Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rei peterretep: Vakantie in Europa...no way

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Rei peterretep: Vakantie in Europa...no way

Bericht door peterretep »

We zijn nu een paar weken terug van ons eerste bezoek aan de VS en het zuidwesten. We hebben echt genoten. Ik ben bezig met een reisverslag en als het af is zal ik het hier ook melden. Omdat het allemaal best duur is hebben we tegen de kinderen gezegd dat we zo'n reis volgend jaar niet doen en we iets in Europa gaan doen. Daar heeft echter niemand nog zin, we zijn dus verliefd geraakt op de VS.

Ik ben dus maar begonnen een nieuwe route te ontwikkelen en dacht aan het volgende.

Reisduur circa 18 dagen (ik heb alleen een globale route, geen tijdsduren):

1. Los Angeles ( te veel overgeslagen daar, dit jaar)
2. San Diego (lijkt ons heel leuk en relaxed)
3. Yoshua Tree park
4. Monument Valley (voor de fotohobby daar dan ook overnachten)
5. Las Vegas (een 2e bezoek is een must voor de kinderen)
6. Sequioa National park en Alabama hills
7. Solvang (omdat we altijd naar Denemarken gingen lijkt dit ons gewoon grappig)
8. San Francisco

Is dit een beetje zinvolle route om een mooie mix tussen natuur en steden te krijgen?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vakantie in Europa...no way

Bericht door IngridZw »

Het is wel een mooie mix tussen steden en natuur, maar of je dit redt in 18 dagen vraag ik mij af, Voor Monument Valley moet je nu bv veel kilometers rijden, bovendien heb je om er te komen vanaf Joshua Tree, een tussenovernachting nodig omdat de afstand anders te ver is. Ik denk dan aan Sedona hoewel deze plaats met zijn prachtige omgeving ook meer verdient dan 1 overnachting.

Solvang is wel leuk als je voldoende dagen hebt. Nu moet je er een eind voor omrijden. Wij vonden het trouwens meer weg hebben van een Duits stadje. Ik zou dit schrappen.

Het ligt er ook aan hoeveel tijd je voor de steden wilt uittrekken. San Diego vonden wij ook een prachtige stad met veel bezienswaardigheden. Wil je daarnaast ook naar Seaworld dan moet je daar echt 3 nachten voor uittrekken.

Voor Sequoia eventueel gecombineerd met Kings Canyon zou ik ook voldoende tijd voor nemen.
Kortom ik zou de route eens van ... naar uitschrijven en kijken hoever je komt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rei peterretep: Vakantie in Europa...no way

Bericht door Martin & Marianne »

Weer een verslaafde erbij! Het is een leuke maar dure verslaving. :wink:
Het lijkt mij ook wat veel in 18 dagen. Misschien MV bewaren voor een derde keer met Moab en omgeving erbij?

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Joshua Tree is eigenlijk het meest interessant als de bomen bloeien in het voorjaar.

Monument Valley is wel erg uit de buurt van de rest.

Zet je wenden eens uit op een atlas/kaart, dan krijg je beter zicht in afstanden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

Allen bedankt voor de heldere antwoorden. Ik ben weer een stap dichter bij een wat zinniger route. Je moet ergens beginnen maar ik ben altijd weer blij met de kennis van de meer ervaren reizigers! Ik ga finetunen, schrappen en toevoegen.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MaMootjes »

Joshua Tree vond ik een hoogtepunt in onze reis afgelopen zomer. Zo mooi! Geweldig ook om in het park te overnachten, als je met een camper reist. Solvang zou ik ook schrappen, wij zijn er wel even gestopt maar hadden het in een uur echt gezien. Wij zijn ook al aan het denken aan een volgende reis, hopelijk volgend jaar al... zeer zeker verslaafd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer