Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budgetair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Re: Budgetair

Bericht door harryh »

En niet meer bij brokers boeken, zij zijn niet transparant!
MarjoleinW
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MarjoleinW »

@Bedeve, ja bijzonder. Inloggen met je gegevens is toch zo gedaan en dan weet je het tenminste zeker. :blink:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

bedeve schreef: Het dubbeltje valt niet
Je bagagekosten zijn per bestemming, niet per leg !
Je hebt de screenshot van die kosten toch gezien, hoe verklaar je dat dan ?
Of heeft TS 4 losse segmenten geboekt misschien ?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat lijkt me als TS via BudgetAir de bagage boekt en niet rechtstreeks via de United site of zie ik dat verkeerd?
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

bedeve schreef:
MarjoleinW schreef:Misschien lees ik nu niet goed hoor of begrijp ik de discussie niet, maar ik begrijp dat je denkt dat je per vlucht 50,- betaalt? (dus met overstap 2x?)

Heb je ook ingelogd bij United om dit te checken? Dat kan, ook al heb je bij Budgetair geboekt.
.
Precies Marjolein ,
De link naar de United website waar dat allemaal uitgelegd staat , en waar je met ingeven van je vluchtgegevens jouw bagagekosten kunt berekenen heb ik al drie keer geplaatst maar er wordt niet op gereageerd.
Het dubbeltje valt niet
Je bagagekosten zijn per bestemming, niet per leg !

https://www.united.com/web/en-US/conten ... vices.aspx
Ik heb toch een screenshot aan mijn bericht gehangen waarin staat dat ik per vlucht (en dus niet per leg) 50 euro per koffer moet betalen?
Verder heb ik ook gequote wat BudgetAir heeft gezegd, ik moet rekening houden met 400 euro bagagekosten.
Mijn vluchten gaan heen via United en terug via AirCanada. Als ik bij AirCanada inlog krijg ik te zien wat in de screenshot staat. (=400 euro kosten)
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Screenshot lijkt mij van de luchtvaartmaatschappij zelf, ik begin wel steeds meer te twijfelen of het hier wel om een 'normaal' retourticket gaat of dat hij iets 'speciaals' geboekt heeft.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Maar wel per segment, en het kan zijn dat deze vier vluchten als aparte segmenten gezien worden. Bijvoorbeeld doordat er stopovers van meer dan 12 uur zijn geboekt of dat er verschillende fares gebruikt zijn. Of het is een bugje in het systeem van Air Canada.
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Iemand hierboven gaf aan dat United 60 dollar per leg vraagt per koffer.
De screenshot van AirCanada had ik al geplaatst. Daar kom ik uit op 400 euro totaal.
ECHTER: na inloggen bij United zie ik:
Afbeelding

United en AirCanada vullen elkaars bagagekosten dus al in. (Heen United, terug AirCanada)
Ik zie nu dus 2 verschillende bedragen. Bij United kom ik uit op 240 dollar en bij AirCanada kom ik uit op 400 euro.
Na alles hierboven gelezen te hebben ga ik er inderdaad vanuit dat AirCanada een fout maakt.
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Voor de volledigheid:

Reis geboekt bij BudgetAir.
Heen United, terug AirCanada.

Na betalen krijg ik pas de codes voor de vluchten.
Als ik vervolgens bij United inlog zie ik:

Afbeelding

Als ik bij AirCanada inlog zie ik:

Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dus wat men zei voor United klopt.

Als je voor het boeken even de bagageregels van United had opgezicht dan wist je dit direct.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik heb een ding aan deze thread overgehouden ; Ik vlieg nooit meer naar Las Vegas !!

Oh ja; ik bedenk nog iets; Als je er voor kiest met van die emigratiekoffers op stap te gaan omdat je bang bent dat je anders in 3 weken geen schone onderbroeken hebt .
(geeft nix ; reizen moet je leren )
De kosten voor koffers betaal je over de hele afstand en niet per leg (segment )

Jean Paul 'ik snap helemaal nix van het waarom van jouw boeking.
Er zijn vele wegen naar LAS, maar dit is wel een heel bijzondere.
Hopelijk doe je de huurauto boeking wat met meer aandacht.
Als je dan bij Sunny of zo aankomt vind ik de idioterie compleet

Op een gegeven moment neem je je verlies , steekt die ringvinger omhoog, laat hem weer dalen en laat het los.
Dan kun je weer vooruit kijken naar een fijne vakantie.
En dat wens ik je van harte toe !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Bedeve, ik kan je niet quoten maar wil dat wel doen. Ik kopieer dus je opmerkingen hier en zet mijn opmerking eronder:

Ik heb een ding aan deze thread overgehouden ; Ik vlieg nooit meer naar Las Vegas !!

Ik zie het verband niet met Las Vegas, dit had naar elke bestemming kunnen gebeuren met een tussenstop in de US of Canada.

Oh ja; ik bedenk nog iets; Als je er voor kiest met van die emigratiekoffers op stap te gaan omdat je bang bent dat je anders in 3 weken geen schone onderbroeken hebt .
(geeft nix ; reizen moet je leren )

Waarschijnlijk doe jij ruim 3 weken dezelfde onderbroek aan? :wink: Wat ik eerder al zei, ik neem o.a. ook fotospullen mee.
Zo raar is het toch niet als je ruim 3 weken weg gaat dat je dan een koffer meeneemt? ;-)

De kosten voor koffers betaal je over de hele afstand en niet per leg (segment )

Zoals je bij mijn screenshot van AirCanada kunt zien, hanteren zij een andere handelswijze. Bij hun betaal je dus (volgens hun screenshot) per segment.

Jean Paul 'ik snap helemaal nix van het waarom van jouw boeking.
Er zijn vele wegen naar LAS, maar dit is wel een heel bijzondere.

Ik voer bij BudgetAir "Amsterdam" in met bestemming "Las Vegas" en daarna kwam deze reis eruit rollen.
Wat is er zo bijzonder aan?

Hopelijk doe je de huurauto boeking wat met meer aandacht.
Als je dan bij Sunny of zo aankomt vind ik de idioterie compleet

Heb over de hele wereld gereisd en dit wordt mijn 19e keer USA.
Meestal boek ik bij Rentalcars en kom dan uit bij Alamo. Hier heb ik nog nooit problemen gehad.

Op een gegeven moment neem je je verlies , steekt die ringvinger omhoog, laat hem weer dalen en laat het los.

Vind je de middelvinger ook goed? :wink: :wink:

Dan kun je weer vooruit kijken naar een fijne vakantie.
En dat wens ik je van harte toe !!

En dat is uiteindelijk ook de bedoeling, wederom een mooie reis naar de US.
Bedankt iedereen voor de opmerkingen in deze thread.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nog een kleine opheldering/aanvulling:
Zoals je bij mijn screenshot van AirCanada kunt zien, hanteren zij een andere handelswijze. Bij hun betaal je dus (volgens hun screenshot) per segment.
Een "segment" in een vliegreis is de route van de luchthaven van vertrek tot en met de luchthaven van aankomst, inclusief alle connecties, mits het om een enkele, aaneengesloten reis gaat. De losse vluchten in zo'n segment noem je een "leg" of "flight". Je betaalt bagage inderdaad per segment.

Maar in jouw geval zou de route AMS-IAH-LAS normaal gesproken een enkel segment moeten zijn, dat bestaat uit 2 flights. Zo herkent het systeem van UA het ook en rekent een keer een bedrag voor bagage. Je kunt er denk ik ook wel vanuit gaan dat dat juist is.

Er zijn twee situaties waarin beide vluchten ook echt als apart segment beschouwd worden:

a. De connectie is geen connectie, maar een "stopover". Dat houdt in dat hij langer duurt dan (meestal) 24 uur, bij sommige airlines 12 uur. In dat geval moet je ook je bagage ophalen, naar buiten en weer opnieuw inchecken voor de volgende vlucht. Je geeft geen details over je itinerary, maar ik vermoed niet dat je een lange stopover hebt geboekt, anders was dat al wel genoemd.

b. Er zijn verschillende fares gebruikt voor beide vluchten in je ticket. Ook dan zijn de losse vluchten tevens aparte segmenten. Maar ik geloof niet dat dat hier het geval is, systemen doen dit niet zomaar en de tarieven zouden dan heel anders zijn geweest. Plus dat het allerlei andere issues introduceert.

Al met al blijf ik vermoeden dat het hier om een bug in het systeem van Air Canada gaat. Zeker als je ticket door UA is uitgegeven (begint met 016) heb je niets te vrezen. Immers, het systeem van UA vertelt je netjes dat het om een enkel segment gaat voor de heenreis en een enkel segment voor de terugreis.

Als de vluchten echt als aparte segmenten gezien worden betekent dat namelijk ook dat je bagage niet naar je eindbestemming gaat, maar dat je die echt zelf van de band moet halen, naar buiten moet en opnieuw moet inchecken.
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

Ik ben afgelopen jaren een paar keer naar Las Vegas gevlogen.
Steeds met tussenlanding want er zijn geen directe vluchten vanaf Amsterdam, en bijna altijd moesten wij onze koffers opnieuw inchecken.
We hoefden niet naar buiten, tenminste als dat letterlijk bedoeld wordt.
Wel door immigration natuurlijk.

Ook ik vind een overstap in Houston niet vreemd, dus begrijp de opmerking van Bevede niet zo goed.

Bij een broker boeken doe ik nooit, simpelweg omdat ik bij problemen wil kunnen aankloppen bij wie ik het ticket gekocht heb.
En niet dat de ene zich achter de andere gaat verschuilen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ruudzaan schreef:Steeds met tussenlanding want er zijn geen directe vluchten vanaf Amsterdam, en bijna altijd moesten wij onze koffers opnieuw inchecken.
Altijd zal je bedoelen. Natuurlijk, dat is ook volstrekt normaal en noodzakelijk. Bij je entry in de VS moet je immers door immigratie en douane (customs). Je kan enkel en alleen door de douane mits je je bagage bij hebt.

Overigens moet je de bagage niet echt "herinchecken". De bagage is wel degelijk gelabeld naar je eindbestemming en na de douane dien je ze gewoon even aan een drop-off punt af te geven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Inderdaad, opnieuw inchecken is totaal iets anders dan de route in de US waarbij je je eigen koffer door de douane moet vervoeren en daarna weer op de band moet droppen. Je bent dan gewoon ingecheckt voor je volgende vlucht en je bagage is ook doorgecheckt en gelabeled voor je eindbestemming. Je bagage volgt ook de route voor connecties.

Als je echt twee aparte segmenten vliegt (bijvoorbeeld doordat je meer dan 24 uur op dat connectiepunt blijft) dan zul je echt opnieuw moeten inchecken. Je bagage wordt dan in AMS maar gelabeled tot dat punt van die stopover. Daar moet je de route volgen voor passagiers die die locatie als eindbestemming hebben. Je haalt je bagage op en staat daarna (meestal letterlijk) buiten. Je krijgt dan ook bij vertrek geen boarding pass voor je volgende vlucht.

De volgende dag (want normaliter ontstaat deze situatie alleen bij connecties van meer dan 12 of 24 uur) ga je opnieuw naar de luchthaven en checkt bij een balie je bagage opnieuw in, waar je ook je boarding pass krijgt voor je volgende vlucht. En dan, en alleen dan, zul je ook twee keer moeten betalen als die bagage niet in je standaard allowance zit. Het zijn dan twee losse "segmenten".

Het is theoretisch ook mogelijk om op een ticket twee vluchten te zetten met een connectie die minder dan die 12 of 24 uur, maar toch als apart segment gezien wordt. Maar daar moet je wel moeite voor doen, dat is geen normale situatie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer