Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Het probleem is dat @Tantelotje de tickets niet bij de airline heeft gekocht, maar via een broker. Het kan best zijn dat het hier om een consolidator fare gaat, specifiek voor travel agents, waarbij wijzigingen niet mogelijk zijn.
Maar goed, de enige manier om dat te weten is de fare condities er op na te slaan. Probleem is dat dit soort online tussenpersonen meestal niet transparant zijn over de geboekte fare. Er is wellicht wel een andere manier om er achter te komen.
Als @tantelotje de exacte aankoopdatum van de tickets en het tarief weet (de base fare, dus zonder belastingen) dan zou ik wel even kunnen kijken
naar de op die datum gepubliceerde fares of er eentje overeen komt met dat betaalde tarief. Maar goed, zelfs als changes mogelijk zijn tegen een penalty, dan nog geldt dat de tickets geboekt zijn via een tussenpersoon en dat die tussenpersoon de enige is die de wijzigingen aan het ticket kan doorvoeren. En het staat die tussenpersoon vrij om dat te weigeren of ook nog zelf extra kosten daarvoor te rekenen.
Maar goed, de enige manier om dat te weten is de fare condities er op na te slaan. Probleem is dat dit soort online tussenpersonen meestal niet transparant zijn over de geboekte fare. Er is wellicht wel een andere manier om er achter te komen.
Als @tantelotje de exacte aankoopdatum van de tickets en het tarief weet (de base fare, dus zonder belastingen) dan zou ik wel even kunnen kijken
naar de op die datum gepubliceerde fares of er eentje overeen komt met dat betaalde tarief. Maar goed, zelfs als changes mogelijk zijn tegen een penalty, dan nog geldt dat de tickets geboekt zijn via een tussenpersoon en dat die tussenpersoon de enige is die de wijzigingen aan het ticket kan doorvoeren. En het staat die tussenpersoon vrij om dat te weigeren of ook nog zelf extra kosten daarvoor te rekenen.
Of je hiermee iets bespaart weet ik niet, maar safe zit je welVanessa007 schreef: Ah, dat wist ik niet! Dus als ik bv bij AA een retourticket boek en de heenvlucht wordt uitgevoerd door AA en de terugvlucht door bv BA, dan zitten we save?

Laatst gewijzigd door roelb op 26 aug 2018, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hehe, het was een louter voorbeeld om het wat duidelijker te maken!
Bedankt!

Bedankt!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Soortgelijke tickets zijn via United.com ook te boeken, voor 510 euro pp. Het grote voordeel van United.com, 24 uur gratis te cancellen! Pak niet de basic fare zonder bagage, maar het tarief incl. Koffers zijn 60 dollar enkele reis, 120 dollar voor een retour.Tantelotje schreef: Wat ik nu aan vluchten heb gevonden, is het volgende: (ook weer via Vliegtickets.nl, maar da's toeval)
02-09 12.00 AMS 14.35 Washington
17.25 Washington - 19.24 Las Vegas
26-09 12.45 LAS - 19.53 Toronto
21.00 Toronto - 10.15 AMS
Voor 453,98 pp ex koffers. Voor zover ik heb kunnen terugvinden kosten koffers 60 USD per persoon per reis (United), maar fares met koffers zie ik op de sites niet eens.
Maar ik ben het zoeken nu een beetje moe. Hebben jullie lumineuze ideen? Toch wachten tot morgen of gewoon boeken? Enkeltje of retour? En is de tussenstop in Toronto lang genoeg (Then again: da's de terugweg dus thuis komen doen we toch wel). 'Alle' Vluchten die wij zo snel tegenkwamen vliegen over Toronto terug, dus de eTA is alvast aangevraagd en approved... je weet maar nooit
Mocht United morgen dan zelf nog met een goed alternatief op je huidige tickets op de proppen komen, dan cancel je de tickets die je nu boekt zo niet dan heb je prijs waar je tevreden mee bent.
Succes!
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Roelb en alle andere reacties: ik ben net nog gebeld door Vliegtickets.nl.
Inderdaad kreeg ik het antwoord wat Roelb al voorspeld had. Verstandig of niet: wij hebben besloten ons verlies te nemen en hebben andere tickets geboekt; het wordt nu een one-way SF - LV, via Arizona en New Mexico.
Omdat het zo kort dag is (volgende week zondag vertrek) en we wel op vakantie willen, is er niet al te veel tijd om te twijfelen. Dus eerst via brokers tickets gezocht, toen gekeken of die ook beschikbaar zijn via airlines, maar dat was even een different cookie qua prijzen.
Dus toch in de herkansing met een broker, Tixx in dit geval.
2-9
09.15 AMS 11.35 EWR
14.00 NEW 17.06 SF
27-9
08.10 LAS 16.00 EWR
17.35 EWR 07.15 AMS
Inclusief bagage € 563,- p.p.
Vonden wij een mooie prijs, dus die hebben we geboekt. De prijs bij United zelf was voor deze tickets heel anders kan ik melden
Dus ondanks alles gaan wij vast een mooie vakantie tegemoet
Inderdaad kreeg ik het antwoord wat Roelb al voorspeld had. Verstandig of niet: wij hebben besloten ons verlies te nemen en hebben andere tickets geboekt; het wordt nu een one-way SF - LV, via Arizona en New Mexico.
Omdat het zo kort dag is (volgende week zondag vertrek) en we wel op vakantie willen, is er niet al te veel tijd om te twijfelen. Dus eerst via brokers tickets gezocht, toen gekeken of die ook beschikbaar zijn via airlines, maar dat was even een different cookie qua prijzen.
Dus toch in de herkansing met een broker, Tixx in dit geval.
2-9
09.15 AMS 11.35 EWR
14.00 NEW 17.06 SF
27-9
08.10 LAS 16.00 EWR
17.35 EWR 07.15 AMS
Inclusief bagage € 563,- p.p.
Vonden wij een mooie prijs, dus die hebben we geboekt. De prijs bij United zelf was voor deze tickets heel anders kan ik melden

Dus ondanks alles gaan wij vast een mooie vakantie tegemoet

- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wauw, inderdaad bizar: naar aanleiding van het berichtje van derksen-peter check ik nog maar eens de tarieven op United.com en waar die vanmorgen dik over de 1100$ gingen per ticket, zijn ze nu inderdaad de prijs die Winterpark aangeeft, ook AMS-SF en LAS-AMS.
Nou ja, dat wist ik vanmorgen ook niet (gisteren ook gekeken en toen ook de dure opties gezien), dus we gaan er van uit dat het nu wel goed gaat komen...
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Nou ja, dat wist ik vanmorgen ook niet (gisteren ook gekeken en toen ook de dure opties gezien), dus we gaan er van uit dat het nu wel goed gaat komen...

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Laatst gewijzigd door Tantelotje op 27 aug 2018, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Bedankt dat je even mee wilt kijken:roelb schreef:Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat je dit itinerary niet gewoon op delta.com kunt boeken. Dus daarom nogmaals de vraag: welke route en data? Dan wil ik wel even voor je kijken.
20-6-19 AMS-LAS
12-7-19 SFO-AMS
En wat was de prijs die je had gevonden?
Ik vind iig geen verschil tussen boeken bij KL of DL. Bij KL is de goedkoopste itinerary die ik kan vinden 750,97 voor de "light" fare. Ik krijg inderdaad op de KL website ook geen mogelijkheid om een andere fare te kiezen. Tja, rommelwebsite.
Maar goed, bij DL krijg ik vrijwel hetzelfde tarief (zonder die gekke 10 euro boekingskosten): EUR 740,97. Dat is basic economy. Het normale tarief is op Delta.com 80 euro duurder: EUR 820,97:
Je kunt nog een paar euro goedkoper uitkomen als je de AF retourvlucht SFO-CDG pakt ipv de directe KL vlucht.
Ik vind iig geen verschil tussen boeken bij KL of DL. Bij KL is de goedkoopste itinerary die ik kan vinden 750,97 voor de "light" fare. Ik krijg inderdaad op de KL website ook geen mogelijkheid om een andere fare te kiezen. Tja, rommelwebsite.
Maar goed, bij DL krijg ik vrijwel hetzelfde tarief (zonder die gekke 10 euro boekingskosten): EUR 740,97. Dat is basic economy. Het normale tarief is op Delta.com 80 euro duurder: EUR 820,97:
Je kunt nog een paar euro goedkoper uitkomen als je de AF retourvlucht SFO-CDG pakt ipv de directe KL vlucht.
-
- Amerikakenner
En in het normale tarief zit dan wel de bagagekosten voor de rechtstreekse vlucht van SFO naar AMS met KLM? En weet je of ik bij Delta meteen stoelreserveringen maken (nooduitgang)?
Mijn ervaring met de social media groep van KLM is ook slecht. Ze geven overal ontwijkende antwoorden op of de medewerkers spreken elkaar tegen.
Mijn ervaring met de social media groep van KLM is ook slecht. Ze geven overal ontwijkende antwoorden op of de medewerkers spreken elkaar tegen.
Dit tarief is inclusief 1 stuks checked luggage (max 23kg) per persoon op alle vluchten in het ticket. En natuurlijk 1+1 stuks carry on (1 volwaardige carry on en 1 accessoire (iets dat onder de stoel past)).
Je kunt direct stoelen reserveren op alle vluchten. Op de door DL uitgevoerde vluchten is dat gratis voor normale stoelen. Op de KL vluchten betaal je voor stoelselectie het tarief dat je ook bij KL direct betaalt. Dat geldt voor basis stoelselectie, maar ook voor exit row of economy comfort. Vanaf 24 uur voor vertrek kun je gratis stoelen selecteren.
Op de DL vluchten kun je, zonder status, alleen (kostenloos) de reguliere stoelen selecteren. Pas enkele weken voor vertrek kun je ook de speciale stoelen (nooduitgang, voorin het toestel) etc selecteren, al dan niet tegen betaling. Delta hanteert het systeem dat deze stoelen in principe eerst beschikbaar zijn voor elites, en pas daarna voor de overige passagiers. Wel kun je vanaf het moment van boeken tegen betaling upgraden naar economy comfort.
Heb je status (silver, gold, platinum) bij Delta of Flying blue dan gelden er iets andere regels. Je kunt dan bij DL ook de speciale stoelen kostenloos selecteren en bij KL kun je ook gratis standaard stoelen selecteren. Voor de speciale stoelen (exit row, economy comfort) krijg je korting. Hoe hoger de status, des te meer korting (silver: 25%, gold: 50%, platinum: 100%).
Je kunt direct stoelen reserveren op alle vluchten. Op de door DL uitgevoerde vluchten is dat gratis voor normale stoelen. Op de KL vluchten betaal je voor stoelselectie het tarief dat je ook bij KL direct betaalt. Dat geldt voor basis stoelselectie, maar ook voor exit row of economy comfort. Vanaf 24 uur voor vertrek kun je gratis stoelen selecteren.
Op de DL vluchten kun je, zonder status, alleen (kostenloos) de reguliere stoelen selecteren. Pas enkele weken voor vertrek kun je ook de speciale stoelen (nooduitgang, voorin het toestel) etc selecteren, al dan niet tegen betaling. Delta hanteert het systeem dat deze stoelen in principe eerst beschikbaar zijn voor elites, en pas daarna voor de overige passagiers. Wel kun je vanaf het moment van boeken tegen betaling upgraden naar economy comfort.
Heb je status (silver, gold, platinum) bij Delta of Flying blue dan gelden er iets andere regels. Je kunt dan bij DL ook de speciale stoelen kostenloos selecteren en bij KL kun je ook gratis standaard stoelen selecteren. Voor de speciale stoelen (exit row, economy comfort) krijg je korting. Hoe hoger de status, des te meer korting (silver: 25%, gold: 50%, platinum: 100%).
-
- Amerikakenner
Uitgebreide en heldere uitleg, Roel. Ik word wel blij van jou
Nu weet ik ook waarom je bij Delta geen exit rowstoelen kunt boeken (dat was één van de vragen die de social media crew van KLM niet kon beantwoorden).
En stel dat ik comfort stoelen boek bij Delta kan ik die tzt nog omzetten naar exit-row stoelen als deze vrij komen? Want we zitten liever nooduitgang dan comfort.
Ik vind overigens de prijs nog wel aan de hoge kant, dus ik neig er naar om nog even te wachten.

En stel dat ik comfort stoelen boek bij Delta kan ik die tzt nog omzetten naar exit-row stoelen als deze vrij komen? Want we zitten liever nooduitgang dan comfort.
Ik vind overigens de prijs nog wel aan de hoge kant, dus ik neig er naar om nog even te wachten.
Jazeker, vanaf 24 uur voor vertrek sowieso, en vaak worden ze al eerder vrijgegeven. Je kunt online te allen tijde stoelen wisselen, kwestie van inloggen, nieuwe stoelen kiezen en opslaan.
Of er nog exit row stoelen zijn tegen de tijd dat ze voor iedereen vrij gegeven worden, dat weet je nooit. Wat misschien wel helpt: DL geeft aan elites de mogelijkheid om, bij beschikbaarheid, gratis te upgraden naar economy comfort. Voor silver en gold elites is het moment waarop dat kan respectievelijk 24u c.q. 72u voor vertrek, en soms pas 1 of 2 uur voor vertrek (bij de gate). Als die mensen daarvoor een preferred exit row seat hadden komt die op dat moment dus vrij. Dat proces gaat automatisch, dus de laatste drie dagen voor vertrek regelmatig even kijken of er iets beters vrij is kan lonen.
Maar goed, het systeem van Delta met preferred seats die alleen boekbaar zijn voor elites is een goede reden om loyaal te blijven binnen Skyteam, al je vluchten/mijlen/punten naar Skymiles of Flying blue te boeken, zodat je status haalt. Dan heb je al dat gezeur niet meer en kun je die stoelen gewoon direct en kostenloos selecteren vanaf het moment van boeken. En ook op KL vluchten kun je dan alle normale stoelen gratis selecteren.
Of er nog exit row stoelen zijn tegen de tijd dat ze voor iedereen vrij gegeven worden, dat weet je nooit. Wat misschien wel helpt: DL geeft aan elites de mogelijkheid om, bij beschikbaarheid, gratis te upgraden naar economy comfort. Voor silver en gold elites is het moment waarop dat kan respectievelijk 24u c.q. 72u voor vertrek, en soms pas 1 of 2 uur voor vertrek (bij de gate). Als die mensen daarvoor een preferred exit row seat hadden komt die op dat moment dus vrij. Dat proces gaat automatisch, dus de laatste drie dagen voor vertrek regelmatig even kijken of er iets beters vrij is kan lonen.
Maar goed, het systeem van Delta met preferred seats die alleen boekbaar zijn voor elites is een goede reden om loyaal te blijven binnen Skyteam, al je vluchten/mijlen/punten naar Skymiles of Flying blue te boeken, zodat je status haalt. Dan heb je al dat gezeur niet meer en kun je die stoelen gewoon direct en kostenloos selecteren vanaf het moment van boeken. En ook op KL vluchten kun je dan alle normale stoelen gratis selecteren.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Het is alweer wat langer geleden, maar bij uiteindelijk boeken 'als Nederlander' moest ik het toch betalen ... Of is dat inmiddels niet meer zo ?roelb schreef: Maar goed, bij DL krijg ik vrijwel hetzelfde tarief (zonder die gekke 10 euro boekingskosten)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Jawel. Ik heb gehoord dat je de "billing address" van je creditcard op "verenigde staten" moet stellen om die boekingskosten te ontwijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Met de zoekfunctie heb ik dit teruggevonden:
roelb schreef:Ik zou het boeken bij Delta, dan ontloop je de EUR 10 boekingskosten van KLM. Moet je wel een Amerikaans billing adres opgeven op je credit card (je adres "veramerikaniseren" werkt prima. Als je een Nederlands adres opgeeft dan krijg je alsnog die EUR 10 charge zodat ze binnen Skyteam niet met elkaar concurreren.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ah, helder !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
ik moest 2 weken geleden die 10 euro boekingskosten ook betalen (in totaal, dus niet per persoon).
Volgens mij kost betalen met CC ook geld alleen werd dat uiteindelijk niet afgeschreven.
Volgens mij kost betalen met CC ook geld alleen werd dat uiteindelijk niet afgeschreven.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Even een vraagje:
Als je tickets bij bijvoorbeeld United.com of Delta boekt kun je dan ook een vliegticketgarantie boeken. Bij de luchtvaartmaatschappij of in 2e instantie ergens anders?
Als je tickets bij bijvoorbeeld United.com of Delta boekt kun je dan ook een vliegticketgarantie boeken. Bij de luchtvaartmaatschappij of in 2e instantie ergens anders?
En wat is een "vliegticketgarantie"?
Een verzekering tegen bijvoorbeeld faillissement van de maatschappij; zoals vorig jaar bij Airberlin gebeurde.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12876 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties