar vooraf boeken inderdaad zoveel duurder?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd je overal gepland hebt, maar met drie steden en twee parken vind ik relatief gezien veel steden.

Marianne
Wahlee
Amerika-ontdekker

Bericht door Wahlee »

De bedoeling is 18 dagen. Vanaf SF via de kust naar Los Angeles.Van daaruit via Death Valley en Yosemite weer terug naar San Francisco.
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door smeerkaas »

Het enige risico is een gesloten Tioga Pass wegens sneeuw. De kans is natuurlijker groten naarmate je verder in oktober komt.
Zou je dat willen uitsluiten kan je 't beste SF - Yosemite - DV - Las Vegas - LA - kust -SF kunnen doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wahlee schreef:De bedoeling is 18 dagen. Vanaf SF via de kust naar Los Angeles. Van daaruit via Death Valley en Yosemite weer terug naar San Francisco.
Ik bedoelde hoeveel tijd je voor de parken uit wil trekken en hoeveel voor de steden.

Marianne
Wahlee
Amerika-ontdekker

Bericht door Wahlee »

Vanuit San Francisco in drie dagen naar Los Angeles, Beide steden twee volle dagen, misschien nog een extra dag in San Francisco.
Na Los Angeles 1 tripje Death Valley (vooralsnog een return vanuit paramint rv resort. Van daaruit in vijf dagen via Yosemite naar San Francisco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik dacht dat je ook naar Las Vegas ging, maar dat is niet zo. Dus maar twee steden. Dan is een camper niet zo gek. En ja, hoe vroeger je de boekt hoe goedkoper het is,. Als ik me niet vergis heb je rond deze tijd vroegboekkortingen.Kijk eens bij Tioga tours of Jan Doets of zo.

Ik kom trouwens niet tot 18 dagen zo.

Marianne
Wahlee
Amerika-ontdekker

Bericht door Wahlee »

Bij Tioga heb ik een offerte opgevraagd.
Voor de reis wil ik nog wat flexibel zijn. Bijvoorbeeld nog Lake Tahoe als het heel erg mee zit, of ergens wat meer tijd voor nemen. Als het echt veel scheelt qua kosten, zou mei 2020 ook een optie zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer