Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Wildchild: LA-LV-SF met kleuter van 4 in juni 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wildchild
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Wildchild: LA-LV-SF met kleuter van 4 in juni 2019

Bericht door Wildchild »

Hi!

De tickets zijn geboekt! AMS-LA & SF-AMS it will be. Dus de officiële voorpret kan beginnen!
In eerste instantie was het plan om alleen het gedeelte tussen LA & SF en een aantal NP's te doen, maar man heeft nu te kennen gegeven toch ook graag naar LV te willen. De uitdaging is nu, hoe plannen we dit in zonder dat het een volledig onlogische route wordt? ;-)

We hebben 20 dagen de tijd, huren een SUV en reizen met onze kleuter van dan 4, dus vinden de afwisseling tussen stad en natuur en rust op de route heel waardevol. Wie heeft suggesties voor onze reis - en dan met name de rood gemarkeerde plekken / stops?

1 AMS - LA
2 LA (Santa Monica)
3 LA (Disneyland)
4 LA - tussenstop op weg naar Grand Canyon (?)
5 tussenstop (?) - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Zion
8 Zion
9 Zion - LV
10 LV
11 LV - Death Valley - overnachting rondom DV (?)
12 DV - Bakersfield (?)
13 Bakersfield (?) - stop aan de kust (?)
14 ?
15 ?
16 Monterey
17 Monterey
18 SF
19 SF
20 SF - AMS
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Wildchild: LA-LV-SF met kleuter van 4 in juni 2019

Bericht door Marcopstal »

Denk eraan dat je LA best niet vanuit 1 hotel doet. Ik zou opteren voor de eerste nacht in Santa Monica en omgeving en de tweede en derde in Anaheim.

Als tussenstop naar de GC zijn er twee opties. Kingman las je niet al te ver wil rijden (nog een 3 uur tot aan de GC) of Williams (een uurtje van de GC). Onderweg is er niet zo heel veel te doen, al zou ik zeker passeren in Oatman en een stop houden in Kingman en Seligman.

Waarom twee nachten en een volle dag GC? In de canyon afdalen ga je denk ik met een 4-jarige niet doen en dat wil zeggen dat je voornamelijk uitzichtpunten gaat doen, dan volstaat 1 nacht. De vrijgekomen nacht zou ik in Page spenderen.

Voor DV is het mooiste om daar zelf te overnachten. Wel iets prijziger natuurlijk. Voordeel is dat je de mooiste (en koelste uren) in DV hebt.

Vanuit DV zou ik naar Mammoth Lakes rijden en vervolgens Yosemite bezoeken. Het lijkt me zonde dit niet te doen.

Na Yosemite, laatste nacht daar eventueel in Oakhurst kan je dan richting Morro Bay aan de kust rijden. Dit is ongeveer 3,5 uur rijden vanuit Oakhurst.

1 AMS - LA
2 LA (Santa Monica)
3 LA (Disneyland)
4 LA - Kingman/Williams
5 Kingman/Williams - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Zion
8 Zion
9 Zion - LV
10 LV
11 LV - Death Valley
12 DV - Mammoth Lakes
13 Mammoth Lakes - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - Morro Bay
16 Morro Bay - Monterey
17 Monterey
18 Monterey - SF
19 SF
20 SF - AMS
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de rust is twee nachten Grand Canyon wel mooi, maar je zult er aan 1 nacht wel voldoende hebben. Ik zou dan ook een nacht GC en 1 nacht Page niet gek vinden.
Je noemt Yosemite niet in je route, maar zeker in juni lijkt me dat wel een must. En zoals Marcopstal aangeeft is ook de route via de Tioga Pass een aanrader. Eigenlijk zijn 2 dagen, dus 3 nachten Yosemite wel mooi.
Kijk voor Yosemite in juni en de route van Las Vegas naar Yosemite eens in ons 2013- en 2015-verslag.

Marianne
Wildchild
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wildchild »

Dank voor jullie tijd en tips, heel waardevol! Yosemite nemen we zeker op na het zien van de reisverslagen. Ook de extra dag GC kunnen we elders beter gebruiken, dus ook dat nemen we mee. Fijn om Kingman als tussenstop op weg naar LV te hebben. We zijn alweer een hoop wijzer na jullie input :thumbup:

Ik zie dat ik zelfs een reisdag vergeten ben onderstaand, dus die heb ik gemakshalve aan een wat langer verblijf in SF toegevoegd.

1 AMS - LA
2 LA (Santa Monica)
3 LA (Disneyland)
4 LA (Disneyland) - Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Zion
8 Zion
9 Zion - LV
10 LV
11 LV - Death Valley
12 Death Valley - Mammoth Lakes