Check dit recente draadje Iemand ervaring met preclearance in Dublin?katrienenluc schreef:Dankjewel, ivm de immigratie dat wist ik niet. Je moet dus niet mer aanschuiven dan in de VS?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dat is dus ook bij tix.nl/be.... stukje terug in forum is hier ook over gesproken. En een reisagent vertelde mij dat het waarschijnlijk zo is dat ze uitgaan van vluchtschema dit jaar en dan hopen dat het hetzelfde blijft.... Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij zelf. Daarom wacht ik toch nog even. Bovendien is het nog vroeg.katrienenluc schreef:Extra vraag:
Via Supersaver, Mytrip ed kan je al tickets boeken naar Seattle met retour 26/7 (met Aer Lingus).
Op de site van Aer Lingus zelf, kan je nog maar tot 24/7 ingeven.
Hoe kan dit en is het betrouwbaar om toch via de kleine touroperators te boeken of beter nog wachten en rechtstreeks via de maatschappij?
Is +-800 euro retourtje Los Angeles een gangbare prijs voor in het hoogseizoen 2019(met bagage)?
We moeten er 5 kopen, dus dat scheelt snel iets als het goedkoper of duurder zou worden.
Ik heb namelijk geen idee wat normaal is.
We moeten er 5 kopen, dus dat scheelt snel iets als het goedkoper of duurder zou worden.
Ik heb namelijk geen idee wat normaal is.
Bedoel je 800 voor een rechtstreekse vlucht of met tussenstop?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
met 1 tussenstop
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb 2 weken geleden tickets met bagage voor nog geen 400 euro gekocht per persoon. Brussel-Parijs. 19 juli heen, 9 augustus terug. Wel Brussel-Parijs met de trein, zit bij de prijs in en je checkt al in in Brussel, dus geen gesleep met koffers.SanFran schreef:Bedoel je 800 voor een rechtstreekse vlucht of met tussenstop?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Op welke site kan je daarvoor kijken?
Want het gaat om 2000 euro als ik ze voor 400 kan krijgen 5x400
IK las op een ander forum ook al dat iemand voor 400 euro in het hoogseizoen ze had gescoord, heb een berichtje gestuurd. Helaas nog geen antwoord gekregen.
Maar met de trein naar brussel is ook niet erg. Moet sowieso ook het land door met de trein naar Amsterdam, dan maar naar Brussel. Maar wat bedoel je met Brussel en Parijs dan?
Want het gaat om 2000 euro als ik ze voor 400 kan krijgen 5x400
IK las op een ander forum ook al dat iemand voor 400 euro in het hoogseizoen ze had gescoord, heb een berichtje gestuurd. Helaas nog geen antwoord gekregen.
Maar met de trein naar brussel is ook niet erg. Moet sowieso ook het land door met de trein naar Amsterdam, dan maar naar Brussel. Maar wat bedoel je met Brussel en Parijs dan?
-
- Amerikakenner
800 euro voor tickets met een tussenstop moet goedkoper kunnen, ook in het hoogseizoen.
Een paar weken terug waren dergelijke tickets goedkoop te verkrijgen. Dat betrof inchecken in Brussel, daar ook je bagage afgeven, vervolgens met de trein naar Parijs en daar stap je op het vliegtuig naar LA. Terug gaat het op dezelfde wijze; instappen op LA, naar Parijs vliegen, met de trein naar Brussel, daar je koffers oppikken.Maar wat bedoel je met Brussel en Parijs dan?
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
De tickets staan allemaal vrij duur nu.
Amsterdam-Seattle komt in hoogseizoen op 825 euro.
Voor Seatte zijn er niet zo dikwijls kortingen als op LAX of LV.
Dus vinden jullie dit een goede prijs? Vliegen met Aer Lingus.
Amsterdam-Seattle komt in hoogseizoen op 825 euro.
Voor Seatte zijn er niet zo dikwijls kortingen als op LAX of LV.
Dus vinden jullie dit een goede prijs? Vliegen met Aer Lingus.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
Geduld, geduld, geduld. Zomer 2019 is nog bijna een jaar in de toekomst, je hebt alle tijd.
- katrienenluc
- Amerikakenner
Wij hebben al die jaren rond deze periode geboekt en de prijzen zijn nadien nooit lager gekomen dan de prijs die wij betaalden.
Groeten, Katrien
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
En vergeet ook niet dat zelfs een "gunstige" prijs op dit moment in feite nog steeds €100 duurder is dan vorig jaar omdat er geen koffer meer inzit. Gewoon ff wachten en hopen dat er zoals de afgelopen jaren in september/oktober weer betere prijzen gaan komen.
- katrienenluc
- Amerikakenner
de prijs is uiteraard inclusief koffer genomen.
Tja, hopen en wachten is niet mijn sterkste kant, want stel .....er komen geen betere prijzen...

Tja, hopen en wachten is niet mijn sterkste kant, want stel .....er komen geen betere prijzen...

Groeten, Katrien
@katrienenluc, wij hebben ook de ervaring dat je lage ticketprijzen hebt als je vroeg boekt. Afgelopen zomer zijn we naar Noord West Amerika geweest, we boekte onze tickets al op 25 aug 2017. Amsterdam - San Francisco met Aer Lingus voor 575,- p.p.
Wij zochten eigenlijk ook naar tickets voor Seattle of Portland, maar de tickets voor die bestemmingen waren vaak duurder, vandaar dat we ons rondje naar het noorden in San Francisco zijn gestart. De vlucht van Amsterdam naar San Francisco was uitgevoerd door Aer Lingus met een tussenstop in Dublin. Perfect bevallen, goede vluchten gehad en de Preclearance in Dublin is mooi meegenomen. De terugvlucht had een tussenstop in London en was met een A380 van Britisch Airways.
Die prijzen van onder de € 600,- kwamen vorig jaar toch nog wel met enige regelmaat voorbij in de maanden september en oktober. Gewoon elke dag kijken en de prijzen vergelijken. € 800,- hebben wij nog nooit betaald voor een ticket naar USA. Zoek nog even verder en kijk of je je rondje ergens anders kunt starten dan in Seattle.
Wij zochten eigenlijk ook naar tickets voor Seattle of Portland, maar de tickets voor die bestemmingen waren vaak duurder, vandaar dat we ons rondje naar het noorden in San Francisco zijn gestart. De vlucht van Amsterdam naar San Francisco was uitgevoerd door Aer Lingus met een tussenstop in Dublin. Perfect bevallen, goede vluchten gehad en de Preclearance in Dublin is mooi meegenomen. De terugvlucht had een tussenstop in London en was met een A380 van Britisch Airways.
Die prijzen van onder de € 600,- kwamen vorig jaar toch nog wel met enige regelmaat voorbij in de maanden september en oktober. Gewoon elke dag kijken en de prijzen vergelijken. € 800,- hebben wij nog nooit betaald voor een ticket naar USA. Zoek nog even verder en kijk of je je rondje ergens anders kunt starten dan in Seattle.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- katrienenluc
- Amerikakenner
@leonl, wij hebben nog nooit 700 euro betaald, dus ik vind het inderdaad prijzig.
Maar ik ben blij dat je meldt dat Seattle idd een dure bestemming is.
SFO heb ik ook al op gekeken inderdaad.
Hadden jullie soms een blog zodat ik kan lezen wat jullie allemaal gedaan hebben?
Maar ik ben blij dat je meldt dat Seattle idd een dure bestemming is.
Hadden jullie soms een blog zodat ik kan lezen wat jullie allemaal gedaan hebben?
Groeten, Katrien
Vorig jaar is er een hele poos geweest waarin de directe KL/DL vluchten AMS-SEA retour weggingen voor 550 euro. En nee, dat was niet een jaar vooraf, maar ergens in november of december dacht ik.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Voor wie in de meivakantie nog naar New York wil, op skyscanner staan nu vluchten vanaf BRU-JFK voor 260 pp
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
nee sorry katrienenluc, wij houden geen blog bij op internet. Wel voor ons zelf een heel uitgebreid dagprogramma en een reisverslag, maar deze staan niet openbaar op het net. Maar kort gezegd: het was prachtig! Seattle en Portland zijn heerlijke steden, de natuurparken er om heen zijn schitterend. Maar globaal zag de route er zo uit: San Francisco - Redwood NP - Grants Pass - Crater Lake - Silverton Falls - 3 dagen Portland (nagenoeg alleen de Multnomah Falls gezien, helaas veel afgesloten in nabij gelegen park ivm grote branden vorig jaar) - Quinault - Silverdale - Seattle - Mount Rainier - Spokane - Waterton Lakes Canada (ook veel verwoest door brand) - Glacier NP - Yellowstone - Ely - Sacramento - SF.
Dus wellicht je rondje ergens anders starten, zoals je zelf al hebt ervaren kunnen de prijzen lager, vooral op de grotere bestemmingen zoals LAX, LV en soms dus ook San Francisco.
Dus wellicht je rondje ergens anders starten, zoals je zelf al hebt ervaren kunnen de prijzen lager, vooral op de grotere bestemmingen zoals LAX, LV en soms dus ook San Francisco.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
-
- Amerikakenner
Het noordwesten is altijd aanmerkelijk duurder dan SF. En ook qua aanbiedingen zie je voor SF veel vaker iets dan voor Seatlle. Voor Portland betaal je volgens mij altijd de hoofdprijs. Ik moet wel zeggen dat Portland ons heel goed bevallen is, geen megagrote luchthaven, geen megadrukte en heel relaxed personeel.katrienenluc schreef: Maar ik ben blij dat je meldt dat Seattle idd een dure bestemming is.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
-
- Amerika-expert
Wij hebben ook de ervaring dat vroeg boeken echt loont; nu dus 400 euro p.p naar LA. 11 maanden van te voren geboekt.
romy: De reis begint in Brussel. Je checkt in in Brussel op het treinstation en legt het eerste traject per trein af. Dit is verplicht. Dus Brussel-Parijs is met de trein. Parijs-LA is rechtstreeks met de A380. Je komt op het vliegveld aan in Parijs met de trein. Je bent dan al ingecheckt.
romy: De reis begint in Brussel. Je checkt in in Brussel op het treinstation en legt het eerste traject per trein af. Dit is verplicht. Dus Brussel-Parijs is met de trein. Parijs-LA is rechtstreeks met de A380. Je komt op het vliegveld aan in Parijs met de trein. Je bent dan al ingecheckt.
2019: camperreis rondje Los Angeles
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht