Na een onvergetelijke westkust-ervaring in 2010, gaan mijn vrouw en ik, samen met ondertussen 2 zoons van 7, volgend jaar begin april 2 weken naar Florida. De vliegtickets daarvoor hebben we deze week geboekt (Brussel-Toronto-Orlando). We hebben al vele uurtjes al lezend doorgebracht op dit forum, dat heel veel info bevat, maar waardoor het ook soms moeilijk is om de bomen door het bos nog te zien

Vandaar dit topic, zodat we raad kunnen vragen bij het plannen van onze reis. Wij hebben nog geen reisroute opgemaakt (is de bedoeling in de komende weken), maar wij hebben alvast een aantal vraagjes:
- De bedoeling is sowieso om een 6-tal dagen attractieparken te doen. Voor onszelf lijkt Universal heel leuk, maar we denken dat de kinderen meer zullen hebben aan Disneyworld. Dus gaan we ons wellicht enkel op dit pakt focussen (de 4 parken + de 2 waterpretparken). Mensen die we kennen deden dit al eerder en huurden een huis. Wij zouden echter liever, gezien het feit dat we maar 1 keer om de 10 jaar naar de States gaan (jammer genoeg

- De eerste dag landen we pas om 23.30u in Orlando. Omdat we dat nogal laat vinden om dan nog een auto op te pikken en de kinderen dan moe zullen zijn na de lange reis, zouden we een taxi nemen en overnachten in een hotel in de buurt. 'S anderendaags zouden we dan een huurauto oppikken. Is het dan best om terug te gaan naar de luchthaven voor de huurwagen? En heeft iemand een aanrader voor een degelijk hotel in de buurt van Orlando Airport?
- Wat we sowieso willen doen tijdens de reis, is genieten van de prachtige natuur. Everglades NP en Florida Keys staan sowieso op het programma. Hebben jullie aanraders voor natuurparken of hikes die aan te bevelen zijn met kinderen? We lazen bv al over Ocala National Forest, wat ons fijn lijkt.
- Key West lijkt ons ook heel leuk, alleen is dat misschien wat ver rijden en we lazen al dat je er best toch 2 overnachtingen boekt. Misschien dan toch maar best skippen en ons beperken tot Key Largo?
Onze reisroute hoop ik zo snel mogelijk te kunnen posten, eerst nog wat in de overvloed aan info duiken om inspiratie op te doen

Alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde hulp!