Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Capitol Reef trails.
Capitol Reef trails.
Hoi , in mei ga ik weer naar het prachtige zuidwesten, dit keer ga ik ook naar capitol reef. Sinds mijn vorige zuidwesten trip vind ik wandelen echt geweldig. Beetje op ontdek-amerika zitten kijken voor trails in capitol reef maar het zijn er zoveel dat ik niet weet welke nu echt de moeite waard zijn, ook al zal dat gedeeltelijk persoonlijk zijn, ben ik toch benieuwd welke jullie nu echt de moeite waard vonden. Ik heb anderhalve dag daar ongeveer. Met voorbaat dank!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Capitol reef trails
Het handigste is om even op hun eigen site te kijken, daar kun je alles vinden.
https://www.nps.gov/care/planyourvisit/trailguide.htm
Wij hadden niet zo heel veel tijd en Hickman Bridge vond ik wel mooi en op en neer door de Grand Wash is ook prima te doen.
https://www.nps.gov/care/planyourvisit/trailguide.htm
Wij hadden niet zo heel veel tijd en Hickman Bridge vond ik wel mooi en op en neer door de Grand Wash is ook prima te doen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En de Sulphur Creek is erg leuk en mooi om te lopen. Je komt achter het bezoekerscentrum in Fruita uit. Start is bij Chimney Rock. Wij liepen die in 2014. Net als de Grand Wash
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hickman Bridge is leuk, en wij vonden de Cohab Canyon Trail ook erg mooi.
Er zijn ook leuke, korte wandelingen zoals de Sunset Trail.
Zie voor deze en andere wandelingen ons 2013- en 2015-verslag.
Marianne
Er zijn ook leuke, korte wandelingen zoals de Sunset Trail.
Zie voor deze en andere wandelingen ons 2013- en 2015-verslag.
Marianne
- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Grand Wash Trail
Hickman Bridge
Rim Overlook Trail
Chimney Rock Trail
Alle vier de moeite waard!
Dirk
Hickman Bridge
Rim Overlook Trail
Chimney Rock Trail
Alle vier de moeite waard!
Dirk
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Capitol Reef trails.
Zie landkaartje met wandelingen: https://www.nps.gov/care/planyourvisit/ ... or-web.pdf
Panorama Point en Goosenecks Overlook.
Hickman Bridge, naar een rotsboog.
Aan het einde van de Scenic Drive, via een stukje onverharde weg, de Capitol Gorge Trail, tussen hoge rotswanden door en er zijn oude rotsinscripties te zien.
Langs de doorgaande weg (Highway 24) zijn niet ver achter het schooltje in Fruita meerdere rotsschilderingen te bewonderen (Petroglyph Panel). Daarvoor is er een plankier aangelegd.
En ga zeker even kijken in Fruita bij het Gifford House, waar men o.a. heerlijke verse taartjes verkoopt.
Panorama Point en Goosenecks Overlook.
Hickman Bridge, naar een rotsboog.
Aan het einde van de Scenic Drive, via een stukje onverharde weg, de Capitol Gorge Trail, tussen hoge rotswanden door en er zijn oude rotsinscripties te zien.
Langs de doorgaande weg (Highway 24) zijn niet ver achter het schooltje in Fruita meerdere rotsschilderingen te bewonderen (Petroglyph Panel). Daarvoor is er een plankier aangelegd.
En ga zeker even kijken in Fruita bij het Gifford House, waar men o.a. heerlijke verse taartjes verkoopt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, die taartjes! Helaas hadden ze de laatste keer dat wij er waren niet veel meer op voorraad. Op tijd komen dus! En het is heerlijk picknicken vlakbij het Gifford House, zie hier.
De Capitol Gorge Trail was ik nog vergeten te vermelden, leuk als je toch de scenic drive gaat rijden. Zie hier.
Marianne
De Capitol Gorge Trail was ik nog vergeten te vermelden, leuk als je toch de scenic drive gaat rijden. Zie hier.
Marianne
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
wat leuk is en twee vliegen in 1 klap is, is om de Grand Wash road op te rijden. je kunt dan vandaar de Cassidy Arch bezoeken die ik wel leuk vond, vooral omdat je er ook op kunt lopen (je ziet m dan dus van boven, niet van voren o.i.d. aan het einde van de trail). plus daarna zou je nog een stuk van de Grand Wash trail kunnen lopen die je een niet heel brede canyon in voert
- goldenhills
- Amerika-expert
Grand Wash + Cassidy Arch vonden wij ook een erg leuke wandeling. Het was wel behoorlijk heet toen wij er liepen, maar absoluut de moeite waard. De camping bij Capitol Reef is ook een aanrader (wel druk, dus vroeg een plekje zoeken).
- sunshine state
- Amerikakenner
De Grand Wash is mooi en de Hickman Bridge Trail.. maar ook de Capitol Reef Scenic Drive !!
Zie ons verslag: http://www.oldersom.nl/blog/dag-17-capital-reef/
Chimney Rock Trail en na 2 mijl kan je dan de Spring Canyon Trail doen, ook heel mooi.
Ook de Cohab Canyon Trail is prachtig met een machtig mooie overlook op Fruita!
Zie voor beide wandelingen ons verslag: http://www.oldersom.nl/blog/dag-18-capitol-reef-dag-2/
Zie ons verslag: http://www.oldersom.nl/blog/dag-17-capital-reef/
Chimney Rock Trail en na 2 mijl kan je dan de Spring Canyon Trail doen, ook heel mooi.
Ook de Cohab Canyon Trail is prachtig met een machtig mooie overlook op Fruita!
Zie voor beide wandelingen ons verslag: http://www.oldersom.nl/blog/dag-18-capitol-reef-dag-2/
Wow bedankt voor alle reacties, heb even naar alle trails gekeken, ik zou ze allemaal wel willen lopen haha, zal er nog eens goed naar kijken en dan uiteindelijk beslissen welke ik allemaal ga lopen. ( ga trouwens alleen, dus hoef met niemand rekening te houden haha:) )
ik zit te twijfelen tussen de cassidy arch trail en de grand wash trail. Heeft iemand beide gelopen en een voorkeur ?
Ik wil dit dan combineren met een een klein stukje van de sulphur creek trail in omgekeerde volgorde tot de 3de waterval
Ik wil dit dan combineren met een een klein stukje van de sulphur creek trail in omgekeerde volgorde tot de 3de waterval
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rianrocks
- Amerika-ontdekker
Ik heb beide gelopen, maar mijn voorkeur gaat uit naar cassidy arch trail. Heb echt genoten van de uitzichten en de wandeling zelf. Uiteindelijk zijn de beide trails prachtig. 
ik denk ook dat we beide gaan doen. de grand wash 1 richting met een auto aan de andere zijde. daarna nog de cassidy arch trail.
Korte aanvullende vraag op dit topic;
Rondom Capitol Reef zijn wat aanrijroutes voor trails onverhard. Hoe gaan jullie hiermee om m.b.t. huurauto?
Voorbeeld: Cassidy arch trail 1.3 miles tot trailhead
Rondom Capitol Reef zijn wat aanrijroutes voor trails onverhard. Hoe gaan jullie hiermee om m.b.t. huurauto?
Voorbeeld: Cassidy arch trail 1.3 miles tot trailhead
- Rianrocks
- Amerika-ontdekker
Wij hebben het gewoon met de huurauto gedaan. Net zoals alle andere keren. Gewoon rustig rijden.
Anders is het ook bijna onmogelijk om op leuke plekjes te komen.
In al onze reizen hebben we gelukkig nog nooit een lekke band gehad. (even afkloppen) en anders...plakken maar!
Wel zorgen wij er voor dat we voorzien zijn van een reserve band en de benodigde spullen die we daar voor nodig hebben. Als je de huurauto ophaalt, check dan van te voren even de reserveband, en de plek waar oa. de krik ligt enz....
Anders is het ook bijna onmogelijk om op leuke plekjes te komen.
In al onze reizen hebben we gelukkig nog nooit een lekke band gehad. (even afkloppen) en anders...plakken maar!
Wel zorgen wij er voor dat we voorzien zijn van een reserve band en de benodigde spullen die we daar voor nodig hebben. Als je de huurauto ophaalt, check dan van te voren even de reserveband, en de plek waar oa. de krik ligt enz....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1539 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 4 Reacties