Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door HennyCox »

Franciscus schreef:
Is wel iets verder dan Schiphol, maar in USA kijken we ook niet op 100km meer of minder
Iets verder dan Schiphol? Dat is toch maar voor een heel beperkt aantal mensen het geval. Ik woon in het zuidoostelijk Nederland en zelfs dan is Frankfurt nog 350 kilometer. Alles kan en alles is persoonlijk maar ik vind dat geen optie. Los van het feit dat je rijden in de VS nauwelijks kunt vergelijken met hier rijden kijk ik daar ook wel op 100 km meer of minder.
Ja, iets verder (voor ons althans)...we wonen in Roermond....naar Schiphol is 185km en Frankfurt is 276km....91 km meer, oftewel 45 minuten, vind ik niet veel. Trouwens, daarom schreef ik ook dat ik niet wist waar ze wonen :wink:

Daarbij, zelfs als moest ik 2 uur langer rijden, dan nog zou ik graag voor 2 personen zo'n € 600 euro besparen....als je dat omrekent.....best een hoog uurloon....voor sommige hier misschien niet, maar ik vind het makkelijk besparen.

Het gekke is dat hier hele topics vol worden geschreven met hoe je zo voordelig mogelijk kan vliegen, maar verder dan AMS,BRU en DUS kijkt men niet, maar ieder het zijne....wij zijn blij met een rechtstreekse vlucht naar LAX voor € 375 :mrgreen: :mrgreen:
Navaba
Amerika-ontdekker

Bericht door Navaba »

Ik kijk al een tijdje dagelijks voor vliegtickets naar Miami (vanaf AMS of DUS) voor de periode 21 juli tm 8 augustus (ik ben er vroeg bij dat weet ik). Waar de ticketprijzen enige weken geleden nog begonnen bij €500 beginnen ze nu bij €800. Ik blijf aldus alles geduldig in de gaten houden :wink: Mocht hier iemand nog een mooie aanbieding voor die periode voorbij zien komen dan hoor ik het graag! :thumbup:
2017: South-West USA
2018: Seattle
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door lcyerbanga3 »

Ik zou nog 1 weekje wachten, dan zijn de prijzen voor alle airlines beschikbaar.
M23M
Amerikafan

Bericht door M23M »

Iemand die ooit al tickets goedkoper dan 800 euro is tegengekomen naar SF, LV of LA met Brussels Airlines in de periode april/mei/juni? :)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

En waarom moet dat perse met SN (Brussels Airlines)? Mogen andere Star Alliance members ook?
M23M
Amerikafan

Bericht door M23M »

En waarom moet dat perse met SN (Brussels Airlines)? Mogen andere Star Alliance members ook?
Ja zeker, wou gewoon even informeren of iemand dit ooit al voorbij had zien komen. :wink:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Van waar wil je vliegen??

Vorig jaar in die periode zeker april/mei met gemak onder de €400. En zelfs onder de €300 gezien met Lufthansa met een overstap in Frankfurt.
catje1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door catje1977 »

Ik weet niet of iemand nog meivakantie zoekt, maar United is nu goedkoop

Ams-SFO-LAS 19 april
LAS-SFO_AMS 4 mei
United
560 incl bagage of 480 excl bagage

Ik baal een beetje, want aangezien de mei prijzen 900+ waren, hebben we ons nu op de zomer gericht.
Op zich niet erg, want 4 weken en een hele mooie reis op het oog, nog niet geboekt

Maar nu twijfel ik dus of ik die zomertickets van het reisbureau al moet boeken, of dat voor de zomer ook nog zo'n prijsdaling komt...

Aanbod daar is 4 juli heen Ams-PHL-LAS (BA uitgevoerd door AA, ook een een toestel zonder entertainment op het eerste stuk)
2 augustus LAX-LHR-AMS
Prijs voor 3 volw en 1 kind incl bagage 3000 euro

Is op zich voor de zomer een prima prijs.
Maar als ik United voor dat geld (of minder) kan krijgen....

Dus nu twijfel ik weer.
Maar voor de meivakantie mensen, NU United dus!
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

450/530 zelfs, met heen rechtstreeks en terug via IAH.

https://www.united.com/ual/en/nl/flight ... Query=True

En heen naar LAX en terug vanaf SFO 430/510. Wel apart dat de gewone retours op LAX, LAS en SFO niet zo goedkoop zijn
Freya*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Freya* »

Almere vak V schreef:Van waar wil je vliegen??

Vorig jaar in die periode zeker april/mei met gemak onder de €400. En zelfs onder de €300 gezien met Lufthansa met een overstap in Frankfurt.
En wanneer boek je die dan?

We hebben nu een voorstel bij connections Bsl - San Fran 23 april - La - Bsl 16 mei voor 2 volwassenen + 2 kinderen (3+6j) aan 2200. Ik hoopte onder de 2000euro te geraken. Nog wachten?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als vliegen vanaf AMS ook een optie is:

https://goo.gl/flights/1CqcU

1700 euro bij United voor vier personen, dat is wel de unbundled/restricted fare, dus zonder bagage, stoelselectie, etc. Reguliere fare is EUR 2020, dat is wel inclusief bagage en stoelselectie.

Heenvlucht is direct, retour is met een wat langere connectie (bijna 5 uur) op ORD. Je kunt ook een route met een korte connectie (1 uur) nemen, maar dan ben je in totaal 100 euro meer kwijt (25 euro per ticket).

Aan de andere kant, zorg dat je lounge toegang hebt en je kunt op ORD (Chicago) even rustig uitrusten, hapje eten (je vertrekt vroeg in de ochtend vanuit LA in dit schema, en komt dus mooi op lunchtijd aan). En dan rond etenstijd (17.55) terug naar Europa. Voor 100 euro meer (in totaal) kun je dezelfde route vliegen, maar dan bijna 4 uur later vertrekken vanaf LAX (10.55am ipv 07.00am).

Let op, uit de fare rules:
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 07SEP 18.
Snel boeken dus als de plannen vast staan. Je hebt sowieso 24 uur bedenktijd als je hebt geboekt (mits je dit direct bij United boekt). Als je in die 24 uur weer annuleert krijg je het hele bedrag direct terug op je creditcard.
Jamiesenden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jamiesenden »

Ik zie nu weer best leuk tarief bij schipholtickets. 597€ retour lv. Maar zou graag, op jullie vliegexperts advies, rechtstreeks bij airline boeken. Daar vinden wij deze gunstige tarieven totaal niet. Doe ik iets verkeerd? Lees dan weer mindere reviews over brookers en ga twijfelen. Niet 100% duidelijk over bagage. Er staat wel bij 'incl bagage 1 stuk' maar is dat dat handbagage of ruimbagage? Ook bij overzicht na doorklikken niet 100% duidelijk. Schipholtickets is wel anvr en sgr aangesloten dus dat is wel fijn.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

HennyCox schreef:Het gekke is dat hier hele topics vol worden geschreven met hoe je zo voordelig mogelijk kan vliegen, maar verder dan AMS,BRU en DUS kijkt men niet, maar ieder het zijne....wij zijn blij met een rechtstreekse vlucht naar LAX voor € 375 :mrgreen: :mrgreen:
:offtopic:
Woon zelf in het Heuvelland en voor ons is Frankfurt of Schiphol dezelfde reistijd (maar is de Duitse Autobahn wel een heel stukje fijner dan de Nederlandse A2). Heb dus ook geprofiteerd van een FRA-aanbieding.
En dan zeggen mensen dat wij in Limburg in een uithoek wonen, haha! Ze moesten eens weten!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Haha, voelt het niet een beetje als het moeten kiezen tussen twee kwaden ? (FRA of AMS)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Freya* schreef:
Almere vak V schreef: En wanneer boek je die dan?
Kan ik precies zien want wij hebben toen onze tickets naar Vancouver geboekt vanuit Brussel met een overstap in Frankfurt. Voor 4 personen waren wij voor de mei- en zomervakantie samen, 8 retourtickets dus, in totaal €2.232,- kwijt. Geboekt op 17 november. En zelfs daar had ik nog "spijt" van want een maand later ging er nog een keer een paar tientjes vanaf...
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Ik zie nog geen leuke deals voorbij komen die kennelijk bij de KLM Werelddealweken zijn gescoord ?? :?

Ik meen dat ik hier eens gelezen dat boeken bij de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks beter is en dat dat nauwelijks zou schelen in de kosten.
Echter, ik zie een vlucht bij Flysmarter (onbekend voor mij dus daar zou ik niet boeken) voor ruim € 2.700,= (incl. bagage toevoegd) door BA. Boek ik een vlucht rechtstreeks op de site van BA dan ben ik ruim € 3.800,= kwijt incl. bagage.
Dat s toch wel een enórm verschil ! En zulke verschillen kom ik ook tegen op bijv. Lufthansa vs een broker.
Kijk, een paar tientjes zou ik nog wel doen maar gewoon zulke verschillen vind ik niet grappig meer. Waar ligt zoiets nou aan?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Wij vinden ook zelden of nooit dezelfde lage prijs bij de maatschappij als bij een broker.
Jamiesenden schreef het hier eergisteren ook al.

Zo ben ik al enige tijd voor volgend jaar aan het kijken:
3 pers, 5 juli - 27 juli
AMS - Phoenix en terug LAX - AMS
Prijzen bij momondo en schipholtickets van 1800 - 2100 euro voor mooie vluchturen en incl. bagage, maar via de maatschappij zelf (BA en AA) meer dan 3200 euro :(

Trouwens, al vaak via een broker geboekt en nog nooit problemen gehad. :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is ook dat rechtstreeks boeken bij de airline een flink stuk duurder is. Dan maar bij de broker boeken.
Kruijfjes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Kruijfjes »

Hallo,
Ik wil graag jullie advies mbt vliegtickets. Wij gaan volgend jaar juli 2019 met ons gezin (2 kids 11 en 14) naar Amerika. Voor ons de 1ste keer. We gaan met de camper, deze is geboekt via tiogotours. Ik heb bij hun ook nog vliegtickets in optie staan. Het is een rechtstreekse vlucht via KLM incl bagage met goede vluchtijden van AMS naar LAX. Prijs 800 p.p. Nu zie ik via schipholtickets tickets voorbij komen van 612 euro. Dit is met 1 overstap in LHR ( overstaptijd 1.30 uur, terug ook) en incl bagage. Vliegtijden zijn ook best gunstig en vlucht wordt uitgevoerd door AA. Wat is jullie ervaring mbt overstaptijden in LHR? Is 1.30 uur voldoende? Wij gaan voor zekerheid, willen de prijzen voor vliegtickets niet te lang afwachten tot we een goede deal zien en dan toe slaan. Onze optie voor de vliegtickets bij tiogo loopt tot 14-9. Maar nu ik deze tickets van 612 euro zie vind ik dat best wel een prijsverschil, zeker voor 4 personen.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Inyaro schreef:Wij vinden ook zelden of nooit dezelfde lage prijs bij de maatschappij als bij een broker.
Jamiesenden schreef het hier eergisteren ook al.

Zo ben ik al enige tijd voor volgend jaar aan het kijken:
3 pers, 5 juli - 27 juli
AMS - Phoenix en terug LAX - AMS
Prijzen bij momondo en schipholtickets van 1800 - 2100 euro voor mooie vluchturen en incl. bagage, maar via de maatschappij zelf (BA en AA) meer dan 3200 euro :(

Trouwens, al vaak via een broker geboekt en nog nooit problemen gehad. :thumbup:
Ja, ik heb de vorige keer bij Tix.nl geboekt, ging ook goed.
Maar ik wordt nu doorgelinkt bijv. naar Flysmarter of Mytrip, en dat vind ik niets.
Dus zoeken bij Momondo/Schipholtickets enzo gaat wel, maar daar boeken gaat (nog) niet want ik moet doorklinken naar een andere aanbieder.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer