Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Wat ik altijd wel een handig overzicht vind is deze site https://cwsi.net/delta.htm. Hierbij een voorbeeld van alle Delta fare classes met bijbehorende rechten/plichten etc. Als je linksboven op home klikt kun je ook andere maatschappijen zien.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Inderdaad handig. Maar let op: voor de tarieven met en zonder bagage heb je bij de meeste airlines niets aan de fare class. Delta heeft dat, ik vermoed voor de duidelijkheid naar klanten, echt gescheiden: basic economy is altijd fare class E.
Maar bij andere airlines zit het in de fare rule zelf, en heeft de class er niets mee te maken. Je moet dan echt in de fare rules gaan kijken of het een "Economy/unbundled" tarief is (fare type EOU of ERU). Bij normale fares is het fare type vaak EIP of EAP voor discounted fares, of ERP voor een iets duurdere fare. Probleem is dat je dit eigenlijk nooit te zien krijgt, behalve als je bij een travel agent over zijn schouder zou meekijken.
Maar bij andere airlines zit het in de fare rule zelf, en heeft de class er niets mee te maken. Je moet dan echt in de fare rules gaan kijken of het een "Economy/unbundled" tarief is (fare type EOU of ERU). Bij normale fares is het fare type vaak EIP of EAP voor discounted fares, of ERP voor een iets duurdere fare. Probleem is dat je dit eigenlijk nooit te zien krijgt, behalve als je bij een travel agent over zijn schouder zou meekijken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Inmiddels kost dezelfde vlucht (ook bij Delta) 1348 ! (werd steeds wat duurder, maar nu ineens wel extreem duur)Stan.Gobien schreef:Ik vind dat niet een mooie prijs.moon29 schreef:Ik zie nu een prijs van 736 euro pp inclusief bagage bij Delta. Heen 28-06-2019 terug 19-07-2019
heen: Dusseldorf - Amsterdam - Salt Lake City
terug: Las Vegas - Atlanta - Dusseldorf met mooie tijden.
Het kan niet aan cookies liggen, want die heb ik verwijderd en net ook nog gezocht op een laptop waarop nog niet eerder vliegtickets zijn gezocht.
Of ik nou vanaf Amsterdam, Dusseldorf of Brussel zoek (maakt voor ons niet zoveel uit) en vlieg op Salt Lake City of Jackson Hole, alle prijzen zitten steeds flink stuk duurder.
Alleen Flysmarter (via Momondo) biedt 703 euro incl bagage voor een vlucht vanaf Amsterdam. Maar durf ik gezien de reviews niet goed te boeken.
Ik begin te twijfelen of ik toch niet beter had kunnen boeken bij Delta voor de 736 euro

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Rustig afwachten.
Het is nog maar begin september 2018 en jullie gaan pas eind juni 2019.
De komende maanden de ticketprijzen gewoon goed in de gaten houden, regelmatig checken. Kijk ook naar andere steden (SFO, LAS of DEN) voor heen en terug. Wees ook flexibel in vertrekdagen. Bijv. dag eerder of later heen en terug. Bepaal voor jezelf alvast een maximum ticketprijs. Zie je die, dan gelijk boeken!
Het duurt nog lang, komen vast nog wel leuke tickets voorbij.
Roland
Het is nog maar begin september 2018 en jullie gaan pas eind juni 2019.
De komende maanden de ticketprijzen gewoon goed in de gaten houden, regelmatig checken. Kijk ook naar andere steden (SFO, LAS of DEN) voor heen en terug. Wees ook flexibel in vertrekdagen. Bijv. dag eerder of later heen en terug. Bepaal voor jezelf alvast een maximum ticketprijs. Zie je die, dan gelijk boeken!
Het duurt nog lang, komen vast nog wel leuke tickets voorbij.
Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik check bijna iedere dag zo'n 15 verschillende websites en ik blijf dat inderdaad doen hoor. Natuurlijk sla ik toe zodra ik iets leuks zie
Ik begrijp alleen niet waarom ik ook zou zoeken op andere steden zoals San Francisco, als we daar niet in de buurt komen
We willen echt van Yellowstone (dus ik zoek op Salt Lake City en Jackson Hole heen) naar Las Vegas. We hebben dus niet veel keus.
En ook qua datum kunnen we niet schuiven helaas. Als het echt veel scheelt hooguit 1 dag later vertrekken en terug, maar dan moet ik bij thuiskomst bijna meteen weer werken, dus dat niet zo tof

Ik begrijp alleen niet waarom ik ook zou zoeken op andere steden zoals San Francisco, als we daar niet in de buurt komen

We willen echt van Yellowstone (dus ik zoek op Salt Lake City en Jackson Hole heen) naar Las Vegas. We hebben dus niet veel keus.
En ook qua datum kunnen we niet schuiven helaas. Als het echt veel scheelt hooguit 1 dag later vertrekken en terug, maar dan moet ik bij thuiskomst bijna meteen weer werken, dus dat niet zo tof

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
2 jaar geleden zelfde trip gedaan, van Yellowstone naar Las Vegas maar het verschil tussen vliegen naar een vliegveld in de buurt van de route of naar Los Angeles was dusdanig groot dat ik de keuze gemaakt heb om wat extra te rijden.
En toch ook geen straf, zo'n ritje? Genoeg te doen in de omgeving. Je kunt ook Seattle nog meenemen in je vergelijking. Je rijdt in een dag van Seattle naar Yellowstone toe. Saai stukje snelweg, dat wel, maar als het moet rij je het met gemak in een dag. Maar hoe lang ga je? En wat wil je perse gaan doen?
Vliegen op Jackson Hole is onbetaalbaar. Of je moet zelf constructies gaan maken, dus een intercontinentale vlucht combineren met een losse domestic vlucht, eventueel met mijlen. Vergeet ook Idaho Falls niet, ook om de hoek. Maar je gaat waarschijnlijk ook tegen een andere kostenpost aanlopen: autohuur die vermoedelijk duurder is. SLC is vaak duurder om op te vliegen. Denver is ook een optie, zover is het niet naar Yellowstone. In een dikke 4 uurtjes ben je in Rock Springs, en vanaf daar ben je in een uurtje of twee wel in Jackson Hole.
Vliegen op Jackson Hole is onbetaalbaar. Of je moet zelf constructies gaan maken, dus een intercontinentale vlucht combineren met een losse domestic vlucht, eventueel met mijlen. Vergeet ook Idaho Falls niet, ook om de hoek. Maar je gaat waarschijnlijk ook tegen een andere kostenpost aanlopen: autohuur die vermoedelijk duurder is. SLC is vaak duurder om op te vliegen. Denver is ook een optie, zover is het niet naar Yellowstone. In een dikke 4 uurtjes ben je in Rock Springs, en vanaf daar ben je in een uurtje of twee wel in Jackson Hole.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens google maps is het vanaf Seattle naar Yellowstone meer dan 11 uur rijden. Ik wil zeker nog een keer naar Seattle (en omgeving), maar niet om dan alles voorbij te rijden op weg naar Yellowstone
Van Denver is het ook nog meer dan 8 uur, wat inhoudt dat we dan minimaal een dag verliezen en dus dingen moeten gaan schrappen.
Na lang dubben en wijzigen staat de route eigenlijk wel vast: viewtopic.php?f=36&t=70457&start=80#p1175868 op de laatste pagina staat de uiteindelijke route.

Van Denver is het ook nog meer dan 8 uur, wat inhoudt dat we dan minimaal een dag verliezen en dus dingen moeten gaan schrappen.
Na lang dubben en wijzigen staat de route eigenlijk wel vast: viewtopic.php?f=36&t=70457&start=80#p1175868 op de laatste pagina staat de uiteindelijke route.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je wilt op één van de duurste steden in Amerika vliegen...moon29 schreef:Ik begrijp alleen niet waarom ik ook zou zoeken op andere steden zoals San Francisco, als we daar niet in de buurt komen![]()

Vergeet SLC en Jackson Hole en kies bijv. DEN heen en LAS terug. Grote kans dat je daar straks betere tickets voor vindt.
Daarom, concentreer je niet op één specifieke plaats maar kijk 'in de buurt' naar andere steden. Kan soms echt honderden euro's per ticket schelen.
Voor een reis heb ik ook altijd een bepaald doel voor ogen maar zorg wel dat ik uitwijkmogelijkheden heb als het ticket voor de stad waar ik graag op wil vliegen te duur is/blijft. Ook vanuit Denver kun je een mooie rit naar Yellowstone maken en terug naar Las Vegas. Wellicht nog mooier dan vanuit Salt Lake City.

Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat weet ik
maar Denver - Las Vegas (incl Yellowstone) hebben we in 2015 al gedaan en willen nu de nadruk op andere dingen leggen dan toen, vandaar deze keuze.
Ik word verward door de verschillende berichten.
In een van de eerste berichten van dit draadje vroeg ik of laag in de 700 euro incl bagage die toen beschikbaar was voor Salt Lake City - Las Vegas een goede prijs was en toen werd gezegd dat dat niet het geval was en dat het ook voor 400 of 500 zou kunnen, en nu krijg ik juist de indruk dat ik zeker niet goedkoper uit ga komen en beter toen had kunnen boeken .

Ik word verward door de verschillende berichten.
In een van de eerste berichten van dit draadje vroeg ik of laag in de 700 euro incl bagage die toen beschikbaar was voor Salt Lake City - Las Vegas een goede prijs was en toen werd gezegd dat dat niet het geval was en dat het ook voor 400 of 500 zou kunnen, en nu krijg ik juist de indruk dat ik zeker niet goedkoper uit ga komen en beter toen had kunnen boeken .

- KevinAmerican
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
24 juli tot 12 augustus 2019 van Amsterdam naar Los Angeles met 1 tussenstop van 1,5 uur in London Heathrow staat er nu op voor 647 euro,
Is die 1.5 uur genoeg en is dit een buitenkansje voor die prijs? Is via budgetair.nl. Klinkt to good to be true?
Is die 1.5 uur genoeg en is dit een buitenkansje voor die prijs? Is via budgetair.nl. Klinkt to good to be true?
1.5 uur op Heathrow is wel krap, ja.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@moon29: daarom moet je ook je eigen gevoel volgen en niet alleen afgaan op wat hier gezegd wordt.
SLC is idd duur en Jackson Hole ook, je moet daarom afwegen hoeveel geld een dag reizen je waard is. Zo zie ik het dan maar. Als ik zie wat voor rare toeren mensen soms uithalen om maar goedkope tickets te scoren, (terwijl ze alle bijkomende kosten van overnachtingen en benzine voor het gemak even vergeten) dan denk ik: ik betaal liever wat meer om rechtstreeks van A naar B te komen. Per saldo scheelt het dan niet eens veel meer en de tijdwinst weegt op tegen het bedrag imo.
SLC is idd duur en Jackson Hole ook, je moet daarom afwegen hoeveel geld een dag reizen je waard is. Zo zie ik het dan maar. Als ik zie wat voor rare toeren mensen soms uithalen om maar goedkope tickets te scoren, (terwijl ze alle bijkomende kosten van overnachtingen en benzine voor het gemak even vergeten) dan denk ik: ik betaal liever wat meer om rechtstreeks van A naar B te komen. Per saldo scheelt het dan niet eens veel meer en de tijdwinst weegt op tegen het bedrag imo.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
roelb schreef:Inderdaad handig. Maar let op: voor de tarieven met en zonder bagage heb je bij de meeste airlines niets aan de fare class. Delta heeft dat, ik vermoed voor de duidelijkheid naar klanten, echt gescheiden: basic economy is altijd fare class E.
Kan ik ergens vinden wat dit betekent? Als ik tickets zoek, dan let ik alleen op de goedkoopste prijs; wellicht niet helemaal handig?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nee, tegenwoordig is dat zeker niet handig. Er kunnen nog zoveel kosten bijkomen. Niet alleen bagage maar bv ook stoelreservering of extra beenruimte. Zelf maak ik het liefst rechtstreeks bij de vliegmaatschappij een proefboeking zodat ik zie waar het totaal op uitkomt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
De goedkoopste prijs betekent tegenwoordig vaak dat de bagage er niet bij zit. Ga je die vervolgens los bij boeken ben je minimaal 50 euro pp per richting kwijt. Dus als je met twee man bent en allebei een koffer heen en terug neemt komt er twee honderd euro bij. Verder heb je bij die goedkoopste tarieven meestal niet de mogelijkheid om stoelen te kiezen. Kans dus dat je niet naast elkaar zit want zeker als je met twee volwassenen bent zullen ze je niet persé naast elkaar zetten maar als ze twee middelste stoelen vrij hebben je juist daar neer zetten. Hoeft niet, kan. Wijzigingen e.d zijn niet mogelijk, ook niet tegen betaling.
Kortom, het zijn een beetje take it or leave it en nou nie meer miepen tickets. Niks mis mee maar je moet je goed bewust zijn van wat je koopt.
Kortom, het zijn een beetje take it or leave it en nou nie meer miepen tickets. Niks mis mee maar je moet je goed bewust zijn van wat je koopt.
Laatst gewijzigd door babarage op 12 sep 2018, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
even een korte vraag;
Terug vanaf LAS naar AMS, is met KLM (uitgevoerd door Delta) een tussenstop normaal. Nu is de overstap op MSP 42 minuten. Is dit haalbaar? Staat wel gewoon op de bookingsite van KLM maar wel even een check hier
Terug vanaf LAS naar AMS, is met KLM (uitgevoerd door Delta) een tussenstop normaal. Nu is de overstap op MSP 42 minuten. Is dit haalbaar? Staat wel gewoon op de bookingsite van KLM maar wel even een check hier

Geen enkel probleem. Meerdere malen die route gevlogen, met die connectie, en altijd tijd gehad om nog even de Skyclub in te duiken.
Het is gemiddeld 5 minuten lopen naar de volgende gate. In het worse case scenario is het 10 minuten lopen (van C naar F oid). De gate sluit 15 minuten voor vertrek. Je hebt dus bijna een half uur, dat lukt kruipend nog
Het is gemiddeld 5 minuten lopen naar de volgende gate. In het worse case scenario is het 10 minuten lopen (van C naar F oid). De gate sluit 15 minuten voor vertrek. Je hebt dus bijna een half uur, dat lukt kruipend nog

Top! Aangezien de vliegtijden en prijzen prima zijn voor ons.
Laat terug (dus hele dag nog in LAS.)
En heen willen we rechtstreeks.
Laat terug (dus hele dag nog in LAS.)
En heen willen we rechtstreeks.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves