Het is een kwestie van goed bepalen wat je zelf wilt en je marges daarin scherp hebben en daarnaast goed rekenen.roelb schreef: Overigens vlieg je met een award ticket nog steeds niet "gratis", je moet de belastingen en surcharges (YQ) wel nog betalen. Dat maakt het voordeel van award tickets in economy vaak minimaal ten opzichte van goedkope economy fares, waar de base fare vaak heel laag is en de volledige ticketprijs eigenlijk bestaat uit taxes en surcharges. .
Ik heb voor mijn komende vlucht naast de 53000 FB Miles 178.50 Euro pp. aan belastingen en kosten betaald.
Voor dat bedrag vlieg ik rechtstreeks am-sfo en lax-ams terug.
In mei had ik een BA vlucht DUS-LAX voor 307 Eur.
Voor een komende AA of BA of Iberia vlucht heb ik genoeg Avios uit 2 vluchten overgehouden om nog eens 100 Eur korting op de ticket te krijgen.
Dat betekent vliegen via London,
Maar KLM vliegt met ouwe meuk en bij BA zit je in een A380.
Tsja ; het is kiezen
En vooral rekenen om dat aantal FB Miles niet te "verbranden "
Bij Amex hebben ze me verteld dat er in oktober weer een aktie komt met serieuze aantallen bonus FB Miles